Διαφόρων Φορέων

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ. ΟΛΟΙ  ΜΑΖΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ την


 ΕΠΙΘΕΣΗ Ε.Ε- ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ


ΕΝΟΤΗΤΑ - ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ - ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ


Συναδέλφισσες – συνάδελφοι.


Η επίθεση της κυβέρνησης σε όλα τα μέτωπα κλιμακώνεται, ενώ εντείνονται και τα κρούσματα αυταρχισμού και καταστολής αποδεικνύοντας ότι στο στόχαστρο της κυβέρνησης είναι τα κοινωνικά (ασφάλιση, εργασία, μισθοί) και δημοκρατικά δικαιώματα (απεργία, διαδηλώσεις).


·        Τα  άνοιγμα του ασφαλιστικού  από την κυβέρνηση βάζει στο τραπέζι του διαλόγου όλα τα θέματα· όρια  ηλικίας, ύψος συντάξεων και παροχών, επικουρικά ταμεία, πρόνοια και υγεία με σκοπό την αύξηση όλων των ορίων συνταξιοδότησης στα 65, την ενοποίηση-διάλυση των επικουρικών, το πετσόκομμα των παροχών, τη διάλυση εν τέλει του δημοσίου συστήματος ασφάλισης και υγείας.


·        Κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων  με σκοπό την αποδυνάμωση της διαπραγματευτικής δύναμης της εργατικής τάξης έτσι ώστε να αφεθεί μόνος του ο κάθε εργαζόμενος απέναντι στις ορέξεις του αφεντικού του.


·        Αλλαγή των μορφών απασχόλησης και των εργασιακών σχέσεων (κατάργηση του οκταώρου, ευέλικτη εργασία, υποαπασχόληση, οδηγία Μπολκενστάιν).


·        Αναθεώρηση του συντάγματος με σκοπό την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, την απόλυση χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων με την κατάργηση της μονιμότητας, και γενικότερα την συνταγματική κάλυψη όλων των «μεταρρυθμίσεων» που προωθεί η κυβέρνηση.


·        Το δημόσιο σχολείο υποβαθμίζεται με τη χρόνια υποχρηματοδότηση και τις συνακόλουθες ελλείψεις (οι ωρομίσθιοι ακόμα να πληρωθούνε), ενώ επιχειρείται η σταδιακή ιδιωτικοποίησή του με την αλλαγή τού περιεχομένου σπουδών (νέα αναλυτικά προγράμματα), την αλλαγή των βιβλίων, την ευέλικτη ζώνη και το ολοήμερο δημοτικό. Σκοπός τους η δημιουργία ενός σχολείου "πάρκου εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων" όπου οι γονείς-πελάτες ανάλογα με τον τύπο σχολείου θα αγοράζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Αυτός ο νέος τύπος σχολείου, το σχολείο της αγοράς, θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην εισβολή των επιχειρήσεων και τελικά στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Ο νέος Κώδικας για την Τοπική Αυτοδιοίκηση προβλέπει πως τα σχολεία περνούν στην ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με σκοπό την προώθηση του λεγόμενου φιλανδικού μοντέλου (πρόγραμμα από την ΤΑ, πρόσληψη των εκπαιδευτικών με ευθύνη της ΤΑ και ετήσια διάρκεια σύμβασης κτλ).


·        Μέσα σε όλα αυτά οι ιδιωτικοποιήσεις των οργανισμών «κοινής ωφέλειας» (όπως λέγανε τα παλιά σχολικά εγχειρίδια), οι συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, η απελευθέρωση των τιμών, η αύξηση της τιμής του πετρελαίου, οι πενιχρές αυξήσεις του 3%, οι φοροεπιδρομές, έχουν οδηγήσει σε ραγδαία πτώση του βιοτικού επιπέδου των εργαζομένων και τη χειροτέρευση των συνθηκών ζωής τους.


·        Η κυβέρνηση, για να μπορέσει να ελέγξει και να συγκρατήσει τις αντιδράσεις, προχωράει σε σκλήρυνση των αυταρχικών κατασταλτικών μεθόδων της. Έτσι με το πρόσχημα της «ασφάλειας» ελέγχει και παρακολουθεί τηλέφωνα, στήνει κάμερες, ψηφίζει τρομονόμους, ενώ με το πρόσχημα του εθνικού συμφέροντος (κάτι από Παπαδόπουλο δηλαδή) επιστρατεύει τους απεργούς χαρακτηρίζοντάς τους υποκινούμενους και αντικοινωνικούς. Γνωρίζει πολύ καλά πως θα υπάρξουν έντονες αντιδράσεις γι' αυτό και δεν έχει όρεξη ούτε για διάλογο με τους απεργούς ούτε για παραχωρήσεις. Γι' αυτό συμμετέχει στους πολέμους και στις επεμβάσεις των ιμπεριαλιστών. Οι χειρότερες μέρες είναι μπροστά μας, αν δεν αντιδράσουμε.


