Ωράριο - Μισθοδοτικά - Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση

Γ’ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ

  

 

2Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

“ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ”

 

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 2: “Προώθηση και Βελτίωση της Εκπαίδευσης και της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης στο Πλαίσιο της δια βίου Μάθησης”

Μέτρο 2.1: «Αναβάθμιση της Ποιότητας της Παρεχόμενης Εκπαίδευσης»

 

«ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΤEXNOΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (Τ.Π.Ε.) ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

 

 

ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

 

 

 

Γραφείο  Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στις Βασικές Δεξιότητες των ΤΠΕ στην Εκπαίσευση

 

AΘΗΝΑ

ΜΑΡΤΙΟΣ 2006

 

 

 

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ.. 4

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΟΥ.. 5

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ.. 6

Διαδικασία Ενημέρωσης Επιτροπής Επιμόρφωσης από τον Τεχνικό & Επιστημονικό Σύμβουλο  6

Διαδικασία Ενημέρωσης Διευθύνσεων Α’ Βάθμιας – Β’ Βάθμιας Εκπαίδευσης. 7

Διαδικασία Πιστοποίησης Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ). 7

Διαδικασία Κατάρτισης Προγραμμάτων ΚΣΕ.. 9

Διαδικασία Ενημέρωσης Υποψήφιων Επιμορφούμενων και Συμβούλου για τα Διαθέσιμα Προγράμματα  10

Διαδικασία Συλλογής Αιτήσεων Εκπαιδευτικών Σχολικής Μονάδας και Αποστολής στην Ε.Ε. 11

Διαδικασία Κλήρωσης Εκπαιδευτικών στα Προγράμματα Επιμόρφωσης. 14

Διαδικασία Εγγραφής Εκπαιδευτικών στα Προγράμματα Επιμόρφωσης. 15

Διαδικασία Ελέγχου Διεξαγωγής Προγραμμάτων Επιμόρφωσης. 16

Διαδικασία Ολοκλήρωσης Προγραμμάτων Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.). 18

Διαδικασία Ολοκλήρωσης Προγραμμάτων Επιμόρφωσης (Ε.Ε.). 19

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ.. 20

Περιεχόμενο προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. 21

 

 

 

 

Το έργο της «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» αποτελεί συνέχιση της προσπάθεια του ΥπΕΠΘ στο πλαίσιο της Εισαγωγής και Αξιοποίησης των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση.

Ο βαθμός πολυπλοκότητάς του με δεδομένο ότι καλύπτει όλη την επικράτεια με στόχο την επιμόρφωση 35.000 περίπου εκπαιδευτικών, είναι αδιαμφισβήτητος και η υλοποίησή του βασίζεται στον τρόπο με τον οποίο λειτούργησε το αντίστοιχο έργο της επιμόρφωσης των 85.000 εκπαιδευτικών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία  της  Πληροφορίας».

Θεωρώντας ως ιδιαίτερα σημαντικά γεγονότα τόσο την διαρκή πληροφόρηση όλων των εμπλεκομένων καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης αυτού του εγχειρήματος όσο και τον ενιαίο συντονισμό τους, διανέμεται αυτός ο Οδηγός Διαδικασιών, ο οποίος περιλαμβάνει μια σειρά από αναγκαίες πληροφορίες για την συμμετοχή και ενεργοποίησή τους.

Η όλη προσπάθεια προώθησης του οδηγού αυτού αποσκοπεί στην υποστήριξη των αρχικών βημάτων υλοποίησης ως μέσο ενημέρωσης, προγραμματισμού και πληροφόρησης.

Υπενθυμίζεται ότι το σύνολο των αναφερόμενων διαδικασιών έχει αυτοματοποιηθεί και υλοποιείται μέσω «Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης» (MIS) στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

http://epimorfosi.cti.gr

Η προσαρμογή αυτής της έκδοσης του οδηγού εφαρμογής πραγματοποιήθηκε από την ομάδα έργου του ΕΑΙΤΥ.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΟΥ

 


Διαδικασία Ενημέρωσης Επιτροπής Επιμόρφωσης από τον Τεχνικό & Επιστημονικό Σύμβουλο

Περιγραφή Διαδικασίας

Υπεύθυνος Ενέργειας: Σύμβουλος Τεχνικής και Επιστημονικής Στήριξης της περιοχής που εδρεύει η Επιτροπή Επιμόρφωσης (Ε.Ε.).

 

Με σχετική επικοινωνία μέλους της ομάδας έργου του Συμβούλου Τεχνικής και Επιστημονικής Υποστήριξης που έχει την ευθύνη της περιοχής όπου εδρεύει η Επιτροπή Επιμόρφωσης (ΕΕ) διευθετείται η ημερομηνία και ώρα της πρώτης συνάντησης μεταξύ των μελών της ΕΕ.

Η συνάντηση δύναται να οριστεί στην έδρα της ΕΕ ή στην έδρα του συμβούλου.

Κατά τη συνάντηση αυτή ο σύμβουλος ενημερώνει όλα τα μέλη της ΕΕ για τα ακόλουθα θέματα:

  1. Γενική Περιγραφή, Στόχοι και Σκοποί του Έργου σύμφωνα με το εγκεκριμένο Τεχνικό Δελτίο Έργου (ΤΔΕ).
  2. Αρμοδιότητες και Υποχρεώσεις της ΕΕ σύμφωνα με τις εγκυκλίους και αποφάσεις που έχουν εκδοθεί από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥπΕΠΘ).
  3. Τρόπος Επικοινωνίας και Χρήση Υποστηρικτικών Υποδομών (MIS, Help Desk κλπ).
  4. Οδηγός Εφαρμογής – Έντυπα κλπ.
  5. Χρονοδιάγραμμα Εφαρμογής.


