Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Πρόταση για τα νέα Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια

 

 Tο Προφίλ του Αποφοίτου - Σύντομη περιγραφή της πρότασης.

 

Το Προφίλ του αποφοίτου των ΕΠΑΛ πρέπει να προσδιορίζεται με βάση :

 

Τις γνώσεις, τις ικανότητες και τα χαρακτηριστικά  που αποκτούν οι απόφοιτοι τα οποία  πρέπει να είναι σε αντιστοιχία με τα επαγγελματικά καθήκοντα που μπορούν να αναλάβουν τις απαιτήσεις και τις προσφερόμενες δυνατότητες κατάρτισης και επανεκπαίδευσης, τα συγγενή επαγγέλματα τις διαφαινόμενες τάσεις στον επαγγελματικό χώρο

 

Ο απόφοιτος της Κατεύθυνσης Λειτουργικών Συστημάτων και Δικτύων Υπολογιστών θα μπορεί να εργαστεί στην

 

·        Τεχνική υποστήριξη υπολογιστικών συστημάτων

 

·        Πώληση προϊόντων Πληροφορικής.

 

·        Στη διαχείριση των υπηρεσιών διαδικτύου και στη δημιουργία ιστοσελίδων

 

Με βάση τον καθορισμό των γνώσεων και ικανοτήτων, που πρέπει να έχει ο απόφοιτος, το περιεχόμενο των σπουδών, το οποίο δεν θα πρέπει να επικεντρώνεται στην εκμάθηση συγκεκριμένων εργαλείων  αλλά στην απόκτηση 

 

·        Στέρεων γνώσεων στην Πληροφορική

 

·        Ικανοτήτων μάθησης, αναζήτησης και επιλογής πληροφοριών

 

·        Ικανοτήτων προσαρμογής σε δυναμικές και μη προβλέψιμες καταστάσεις

 

·        Ικανοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα

 

·        Δεξιοτήτων ανάλυσης και μοντελοποίησης προβλημάτων με την χρησιμοποίηση εργαλείων της Πληροφορικής.

 

Οι μαθητές επιλέγουν κατεύθυνση στη Β’ τάξη. Ο μαθητής της Α τάξης θα επιλέγει δύο μαθήματα ακόμα και αν αυτά ανήκουν σε διαφορετική κατεύθυνση. Αυτό θα τους βοηθήσει να επιλέξουν στη Β’ τάξη κατεύθυνση. Η κατεύθυνση που θα επιλέξουν οι μαθητές στη Β’ τάξη μπορεί να είναι διαφορετική από τα μαθήματα επιλογής κατεύθυνσης που επέλεξαν στην Α’ τάξη.

 

1.       Η Α’ τάξη έχει σύνολο ωρών ανά εβδομάδα 32 , η Β’ τάξη 34 και η Γ’ τάξη 34.

 

2.       Το Μάθημα «Εισαγωγή στη Πληροφορική» (2ώρες/εβδομάδα) και «Εισαγωγή στο Διαδίκτυο» (2ώρες/εβδομάδα) να είναι υποχρεωτικά για όλες τις κατευθύνσεις, τις ειδικότητες ή τους τομείς του ΕΠΑΛ και του ΕΠΑΣ στην Α τάξη.  Τα ίδια μαθήματα σαν επιλεγόμενα της κατεύθυνσης της Πληροφορικής για τους μαθητές της Α Τάξης θα είναι 4ωρα.

 

3.       Στη Β Τάξη πρέπει να υπάρχει μάθημα γενικής παιδείας πληροφορικής όπως η «χρήση Η.Υ.»(2ώρες/εβδομαδα-εργαστηριακό) και να είναι υποχρεωτικό για όλες τις κατευθύνσεις, τις ειδικότητες ή τους τομείς του ΕΠΑΛ και του ΕΠΑΣ, με προσανατολισμό αντίστοιχο εκείνου που διδάσκεται στα ΤΕΕ σήμερα που σκοπό έχει την εξοικείωση και τη βελτίωση της χρηστικής ικανότητας του μαθητή σε προγράμματα αυτοματισμού γραφείου.

 

4.       Στη Γ Τάξη πρέπει να υπάρχει μάθημα γενικής παιδείας πληροφορικής όπως οι «Εφαρμογές Υπολογιστών στη ειδικότητα…», (2ώρες/εβδομάδα-εργαστηριακό) το οποίο θα διδάσκεται αποκλειστικά στο εργαστήριο πληροφορικής, και με πρώτη ανάθεση σε καθηγητές ειδικότητας, με β ανάθεση σε ΠΕ19 και ΠΕ20 και με απαραίτητη προϋπόθεση τη παρουσία καθηγητή πληροφορικής καθώς και μάθημα γενικής παιδείας πληροφορικής όπως η «χρήση Η.Υ.»(1ώρες/εβδομαδα-εργαστηριακό) με πρώτη ανάθεση σε καθηγητές ΠΕ19 και ΠΕ20.

