Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Αποκατάσταση της αλήθειας

 

            Είναι πραγματικά δύσκολο να καταλάβει κανείς τη λογική του προέδρου της ΔΑΚΕ Δ/ΣΟΥ, Σάββα Γιάννη, αφού διαβάζοντας την ανακοίνωσή του στο διαδίκτυο, παρακολουθεί ένα συνδικαλιστή να απολογείται για τις ενέργειες της διοίκησης, τακτική που ακολούθησε και στη Γ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Δ/ΣΟΥ, όπου μπήκε το ζήτημα της παράνομης πρόσληψης καθηγήτριας. Θα περίμενε κανείς να κάνει το αυτονόητο, να ελέγξει την εργοδοσία.

            Είναι απορίας άξιο πως ένας τόσο οργανωτικός και ενημερωμένος διοικητικός υπάλληλος, αιρετό μέλος του ΠΥΣΔΕ Δ/ΣΟΥ,  δεν ξέρει ότι οι διορισμοί μονίμων, αναπληρωτών, ωρομισθίων καθηγητών γίνονται με κριτήριο τα μαθήματα 1ης ανάθεσης, ενώ τα μαθήματα 2ης ανάθεσης χρησιμεύουν για την συμπλήρωση ωραρίου, εφόσον δεν συμπληρώνει με μαθήματα 1ης ανάθεσης.

            Είναι απορίας άξιο πως στην ανακοίνωση-απάντηση  στο διαδίκτυο, «παρέλειψε» να διαβάσει ολόκληρα τμήματα της ανακοίνωσης. Γράφει : «Πλάνη πρώτη: Η πρόσληψη της ωρομίσθιας καθηγήτριας με ειδικότητα Φυσικού Ραδιοηλεκτρολόγου (και όχι ηλεκτρονικού, όπως εσφαλμένα γράφει)  έγινε από την ομαδοποιημένη ειδικότητα ΠΕ 12.05, όπως ακριβώς εμφανίζεται στο πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού του ΥΠΕΠΘ, στην οποία βρίσκεται στην 15η σειρά κατάταξης.»

 Μα κανείς δεν είπε ότι δεν πρόκειται για Φυσικό-Ραδιοηλεκτρολόγο  ΠΕ12.10. Γιατί αν διάβαζες συνάδελφε αμέσως παρακάτω στην ανακοίνωση μου θα  έβλεπες:

«Συγκεκριμένα προσέλαβε Φυσικό-Ραδιοηλεκτρολόγο (ΠΕ12-10) που έχει ανάθεση για μαθήματα ηλεκτρονικού τομέα  για να διδάξει Ηλεκτρικό Σύστημα Αυτοκινήτου και σχέδιο Αυτοκινήτου, Επαγγελματικό Περιβάλλον Ηλεκτρολόγου, Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις.»

Δεν αμφισβητήθηκε η αξιοπιστία του πληροφορικού συστήματος διαχείρισης του ΥΠΕΠΘ, το περιεχόμενο της ένστασης αφορά τη σκοπιμότητα πρόσληψης καθηγήτριας-ηλεκτρονικού(ΠΕ12-10), ενώ το σχολείο είχε δώσει κενό ηλεκτρολόγου.

            Είναι απορίας άξιο πως δεν  διάβασε ολόκληρο τον τίτλο της παραγράφου  του νόμου «Γ2/3325/4.9.89 περί καθορισμού αντιστοιχίας ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και διδασκομένων μαθημάτων» που είναι:

«Ηλεκτρονικοί-Φυσικοί Ραδιοηλεκτρολόγοι και Ηλεκτρονικού αυτοματισμού ΠΕ12, Ηλεκτρονικοί ΠΕ 17 αντί του ΄΄ΦΥΣΙΚΟΙ ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΠΕ 12 που γράφει.

            Είναι απορίας άξιο πως «παρέλειψε»  να διαβάσει  τα μαθήματα 1ης ανάθεσης βάση των οποίων γίνονται οι διορισμοί και πήγε κατευθείαν στη 2η .

Θα μου επιτρέψει να του τα θυμίσω:

Τα θεωρητικά μαθήματα ειδικότητας του Ηλεκτρονικού τομέα των ΤΕΛ, του κλάδου Ηλεκτρονικής των ΕΠΛ (κλάδου 15 και ΤΕ του κλάδου 15) και των ηλεκτρονικών ειδικοτήτων των ΤΕΣ. Τεχνολογία υπολογιστών ΤΕΛ, ΕΠΛ. Ηλεκτρονικό εργαστήριο ΤΕΛ, ΕΠΛ, ΤΕΣ. Τεχνολογία Γυμνασίου.

Που από τα παραπάνω  προκύπτει ότι πράγματι πρόκειται για ηλεκτρονικό. 

             Είναι απορίας άξιο που δεν αντιπαρέβαλλε τα μαθήματα  τα οποία διδάσκει   (Ηλεκτρικό Σύστημα Αυτοκινήτου και σχέδιο Αυτοκινήτου, Επαγγελματικό Περιβάλλον Ηλεκτρολόγου, Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις), που προφανώς δεν έχουν καμία σχέση με τα παραπάνω.

            Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι μετά την καταγγελία και τις αντιδράσεις που υπήρξαν ο σύλλογος διδασκόντων του 3ου ΤΕΕ Ρόδου εκλήθη σε συνεδρίαση στις 15/2/2006 για να εξαναγκάσει μέσα από μια επεισοδιακή συνεδρίαση συναδέλφους μόνιμους, να αφήσουν τα μαθήματα που είχαν αναλάβει από την αρχή της χρονιάς  προς όφελος της ωρομίσθιας καθηγήτριας.

Κατά τα άλλα σύμφωνα με τα λεγόμενα του συνδικαλιστή της ΔΑΚΕ ήταν όλα εντάξει.

Άραγε είναι συνηθισμένο φαινόμενο να έρχεται ωρομίσθια καθηγήτρια Φεβρουάριο και να αλλάζει η κατανομή των μαθημάτων για να δικαιωθούν οι επιλογές της Δ/σης;

Για σκεφτείτε να ήταν αυτό καθεστώς;

Για σκεφτείτε οι μαθητές να άλλαζαν διαρκώς καθηγητές και οι καθηγητές τμήματα και μαθήματα; 

Άραγε πόσο παιδαγωγικό είναι Φεβρουάριο μήνα, τα παιδιά να αλλάζουν καθηγητές, να ανατρέπονται προγραμματισμοί ύλης, να αναστατώνεται το σχολείο μόνο και μόνο για να βολευτεί κάποιος ή κάποια;

Αλλιώς δεν θα επέμενε ότι διδάσκει πράγματι μαθήματα της ειδικότητάς του

Όπως θα έπρεπε να απαντήσει γιατί προσελήφθη η εν λόγω ηλεκτρονικός (με μηδενική προϋπηρεσία), και όχι κάποιος  ηλεκτρολόγος-καθηγητής που προηγείται στον πίνακα των ωρομισθίων με προϋπηρεσία και παιδαγωγική επάρκεια και που θα είχε το δικαίωμα να διδάξει τα ανωτέρω μαθήματα, παρακάμπτοντας με αυτό τον τρόπο ολόκληρη κατηγορία εκπαιδευτικών;

Γιατί τελικά ενώ το σχολείο είχε ανάγκη από καθηγητή-ηλεκτρολόγο προσελήφθη ηλεκτρονικός(ΠΕ12-10);

Με τη στάση σου συνάδελφε μάλλον επιβεβαιώνεις τις αμφιβολίες μου για το κατά πόσο μπορεί να δικαιωθεί κάποιος σε ένα ΠΥΣΔΕ και κατά πόσο είναι δίκαιο οι ίδιοι που παίρνουν τις αποφάσεις να ελέγχουν και τη νομιμότητά τους.

Και αναδεικνύεται η αναγκαιότητα πλέον να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο και ο κλάδος να αποκτήσει τον έλεγχο των Υπηρεσιακών Συμβουλίων ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια.

Ταυτόχρονα αναδεικνύεται και η αναγκαιότητα να κοπεί επιτέλους ο ομφάλιος λώρος που συνδέει τους συνδικαλιστές της εκάστοτε κυβερνητικής παράταξης με τη Διοίκηση.

Όσον αφορά τα προβλήματα των συναδέλφων ειλικρινά θα βόλευε πολύ όλους να συντελούσε στην επίλυσή τους η δράση της ΔΑΚΕ και να μην ξεπέφτουμε σε αντιπαραθέσεις σαν αυτή. Προφανώς δεν είναι αρεστό σε κανένα εργαζόμενο να έρχεται σε σύγκρουση με τους προϊσταμένους του ούτε με τους συνδικαλιστές της κυβερνητικής παράταξης.

Εξάλλου, τα στελέχη της ΔΑΚΕ Δ/σου κατέχουν πλέον νευραλγικές θέσεις στον κρατικό μηχανισμό  και μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση των προβλημάτων, αρκεί να υπάρχει καλή θέληση ειλικρινούς προσέγγισής τους.

Κανένας δεν διακατέχεται από μια μεταφυσική εμμονή να θιχθεί η συγκεκριμένη  παράταξη.

Όσον αφορά το πρόσωπό μου, είναι θεσμική μου υποχρέωσή  να στηρίξω τα μέλη της ΕΤΕ που αδικούνται αλλά και σε προσωπικό επίπεδο ως δάσκαλος αντιδρώ στην αδικία  για να μπορώ να περπατώ όρθιος και να διδάσκω την αξιοπρέπεια   στους μαθητές μου.

 

 «Σε εποχές που επικρατεί το ψέμα, η διατύπωση της Αλήθειας αποτελεί επαναστατική πράξη»

George Orwell

 

                                               Καραμήτσας Ιωάννης

                                                Πρόεδρος Ε.Τ.Ε. Ν. Αιγαίου



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.02.2006 00:40:01
 
Αναγνώσθηκε 890 φορές