Διαφόρων Φορέων

Μουσικομαχίες- Aς μη βιάζεται άλλο  η λογική μας


 
Παρακολουθώ τον τελευταίο μήνα τη διαμάχη (ή μάλλον πόλεμο)που γίνεται μεταξύ των Μουσικών αποφοίτων Ωδείων και των Πτυχιούχων των τμημάτων Μουσικολογίας των Πανεπιστημίων, σχετικά με τον διορισμό των Ωδειακών ως μονίμων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έχοντας παρακολουθήσει τη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων  από την ίδρυσή τους αλλά τη Δευτεροβάθμια  Εκπαίδευση γενικότερα για πάνω από είκοσι χρόνια θα σχολιάσω τα επιχειρήματα αλλά και την «αλληλογραφία» που κατέκλυσε το ΕΔΡΑ για τον θέμα:


 


1.                   Η επιστήμη καλλιεργείται στα Πανεπιστήμια (εξ ού και η λέξη)που είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (αρθρο 16 του Συντάγματος).  Τα ωδεία δεν είναι Πανεπιστήμια. Ένας απόφοιτος ωδείου μπορεί να μην έχει φοιτήσει στο Λύκειο, ή μπορεί τελειώνοντας το Λύκειο να έχει σε ηλικία 16 ετών και πτυχίο Ωδείου. Υπάρχουν  πολλοί επιστήμονες σ΄ αυτή την ηλικία;  Ακόμη δεν υπάρχει στα Ωδεία ο έλεγχος του Κράτους που προβλέπεται στα ιδρύματα της Γ/θμιας Εκπαίδευσης, για αυτό και –χωρίς βέβαια ατό να είναι ο κανόνας-υπάρχουν πτυχία ωδείων στην κυριολεξία αγορασμένα!  Άρα δεν νοείται «επιστημονικός σύλλογος αποφοίτων Ωδείων». Πολύ δε περισσότερο αν συμμετέχουν σ΄ αυτόν εμπειροτέχνες μουσικοί που δεν έχουν ούτε πτυχίο ωδείου!


2.                  Επειδή όταν ψηφίστηκε ο Ν.1566/1985 για την Εκπαίδευση, στην Ελλάδα δεν υπήρχαν τμήματα Μουσικολογίας στα Πανεπιστήμια, υπήρχε πρόβλεψη ότι εφόσον δεν υπάρχουν απόφοιτοι Πανεπιστημίου το Υπουργείο θα διενεργούσε διαγωνισμό μεταξύ των αποφοίτων ωδείων και οι επιτυχόντες θα διορίζονταν ως καθηγητές Μουσικής στα Σχολεία. Μάλιστα προβλεπόταν προνομιακή μεταχείριση για τους επιτυχόντες Μουσικούς αφού τους χαρακτήριζε ΠΕ(Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης) πράγμα που δεν έκανε με άλλους κλάδους στην Τεχνική Εκπαίδευση με χωρίς Πανεπιστημιακό Πτυχίο πχ. Μηχανολόγους, Ψυκτικούς κλπ που τους χαρακτηρίζει ΤΕ ή ΔΕ και τους πληρώνει ανάλογα. Έτσι από το 1985 το κράτος κάλυψε τις ανάγκες του σε καθηγητές  με διαγωνισμούς μέχρι που υπήρχαν απόφοιτοι Πανεπιστημίων. Από τότε σύμφωνα με το νόμο πρέπει να προσλαμβάνει από αυτούς είτε  με διαγωνισμό ΑΣΕΠ είτε με βάση την προϋπηρεσία.