 

 

 

  Γενική Κατανομή Μαθημάτων Πληροφορικής για τις άλλες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και στα ΕΠΑΣ

 

 


Τάξεις

 

ώρες ανά εβδομάδα

 

Α’ Τάξη

 



 

Εισαγωγή στη Πληροφορική

 

2 Ε

 

Εισαγωγή στο Διαδίκτυο

 

2 Ε

 

Β’ Τάξη

 



 

Χρήση Η.Υ.

 

2 Ε

 

Γ’ Τάξη 

 



 

Χρήση Η.Υ.

 

1 Ε

 

Εφαρμογές Υπολογιστών στην ειδικότητα

 

2 Ε

 

 

 

Οι μαθητές των ΕΠΑΛ θα πρέπει:

 

1.       Να έχουν πρόσβαση στα ΑΕΙ με Πανελλήνιες Εξετάσεις μέσω Ε.Λ. και στα ΑΤΕΙ με Πανελλήνιες εξετάσεις ως απόφοιτοι του ΕΠΑΛ.

 

2.       Να μπορούν να αποκτήσουν Πτυχίο Επιπέδου 2 της ΕΕ.

 

Στο τέλος της τριετούς φοίτησης θα λαμβάνουν "Απολυτήριο" το οποίο θα είναι ισότιμο του ΕΛ. 

 

Την ειδικότητα καθώς και το πτυχίο επιπέδου 3 για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ θα παρέχουν τα ΙΕΚ με ένα επιπλέον χρόνο σπουδών.

 

Οι μαθητές των ΕΠΑΣ θα πρέπει:

 

1.  Να έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα ΑΤΕΙ μεταπηδώντας στη Β Τάξη των ΕΠΑΛ αν το επιθυμούν και επιλέξουν την αντίστοιχη ειδικότητα.

 

2. Να έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα ΑΕΙ εάν το επιθυμούν με τις πανελλήνιες εξετάσεις του Ε.Λ. μετά την αποφοίτησή τους.

 

3. Να μπορούν να αποκτήσουν Πτυχίο επιπέδου 3 στην ειδικότητά τους μετά από 3 χρόνια σπουδών +1 σε ΙΕΚ σε αντίστοιχη ειδικότητα.

 

 4. Να διδάσκονται μαθήματα γενικής χρήσης υπολογιστών στις άλλες κατευθύνσεις.

 

5. Θεωρούμε υποχρεωτική την ύπαρξη κατεύθυνσης «Τεχνικού υπολογιστών» με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

 

 

 

 

Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων επιπέδου 3 πρέπει να είναι σαφώς προσδιορισμένα και κατοχυρωμένα για τους απόφοιτους της ειδικότητας της πληροφορικής.

 

 

 

Γενική Κατανομή Μαθημάτων για τη πληροφορική στα ΕΠΑΛ

 

 

 

Τάξεις

 

Ώρες ανά εβδομάδα

 

Α’ Τάξη

 



 

Μαθήματα Γενικής Παιδείας:

 

24

 

Μαθήματα Επιλογής Κατεύθυνσης:

 

8

 

Β’ Τάξη

 



 

Μαθήματα Γενικής Παιδείας:

 

10

 

Μαθήματα Κατεύθυνσης:

 

24

 

Γ’ Τάξη 

 



 

Μαθήματα Γενικής Παιδείας:

 

8

 

Μαθήματα Κατεύθυνσης:

 

26

 

Πανελλαδικές Εξετάσεις για την Εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ

 

Θεωρούμε ότι το ποσοστό των αποφοίτων των "Τεχνικών Επαγγελματικών Λυκείων"  στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει να αυξηθεί σημαντικά.

 

Παράλληλα προτείνουμε την αύξηση των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων σε περισσότερα των 3 που είναι σήμερα στα οποία να συμπεριλαμβάνονται 2 τουλάχιστον μαθήματα της κατεύθυνσης. Πιστεύουμε ότι οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ πρέπει να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης στα Α.Τ.Ε.Ι. με τους αντίστοιχους απόφοιτους των Ε.Λ.

 

Ο αριθμός των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων πρέπει να είναι ο ίδιος με εκείνα του ΕΛ, και από αυτά το 50% να απαρτίζεται από μαθήματα ειδικότητας.

 

Εφόσον τα πανελλήνια εξεταζόμενα μαθήματα είναι 6 για τη ειδικότητα τότε τα 3 να είναι μαθήματα της κατεύθυνσης της πληροφορικής.

 

Επίσης προτείνουμε οι μαθητές-απόφοιτοι των Τεχνικών και Επαγγελματικών Λυκείων να έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις του ΕΛ σε μαθήματα του ΕΛ για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.

