Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής


Είναι γνωστό πως «άτυπα» στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Ενιαία Λύκεια, ΤΕΕ)  εκτός της σύνταξης εγγράφων, πινάκων και άλλων εργασιών, η αλληλογραφία γίνεται πλέον και ηλεκτρονικά. Επίσης έχουν προστεθεί οι εργασίες ηλεκτρονικής διαχείρισης του αρχείου των μαθητών, το οποίο ιδίως στα Ενιαία Λύκεια, επιβαρύνει με ευθύνες κυρίως το Διευθυντή και τον εκπαιδευτικό που το ενημερώνει και το συντηρεί.


Τα τελευταία χρόνια προστέθηκαν και δικτυακά προγράμματα ενημέρωσης σε σχέση με  το ΚΕΕ, την ΠΔΣ, τις εκδρομές, τον ΟΕΔΒ κλπ τα οποία εκτός από την υπεύθυνη διαχείριση απαιτούν και ώρες εργασίας. 


Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής έχει καταγράψει όλες τις γραμματειακές εργασίες οι οποίες στο σύνολο τους διεκπεραιώνονται από συναδέλφους ΠΕ19 και ΠΕ20 και  με αφορμή καταγγελίες πολλών συναδέλφων καθηγητών Πληροφορικής ότι εξαναγκάζονται παρά την θέλησή τους να αναλάβουν όλες τις παραπάνω εργασίες των σχολείων στα οποία υπηρετούν, επισημαίνει προς κάθε κατεύθυνση τα εξής:



  1. Η μηχανογράφηση είναι μια ιδιαίτερα υπεύθυνη εργασία, η οποία απαιτεί γνώσεις, ικανότητες και προ πάντων χρόνο. Γι αυτό το λόγο σε όλους τους οργανισμούς, δημόσιους και ιδιωτικούς, που έχουν τμήμα μηχανογράφησης υπάρχει ειδικό επίδομα απασχόλησης για τους εργαζόμενους σε αυτό.   
  2. Δεν προκύπτει από κανένα νόμο, υπουργική απόφαση ή άλλη εγκύκλιο, ότι οι καθηγητές Πληροφορικής είναι υπεύθυνοι για τη μηχανογράφηση των σχολείων. Στο βαθμό που τα σχολεία θέλουν με δική τους πρωτοβουλία να κάνουν μηχανογραφική διαχείριση των εργασιών τους, αυτό θα πρέπει να γίνει με την συνεισφορά όλων όσων το επιθυμούν.
  3. Η επίκληση του «επιχειρήματος» ότι οι συνάδελφοι της Πληροφορικής λόγω ειδικότητας οφείλουν να αναλαμβάνουν αυτό το πρόσθετο καθήκον, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό, αφού σε ανάλογες, έπ’ αμοιβή μάλιστα εργασίες, όπως ο χειρισμός του συστήματος μετάδοσης θεμάτων (VBI), αυτό αναλαμβάνεται από οποιασδήποτε ειδικότητας συνάδελφο και όχι υποχρεωτικά από σχετικό σε θέματα νέων Τεχνολογιών.
  4. Η Ένωσή μας θεωρεί ότι η εφαρμογή της νέας Τεχνολογίας στη καθημερινή λειτουργία των σχολείων, είναι απαραίτητη και αναγκαία για τον εκσυγχρονισμό του σχολείου και την διευκόλυνση των εκπαιδευτικών στα διοικητικά τους καθήκοντα. Πρότασή μας είναι η θεσμοθέτηση τμήματος μηχανογραφημένης γραμματειακής υποστήριξης σε επίπεδο σχολείου ή Γραφείου Δ.Ε, με την απασχόληση σε αυτό ειδικού διοικητικού προσωπικού ή εκπαιδευτικών που το επιθυμούν ή εναλλακτικά τη θέσπιση εξωδιδακτικής εργασίας για την γραμματειακή απασχόληση σε όλες τις σχολικές μονάδες, έτσι ώστε οι συνάδελφοι που θα απασχολούνται να έχουν μείωση ωρών εβδομαδιαία από τα διδακτικά καθήκοντά τους και απαλλαγή από οποιαδήποτε άλλη εξωδιδακτική εργασία.   Στην κατεύθυνση αυτή η ένωσή μας και οι καθηγητές Πληροφορικής έχουν τα μέγιστα συνεισφέρει στην επιμόρφωση των συναδέλφων άλλων ειδικοτήτων, σε θέματα χρήσης και εφαρμογής των νέων τεχνολογιών και της Πληροφορικής στην εκπαίδευση.
  5. Με βάση τα παραπάνω, ζητάμε από τους κ.κ. Προϊσταμένους, τους Δ/ντές των σχολείων και όλους τους άλλους συναδέλφους, την υποστήριξη της πρότασής μας για θεσμοθέτηση της μηχανογραφικής διαχείρισης των εργασιών των σχολείων και έως τότε, τον σεβασμό της επιθυμίας και της προσωπικότητας του κάθε εκπαιδευτικού.

Για το Δ.Σ της ΠΕΚΑΠ ( www.pekap.gr )


 


Ο Πρόεδρος                                    
    Νίκος Καλογερόπουλος – ΠΕ-19  

          Ο Γ. Γραμματέας 
   
Παναγιώτης Καραγεώργος  (ΠΕ-19)



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 18.03.2006 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 757 φορές