Διαδικασία Ενημέρωσης Διευθύνσεων Α’ Βάθμιας – Β’ Βάθμιας Εκπαίδευσης

Περιγραφή Διαδικασίας

Υπεύθυνος Ενέργειας: Η Επιτροπή Επιμόρφωσης της Περιοχής.

 

Η Ε.Ε. αναλαμβάνει την ενημέρωση των Διευθύνσεων Α’ Βάθμιας και Β’ Βάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής ευθύνης της, ώστε να τεθούν σε πλήρη ετοιμότητα κατά λόγο αρμοδιότητας, για:

Α) Την ενημέρωση των Σχολικών Μονάδων της περιοχής ευθύνης τους.

Β) Την υποστήριξη της διαδικασίας διακίνησης των απαραίτητων εγγράφων όπως αυτά περιγράφονται αναλυτικότερα στις επόμενες διαδικασίες.


Διαδικασία Πιστοποίησης Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ)

Υπεύθυνος Ενέργειας: Η Επιτροπή Επιμόρφωσης της Περιοχής.

Έντυπα: Τα Ε1, Ε2α, Ε2, Ε2β.

Περιγραφή Διαδικασίας

Βήμα 1:           Η Ε.Ε. αποστέλλει το έντυπο Ε1 προς όλα τα ΚΣΕ της περιοχής ευθύνης της, σύμφωνα με τον κατάλογο που έχει λάβει από το σύμβουλο, ο οποίος περιλαμβάνει τα ΚΣΕ εκείνα που έχουν υποβάλει σχετικές αιτήσεις σύμφωνα με τους όρους σχετικής προκήρυξης. Η αποστολή δύναται να γίνει με τους ακόλουθους τρόπους:

Α) Με Fax.

B) Με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Γ) Με απλό ταχυδρομείο.

Για την ταχύτερη δυνατή πληροφόρηση των ΚΣΕ προτείνονται οι δύο πρώτοι τρόποι.

Στην επιστολή καθορίζεται η χρονική περίοδος διεξαγωγής της πιστοποίησης του κάθε ΚΣΕ.

Βήμα 2:          Τα μέλη των Ε.Ε. ανά δύο διενεργούν τις πιστοποιήσεις των ΚΣΕ κατόπιν συμφωνίας για την ώρα και ημέρα επίσκεψης, συμπληρώνοντας το έντυπο Ε2α για κάθε αίθουσα του ΚΣΕ (αν υπάρχουν περισσότερες από μία).

Βήμα 3:          Μετά τη διενέργεια του συνόλου των απαιτούμενων πιστοποιήσεων ακολουθεί συνεδρίαση της Ε.Ε. κατά την οποία αποφασίζεται η πιστοποίηση ή μη αιθουσών ή και ολόκληρης μονάδας ΚΣΕ. Η απόφαση για κάθε αίθουσα σημειώνεται επιλέγοντας στο έντυπο Ε2α τις ενδείξεις ΝΑΙ ή ΟΧΙ (αναλόγως) και τελικά υπογράφεται από τον Συντονιστή της Ε.Ε.

Βήμα 4:          Στη συνέχεια συντάσσεται μέσω του πληροφοριακού συστήματος το Έντυπο Πιστοποίησης ΚΣΕ (Ε2) το οποίο τυπώνεται, υπογράφεται και κοινοποιείται στο ΚΣΕ που αφορά.

Βήμα 5:          Τυπώνεται και υπογράφεται από την Ε.Ε. η συγκεντρωτική κατάσταση (Έντυπο Ε2β) για όλες τις πιστοποιημένες αίθουσες ανά ΚΣΕ και αποστέλλεται στον σύμβουλο ώστε να λάβει γνώση.

Η διαδικασία πιστοποίησης διενεργείται μια φορά και σε προγραμματισμένο διάστημα πριν την έναρξη της περιόδου επιμόρφωσης. Επειδή ο κατάλογος των ΚΣΕ ενημερώνεται συνεχώς, η διαδικασία πιστοποίησης θα επαναληφθεί μετά από σχετική και έγκαιρη ειδοποίηση της Ε.Ε. από τον σύμβουλο της περιοχής της. Στην ειδοποίηση θα επισυνάπτεται και ο κατάλογος των ΚΣΕ που πρέπει να πιστοποιηθούν.

Κατά τη διαδικασία πιστοποίησης ενημερώνεται ο υπεύθυνος του ΚΣΕ για το πρόγραμμα επιμόρφωσης, καθώς και για τα σημεία επικοινωνίας για άντληση σχετικών πληροφοριών, όπως και για τη χρήση του πληροφοριακού συστήματος του έργου (MIS).

Προσοχή: Οι διαδικασίες πιστοποίησης πρέπει να διενεργηθούν μέσα στα προκαθορισμένα χρονικά πλαίσια του χρονοδιαγράμματος που θα καταρτιστεί σε συμφωνία μεταξύ συμβούλου και Ε.Ε. Επισημαίνεται ότι ειδικά για την πρώτη περίοδο επιμόρφωσης που θα διενεργηθεί το Μάιο του έτους 2006 τα μέλη των Ε.Ε. θα επισκεφθούν για να πιστοποιήσουν τις αίθουσες εκείνων των ΚΣΕ που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για υποβολή προγραμμάτων κατά την περίοδο αυτή. Οι λοιπές υποδομές θα πιστοποιηθούν σε επόμενο χρονικό διάστημα προκειμένου να τεθούν σε ετοιμότητα για επόμενες επιμορφωτικές περιόδους. Η πιστοποίηση των αιθουσών θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις νέες τεχνικές προδιαγραφές που θα ανακοινωθούν από το ΥπΕΠΘ.



