Διαφόρων Φορέων

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ Ν. ΑΧΑΪΑΣ


 


EXEI NOHMA NA AΠΕΡΓΗΣΟΥΜΕ ;


 


  Ο φετινός κρατικός προϋπολογισμός που ψηφίστηκε επισημοποίησε την πιο κοινωνικά άδικη και σκληρή οικονομική πολιτική της τελευταίας 30ετίας, μεγαλώνοντας το χάσμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών στη χώρα μας, εκτοξεύοντας  το δείκτη της ανεργίας, ανατινάσσοντας όλο το οικοδόμημα της εργατικής νομοθεσίας ριζώνοντας παντού τη μαύρη εργασία και την ελαστική απασχόληση.


   Όσον αφορά το χώρο της εκπαίδευσης επεκτείνεται και βαθαίνει η κατηγοριοποίηση των σχολείων, όλα υποτάσσονται στο τρίπτυχο ευελιξία –αποκέντρωση - διαθεματικότητα, δημιουργώντας τους όρους για την εισβολή ιδιωτικών εταιρειών στο δημόσιο σχολείο. Παράλληλα με τις πρόσφατες εξαγγελίες του ΥΠΕΠΘ επεκτείνεται η πολυδιάσπαση των διαφόρων τύπων σχολείων, εντείνοντας την ανασφάλεια στην ελληνική οικογένεια  για το μέλλον των παιδιών. Σπαρμένος με δισεκατομμύρια είναι ο δρόμος που οδηγεί στην τριτοβάθμια  εκπαίδευση, αφού δαπανώνται ετησίως πάνω από 500 εκ. € σε ομαδικά φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα. Τέλος, είναι γνωστό ότι έχουν προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς στο δημόσιο σχολείο οι νέες εργασιακές σχέσεις με τη συνύπαρξη εκπαιδευτικών τριών ταχυτήτων (μόνιμοι – αναπληρωτές - ωρομίσθιοι) νομιμοποιώντας το καθεστώς της «επισφαλούς εργασίας».


  Πώς στεκόμαστε εμείς ως εκπαιδευτικοί απέναντι σ΄αυτό;


    Οι όροι του νέου παιχνιδιού έχουν καθοριστεί με σαφήνεια : να «διαγωνίζεσαι δια βίου», να συλλέγεις μόρια, προσόντα και συμμετοχές σε σεμινάρια και ο δρόμος για την Ιθάκη  να είναι για τους περισσότερους πολύ μακρύς... Η ωμή αλήθεια έγινε καθημερινό άγχος. Απασχόληση χωρίς δικαιώματα, εργασιακή περιπλάνηση με τους πιο δυσμενείς όρους με καταρρακωμένη την αξιοπρέπειά  μας ικετεύοντας για λίγες ώρες εργασίας στον εκάστοτε υπεύθυνο της ΠΔΣ, στη Διεύθυνση, σε ένα Βουλευτή...


    Τα προβλήματα των εργασιακών σχέσεων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών με την κατάργηση της επετηρίδας γίνονται ολοένα και περισσότερα. Η εργασιακή ομηρία είναι δεδομένη μέσα σ΄ ένα πλέγμα πινάκων και υποπινάκων, που επιτρέπει την αδιαφάνεια, την εξάρτηση και τις πελατειακές σχέσεις. Επιπρόσθετα, πώς μπορείς να ζήσεις σήμερα με 300 ευρώ το μήνα και να πληρώνεσαι κάθε 2 χρόνια;


   Μήπως κάτι πρέπει να κάνουμε; Το δόγμα « ο καθένας μόνος του και ο θεός για όλους» δεν βγάζει πουθενά... Είναι σημαντικό ζήτημα  κάθε ωρομίσθιος εκπαιδευτικός να πλαισιώσει την Πρωτοβουλία Ωρομισθίων και να  αναζητήσουμε κοινούς διαύλους επικοινωνίας και δράσης. Είναι αναγκαίο να είμαστε κοντά στα σωματεία (ΕΛΜΕ. Σύλλογος Δασκάλων)  και να επιδιώκουμε κοινές πρωτοβουλίες. Γνωρίζουμε ότι στην πραγματικότητα  οι κυρίαρχες δυνάμεις του συνδικαλιστικού κινήματος δεν ενδιαφέρονται να αλλάξουν τα πράγματα αφού  διακατατέχονται τουλάχιστον απ΄ τη «λογική της ήττας» και της μη ύπαρξης ενιαίων συμφερόντων μεταξύ των εκπαιδευτικών.


Λένε:” πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί με τις 6 και 10 ώρες εβδομαδιαίως τα ίδια δικαιώματα με τους εκπαιδευτικούς με τις 24 ώρες εβδομαδιαίως;


    Αυτή όμως είναι και η λογική του υπουργείου όπου «φροντίζει» να θεσμοθετεί ανταγωνιστικά συμφέροντα μεταξύ των εκπαιδευτικών και των ειδικοτήτων για να μετακυλίει την κρίση «από πάνω  προς τα κάτω»...


 


 


Παλεύουμε για:


1)    Υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης


2) ’Αμεση καταβολή των δεδουλευμένων μας- να πληρωνόμαστε σε μηνιαία βάση


3) Όλες οι προσλήψεις ωρομισθίων και αναπληρωτών να γίνονται από τον Ενιαίο Πίνακα


4) Κατάργηση του θεσμού της ωρομισθίας-Μετατροπή των συμβάσεων σε συμβάσεις αναπληρωτών


 


 






ü                              ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ 15/3 ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 10.30 π.μ. ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ


ü                              ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 18/3 7.30 μ.μ. ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΜΕ (ΚΟΡΙΝΘΟΥ & ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ)


Τηλ. Επικοινωνίας: 6972164361, vaoikonomo@upnet.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 14.03.2006 12:52:58
 
Αναγνώσθηκε 1102 φορές