Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ


 


ΠΡΟΣ:  την Υπουργό Παιδείας κα. Μ. Γιαννάκου

τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Γ. Καλό

τον Ειδικό Γραμματέα Μουσικών Σχολείων κ. Κ. Ράμμα

την Περιφερειακή Διεύθυνση Α'βάθμιας και Β'βάθμιας εκπαίδευσης

τις Διευθύνσεις Β'βάθμιας Εκπαίδευσης Λαρίσης, Μαγνησίας, Τρικάλων και Καρδίτσας



ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Προς την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ των Νομών της Θεσσαλίας

τους Διευθυντές των Μουσικών Σχολείων των Νομών της Θεσσαλίας

όλες τις οργανώσεις των Εκπαιδευτικών μουσικών ειδικοτήτων της χώρας



Σε συνέχεια της υπ' αρ. 275/2005 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους την οποία η Υπουργός Παιδείας ενέκρινε μεν στις 20/7/05 …αλλά οι υπηρεσίες του Υπουργείου της την πήραν είδηση έξι και πλέον μήνες αργότερα!..., η Περιφερειακή Διεύθυνση Α'βάθμιας και Β'βάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας έστειλε κατεπειγόντως στις οικείες Διευθύνσεις Β'βάθμιας Εκπαίδευσης έγγραφο με το οποίο ζητεί να κληθούν οι εκπαιδευτικοί μουσικών ειδικοτήτων να επιλέξουν, εντός ευλόγου χρόνου τουλάχιστον 10 ημερών, μεταξύ των δημοσίων θέσεων που κατέχουν. Πάλι καλά που το διάστημα των 10 ημερών δεν είναι δεσμευτικό, μια και συμπίπτει με το Πάσχα!...


Κατά πρώτον είναι πρωτοφανής η σπουδή να γίνει η διαδικασία αυτή λίγες μόλις εβδομάδες πριν τη λήξη του Σχολικού Έτους. Αν έγιναν παράνομες προσλήψεις ευθύνονται οι Υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ και οι άλλοι Δημόσιοι Οργανισμοί που εμπλέκονται και οφείλουν πρωτίστως να απολογηθούν προς τους Εκπαιδευτικούς που ρυθμίζουν τον ετήσιο οικονομικό τους προϋπολογισμό με βάση τα ισχύοντα!,  αντί να τους διατάσσουν στη λήξη του σχολικού έτους να προβούν σε επιλογές και ανακατατάξεις που μόνο αναστάτωση και προβλήματα μπορούν να προκαλέσουν στους ίδιους και τους μαθητές τους, για τους οποίους δεν φαίνεται να πολυενδιαφέρονται οι υπεύθυνες για το πρόβλημα υπηρεσίες, προκειμένου να καλύψουν τις αβλεψίες τους.


Ας δούμε όμως λίγο και την ουσία του ζητήματος, τουλάχιστον όσον αφορά τους συμβασιούχους, που δεν έχουν το προνόμιο της σίγουρης εργασίας και των 14 μισθών το χρόνο. Οι αναπληρωτές παίρνουν 8 έως 9 μισθούς, ενώ οι ωρομίσθιοι με το μισό ωράριο περίπου 3! Και καλούνται να επιλέξουν μεταξύ μισής δουλειάς που έχουν κάπου και μισής κάπου αλλού…


Η έννοια της διπλοθεσίας για κάποιον που πληρώνεται από δύο ή περισσότερες πηγές του Δημοσίου αλλά δεν συμπληρώνει ούτε ένα μισθό προφανώς στερείται βάσης. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί απασχολούνται όταν χρειάζεται σε δύο και περισσότερα σχολεία για να συμπληρώσουν το ωράριό τους, μήπως είναι πολυθεσίτες;!! Και επίσης προφανώς τα σχετικά ερωτήματα τέθηκαν στο Νομικό Συμβούλιο με τρόπο που οι έγκριτοι νομικοί που τα αποτελούν δεν ήταν σε θέση να λάβουν υπ' όψη τους τις ιδιαιτερότητες της απασχόλησης του κλάδου των μουσικών.