Διαδικασία Κατάρτισης Προγραμμάτων ΚΣΕ

Υπεύθυνος Ενέργειας: Τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ).

Έντυπα: Τα Ε3, Ε3α, Ε20.

Περιγραφή Διαδικασίας

Οι υπεύθυνοι των πιστοποιημένων ΚΣΕ συμπληρώνουν ηλεκτρονικά και εκτυπώνουν τα έντυπα Ε3 και Ε3α αφού ενημερωθούν από τους καταλόγους των πιστοποιημένων επιμορφωτών (έντυπο Ε17) της περιοχής τους ως ακολούθως:

Βήμα 1:           Επιλέγουν τους επιμορφωτές που επιθυμούν να συνεργαστούν μαζί τους και οι οποίοι φροντίζουν να επιβεβαιώσουν ηλεκτρονικά τη συνεργασία με το ΚΣΕ και να υπογράψουν τη δήλωση / βεβαίωση (έντυπο Ε20) για την επιβεβαίωση της μεταξύ τους συνεργασίας.

Βήμα 2:          Συμπληρώνουν ηλεκτρονικά οι υπεύθυνοι των ΚΣΕ στο έντυπο αίτησης νέου προγράμματος (Ε3α), για κάθε προτεινόμενο πρόγραμμα, το αναλυτικό ωράριο ανά ημέρα, αίθουσα, ώρα και επιμορφωτή σύμφωνα με τις απαιτήσεις των πεδίων συμπλήρωσης του ηλεκτρονικού εντύπου.

Βήμα 3:          Εκτυπώνουν οι υπεύθυνοι των ΚΣΕ την συγκεντρωτική κατάσταση Ε3 των προγραμμάτων που αιτούνται.

Βήμα 4:          Παραδίδουν τα σχετικά έντυπα[1] (αφού κρατήσουν αντίγραφο) στην αρμόδια Ε.Ε. μέχρι την καταληκτική ημερομηνία που έχει ορίσει η Ε.Ε.

Κανόνες Κατάρτισης Προγραμμάτων

·         Κάθε επιμορφωτικό σεμινάριο αποτελείται από 16 τρίωρα.

·         Σε κάθε τρίωρο αντιστοιχεί μόνο ένας επιμορφωτής (και ο αντίστοιχος αναπληρωματικός του).

·         Για κάθε επιμορφωτικό σεμινάριο πρέπει να υπάρχουν και να προσκομίζονται οι αντίστοιχες δηλώσεις / βεβαιώσεις (έντυπο Ε20) των επιμορφωτών που συμμετέχουν.

·         Η ηλεκτρονική επιβεβαίωση συνεργασίας από τον επιμορφωτή για το/τα πρόγραμμα/τα που έχει δηλωθεί αποτελεί προϋπόθεση για το στάδιο έγκρισης των προγραμμάτων από τα μέλη της Επιτροπής Επιμόρφωσης.



Διαδικασία Ενημέρωσης Υποψήφιων Επιμορφούμενων και Συμβούλου για τα Διαθέσιμα Προγράμματα

Υπεύθυνος Ενέργειας: Η Επιτροπή Επιμόρφωσης της Περιοχής.

Έντυπα: Ε4.

Περιγραφή Διαδικασίας

Βήμα 1:           Η Ε.Ε. ενημερώνεται μέσω του πληροφοριακού συστήματος και φροντίζει ώστε να παραλάβει το φάκελο με τα έντυπα των προτεινόμενων προγραμμάτων από τα Κ.Σ.Ε. της περιοχής ευθύνης της.

Βήμα 2:          Η Ε.Ε. ελέγχει ηλεκτρονικά τα υποβληθέντα προγράμματα αλλά και τα έντυπα Ε3, Ε3α και Ε20 που έχουν υποβληθεί για κάθε πρόγραμμα. Βασικοί κανόνες έγκρισης προγράμματος:

α) πληρότητα στοιχείων: πρόγραμμα στο οποίο δεν επισυνάπτονται τα απαραίτητα έντυπα Ε3α και Ε20 ή οι πληροφορίες που υπάρχουν σε αυτά τα έντυπα είναι ελλιπείς ή έρχονται σε αντίθεση με στοιχεία που έχουν δηλωθεί σε άλλα έντυπα δεν εγκρίνονται,

β) Εφικτότητα προγράμματος σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα προτεινόμενα προγράμματα: ο επιμορφωτής και ο αναπληρωματικός επιμορφωτής που αναγράφονται στα έντυπα Ε3α πρέπει να είναι αποκλειστικά διαθέσιμοι για το συγκεκριμένο τρίωρο σεμινάριο. Όλα τα προγράμματα στα οποία εμφανίζονται τέτοια προβλήματα διαθεσιμότητας (επικαλύψεις) των επιμορφωτών δεν εγκρίνονται,

γ) Προσφερόμενα ωράρια: τα προτεινόμενα ωράρια των επιμορφωτικών σεμιναρίων πρέπει να είναι σε κατάλληλες ώρες και ημέρες σύμφωνα με τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών της περιοχής.

Βήμα 3:          Η Ε.Ε. μετά τις σχετικές ηλεκτρονικές εγκρίσεις, διαμορφώνει τον τελικό κατάλογο των προτεινόμενων προγραμμάτων στο έντυπο E4.

