Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 ΚΑΙ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ, 20-03-2006
ΤΗΛ /ΦΑΞ: 2610278776

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ
ΤΟΥ Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας.

Μετά το τέλος της ήπιας προσαρμογής της νέας διακυβέρνησης της Ν.Δ., σε οικονομικό, εργασιακό, εκπαιδευτικό και διοικητικό επίπεδο, χρειάζεται σαφής αντιπολιτευτική δράση από το συνδικάτο, υπέρ του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Η ραγδαία απορρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση της Ν.Δ., στην οποία συμφωνούν όλες οι νεοφιλελεύθερες δυνάμεις, στο ασφαλιστικό και τους μισθούς, με επίκεντρο τις εργασιακές σχέσεις (κατάργηση 8ώρου, συλλογικών συμβάσεων, ασφαλιστικών ταμείων), πράγματα που για το στενότερο δημόσιο τομέα σχεδιάζονται να αποκρυσταλλωθούν στο Σύνταγμα.
Μπροστά σ’ αυτόν τον καταιγισμό των εξελίξεων ο κλάδος πρέπει να εκφράσει τη βούλησή του και την αντίθεσή του μέσα από ένα μαχητικό, συλλογικό, παρεμβατικό συνδικαλιστικό όργανο, που ως στόχο του θα έχει να παλέψει και να προωθήσει λύσεις στα προβλήματα του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών.
Οι αποφάσεις του 12ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ (Ιούνιος 2005) και της Γ.Σ. των προέδρων (Νοέμβρης 2005) ψηφισμένες με μεγάλη πλειοψηφία, αποτελούν τη κύρια βάση για τη συγκρότηση και τη λειτουργία του Δ.Σ. στις οποίες συμφώνησαν τελικά οι παρατάξεις ΠΑΣΚ, Αγ. Συνεργασία και Εκπ. Παρέμβαση.
Αλλά η ανασυγκρότηση του σωματείου σε επίπεδο τοπικής ΕΛΜΕ - αλλά και σε επίπεδο ΟΛΜΕ - θέλει και άλλα στοιχεία, απαραίτητα, τόσο για την ανασυγκρότηση του σωματείου σε ταξικό, όσο και σε εκπαιδευτικό επίπεδο, με βάση κυρίως την κινηματική λογική και δευτερευόντως την γραφειοκρατική.
Επομένως χρειάζεται συνεχής ανατροφοδότηση και εμπλουτισμός των αποφάσεων του κλάδου, ώστε να είναι συνεχώς επίκαιρες και να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις των καιρών. Οι απαιτήσεις αυτές χρειάζεται να αντιστέκονται και να ακυρώνουν θεωρητικά και κινηματικά προσεγγίσεις, οι οποίες επιχειρούν να εμπλέξουν στη λειτουργία της εκπαίδευσης και των θεσμών της παράγοντες ξένους προς αυτή, όπως π.χ. είναι η νεοφιλελεύθερη τάση εισόδου των επιχειρήσεων στο χώρου του σχολείου.
Από αυτή την άποψη διατρανώνουμε την βούλησή μας να υπερασπίσουμε το δημόσιο σχολείο απέναντι σε όλες τις λογικές οι οποίες μπορούν να αποδομήσουν τις ενιαίες εργασιακές σχέσεις και την αντίληψη του λειτουργικού και συνεκτικού αναλυτικού προγράμματος.
Με στόχο τόσο την παραπέρα ανασυγκρότηση του σωματείου, όσο και την ανύψωση της ενεργητικής συμμετοχής και του αγωνιστικού κινηματικού φρονήματος των συναδέλφων θεωρούμε ότι πέρα από την κατάργηση των νόμων 2525, 2640 και 2986 και ό,τι τους συνοδεύει, οι οποίοι δεν υπηρέτησαν τις ανάγκες της εκπαίδευσης και του δημόσιου σχολείου, χρειάζεται ένα διπλό πλαίσιο αιτημάτων μεγάλης (πανελλαδικής) και μικρής (τοπικής) κλίμακας.
Τα ζητήματα μεγάλης κλίμακας μπορούν να ενσωματώνονται μέσα από κινηματικές και συνδικαλιστικές πλειοψηφικές διαδικασίες στις αποφάσεις των συνόδων των προέδρων της ΟΛΜΕ. Τα ζητήματα μικρής κλίμακας είναι ζητήματα τόσο του ΔΣ της τοπικής ΕΛΜΕ, όσο και της κινηματικής πρακτικής όλου του σωματείου.
Με βάση τις αποφάσεις του 12ου συνέδριου της ΟΛΜΕ και τα αιτήματα όπως διαμορφώθηκαν στη σύνοδο των προέδρων, θεωρούμε ότι είναι ανάγκη να παλέψουμε πανελλαδικά για:


1. Αιτήματα γενικού χαρακτήρα.