Για να γίνουμε πιο κατανοητοί, ένας εργαζόμενος σε Δημοτικό Ωδείο με σύμβαση αορίστου χρόνου αλλά μειωμένο ωράριο – κάτι που συμβαίνει πολύ συχνά, γιατί τα μαθήματα των μουσικών οργάνων είναι ατομικά και η συμπλήρωση ωραρίου εξαρτάται άμεσα από τον αριθμό των μαθητών – είναι απολύτως εύλογο να διεκδικήσει και λίγες ώρες διδασκαλίας ως ωρομίσθιος στο Μουσικό Σχολείο για να συμπληρώσει το εισόδημά του.


Εάν η πολιτεία επιθυμεί να βάλει τάξη στο χώρο των μουσικών, ας κάνει πρώτα το καθήκον της:


1) Να προβεί σε διορισμούς μονίμων καθηγητών μουσικής στην Εκπαίδευση και να καλύψει έτσι τα εκατοντάδες οργανικά κενά, αντί να εξαιρεί συνεχώς την ειδικότητα των μουσικών από τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.


2) Να προσλαμβάνει μόνον αναπληρωτές αντί να διαιρεί τις οργανικές θέσεις σε δύο ωρομισθίους κάνοντας οικονομία σε βάρος των εκπαιδευτικών. 3) Να καταργήσει την ωρομισθία με τα τόσα προβλήματα και τις καθυστερήσεις μηνών στην μισθοδοσία, ενεργοποιώντας τις διατάξεις που της δίνουν το δικαίωμα να απασχολεί αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο και αντίστοιχα μειωμένο μισθό – μόνον όπου είναι πραγματική ανάγκη για κάτι τέτοιο. 4) Να φροντίσει να συμπληρώνουν το πλήρες ωράριό τους και ένα πλήρη μισθό όλοι οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί, επιτρέποντας (για να μη πούμε επιβάλλοντας) την κατοχή περισσοτέρων θέσεων έως τη συμπλήρωση του  αντιστοίχου μισθού των μονίμων συναδέλφων τους, προβαίνοντας εάν χρειαστεί στην κατάλληλη Νομοθετική ρύθμιση που να ξεκαθαρίζει το θέμα.


Τότε και μόνον τότε, δικαιούται να ζητήσει αποκλειστική απασχόληση απαγορεύοντας την διπλοθεσία. Είναι βέβαιο ότι όλοι οι μουσικοί εκπαιδευτικοί θα συμφωνήσουν και θα πειθαρχήσουν.


 


Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι αν υπάρξουν "αυτοδίκαιες απολύσεις" χωρίς προηγούμενη εξέταση των ιδιαιτεροτήτων με στόχο τουλάχιστον την εξασφάλιση ενός πλήρους μισθού για όλους τους μουσικούς εκπαιδευτικούς που εργάζονται στη Δημόσια Εκπαίδευση, με την ευρύτερη έννοια που προσδιορίζεται στην υπ' όψιν γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου, το Υπουργείο Παιδείας θα βρεί τους εκπαιδευτικούς μπροστά του! Οι μουσικοί δεν δέχονται επ' ουδενί να θεωρούνται οι φτωχοί συγγενείς και αρκετά χρόνια έχουν ανεχθεί την ιδιωτική και αδιαβάθμητη φύση των σπουδών τους και την εργασιακή τους ομηρία από το Κράτος. Αντιθέτως, καλούν το Υπουργείο Παιδείας να αναστείλει κάθε λήψη μέτρου στο τρέχον σχολικό έτος και να έρθει σε συνεννόηση με τους Εκπαιδευτικούς Μουσικών Ειδικοτήτων ώστε να βρεθούν δίκαιες λύσεις στα εργασιακά τους προβλήματα.


 


Για το Δ.Σ.


Ο Πρόεδρος


Νίκος Παναγιωτίδης
nikpanlt@yahoo.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 13.04.2006 23:20:48
 
Αναγνώσθηκε 1221 φορές