Βήμα 4:          H E.E. καταρτίζει το φάκελο ενημέρωσης των σχολικών μονάδων ο οποίος αποτελείται από: τον κατάλογο με τα πιστοποιημένα ΚΣΕ της περιοχής, Ε4 κατάλογος των προτεινόμενων προγραμμάτων, Ε5 φόρμα αίτησης εκπαιδευτικού, Ε6 συγκεντρωτική κατάσταση προτιμήσεων εκπαιδευτικών, Ε6α συνοδευτική επιστολή του Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Βήμα 5:          Η Ε.Ε. ελέγχει την πληρότητα των στοιχείων του εντύπου Ε19 και αφού τον οριστικοποιήσει[2] τον χρησιμοποιεί ως πίνακα αποδεκτών του φακέλου ενημέρωσης.

Βήμα 6:          Αποστέλλει το φάκελο ενημέρωσης σε όλες τις σχολικές μονάδες και ορίζει καταληκτική ημερομηνία για τη συλλογή των απαραίτητων εντύπων από τις σχολικές μονάδες. Οι σχολικές μονάδες που θα αποστείλουν τις αιτήσεις των εκπαιδευτικών εκπρόθεσμα (σε περίπτωση αποστολής με ταχυδρομείο θα λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία αποστολής) αποκλείονται από τη συνέχεια της διαδικασίας στην τρέχουσα περίοδο επιμόρφωσης.

 


Διαδικασία Συλλογής Αιτήσεων Εκπαιδευτικών Σχολικής Μονάδας και Αποστολής στην Ε.Ε.

Υπεύθυνος Ενέργειας: Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας.

Έντυπα: Ε5, Ε6, Ε6α.

Περιγραφή Διαδικασίας

Βήμα 1:           Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας παραλαμβάνει από την Ε.Ε. τον φάκελο ενημέρωσης που περιέχει τα έντυπα: Ε16 κατάλογος με τα ΚΣΕ της περιοχής, Ε4 κατάλογος των προτεινόμενων προγραμμάτων, Ε5 φόρμα αίτησης εκπαιδευτικού, Ε6 συγκεντρωτική κατάσταση προτιμήσεων εκπαιδευτικών, Ε6α στοιχεία σχολικής μονάδας.

Βήμα 2:          Κάθε εκπαιδευτικός που ανήκει στην σχολική μονάδα: α) ενημερώνεται ενυπογράφως για το περιεχόμενο του φακέλου ενημέρωσης, β) συμπληρώνει, εφόσον το επιθυμεί, την αίτηση με τις προτιμήσεις του (έντυπο Ε5) και γ) παραδίδει το έντυπο Ε5 στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Βήμα 3:          Ο Διευθυντής του σχολείου συμπληρώνει τα έντυπα Ε6 (συγκεντρωτική κατάσταση προτιμήσεων των εκπαιδευτικών) και Ε6α (πληροφοριακά στοιχεία για τη σχολική μονάδα) και δημιουργεί το φάκελο απάντησης της σχολικής μονάδας που αποτελείται από τα έντυπα: Ε6 συγκεντρωτική κατάσταση προτιμήσεων των εκπαιδευτικών, Ε6α πληροφοριακά στοιχεία για τη σχολική μονάδα, Ε5 τις αιτήσεις των εκπαιδευτικών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την επιμόρφωση.

Βήμα 4:          Αποστέλλει το φάκελο απάντησης του σχολείου στην Ε.Ε. μέσα στις προκαθορισμένες ημερομηνίες. Οι σχολικές μονάδες που θα αποστείλουν τις αιτήσεις των εκπαιδευτικών εκπρόθεσμα (σε περίπτωση αποστολής με ταχυδρομείο θα λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία αποστολής) αποκλείονται από τη συνέχεια της διαδικασίας στην τρέχουσα περίοδο επιμόρφωσης.

Προσοχή:

1.      Εφόσον υπάρχουν οι απαιτούμενες υποδομές, η υποβολή των αιτήσεων επιμόρφωσης θα πρέπει να γίνεται ηλεκτρονικά. Η ηλεκτρονική συμπλήρωση των αιτήσεων επιμόρφωσης εξασφαλίζει άμεση καταχώριση στο πληροφοριακό σύστημα καθώς και δυνατότητα άμεσης εκτύπωσης των εντύπων που απαρτίζουν το φάκελο απάντησης της Σχολικής Μονάδας.

2.      Οι σχολικές μονάδες που θα αποστείλουν τις αιτήσεις των εκπαιδευτικών εκπρόθεσμα (σε περίπτωση αποστολής με ταχυδρομείο θα λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία αποστολής) αποκλείονται από τη συνέχεια της διαδικασίας στην τρέχουσα περίοδο επιμόρφωσης.

3.      Στην διαδικασία των εγγραφών για τους εκπαιδευτικούς που κληρώνονται σε κάποιο πρόγραμμα επιμόρφωσης είναι απαραίτητη η προσκόμιση στο Κ.Σ.Ε. αντίγραφου της αίτησής τους.



Διαδικασία Κλήρωσης Εκπαιδευτικών στα Προγράμματα Επιμόρφωσης

Υπεύθυνος Ενέργειας: Η Ε.Ε.

Έντυπα: Ε7, Ε8.