 


 


 


 


Συνάδελφοι συναδέλφισσες


Η επίθεση αυτή δεν αφορά κάθε κλάδο χωριστά, ούτε καν κάθε λαό. Έχει κοινές αφετηρίες και στόχους τουλάχιστον σε επίπεδο Ε.Ε. Άρα πρέπει ν’ αντιμετωπιστεί μαζικά και συντονισμένα σε επίπεδο εθνικό αλλά και ευρωπαϊκό. Τα προβλήματα είναι κοινά και μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε μόνο αν συντονιστούμε με τους αγώνες και των άλλων εργαζομένων στην Ευρώπη.


Το 2001 ιδρύθηκε το Παγκόσμιο Κοινωνικό Φόρουμ στο Πόρτο Αλέγκρε της Βραζιλίας. Το Ευρωπαϊκό Φόρουμ ιδρύθηκε το 2002 στη Φλωρεντία και επικυρώθηκε πανηγυρικά από μια διαδήλωση 1 εκατομμυρίου . Συνολικά εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου έχουν συμμετάσχει στη 2η και 3η συνάντησή του σε Παρίσι και Λονδίνο. Είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για να παλαίψουμε μαζί με τους ευρωπαίους εργαζόμενους και νέους.


Στις 4-7 Μάη 2006 στην Αθήνα θα γίνει το 4ο Ευρωπαϊκό Φόρουμ, στο πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο του Ελληνικού (γήπεδα Μπάσκετ και Ξιφασκίας). Εκεί θα συναντηθούμε με ό,τι πιο αγωνιστικό, ριζοσπαστικό, κινηματικό υπάρχει σ΄ όλη την Ευρώπη. Θα συζητήσουμε τα κοινά μας προβλήματα, θα ανταλλάξουμε εμπειρίες, θα συντονίσουμε τους κοινούς μας αγώνες. Πρέπει, λοιπόν, να συνδέσουμε αυτό το γεγονός με τα καυτά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας. Να απευθυνθούμε σ’ όλους τους εργαζομένους, τη νεολαία, τα φτωχά λαικά στρώματα, χτίζοντας επιτροπές στήριξης και δράσης παντού, σε σχολεία , σε χώρους δουλειάς και γειτονιές. Να βοηθήσουμε όλοι σε όποιον τομέα μπορούμε (επισιτισμός, μετάφραση, Η/Υ, κάλυψη ήχου, περιφρούρηση, εστιατόρια, διαμονή σε κάμπινγκ) ώστε η διοργάνωση ν’ αγκαλιάσει χιλιάδες κόσμου και ν’ αντιπροσωπεύσει κάτι διαφορετικό, έναν εναλλακτικό τρόπο ζωής, χωρίς ελιτίστικες λογικές, όπου θα κυριαρχούν η συλλογικότητα, η αυτοδιαχείριση και η αυτοοργάνωση. Μέσα σ' ένα τέτοιο γεγονός, που μπορεί να σημαδέψει την ελληνική κοινωνία και το ελληνικό εργατικό κίνημα, χρειάζεται να ενισχύσουμε την αντικαπιταλιστική τάση του, το πρόγραμμα και την πρακτική της.


Η Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών συμμετέχοντας στο Ελληνικό Φόρουμ παλεύει για τη δημιουργία αντιστάσεων μέσα στο σχολείο, για το συντονισμό όλων των κομματιών της εκπαίδευσης (μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι,), για τη δημιουργία επιτροπών στήριξης του 4ου Ευρωπαικού Φόρουμ, προβάλλοντας το δικό της πολιτικό περιεχόμενο και πλαίσιο αγώνων, και προβάλλοντας την ανάγκη για κοινή δράση και αγώνα όλων των κομματιών της εκπαίδευσης. Καλούμε λοιπόν όλους και όλες να συμμετέχουν στις γενικές συνελεύσεις, τους αγώνες, τα συλλαλητήρια, τις απεργίες, για να χτίσουμε ένα κίνημα αντίστασης, που να φράζει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση του σχολείου, προβάλλοντας τη λογική και το πρόγραμμα ενός άλλου σχολείου, ενός άλλου κόσμου, που είναι αναγκαίος και εφικτός .


ü      Αυξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5 % του ΑΕΠ, για να καλυφθούν οι άμεσες και ζωτικές ανάγκες.


ü      Δημόσια Δωρεάν Ενιαία Εκπαίδευση για όλους


ü      Μείωση των μαθητών ανά τμήμα.


ü      Όχι στα νέα αναλυτικά προγράμματα, την ευέλικτη ζώνη.


ü      Μονιμοποίηση όλων των Αναπληρωτών και Ωρομισθίων .


ü      Όχι στις εξετάσεις από Ε΄ Δημοτικού έως Γ΄ Γυμνασίου.


ü      Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων.


ü      Άμεσα αντισταθμιστικά μέτρα για την απάλυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση.


          (εγκατάλειψη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, λειτουργικός αναλφαβητισμός κ.τ.λ)


ü      Κατάργηση του αντιδραστικού καθηκοντολογίου


ü      1400 καθαρά ο πρώτος μισθός


ü      Όχι στην αξιολόγηση- Καμιά σύνδεση μισθού – αξιολόγησης.


ü      Κοινωνική ασφάλιση για όλους - κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων


ü      Όχι στο νόμο για τις συμπράξεις δημόσιου - ιδιωτικού τομέα


 


ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 14.03.2006 12:58:17
 
Αναγνώσθηκε 1031 φορές