Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΔOΠOΥΛOΣ
Εξέφρασε την πικρία του για την αποχώρησή του από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Για προσωπικούς λόγους δηλώνει πως αποχώρησε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, στο οποίο ήταν πρόεδρος, ο πρώην πρύτανης του ΑΠΘ Μιχάλης Παπαδόπουλος. Παρ' όλα αυτά επισημαίνει πως αισθάνεται πικραμένος για τα όσα θα μπορούσαν να είχαν γίνει και δεν έγιναν ποτέ, ενώ τονίζει πως ίσως θα έπρεπε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο να μετατραπεί σε Ανεξάρτητη Αρχή για να μπορεί να ασκεί αποτελεσματικά το ρόλο του.

- Η αποχώρησή σας από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχει σχέση με τις διαφωνίες επί του περιεχομένου των αλλαγών που εισηγηθήκατε; «Αποχώρησα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, μετά από σχεδόν δύο χρόνια, για προσωπικούς λόγους.
* Στην αποχαιρετιστήρια συνάντηση με το προσωπικό του Ινστιτούτου -όπου οι αναφορές για την προσπάθεια και προσφορά μου θα μου μείνουν αξέχαστες- παρότρυνα τους συνεργάτες μου να δωρίσουν στον εαυτό τους τη δυσκολοκατάκτητη αρετή του αυτοσεβασμού.

Είναι σημαντικό να μπορείς να κοιτιέσαι κατάματα και άφοβα στον καθρέφτη...».
- Κλείνοντας την πόρτα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είχατε μια πικρή γεύση; «Ναι.
* Πικρία για όσα θα μπορούσαν να γίνουν και δεν έγιναν...».

- Πολλοί υποστηρίζουν ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ίσως τελικά να έχει και ...πολιτική οντότητα; Είναι έτσι;
* Ισως θα έπρεπε να εξεταστεί η περίπτωση να αποτελεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μια Ανεξάρτητη Αρχή, καταξιωμένης και αποδεκτής υψηλής σύνθεσης. Δηλαδή, η διοίκησή του να αποτελείται από επιλεγμένες προσωπικότητες και να μπορεί να στελεχώσει με ικανούς εκπαιδευτικούς κι ειδικούς επιστήμονες τις υπηρεσίες του.

- Πιστεύετε πως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο λειτουργεί ως άλλοθι τελικά στις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας; «Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο πρέπει και μπορεί να έχει καθοριστικό ρόλο στα της Παιδείας.
* Oι τεκμηριωμένες εισηγήσεις του πιστεύω ότι μπορούν να αξιοποιούνται από το υπουργείο Παιδείας προς όφελος της εκπαίδευσης».

- Δηλαδή, δεν έχει αυτόν τον καθοριστικό ρόλο;
* Για να ασκήσει αυτόν το ρόλο, πρέπει να υπάρχουν οι εξής προϋποθέσεις:
  + Το ευήκοον ους του υπουργείου Παιδείας -εφόσον πιστεύει στο ρόλο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου- και η ύπαρξη συνεχούς και ειλικρινούς διαλόγου του με το Ινστιτούτο.
  + Η επιλογή ικανών στελεχών με αξιοκρατικά κριτήρια, εκπαιδευτικών που να έχουν βιώσει τις σχολικές τάξεις και εκπαιδευτικών με ειδικές γνώσεις.
  + Oι προδιαγραφές επιλογής πρέπει να είναι υψηλές και τα κίνητρα προσέλκυσης ουσιαστικά.
  + Η οικονομική, διοικητική και νομική στήριξη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου από το υπουργείο Παιδείας.

- Κατά πόσον άλλα πρόσωπα επηρέασαν την απόφασή σας να αποχωρήσετε;
* Oσο ώριμος και να 'σαι με τις εμπειρίες τόσων χρόνων, για σημαντικές αποφάσεις ακούς προσεκτικά τη γνώμη της πάνω από 40 χρόνια συντρόφου σου, των παιδιών σου και των λίγων πραγματικών φίλων. Την απόφαση όμως την παίρνεις εσύ.

- Τι θα λέγατε συμπερασματικά;
* Το να προσφέρεις, έστω και σε βάρος του ελεύθερου χρόνου που δεν είχες σχεδόν ποτέ, αποτελεί εσωτερική ανάγκη για κάθε πολίτη που αγωνιά για το αύριο. Είναι ανάγκη που ξεπερνά την κόπωση των μετακινήσεων, τις εξ ιδίων δαπάνες και τη στέρηση χρόνου επικοινωνίας με πρόσωπα αγαπητά. Ανταμείβεσαι με την αναγνώριση της προσφοράς, την αποτελεσματικότητα των ενεργειών σου και τον προσήκοντα αμοιβαίο σεβασμό. Oταν δεν υπάρχουν τα όσα προανέφερα, βαραίνει στη ζυγαριά η ποιότητα ζωής για όσα χρόνια σου απομένουν.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.04.2006 21:00:01
 
Αναγνώσθηκε 1089 φορές