Περιγραφή Διαδικασίας

Βήμα 1:           Η Ε.Ε. παραλαμβάνει τους φακέλους απάντησης από τις σχολικές μονάδες της περιοχής και φροντίζει για την εισαγωγή των απαραίτητων δεδομένων στο πληροφοριακό σύστημα του έργου για όσες σχολικές μονάδες δεν έχουν υποβάλει ηλεκτρονικά αιτήσεις. Ο φάκελος απάντησης της σχολικής μονάδας θα πρέπει να περιλαμβάνει τα έντυπα: Ε6 συγκεντρωτική κατάσταση προτιμήσεων των εκπαιδευτικών, Ε6α πληροφοριακά στοιχεία για τη σχολική μονάδα, Ε5 τις αιτήσεις των εκπαιδευτικών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την επιμόρφωσης.

Βήμα 2:          Αφού ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική καταγραφή των δεδομένων στο πληροφοριακό σύστημα ενημερώνει η Ε.Ε. τον σύμβουλο ώστε να ενεργοποιήσει την διαδικασία της κλήρωσης και ορίζεται σε συνεργασία η ημερομηνία της ηλεκτρονικής κλήρωσης.

Βήμα 3:          Πραγματοποιείται η δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση από τα μέλη της Ε.Ε..

Βήμα 4:          Μέσα από το πληροφοριακό σύστημα του έργου πραγματοποιούνται οι εκτυπώσεις των εντύπων Ε7 και Ε8 που περιέχουν τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής κλήρωσης.

Βήμα 5:          Η Ε.Ε. ορίζει την καταληκτική ημερομηνία εγγραφών των εκπαιδευτικών στα Κ.Σ.Ε. η οποία πρέπει να είναι τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από την έναρξη του πρώτου προγράμματος επιμόρφωσης στην περιοχή ευθύνης της.

Βήμα 6:          Η Ε.Ε. αποστέλλει το έντυπο Ε7 στις σχολικές μονάδες για να ενημερωθούν για τα αποτελέσματα της κλήρωσης. Στο έντυπο Ε7 υπάρχει η ένδειξη (επιτυχών, επιλαχών, αποτυχών) για κάθε εκπαιδευτικό που είχε υποβάλλει αίτηση. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν με δική τους ευθύνη να ενημερώνονται για το αποτέλεσμα της κλήρωσης σε προγράμματα επιμόρφωσης. Σημειώνεται ότι υπάρχει η δυνατότητα άμεσης ηλεκτρονικής ενημέρωσης των ενδιαφερομένων μέσω του πληροφοριακού συστήματος.

Βήμα 7:          Η Ε.Ε. αποστέλλει το έντυπο Ε8 στα ΚΣΕ των οποίων τα προγράμματα θα λειτουργήσουν σύμφωνα με τις αιτήσεις των εκπαιδευτικών της περιοχής. Τα ΚΣΕ οφείλουν να ενημερώνονται ηλεκτρονικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος.



Διαδικασία Εγγραφής Εκπαιδευτικών στα Προγράμματα Επιμόρφωσης

Υπεύθυνος Ενέργειας: Τα Κ.Σ.Ε.

Έντυπα: Ε8α, Ε14α.

Περιγραφή Διαδικασίας

Βήμα 1:           Οι εκπαιδευτικοί εγγράφονται στα Κ.Σ.Ε. που έχουν κληρωθεί προσκομίζοντας αντίγραφο της αίτησής τους. Η διαδικασία της εγγραφής έχει καταληκτική ημερομηνία που ορίζεται από την Ε.Ε. και είναι πέντε (5) τουλάχιστον ημέρες νωρίτερα από την έναρξη του πρώτου προγράμματος επιμόρφωσης.

Βήμα 2:          Μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας και αν δεν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των εγγεγραμμένων στο πρόγραμμα επιμόρφωσης, το Κ.Σ.Ε. σε συνεργασία με τις Ε.Ε. ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στον κατάλογο των επιλαχόντων ώστε να πραγματοποιηθούν εγγραφές σύμφωνα με τη σειρά κατάταξης σε αυτόν.

Βήμα 3:          Οι εκπαιδευτικοί που κλήθηκαν από τον κατάλογο επιλαχόντων εγγράφονται στα Κ.Σ.Ε. προσκομίζοντας αντίγραφο της αίτησής τους. Η διαδικασία της εγγραφής ολοκληρώνεται μία ημέρα πριν την έναρξη του προγράμματος επιμόρφωσης. Σε περίπτωση που ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων είναι μικρότερος από δέκα (10) ακυρώνεται το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης.

Βήμα 4:          Μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών το Κ.Σ.Ε εκτυπώνει μέσω του πληροφοριακού συστήματος τη συγκεντρωτική κατάσταση εγγεγραμμένων (έντυπο Ε8α). Για κάθε εγγεγραμμένο εκπαιδευτικό επισυνάπτει τη βεβαίωση εγγραφής (έντυπο 14α).

Βήμα 5:          Αποστέλλει στην Ε.Ε. τα έντυπα Ε8α και 14α.

Βήμα 6:          Η Ε.Ε. ελέγχει την ορθότητα των στοιχείων στα έντυπα 14α, τα εγκρίνει και τα επιστρέφει στο αντίστοιχο Κ.Σ.Ε. ώστε να δοθούν στους εκπαιδευτικούς.



Διαδικασία Ελέγχου Διεξαγωγής Προγραμμάτων Επιμόρφωσης

Υπεύθυνος Ενέργειας: Ε.Ε., Κ.Σ.Ε.

Έντυπα: Ε9, Ε10, Ε11.

