Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Συντονιστικό Όργανο


Ενώσεων Εκπαιδευτικών Μουσικής


Δημόσιας Εκπ/σης


 


e         ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ - ΠΕΚΜ


e         ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΕΜΔΕ – www.peemde.gr  - e-mail: peemde@peemde.gr


e         ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ


e         ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΕΜΑΠΕ - www.primarymusic.gr


e         ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ


e         ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΡΗΤΗΣ


e         ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


 


 


10 Απριλίου 2006


 


 


Ανακοίνωση


 


Η πρόσφατη ανακοίνωση – υπόμνημα προς το ΥΠΕΠΘ (16/3) του Συλλόγου Αποφοίτων Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών που "συγκεφαλαιώνει τα αυτονόητα", παρά τις σωστές θέσεις της για την ανάγκη διορισμού μουσικών στην Εκπαίδευση, τις εξειδικεύσεις και τα ζητήματα ισοτιμίας τίτλων που θέτει, παραλείπει να λάβει υπ' όψιν της μια πραγματικότητα για την οποία ο μουσικοί δεν φέρουν καμία ευθύνη και η οποία εμποδίζει την "απόλυτη εφαρμογή των νόμων" που ζητά.


Η Πολιτεία υποχρέωσε επί δεκαετίες οποιονδήποτε ήθελε να μάθει μουσική να προσφύγει στα ιδιωτικά, αδιαβάθμητα και εντελώς αποκομμένα από το ΥΠΕΠΘ εκπαιδευτήρια, τα Ωδεία, που ήταν οι μόνοι φορείς Μουσικής Εκπαίδευσης. Η μοναδική εξαίρεση του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης δεν αναιρεί αυτή την πραγματικότητα.


Το από δεκαετίες αίτημα Καθηγητών και Σπουδαστών Μουσικής για την υπαγωγή των Ωδείων στο Υπουργείο Παιδείας, την διαβάθμισή τους και τον αποτελεσματικό έλεγχο της ποιότητας και του επιπέδου σπουδών τους, άφησε αδιάφορες όλες τις ως τώρα κυβερνήσεις.


Ακόμη και σήμερα, ο μόνος τρόπος να αρχίσει κανείς εκμάθηση μουσικής στην κατάλληλη ηλικία, είναι αυτά τα, εκτός αρμοδιότητας ΥΠΕΠΘ, εκπαιδευτικά ιδρύματα.


Ακόμη και αν φτάσουν τα Πανεπιστήμια να παράγουν όλες τις μουσικές ειδικότητες, τουλάχιστον όσον αφορά τα μουσικά όργανα, η αρχή θα γίνεται στα Ωδεία. Άλλωστε, η ίδια η ανακοίνωση του Συλλόγου Αποφοίτων Τμήματος Μουσικών Σπουδών αντιφάσκει όταν επί λέξει ομολογεί ότι "τα ελληνικά πανεπιστήμια παράγουν πλέον τις περισσότερες μουσικές ειδικότητες" - δηλαδή όχι όλες – ενώ ταυτόχρονα επικαλείται "υπερεπάρκεια των πτυχιούχων ΑΕΙ κλάδου ΠΕ16 Μουσικής".


Η ουσία είναι ότι η Πολιτεία φέρει ευθύνη απέναντι σε όλους όσους υποχρεώθηκαν και υποχρεώνονται ακόμη να σπουδάζουν μουσική στα Ωδεία. Τους έδωσε τίτλο σπουδών "αναγνωρισμένο από το Κράτος" και δεν μπορεί με κανένα νόμο να τους τον διαγράψει! Κάτι τέτοιο θα ήταν προδήλως αντισυνταγματικό. Σε κάθε περίπτωση που η Πολιτεία αναβαθμίζει εκ των υστέρων τις σπουδές μιας ειδικότητας, για παράδειγμα ιδρύοντας ΑΕΙ, υποχρεούται και δίνει τουλάχιστον μία ευκαιρία στους παλαιότερους που δεν την είχαν στη διάθεσή τους, να διεκδικήσουν θέσεις εργασίας επί ίσοις όροις με τους νέους αποφοίτους. Αυτό γίνεται είτε μέσω επιμορφωτικής διαδικασίας που ορίζουν τα ίδια τα ΑΕΙ για κτήση ισοτίμου τίτλου, είτε μέσω Διαγωνισμών τύπου ΑΣΕΠ.


