Διαγωνισμοί εκπαιδευτικών

 

ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

 

Το θέμα μας αναφέρεται στις προσλήψεις των εκπαιδευτικών.

 

Ως γνωστόν, του Ν. 2525/97 ακολούθησαν πολλές τροπολογίες και ρυθμίσεις, που κατά την άποψή μας δεν αποτέλεσαν χρυσή τομή, όπως στην αιτιολογική έκθεση του Ν. 3255/2004 αναφέρεται , απόσπασμα της οποίας παραθέτουμε: 

 

- Παράγραφοι 2-6

«... Επειδή υπάρχουν πολυάριθμοι αναπληρωτές που προσφέρουν διδακτικό έργο επί σειρά ετών, κρίνεται σκόπιμο να τροποποιηθούν τα παραπάνω ποσοστά διοριζομένων σε 60% και 40% αντίστοιχα γιατί π! έραν του κοινωνικού προβλήματος και της ομηρίας νέων ανθρώπων, πρόκειται για επιστήμονες που έχουν ήδη πρακτική εμπειρία στη διδασκαλία, με συνέπεια και λόγοι αξιοκρατίας να υπαγορεύουν την πλήρη αξιοποίησή τους για το καλό της εκπαίδευσης. Βέβαια, λόγοι αναλογίας δεν καθιστούν δυνατή την απορρόφηση όλων, γιατί έτσι θα καταργείτο στην πράξη το ΑΣΕΠ και θα φραζόταν ο δρόμος στους νέους. Το μέτρο επιβάλλει μια ενδιάμεση, μια χρυσή τομή.

... Επίσης αντιμετωπίζεται στο πλαίσιο των επιταγών του Συντάγματος με ευαισθησία και αποτελεσματικότητα το πρόβλημα των πολυτέ! κνων εκπαιδευτικών που έχουν τέσσερα ή περισσότερα παιδιά, οι οποίοι πλέον διορίζονται ανεξαρτήτως της συμμετοχής τους σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ .» 

  

- Τι είδους "λόγοι αξιοκρατίας" είναι αυτοί, με τους οποίους διορίζονται εκπαιδευτικοί που είτε δεν δέχθηκαν να αξιολογηθούν, μη συμμετέχοντας σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, είτε αξιολογήθηκαν και στην πλειοψηφία τους κρίθηκαν αποτυχόντες. ( Από τους 251 μαθηματικούς που προσλαμβάνονται φέτος μέσω του ενιαίου πίνακα αναπ! ληρωτών, το 2005 συμμετείχαν 39 στο διαγωνισμό και οι 31 κρίθηκαν αποτυχόντες και το 2002 συμμετείχαν 112 και οι 68 κρίθηκαν αποτυχόντες).

 Και όμως, οι συγκεκριμένοι διορίζονται, παρόλο που σε αυτούς υπάρχουν άτομα που κρίθηκαν τρις αποτυχόντες- σε αντίθεση με μας που κρινόμαστε συνεχώς επαρκείς και επιτυχόντες. 

Ποιοι είναι τελικά οι όμηροι και για ποιό καλό της εκπαίδευσης μιλάμε;

Γιατί στον κλάδο των Μαθηματικών-Φυσικών διορίζονται ως μόνιμοι, αναπληρωτές που δεν έχουν διδάξει ούτε μια ώρα Μαθηματικά ή Φυσική αντίστοιχα, αλλά μετέφεραν την προϋπηρεσία τους από άλλους κλάδους (πληροφορική); Γιατί διορίζονται ως μόνιμοι, αναπληρωτές με πτυχία μετά του 1998, οι οποίοι απέκτησαν την προϋπηρεσία τους με όχι διαφανή τρόπο;   

 

- Τέλος, τα μέτρα που εφαρμόζονται με τον συγκεκριμένο νόμο δεν μπορούν να αποτελούν χρυσή τομή , αφού η δυσαρέσκεια και οι διαμαρτυρίες πολλών συναδέλφων είναι έντονες. Ως γνωστόν, ο Παρθενώνας χτίστηκε από τους προγόνους μας, οι οποίοι ακολούθησαν τις αναλογίες της χρυσής τομής, και γι’ αυτόν κανείς δεν διαμαρτύρεται - αντιθέτως τον θαυμάζουν.

 

Σας ζητούμε να κρίνετε και πάλι το εν λόγω νομοσχέδιο (Ν.3255/2004) και να λάβετε μέτρα για τις αδικίες που δημιουργεί. 

Μαζί μας το ζητούν και όλοι οι επαναλαμβανόμενοι επιτυχόντες- μη διοριστέοι των προηγούμενων διαγωνισμών του ΑΣΕΠ.  

Μπορούμε να παραθέσουμε αριθμητικά στοιχεία που αφορούν τον κλάδο των Μαθηματικών: Υπάρχουν 2 συνάδελφοι μαθηματικοί ! τετράκις επιτυχόντες, αλλά μη διοριστέοι,  στους διαγωνισμούς των ετών 1998, 2000, 2002 και 2005. Υπάρχουν 57 συνάδελφοι μαθηματικοί τρις επιτυχόντες στους τρεις συνεχείς προηγούμενους διαγωνισμούς.

Σίγουρα το Υπουργείο μπορεί να αναθέσει σε υπαλλήλούς του να καταγράψουν τα στοιχεία και των άλλων κλάδων.

 

Και κάτι ακόμα. Στον Ν. 3255/ 2004 , στο άρθρο 6, παρ. 2 ορίζονται τα ποσοστά σε 60% ΑΣΕΠ - 40% αναπληρωτές.