Περιγραφή Διαδικασίας

Βήμα 1:           Για κάθε ημέρα επιμόρφωσης το Κ.Σ.Ε ενημερώνει το ημερήσιο παρουσιολόγιο επιμορφούμενων (έντυπο Ε10). Το παρουσιολόγιο τηρείται για κάθε ώρα επιμόρφωσης.

Βήμα 2:          Για κάθε ημέρα επιμόρφωσης το Κ.Σ.Ε ενημερώνει το ημερήσιο παρουσιολόγιο επιμορφωτών (έντυπο Ε9). Το παρουσιολόγιο τηρείται για κάθε ώρα επιμόρφωσης.

Η τήρηση παρουσιολογίων πραγματοποιείται ηλεκτρονικά και παραδοσιακά με συλλογή υπογραφών. Οι φόρμες παρουσιολογίων αντλούνται μέσω του πληροφοριακού συστήματος.

Η Ε.Ε. και ο τεχνικός και επιστημονικός σύμβουλος έχουν το δικαίωμα να πραγματοποιούν έκτακτους ελέγχους στα Κ.Σ.Ε. σε όλη τη διάρκεια της περιόδου επιμόρφωσης. Σε κάθε έκτακτο έλεγχο γίνεται συμπλήρωση του εντύπου Ε11.
Η Ε.Ε. είναι υποχρεωμένη να πραγματοποιεί περιοδικούς ελέγχους σε όλα τα Κ.Σ.Ε. της περιοχής ευθύνης της και για όλα τα προγράμματα για κάθε κύκλο (δίμηνο) επιμόρφωσης.

Αναβολή/αναπλήρωση σεμιναρίου

Δεν επιτρέπεται η αλλαγή ημερομηνίας ή/και ώρας διεξαγωγής οποιουδήποτε σεμιναρίου χωρίς την έγγραφη έγκριση της Ε.Ε. η οποία παρέχεται ύστερα από σχετική αίτηση του Κ.Σ.Ε.

Αναπλήρωση επιμορφωτή

Τα σεμινάρια διεξάγονται αποκλειστικά από τους εγκεκριμένους επιμορφωτές που έχουν δηλωθεί στο αντίστοιχο έντυπο Ε3α. Αν για λόγους ανωτέρας βίας ο επιμορφωτής και ο αναπληρωματικός του δεν μπορούν να συμμετέχουν στα σεμινάρια τότε το Κ.Σ.Ε. αιτείται την αλλαγή επιμορφωτών στην Ε.Ε. Η Ε.Ε. σε συνεργασία με τον Τεχνικό και Επιστημονικό Σύμβουλο δίνει την τελική έγκριση για την αλλαγή των επιμορφωτών.

Στην περίπτωση που ο επιμορφωτής και ο αναπληρωματικός του δεν προσέρθουν στην προγραμματισμένη ημερομηνία και ώρα διεξαγωγής του σεμιναρίου τότε το σεμινάριο αναβάλλεται και ακολουθείται η διαδικασία αναβολής/αναπλήρωσης σεμιναρίου.



Διαδικασία Ολοκλήρωσης Προγραμμάτων Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.)

Υπεύθυνος Ενέργειας: Κ.Σ.Ε.

Έντυπα: Ε12, Ε12α, Ε15.

Περιγραφή Διαδικασίας

Βήμα 1:           Στο τέλος κάθε προγράμματος επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν το συγκεκριμένο πρόγραμμα παραλαμβάνουν και συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο εσωτερικής αξιολόγησης (έντυπο Ε15).

Βήμα 2:          Μετά τη λήξη κάθε προγράμματος επιμόρφωσης το Κ.Σ.Ε. καταρτίζει το φάκελο ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου προγράμματος που περιέχει: α) Έντυπο έκθεσης ολοκλήρωσης προγράμματος για επιμορφούμενους (έντυπο Ε12), β) Έντυπο έκθεσης ολοκλήρωσης προγράμματος για επιμορφωτές (έντυπο Ε12α), γ) ακριβές αντίγραφο του παρουσιολογίου επιμορφωτών (έντυπο Ε9), δ) ακριβή αντίγραφα των 16 παρουσιολογίων επιμορφούμενων (έντυπο Ε10), ε) το σύνολο των ερωτηματολογίων εσωτερικής αξιολόγησης (έντυπο Ε15), στ) βεβαιώσεις παρακολούθησης (έντυπο Ε14), ζ) βεβαιώσεις απασχόλησης (έντυπο Ε14β).

Βήμα 3:          Αποστέλλει το φάκελο ολοκλήρωσης προγράμματος στην Ε.Ε. εντός 3 εργάσιμων ημερών από τη λήξη του προγράμματος επιμόρφωσης.

Προσοχή: όπως αναγράφεται στις οδηγίες συμπλήρωσης των εγγράφων, οποιαδήποτε διαφοροποίηση οποιωνδήποτε στοιχείων που περιέχονται σε έγγραφα σχετικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα πρέπει να έχουν αντίστοιχη μονογραφή όπως περιγράφεται στις οδηγίες συμπλήρωσης.

Η συμπλήρωση των ερωτηματολογίων γίνεται απουσία μελών του ΚΣΕ.

Στο τέλος της διαδικασίας συμπλήρωσης συγκεντρώνονται όλα τα ερωτηματολόγια από έναν επιμορφούμενο, τοποθετούνται σε φάκελο, ο οποίος κλείνει και μονογράφεται από όλους όσους τα συμπλήρωσαν.



Διαδικασία Ολοκλήρωσης Προγραμμάτων Επιμόρφωσης (Ε.Ε.)

Υπεύθυνος Ενέργειας: Ε.Ε.

Έντυπα: Ε13, Ε14.