Η άποψη ότι κάτοχοι Ωδειακών τίτλων μπορούν μεν να διδάσκουν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ αλλά δεν δικαιούνται καν να διεκδικήσουν με τους φοιτητές τους επί ίσοις όροις θέση εργασίας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι άκρως λανθασμένη. Το πιο παράδοξο δε είναι ότι οι περισσότεροι απόφοιτοι ΑΕΙ που αμφισβητούν την εγκυρότητα των Ωδειακών τίτλων, αυτούς ακριβώς επικαλούνται για να διεκδικούν την πρόσληψή τους σε ειδικότητα οργάνου!


Η μόνη δίκαιη και εφικτή λύση είναι η διενέργεια διαγωνισμών με το δικαίωμα όλων να συμμετέχουν. Το περιεχόμενο του τελευταίου διαγωνισμού ούτως ή άλλως είχε απαιτήσεις προσαρμοσμένες στην Πανεπιστημιακή κατάρτιση, χωρίς αυτό να εμποδίσει αρκετούς "Ωδειακούς" να επιτύχουν και αποφοίτους ΑΕΙ να αποτύχουν.


Όταν, όπως όλοι οι μουσικοί ευχόμαστε, οι Ωδειακές σπουδές συνδεθούν με τις Τριτοβάθμιες έτσι ώστε να οδηγείται κανείς από τη μία βαθμίδα στην επόμενη για Ολες τις ειδικότητες, τότε και μόνο τότε μπορεί να καταργηθεί το δικαίωμα των Ωδείων, που θα λειτουργούν πλέον ως προπαρασκευαστική βαθμίδα, να χορηγούν τίτλους σπουδών.







 

 


 

Υπόμνημα θέσεων για τη Μουσική Αγωγή στη Δημόσια Εκπαίδευση

 

Τα Δ.Σ. των παραπάνω ενώσεων Εκπ/κών μουσικής έχουν συστήσει Συντονιστικό Όργανο, για την προώθηση των αιτημάτων των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ 16 (μουσικής), που διδάσκουν στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (μόνιμοι, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι).

 

Οι υπογράφοντες εκπροσωπούμε το 90% των Εκπαιδευτικών Μουσικής στη Δημόσια Εκπαίδευση κι έχουμε συνοψίσει το διεκδικητικό μας πλαίσιο στις παρακάτω θέσεις:

 

 

Διεκδικητικό πλαίσιο

 

  • Να προκηρυχθούν, στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, το 2006, στα πρότυπα του προηγούμενου, τουλάχιστον 600 θέσεις Εκπαιδευτικών Μουσικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. (Από το 2001 έχουν πραγματοποιηθεί δύο διαγωνισμοί, χωρίς τη συμμετοχή μουσικών).

 

  • Να συμπεριληφθεί ο κλάδος των Εκπ/κών Μουσικής, σε προγράμματα επιμόρφωσης και αναβάθμισης των σπουδών τους, για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής τους επάρκειας, και την ισότιμη διοικητική τους εξέλιξη.

 

  • Να δημιουργηθεί στο ΥΠΕΠΘ Δ/νση Μουσικής Αγωγής, ως μόνιμο όργανο υποστήριξης του έργου των Εκπ/κών Μουσικής και διαχείρισης των μουσικών θεμάτων γενικότερα στη Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση.

 

  • Πλήρωση των 14 θεσμοθετημένων θέσεων σχολικών συμβούλων μουσικής ώστε να καλύπτουν αναλογικά την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια  Εκπαίδευση (Γεν. Παιδείας και Μουσικά Σχολεία).

 

  • Κατάργηση της ωρομισθίας και εφαρμογή του νόμου για τους αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο όπου το επιβάλλουν οι ανάγκες.