3.                  Οι απόφοιτοι των Ωδείων επικαλούνται την προϋπηρεσία τους. Αυτή η επίκληση –και αυτό ισχύει και για άλλους κλάδους- είναι μια από τις πιο αμφισβητήσιμες υποθέσεις: Όσοι την υπερασπίζονται, επικαλούνται ότι μετά από κάποιο χρόνο τους δημιουργείται η βάσιμη προσδοκία για επαγγελματική αποκατάσταση. Σωστά αν έχουν τα τυπικά προσόντα διορισμού! Ας πάρουμε για παράδειγμα τους καθηγητές Πληροφορικής: Όταν μπήκε το μάθημα της Πληροφορικής στα σχολεία, το δίδασκαν πτυχιούχοι διαφόρων κλάδων (μαθηματικοί, φυσικοί αλλά και θεολόγοι και φιλόλογοι) που είχαν παρακολουθήσει κάποια σεμινάρια πληροφορικής. Δεν έγινε όμως κανένας διορισμός από αυτούς αφού δεν είχαν το τυπικό προσόν δηλ πτυχίο Πληροφορικής. Βεβαίως η προϋπηρεσία τους υπολογίστηκε στον βασικό τους πτυχίο πράγμα που δεν θεωρήθηκε και πολύ δίκαιο….  Στο κάτω- κάτω της γραφής   η προϋπηρεσία δεν προσφέρθηκε δωρεάν. Πληρώθηκε και με αμοιβή πτυχιούχου πανεπιστημίου. Όσοι με τα ίδια προσόντα δεν έχουν την περίφημη προυπηρεσία δεν σημαίνει ότι υστερούν σε προσόντα. Απλώς δεν τους δόθηκε η ευκαιρία ή σπούδαζαν στο ίδιο διάστημα!


 


«Τελικά τι θα γίνει με την προϋπηρεσία μας;» θα ρωτήσουν δικαίως όσοι έχουν σημαντική προϋπηρεσία στα δημόσια σχολεία; «Γιατί το Υπουργείο μας κάλεσε να υποβάλλουμε δικαιολογητικά για εγγραφή στο 30μηνο;» (Φοβερά άστοχη ενέργεια…)


 


Πριν καταθέσω μια πρόταση που πιστεύω ότι μπορεί να λύσει τον «Γόργιο Δεσμό» πρέπει να θυμίσω σε όλους (ωδειακούς και πανεπιστημιακούς) ότι το ζητούμενο για το δημόσιο σχολείο είναι να εξασφαλίσει τους καλύτερους δασκάλους για τους μαθητές. Αυτό πρέπει να πρυτανεύει σε κάθε λογικά σκεπτόμενο άνθρωπο (ή Υπουργείο).


Η ΠΡΟΤΑΣΗ


ü      Να προκηρυχθεί από το ΥΠΕΠΘ ο (ήδη καθυστερημένος ) διαγωνισμός του ΑΣΕΠ.


ü      Όσοι από τους μη πτυχιούχους που έχουν απολυτήριο Λυκείου αλλά έχουν πτυχίο Ωδείου είναι στους επιτυχόντες (περάσουν τη βάση) και έχουν 30 μήνες προϋπηρεσία εντάσσονται κανονικά στο 30μηνο και διορίζονται άμεσα στα Μουσικά Σχολεία και σύμφωνα με την ειδικότητά τους.


ü      Όσοι δεν έχουν 30μηνο αλλά περάσουν τη βάση εντάσσονται στον ενιαίο πίνακα και διορίζονται πάλι στα Μουσικά με το 40%.


ü      Φυσικά αυτοί που είναι  επιτυχόντες στις πρώτες θέσεις (διοριστέοι) διορίζονται ανεξάρτητα από την κατοχή ή όχι πανεπιστημιακού πτυχίου (όπως και στον προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ)


ü      Στη σχετική νομοθετική ρύθμιση προβλέπεται ρητά ότι από δω και στο εξής θα διορίζονται στα δημόσια σχολεία μόνο πτυχιούχοι Πανεπιστημίου.


 


 


Ελπίζοντας ότι συμβάλλω στο διάλογο που αναπτύχθηκε


 


 


Δημήτρης Στραβοπόδης

Αιρετός στο ΑΠΥΣΔΕ Ιονίων Νήσων
dstrav@sch.gr



Υ.Γ Δεν μπορώ να μην παρατηρήσω τη διαφορά ύφους στα κείμενα των Ωδειακών και των  αποφοίτων Πανεπιστημιακών Τμημάτων. Τα πρώτα χαρακτηρίζονται από ένα αδικαιολόγητο «τσαμπουκά» (πχ «το Υπουργείο θα «συρθεί» να  μας διορίσει..») ενώ τα δεύτερα από μια σοβαρότητα και μια επιχειρηματολογία καταλυτική. 
 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.02.2006 10:11:44
 
Αναγνώσθηκε 1144 φορές