Περιγραφή Διαδικασίας

Βήμα 1:           Η Ε.Ε. παραλαμβάνει από κάθε Κ.Σ.Ε. μετά τη λήξη κάθε προγράμματος επιμόρφωσης το φάκελο ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου προγράμματος που περιέχει: α) Έντυπο έκθεσης ολοκλήρωσης προγράμματος για επιμορφούμενους (έντυπο Ε12), β) Έντυπο έκθεσης ολοκλήρωσης προγράμματος για επιμορφωτές (έντυπο Ε12α), γ) Ακριβές αντίγραφο του παρουσιολογίου επιμορφωτών (έντυπο Ε9), δ) ακριβή αντίγραφα των 16 παρουσιολογίων επιμορφούμενων (έντυπο Ε10), ε) το σύνολο των ερωτηματολογίων εσωτερικής αξιολόγησης (έντυπο Ε15), στ) τις βεβαιώσεις παρακολούθησης (έντυπο Ε14), ζ) τις βεβαιώσεις απασχόλησης (έντυπο Ε14β).

Βήμα 2:          Συμπληρώνει το φάκελο ολοκλήρωσης προγράμματος με τα αντίγραφα των εντύπων Ε11 που αφορούν το συγκεκριμένο έντυπο.

Βήμα 3:          Η Επιτροπή Επιμόρφωσης ελέγχει τα στοιχεία που αναγράφονται στο φάκελο ολοκλήρωσης και τα επικυρώνει όπου απαιτείται. Οι βεβαιώσεις επιμόρφωσης (έντυπο Ε14) υπογράφονται και αποδίδονται στους εκπαιδευτικούς που ολοκλήρωσαν το σεμινάριο επιμόρφωσης. Οι βεβαιώσεις απασχόλησης επιμορφωτών (έντυπο Ε14β) αποστέλλονται υπογεγραμμένες στον τεχνικό και επιστημονικό σύμβουλο (ΠΙ ή ΕΑΙΤΥ αντιστοίχως) μαζί με το αντίγραφο του φακέλου ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου προγράμματος.

Ο φάκελος συνοδεύεται από τη συγκεντρωτική κατάσταση υλοποιηθέντων προγραμμάτων της περιοχή (έντυπο Ε13).

Βήμα 4:          Ο τεχνικός και επιστημονικός σύμβουλος ελέγχει τα στοιχεία και εισηγείται στην ΚΕΕΤΠΕ την οριστικοποίηση του καταλόγου των επιμορφωμένων. Οι βεβαιώσεις απασχόλησης επιμορφωτών (έντυπο Ε14β) αφού εγκριθούν από την ΚΕΕΤΠΕ επιστρέφονται στην Ε.Ε. και αποδίδονται στους επιμορφωτές που αιτήθηκαν.



 

Σκοπός του προγράμματος είναι να προσφερθούν τις οι πληροφορίες και γνώσεις που απαιτούνται, ώστε να εξοικειωθούν οι εκπαιδευτικοί και, κατά συνέπεια, να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τις βασικές εφαρμογές των ΤΠΕ. Η προσέγγιση των θεμάτων θα γίνεται με αναφορές και συσχέτιση με διάφορα γνωστικά αντικείμενα (Μαθηματικά, Φυσική, Ελληνική Γλώσσα, Κοινωνιολογία, Οικονομία κ.ά). Θα αναφερθούν δραστηριότητες, παραδείγματα και εργασίες από όλο το φάσμα των γνωστικών αντικειμένων των προγραμμάτων σπουδών τις Α/Βάθμιας και Β/Βάθμιας εκπαίδευσης.

 

Τίτλος Ενότητας

Περιεχόμενο

Διάρκεια

Στόχοι

Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής, χρήση προσωπικού Η/Υ

1.       Δεδομένα και Πληροφορίες

2.       Δομή και λειτουργία του υπολογιστή

3.       Υλικό Υπολογιστή – περιφερειακές μονάδες(άνοιγμα/κλείσιμο Η/Υ, πληκτρολόγιο, ποντίκι, modem, CD/DVD-ROM, δισκέτα, συνδεσμολογία καλωδίων βασικών συσκευών [οθόνης, πληκτρολογίου, ποντικού, modem, κάρτας δικτύου, εκτυπωτή])

4.       Γραφικό Περιβάλλον Εργασίας (χειρισμός παραθύρων, επιφάνεια εργασίας, ημερομηνία και ώρα συστήματος)

5.       Διαχείριση καταλόγων και αρχείων (τοπικά και σε περιβάλλον δικτύου)

6.       Συμπίεση και αποσυμπίεση αρχείων

7.       Το λογισμικό και οι βασικές κατηγορίες λογισμικού

9 ώρες

  1. Εξοικείωση/χειρισμός Η/Υ
  2. Να είναι ο εκπαιδευτικός σε θέση να αντιμετωπίσει απλά προβλήματα λειτουργίας του Η/Υ
  3. Γνώση βασικών λειτουργιών του γραφικού περιβάλλοντος εργασίας
  4. Εξοικείωση με την εγκατάσταση/απεγκατάσταση προγραμμάτων
  5. Πολύ καλή γνώση χειρισμού αρχείων και οργάνωσής τις έτσι ώστε ο εκπαιδευτικός να μπορεί να αρχειοθετεί και να οργανώνει τις εργασίες του.

