Βουλή των Ελλήνων

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΛΕΒΕΝΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

___________

 

ΘΕΜΑ: Θέσπιση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής στην

               εκπαίδευση.

 

Σήμερα όλοι γνωρίζουμε ότι το σχολείο αποτελεί τον παιδαγωγικό χώρο όπου το παιδί εκτός από την απόκτηση βασικών γνώσεων βιώνει και άλλες εμπειρίες που συμβάλλουν στην κοινωνικοποίηση και στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του. Η αδυναμία του σχολείου να προσφέρει διεξόδους  και προγράμματα πέραν του βασικού προγράμματος και η εισαγωγή νέων θεσμών προσθέτουν στους γονείς νέες οικονομικές επιβαρύνσεις και δημιουργούν νέες ανισότητες. Σύλλογοι γονέων αναλαμβάνουν δραστηριότητες το απόγευμα επί πληρωμή. Τέτοια δραστηριότητα, που για πολλά χρόνια  σύλλογοι γονέων προσέφεραν στα παιδιά, ήταν η θεατρική αγωγή.

 

Η επαφή των μαθητών με τον κόσμο του θεάτρου συμβάλει στην  ανάπτυξη  του συναισθηματικού τους κόσμου, στην καλλιέργεια της προσωπικότητάς τους, στην ανάπτυξη της ευαισθησίας τους, στην διεύρυνση της κοινωνικότητάς τους, στην  ενεργοποίηση των δημιουργικών τους δυνάμεων και στην  επαφή με μια βαθύτερη πνευματική και συναισθηματική ευχαρίστηση.

 

Σημαντικό σταθμό αποτέλεσε η εκπόνηση του Ενιαίου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών Θεατρικής  Αγωγής. Παρ’ όλο όμως που το πρόγραμμα αυτό προέβλεπε την παρουσία των θεατρολόγων και τη  συνέδεε με το εν λόγω μάθημα, η απασχόληση των θεατρολόγων ως  ωρομισθίων στην πρωτοβάθμια  εκπαίδευση και ως αναπληρωτών σε ελάχιστα Μουσικά σχολεία υπονόμευσε στη βάση του το όλο εγχείρημα, αφού τους θέτει στο περιθώριο της σχολικής κοινότητας.

 

Όταν πριν 14 χρόνια ιδρύθηκαν στην Αθήνα και στην Πάτρα τα πρώτα τμήματα Θεατρικών σπουδών, αλλά και μετέπειτα στη Θεσσαλονίκη και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στο σχετικό με την ίδρυσή της νομικό πλαίσιο αναφέρεται ο χώρος της εκπαίδευσης ως ενός από τους βασικούς χώρους υποδοχής τους.

 

Η δημιουργία οργανικών θέσεων θεατρολόγου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια  εκπαίδευση κρίνεται σήμερα απαραίτητη, ώστε ο θεατρολόγος να μπορέσει να ασχοληθεί και να αναπτύξει σχέσεις με τη σχολική κοινότητα σε συνεργασία και με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Θα μπορέσει μάλιστα να ασχοληθεί υπεύθυνα όχι μόνο με τη διδασκαλία του μαθήματος της θεατρικής αγωγής όπως ορίζεται από το  πρόγραμμα σπουδών, αλλά και γενικότερα με τα πολιτιστικά θέματα και με τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις του σχολείου.

 

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται η κ. Υπουργός:

  1. Θεωρεί το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής ως μάθημα που δίνει μια άλλη διάσταση στο σημερινό χρησιμοθηρικό και εξεταστικοκεντρικό χαρακτήρα του σχολείου;
  2. Αναγνωρίζει ότι το σχολείο  αποτελεί παιδαγωγικό χώρο όχι μόνο απόκτησης βασικών γνώσεων, αλλά και πεδίο αγωγής και κοινωνικοποίησης των μαθητών;
  3. Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει για να εντάξει τη Θεατρική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
  4. Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει για τη δημιουργία οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής, ώστε  λειτουργικά  ενταγμένοι στις σχολικές μονάδες να προσφέρουν αυτά που το Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Θεατρικής  Αγωγής προβλέπει;

Ο ερωτών Βουλευτής

 

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 07.04.2006 18:45:01
 
Αναγνώσθηκε 686 φορές