 

Άλλες Παρατηρήσεις & Θέσεις

 

·        Οι αναθέσεις μαθημάτων στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ πρέπει να καθοριστούν σαφώς. Τα μαθήματα της Πληροφορικής του κλάδου των ηλεκτρονικών και τα οποία είναι μαθήματα με γνωστικό αντικείμενο την Πληροφορική πρέπει να δίνονται με πρώτη ανάθεση σε καθηγητές ΠΕ19 και ΠΕ20. Ανεξάρτητα από τον τομέα στον οποίο διδάσκονται, τα βασικά - εισαγωγικά αντικείμενα στην Πληροφορική καθώς και τα «καθαρά» αντικείμενα και μαθήματα με γνωστικό περιεχόμενο την Πληροφορική, (Αρχιτεκτονική υπολογιστικών συστημάτων – Λειτουργικά συστήματα και Περιβάλλοντα εργασίας – Προγράμματα γενικής χρήσης – Αλγοριθμική, Προγραμματισμός, Δίκτυα υπολογιστών κλπ) να είναι αντικείμενα διδασκαλίας και πρώτης ανάθεσης των καθηγητών Πληροφορικής ΠΕ-19 και ΠΕ-20.

 

·        Πρέπει να λυθούν τα προβλήματα που παρατηρούνται με την  έλλειψη του απαραίτητου λογισμικού ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες όλων των μαθημάτων. Να υπάρξει υποστήριξη για τη δημιουργία βιβλιοθηκών λογισμικού και εκπαιδευτικών εφαρμογών.

 

·        Είναι γεγονός ότι ο καθηγητής των σημερινών ΤΕΕ δύσκολα αντεπεξέρχεται στην διδασκαλία του μαθήματος όταν ο αριθμός των μαθητών σε  εργαστηριακό μάθημα  υπερβαίνει τα  12 άτομα με ισάριθμη απασχόληση Η/Υ. Θεωρούμε ότι πρέπει να μειωθεί η αναλογία μαθητών ανά καθηγητή έτσι ώστε σε εργαστηριακό τμήμα με 12 μαθητές να είναι υποχρεωτική η παρουσία 2ου καθηγητή της ειδικότητας.

 

 

 

·        Πρόβλημα αποτελεί η συντήρηση των σχολικών εργαστηρίων. Στα πλαίσια των καθηκόντων της υποστήριξης που προσφέρουν τα γραφεία ΠΛΗ.ΝΕ.Τ με το βοηθητικό προσωπικό που διαθέτουν ήδη, απαιτείται η ενημέρωση των καθηγητών Πληροφορικής για διαδικασίες και λειτουργίες απλής υποστήριξης των εργαστηρίων. Προτείνουμε την δημιουργία σε κάθε Νομαρχία πρότυπου εργαστηρίου με πλούσια ηλεκτρονική βιβλιοθήκη, δυνατότητες τηλεδιάσκεψης κ.λ.π., το οποίο θα είναι διαθέσιμο για επιμόρφωση, εξάσκηση, υποστήριξη και πληροφόρηση των εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών και άλλες συναφείς δραστηριότητες.  Επιπλέον, τα υπάρχοντα εργαστήρια (κυρίως στη Γενική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών διδασκαλίας και άλλων γνωστικών αντικειμένων στα οποία αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες. Καλό θα ήταν, για το λόγο αυτό, να υπάρχει εκτός από το υποχρεωτικό συμβόλαιο συντήρησης της προμηθεύτριας εταιρείας για κάθε εργαστήριο και υποχρεωτικό πρόγραμμα ανανέωσης εργαστηριακού εξοπλισμού μετά την πάροδο 3 ετών.

 

·        Πιστεύουμε ότι η  κατάργηση των τομέων και των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ θα ήταν οπισθοδρομική κίνηση. Η ύπαρξη τομέα στην επαγγελματική εκπαίδευση συμβάλλει ουσιαστικά στη σωστή  κατανομή της διδασκαλίας μεταξύ των συναδέλφων, στην υπεύθυνη διαχείριση των εργαστηρίων Η.Υ. στις σχολικές μονάδες, στην εκπροσώπηση της ειδικότητας μας σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τέλος στον επαγγελματικό χαρακτήρα του νέου τύπου Λυκείου. 

 

 

 

Για το Δ.Σ της ΠΕΚΑΠ                                          

 

Ο Πρόεδρος 

Νίκος Καλογερόπουλος                    

Καθηγητής Β΄/θμιας – ΠΕ-19                                                    


Ο Γ.Γραμματέας                                                   

Καραγεώργος Παναγιώτης                                  

Καθηγητής Β΄/θμιας – ΠΕ-19                             

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Π.Ε.ΚΑ.Π - www.pekap.gr)



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 01.05.2006 23:54:56
 
Αναγνώσθηκε 1252 φορές