 

 

Για την Α/θμια Εκπ/ση

 

  • Θεσμοθέτηση του μαθήματος της Μουσικής Αγωγής ως δίωρο στις τάξεις Α – Β – Γ – Δ, και θεσμοθέτηση χρόνου καλλιτεχνικής δράσης, η οποία θα συμπεριλαμβάνεται στο διδακτικό ωράριο του εκπαιδευτικού (6 – 8 ώρες εβδομαδιαία) που θα εξυπηρετεί τόσο στην άρτια προετοιμασία των  εορτών και των πολιτιστικών δράσεων του σχολείου, χωρίς την επιβάρυνση του ήδη συρρικνωμένου μαθήματος, όσο και στην καλλιτεχνική - μουσική συμμετοχή του σχολείου και των μαθητών στην ευρύτερη πολιτισμική δημιουργία της περιοχής και του τόπου τους, μέσω χορωδιών, ορχήστρας και μουσικών συνόλων γενικότερα.

 

  • Την προκήρυξη 300 θέσεων στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, όπου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, θα μετεκπαιδευτούν 300 νέοι συνάδελφοι μουσικής ειδίκευσης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στα παιδαγωγικά. Έτσι θα συντελεστεί έμμεσα και η ακαδημαϊκή αναβάθμισή τους.

 

  • Να αναγνωριστεί ρητά η ανάγκη ύπαρξης αίθουσας εργαστηρίου για το μάθημα της μουσικής ώστε να δεσμεύεται από τη Δ/νση μια αίθουσα του σχολείου, όπου αυτό είναι δυνατό, για το σκοπό αυτό και να επανδρωθεί με τα κατάλληλα μουσικοπαιδαγωγικά μέσα (Όργανα, κλπ)

 

  • Επανεκτίμηση και μείωση του Διδακτικού Ωραρίου όλων των Εκπαιδευτικών, σε σχέση με τις ειδικές συνθήκες που εξελίσσονται ραγδαία σε όλο τον εργασιακό χώρο της Α/θμιας Εκπ/σης, των νέων αντιλήψεων στην εκπαίδευση, αλλά και τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη μάθηση.

 

  • Πλήρης ασφαλιστική κάλυψη του μετακινούμενου Εκπαιδευτικού και κατά τη διάρκεια της μετακίνησής του για τις ανάγκες της υπηρεσίας.

 

  • Να επανεκτιμηθεί η θέση για την εξασφάλιση μέσου μετακίνησης και κάλυψης του κόστους μετακίνησης του Εκπαιδευτικού, μετά την εφαρμογή του «Καποδίστριας» στην οριοθέτηση Δήμων και κοινοτήτων.

 

  • Να δίνεται στον Εκπαιδευτικό Μουσικής η δυνατότητα επιλογής στον τρόπο συμπλήρωσης του ωραρίου του, πριν την οριστική τοποθέτησή του. (Σχολεία μετακίνησης – Ολοήμερο – Ενισχυτική)

 

  • Ουσιαστική στήριξη του θεσμού του ολοήμερου σχολείου.

 

  • Άμεση έκδοση βιβλίων Μουσικής για το μαθητή και το Δάσκαλο.

 

  • Να επαναλειτουργήσει ο επιτυχημένος θεσμός των μουσικών μαθημάτων για τους μαθητές του Δημοτικού.

 

 

Για τη Β/θμια Εκπ/ση

 

  • Θεσμοθέτηση αίθουσας – Εργαστηρίου Μουσικής και επάνδρωσή της με τα αναγκαία μουσικοπαιδαγωγικά μέσα διδασκαλίας.

 

  • Τοποθέτηση των Καθηγητών Μουσικής στα Μουσικά Σχολεία από την 1η Σεπτέμβρη κάθε σχολικού έτους.

 

  • Σύσταση και δημιουργία οργανικών θέσεων, κλάδου ΠΕ 16.02 (μουσικών ειδικεύσεων) σε συνέχεια της σχετικής Υπουργικής Απόφασης (30 μήνες προϋπηρεσία κ.λ.π.) και πλήρωσή τους με υποψηφίους που έχουν αποκτήσει προϋπηρεσία στα μουσικά σχολεία, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση.

 

  • Δημιουργία Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών και διδακτικών εγχειριδίων για όλα τα μουσικά μαθήματα (θεωρητικά και όργανα) των Μουσικών Σχολείων και άμεση αντικατάσταση των υπαρχόντων βιβλίων.