Στην παράγραφο 4 του ιδίου άρθρου αναφέρεται : "... Ο αριθμός των διοριζομένων κατά σχολικό έτος, ..., πέρα των οριζομένων ποσοστών με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου αυτού καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. ... "

Αυ! τή η τελευταία παράγραφος δίνει το δικαίωμα στην κ. Υπουργό Παιδείας να προβεί σε προσλήψεις που παραβιάζουν τα ανωτέρω ποσοστά. Δυστυχώς, δεν λαμβάνεται υπόψιν πως οι αναπληρωτές, οι έχοντες συμπληρώσει 30 μήνες προϋπηρεσία έως τις 30.06.2004, βρίσκονται και στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών (και μάλιστα στην κορυφή του) και, έτσι, ουσιαστικά μιλάμε για τον ίδιο πίνακα. 

Έτσι προσλαμβάνονται για φέτος 194 μαθηματικοί από τον πίνακα διοριστέων του ΑΣΕΠ και 251 από τους αναπληρω! τές (σχολικό έτος 2005-2006). 

Τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 43.6% ΑΣΕΠ και 56.4% αναπληρωτές και όχι 60-40, όπως θα έπρεπε. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες ειδικότητες (υπάρχει αναλυτικός πίνακας στο τέλος του κειμένου).

Εμπαίζονται, έτσι, για ακόμα μια φορά οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ.  

 

Τέλος, επειδή αντιλαμβανόμαστε πως λόγοι πολιτικού κόστους δυσκολεύουν την άρση των προνομίων των αναπληρωτών, αιτούμαι, τουλάχιστον, την αναγνώριση με έμπρακτα! μέτρα των επαναλαμβανόμενων επιτυχιών.

 

 

ΖΗΤΑΜΕ:

1)       Πραγματικό ποσοστό διορισμών τουλάχιστον 90% από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Οποιοσδήποτε διορισμός εκτός διαγωνισμού δεν πρέπει να αλλοιώνει το ποσοστό αυτό.

2)       Κατ’ εξαίρεση και για το σχολικό έτος 2006-2007, να γίνουν επιπλέον διορισμοί από τους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2005 μέχρι! της αποκαταστάσεως της αναλογίας 60%-40% συνολικά για τη διετία 2005-2007, η οποία αναλογία καταστρατηγήθηκε με τους επιπλέον διορισμούς από τους πίνακες αναπληρωτών.

3)       Τα μόρια πάνω από τη βάση σε όλους τους προηγούμενους διαγωνισμούς να λαμβάνονται υπόψη για την κατάταξη του εκπαιδευτικού τόσο στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών όσο και στον ενιαίο πίνακα μόνιμων διορισμών.

4)       Οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων σε όλα τα σχολεία-σχολές που υπάγονται στο ΥΠ.Ε.Π.Θ. να γίνονται αποκλειστικά από τον ενιαίο πίνακα που θα δημιουργείται με τον ανωτέρω τρόπο.

5)       Οι διορισμοί από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ να προηγούνται των αντίστοιχων οποιασδήποτε άλλης κατηγορίας και όχι να γίνονται στα «υπολείμματα» των θέσεων που αφήνουν οι διορισμοί των άλλων κατηγοριών.

6)       Να αφαιρεθούν τα μόρια από προϋπηρεσία στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών και στον ενιαίο πίνακα διορισμών όσων την έχουν μεταφέρει από άλλο κλάδο στον οποίο δεν έχουν πτυχίο από ίδρυμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 

Οι παραπάνω προτάσεις μας κινούνται στα πλαίσια της αξιοκρατίας, της ισονομίας και της δικαιοσύνης, αρχές στις οποίες πρέπει να στηρίζεται ένα ευνομούμενο κράτος που ενδιαφέρεται για την αρχή των ίσων ευκαιριών και μεριμνά για το επίπεδο της παρεχόμενης Παιδείας προς τους πολίτες όλης της χώρας.

 

 

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ 2005

 2005+2006 ΑΣΕΠ- 2005+2006 40%- 30ΜΗΝΟ- 1/3 30ΜΗΝΟΥ- 1/2 40%- ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΙΑΙΟΣ- 1/2 ΑΣΕΠ- ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠO ΕΝΙΑΙΟ- ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠO ΑΣΕΠ


ΠΕ01 144 96 72 24 48 72 72 50,00% 50,00%

ΠΕ02 863 575 157 52 288 340 432 44,04% 55,96%

ΠΕ03 388 259 365 122 130 251 194 56,40% 43,60%

ΠΕ04 376 251 480 160 126 286 188 60,34% 39,66%

ΠΕ05 119 79 61 20 40 60 60 50,00% 50,00%

ΠΕ06 905 603 296 99 302 400 453 46,89% 53,11%

ΠΕ07 84 56 163 54 28 82 4! 2 66,13% 33,87%

ΠΕ08 133 89 2 1 45 45 67 40,18% 59,82%

ΠΕ09 188 125 33 11 63 74 94 44,05% 55,95%

ΠΕ10 53 35 20 7 18 24 27 47,06% 52,94%

ΠΕ11 230 153 1518 506 77 583 115 83,52% 16,48%

ΠΕ19 629 419 5 2 210 211 315 40,11% 59,89%

ΠΕ20 419 279 5 2 140 141 210 40,17% 59,83%

ΠΕ60 960 640 524 175 320 495 480 50,77% 49,23%

ΠΕ70 1320 880 5 2 440 442 660 40,11% 59,89%

 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΑΣΕΠ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Σχόλια στο άρθρο
1. Σχόλιο από τον gengeor την 20-04-2006 στις 23:59:57
2. Σχόλιο από τον dalailama την 29-05-2006 στις 00:47:23
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 07.02.2006 10:35:01
 
Αναγνώσθηκε 19054 φορές