Α). Διαμόρφωση στρατηγικής με αγώνες για άμεση έναρξη διαπραγματεύσεων για την υπογραφή κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας (δήλωση ΟΛΜΕ 02-06-05).
Β). Άμεση καθιέρωση της 12χρονης υποχρεωτικής δημόσιας, ισότιμης και δωρεάν παιδείας για όλους / όλες, με τους όποιους προβληματισμούς στη σημερινή συγκυρία. Ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ, ισότιμη ένταξή της στη λυκειακή βαθμίδα σύμφωνα με το πλαίσιο αποφάσεων του 12ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ. Κατάργηση όλων των μορφών (δημόσιων και ιδιωτικών) εκπαίδευσης και κατάρτισης έξω από το ΥΠΕΠΘ. Ένταξη όλων των μορφών εκπαίδευσης, ειδίκευσης και κατάρτισης μετά το δωδεκάχρονο στο ΥΠΕΠΘ (ΤΕΕ ΟΑΕΔ και σχολών άλλων Υπουργείων και ΙΕΚ με αλλαγή του περιεχομένου τους).
Γ). Πλήρη σύνταξη με 35/35 στα 30 χρόνια με την αναγνώριση μιας πλασματικής 5ετίας ως συντάξιμης. Άμεση αναγνώριση των ενδιάμεσων διαστημάτων (καλοκαίρια) μεταξύ των διαδοχικών συμβάσεων αναπλήρωσης ως συντάξιμων.
Δ). Μαζικοί διορισμοί με βάση τη προϋπηρεσία και τον χρόνο απόκτησης του πτυχίου, μέσα από ενιαίο πίνακα. Οι διορισμοί και η εισαγωγική επιμόρφωση να γίνονται πριν την έναρξη των μαθημάτων. Όχι στην παραπέρα κατηγοριοποίηση των αδιόριστων. Άμεση κάλυψη όλων των οργανικών κενών με βασικό κριτήριο τους 25 μαθητές ανά τμήμα. Κατάργηση τη ωρομισθίας και αντίσταση σε κάθε απόπειρα διεύρυνσης ελαστικών μορφών εργασίας. Σε κάθε περίπτωση συνεχής ενεργοποίηση και παρέμβαση της ΟΛΜΕ στην επιτροπή ελέγχου και διαφάνειας για το διορισμό αναπληρωτών και ωρομισθίων.
Ε). Στρατηγική διαμόρφωσης της σχέσης εισαγωγικού – καταληκτικού μισθού στο 1:2,5 και ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό. Γενναίες αυξήσεις και άμεση καταβολή των 176 ευρώ. Τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας και αφορολόγητο όριο ο εισαγωγικός μισθός. Στήριξη του θεσμού των επιδομάτων των δώρων και αύξησή τους στο ύψος των μηνιαίων αποδοχών.
ΣΤ). Επιμόρφωση ετήσια με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και αγώνας για συμμετοχή των επιμορφούμενων και της ΕΛΜΕ στις διαδικασίες επιμόρφωσής μας. Κανένα ταχύρρυθμο σεμινάριο εκτός κανονικού ωραρίου χωρίς υπερωριακή κάλυψη.
Ζ). Συλλογική αντίδραση σε κάθε προσπάθεια αξιολόγησης – χειραγώγησης και υποταγής του εκπαιδευτικού και κατάργησης της παιδαγωγικής του ελευθερίας. Οργανώνουμε συλλογικές αντιστάσεις σε περίπτωση εφαρμογής τους.
Η). Εξασφάλιση αντισταθμιστικών, οικονομικών και εκπαιδευτικών μέτρων (π.χ. ενισχυτική διδασκαλία, ΠΔΣ, Ζώνες Εκπαιδευτικής προτεραιότητας), με στόχο την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και τη πλήρη εξάλειψη του λειτουργικού αναλφαβητισμού απ’ όλα τα παιδιά. Στήριξη και των άλλων μορφών εκπαίδευσης όπως η ειδική αγωγή, η διαπολιτισμική εκπαίδευση και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, στα πλαίσια μείωσης των μορφωτικών ανισοτήτων.
Θ). Καμιά αλλαγή στο άρθρο 16 του Συντάγματος που αφορά την αποκλειστική υποχρέωση του κράτους για την παιδεία και των άρθρων 103-104 που αναφέρονται στη μονιμότητα των Δ.Υ., αφού το υπάρχον πολιτικοοικονομικό περιβάλλον ωθεί σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση το δημόσιο σχολείο και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.