 

  • Επαναλειτουργία, με βάση το πλήρες και ανεπτυγμένο 9ωρο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των προπαρασκευαστικών τμημάτων των όμορων Μουσικών Σχολείων.

 

  • Να γίνει πριμοδότηση υπό προϋποθέσεις των παιδιών που φοιτούν στα Μουσικά Σχολεία για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ Μουσικών Σπουδών.

 

  • Τη θέση του Δ/ντή στα Μουσικά Σχολεία να την καταλαμβάνουν Εκπ/κοί Μουσικής ειδικότητας.

 

 




11 Απριλίου 2006



Διευκρινιστική ανακοίνωση

 


Σχετικά με τη δημοσίευση στην ιστοσελίδα του Συλλόγου Αποφοίτων Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ. http://www.musgradthes.gr της συνέντευξης του σχολικού συμβούλου κ. Κωνσταντίνου Πατσαντζόπουλου, στις 17/3/2006, θέλουμε να διευκρινίσουμε τα εξής:

Η ερώτηση «- Θα ήθελα να μου σχολιάσετε το εξής περίεργο φαινόμενο που παρατηρήθηκε φέτος. Σχεδόν κάθε δύο μήνες ιδρύονται σε διάφορες  περιοχές της Ελλάδας «Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Μουσικής» οι οποίοι αποτελούνται αποκλειστικά από συμβασιούχους μουσικούς, μη Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Πρόσφατα κάνανε και συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης στην Αθήνα, όπου προέδρευσε ο προκάτοχός σας κύριος Ανδρέας Γλυνιάς. Πιστεύετε ότι οδεύουμε προς σύσταση Ομοσπονδίας Συμβασιούχων Μουσικών ή κάτι άλλο έχουν στο μυαλό τους;» δημιουργεί σύγχυση σε δύο θέματα.


  1. Τα Δ.Σ. των παραπάνω Ενώσεων Εκπαιδευτικών Μουσικής Δημόσιας  Εκπαίδευσης προχώρησαν στη σύσταση Συντονιστικού οργάνου για την προώθηση των αιτημάτων των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ 16 (μουσικής) που διδάσκουν στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (μόνιμοι, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) και εκπροσωπούμε τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών μουσικής. Σε αυτές τις Ενώσεις συμπεριλαμβάνονται και οι συνάδελφοί μας, απόφοιτοι των τμημάτων μουσικών σπουδών. Σε συγκεκριμένες μάλιστα συνεδριάσεις του Συντονιστικού συμμετείχε και το προεδρείο του συλλόγου αποφοίτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Αθήνας, ανταποκρινόμενο στην, πάντοτε ανοιχτή προς όλους, πρόσκλησή μας. Επομένως, το Συντονιστικό Όργανο ουδεμία σχέση έχει με άλλους «Συλλόγους αποτελούμενους αποκλειστικά από συμβασιούχους μουσικούς μη Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης», όπως αναφέρεται στην ερώτηση.

  2. Τα Δ.Σ. των Ενώσεων τα εκπροσωπούν οι πρόεδροι. Ο κ. Γλυνιάς ως πρόεδρος της ΠΕΚΜ, όπως και οι άλλοι πρόεδροι, μπορεί να συμμετέχει de facto στις συναντήσεις του συντονιστικού. Δεν είναι όμως μέλος του Προεδρείου και έχει συμμετάσχει σε μία μόνο από τις επτά μέχρι σήμερα συνεδριάσεις μας στην οποία φυσικά και δεν προήδρευσε.

Στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση.


 


 


Το Συντονιστικό των Ενώσεων Εκπ/κών Μουσικής Δημόσιας Εκπ/σης

 

Υπεύθυνοι επικοινωνίας:

 

Μακαντάσης  Θέμης. τηλ: 6977 611060

E-mail: makadiver@hotmail.com

 

Δημήτρης Ανδρώνης. Τηλ. 6972 072 522

e-mail: dimandron@sch.gr

 

Διεύθυνση: Άρη Βελουχιώτη 84 – 19200 - Ελευσίνα



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.04.2006 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 1048 φορές