 

 

 

 

 

 

Τίτλος Ενότητας

Περιεχόμενο

Διάρκεια

Στόχοι

Επεξεργασία κειμένου

1.       Εξοικείωση με το περιβάλλον εργασίας

2.       Μορφοποίηση κειμένου (γραμματοσειρές, παράγραφοι)

3.       Λειτουργίες cut/copy/paste

4.       Επιλογή – Διόρθωση – Αναζήτηση

5.       Χρήση ορθογραφικού ελέγχου

6.       Διαμόρφωση σελίδας

7.       Προεπισκόπηση – Εκτύπωση

8.       Πίνακες, περιγράμματα, σκίαση

9.       Εισαγωγή αντικειμένων (εικόνες και σχεδίαση)

9 ώρες

·         Να είναι ο εκπαιδευτικός σε θέση να ετοιμάσει/επεξεργαστεί/εκτυπώσει ένα κείμενο, το οποίο να περιέχει πίνακες, εικόνες ή σχεδιαγράμματα, ούτως ώστε να μπορεί:

·         Να προετοιμάσει σχέδιο μαθήματος

·         Να ετοιμάσει φύλλα δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία του μαθήματος στην τάξη

·         Να ετοιμάσει ασκήσεις ή διαγωνίσματα για τους μαθητές του

·         Να συντάσσει αναφορές, καταστάσεις και καταλόγους για διοικητική χρήση στο σχολείο

Υπολογιστικά φύλλα

1.       Εξοικείωση με το περιβάλλον εργασίας

2.       Μορφοποίηση περιεχομένου και εμφάνισης κελιών, γραμμών, στηλών

3.       Λειτουργίες cut/copy/paste

4.       Αντιγραφή-Μετακίνηση-Διαγραφή περιεχομένου κελιών

5.       Τύποι και βασικές συναρτήσεις

6.       Διαμόρφωση φύλλου εργασίας

7.       Προεπισκόπηση – Εκτύπωση

8.       Δημιουργία γραφημάτων

9 ώρες

·         Να είναι ο εκπαιδευτικός σε θέση να ετοιμάσει/επεξεργαστεί/εκτυπώσει ένα φύλλο εργασίας ούτως ώστε να μπορεί:

·         Να παρακολουθεί και να οργανώνει την αξιολόγηση των μαθητών του και να βγάζει στατιστικά συμπεράσματα.

·         Οι εκπαιδευτικοί της Β’ βάθμιας εκπαίδευσης (κυρίως αυτοί των ειδικοτήτων θετικής κατεύθυνσης) να ετοιμάσουν δραστηριότητες για χρήση στην τάξη (εισαγωγή πειραματικών μετρήσεων, δημιουργία γραφημάτων, στατιστική επεξεργασία δεδομένων).

Λογισμικό παρουσίασης

1.       Εξοικείωση με το περιβάλλον εργασίας

2.       Μορφοποίηση παρουσίασης

3.       Αντιγραφή-Μετακίνηση-Διαγραφή διαφάνειας

4.       Διαμόρφωση διαφάνειας

5.       Προεπισκόπηση – Εκτύπωση

6.       Προβολή παρουσίασης και εφέ προβολής

7.       Εισαγωγή αντικειμένων (εικόνες και σχεδίαση)

3 ώρες

·         Να είναι ο εκπαιδευτικός σε θέση να ετοιμάσει/επεξεργαστεί/εκτυπώσει/προβάλει μια παρουσίαση, ούτως ώστε να μπορεί:

·         Να παρουσιάσει στην τάξη το μάθημά του είτε προβάλλοντας απ’ ευθείας την παρουσίαση, είτε μέσω διαφανειών τις  οποίες παράγει από την παρουσίαση

 

 

Τίτλος Ενότητας

Περιεχόμενο

Διάρκεια

Στόχοι

Διαδίκτυο και επικοινωνίες

1.       Δίκτυα Υπολογιστών και διαδίκτυο

2.       Χρήση προγραμμάτων περιήγησης, πρόσβαση σε δικτυακό τόπο – αξιοποίηση της δομής υπερμέσων του Παγκόσμιου Ιστού

3.       Πλοήγηση, ανάκτηση και διαχείριση πληροφοριών

4.       Μηχανές αναζήτησης

5.       Χρήση προγράμματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (πεδία μηνύματος, οργάνωση μηνυμάτων, χειρισμός συνημμένων αρχείων)

6.       Προστασία από ιούς

 

12 ώρες

·         Χρήση του διαδικτύου ως πηγής εκπαιδευτικού υλικού

·         Χρήση του διαδικτύου για δραστηριότητες στην τάξη

·         Χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τον εκπαιδευτικό ως μέσο επικοινωνίας

Εκπαιδευτικό λογισμικό

Μια πρώτη γνωριμία με εκπαιδευτικό λογισμικό το οποίο είναι διαθέσιμο για όλες τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών και τις βαθμίδες εκπαίδευσης

6 ώρες

·         Να έρθει ο κάθε εκπαιδευτικός σε επαφή με εκπαιδευτικό λογισμικό το οποίο είναι διαθέσιμο για την ειδικότητά του και να γνωρίσει τις δυνατότητες που αυτό του παρέχει, για να βελτιώσει τη μαθησιακή διαδικασία

 

 

 



[1] Όλα τα έγγραφα παραδίδονται και διακινούνται και σε ηλεκτρονική μορφή.

[2] Πιθανές τροποποιήσεις στο περιεχόμενο του εντύπου Ε19 πραγματοποιούνται από τον σύμβουλο (ΕΑΙΤΥ ή ΠΙ αντίστοιχα) και κοινοποιούνται στην Ε.Ε.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 28.04.2006 18:00:01
 
Αναγνώσθηκε 3942 φορές