2. Τοπικά αιτήματα άμεσης προτεραιότητας

Α). Συνέχεια της προσπάθειας αλλαγής του καταστατικού, με άμεση συγκρότηση ανοικτής πλατιάς διαπαραταξιακής επιτροπής, με κύριους στόχους: 1). Την ένταξη όσων εργάζονται στη β/θμια εκπαίδευση στο σωματείο (ωρομίσθιοι), 2). Την γρήγορη συγκρότηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ (π.χ. πρότυπο συγκρότησης ΔΣ ΟΛΜΕ), 3). Την θεσμοθέτηση της απαρτίας με συγκεκριμένο ποσοστό επί των ταμειακώς εντάξει μελών. 4). Την επανεξέταση της αύξησης των μελών του ΔΣ σε 9. 5). Την εξέταση άλλων σημείων του καταστατικού που δημιουργούν προβλήματα στη λειτουργία του σωματείου.
Β). Παραπέρα ενίσχυση και ανάπτυξη του θεσμού των αντιπροσώπων ώστε να υπάρχει αμφίδρομη ενημέρωση, ανταλλαγή και δημιουργική σύνθεση απόψεων με τους συλλόγους, ενόψει μάλιστα των απεργιακών κινητοποιήσεων του επόμενου διαστήματος.
Γ). Συντονισμός αγωνιστικής συνεννόησης και δράσης της ΕΛΜΕ με τις άλλες ΕΛΜΕ της Δυτ. Ελλάδας για κοινά ζητήματα, διαρκής επαφή και ανάληψη πρωτοβουλιών με τους συλλόγους αναπληρωτών και ωρομισθίων, συνεργασία με τους αιρετούς του κλάδου, συνδρομή στα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων, κατά προτεραιότητα με συλλογικούς τρόπους.
Δ). Την εργασιακή στήριξη των νεοδιορίστων κατά την εισαγωγική επιμόρφωσή τους, όλων των συναδέλφων σε ταχύρρυθμα σεμινάρια, και άμεση εμπλοκή του ΔΣ της ΕΛΜΕ σε εργασιακά και παιδαγωγικά ζητήματα που δημιουργούνται στα μέλη.
Ε). Διερεύνηση των προοπτικών και της αξιοποίησης των γραφείων της ΕΛΜΕ, στο βαθμό που υπάρχουν διαθεσιμότητες. Το Δ.Σ. ευνοεί και στηρίζει συλλογικές δράσεις (πολιτιστικού, επιστημονικού χαρακτήρα, κλπ).

3. Πάγια τοπικά αιτήματα


Είναι σαφές ότι παραμένει βασική προτεραιότητα για το Δ.Σ. η επαγρύπνηση, ώστε: α). να αποτραπεί κάθε προσπάθεια συγχώνευσης, κατάργησης σχολείων, τομέων, τμημάτων ΤΕΕ.
β). να αποφευχθεί η πρόσληψη ωρομισθίων σε ολόκληρα κενά.
γ). να στελεχωθούν οι πάσης φύσεως επιτροπές με βασικά κριτήρια τη διαφάνεια και την εναλλακτικότητα, ώστε να υπηρετείται η λογική της ανανέωσης και της συνέχειας.
δ). να γίνει ορθολογική κατανομή των μαθητών στα πλαίσια και της υλοποίησης του αιτήματος της αναχωροθέτησης των σχολείων και με στόχο την ενίσχυση των περιαστικών και περιφερειακών σχολείων.
ε). να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο με την συνεργασία των αιρετών για τις εσωτερικές αποσπάσεις με γνώμονα την εξυπηρέτηση των αναγκών των συναδέλφων και την ομαλή λειτουργία των σχολείων.
στ). να υπάρξει από το Δ.Σ. στήριξη και ενημέρωση των νεοπροσλαμβανόμενων συναδέλφων με συλλογικά χαρακτηριστικά.



ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΚΟΒΑΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 24.03.2006 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 624 φορές