Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΑΚΌΜΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΟΛΥΚΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΕ


 


Ένα πρώτο σχόλιο για τις εξαγγελίες του Υφ. Παιδείας κ. Καλού


 


Μακρυά  από τις πραγματικές ανάγκες και της προτάσεις του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών (της ΟΛΜΕ), για την ουσιαστική αναβάθμιση της δευτεροβάθμιας ΤΕΕ, και με προχειρότητα στο σχεδιασμό, βρίσκονται οι εξαγγελίες του Υφυπουργού Παιδείας κ.Καλού στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.


Συγκεκριμένα με τις προτάσεις του ΥΠΕΠΘ για δημιουργία Επαγγελματικών Λυκείων αλλά και Επαγγελματικών Σχολών, τις οποίες μάλιστα θα ιδρύουν και τα άλλα υπουργεία πλην του Παιδείας, συνεχίζεται και διευρύνεται η πολυδιάσπαση της πολύπαθης δευτεροβάθμιας ΤΕΕ και βεβαίως είναι σε αντίθετη ρότα από την καθιέρωση 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης που έχει υποσχεθεί και η ίδια η κυβέρνηση. Να σημειώσουμε πως η δημιουργία Επαγγελματικών Σχολών δεν αναφέρεται ούτε στο προεκλογικό πρόγραμμα του κυβερνώντος κόμματος.


Επίσης με τις προτάσεις του ΥΠΕΠΘ περιορίζεται ακόμα περισσότερο (μάλλον δραματικά) η ήδη κουτσουρεμένη πρόσβαση των αποφοίτων της ΤΕΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού τόσο οι μαθητές των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ), όσο και οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) που θα διαλέγουν να ολοκληρώσουν την ειδικότητά τους στην Γ΄τάξη, που προφανώς θα είναι η πλειοψηφία,  αποκλείονται  τελείως από την πρόσβαση σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ. Μόνο ένα μικρό τμήμα των μαθητών, αυτοί που θα επιλέγουν στη Γ΄τάξη μαθήματα γενικής παιδείας αντί ειδικότητας τα οποία «θα είναι ίδια προς τα διδασκόμενα στα Γενικά Λύκεια», θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμαι εκπαίδευση. 


Προχειρότητα στο σχεδιασμό δείχνει η πρόβλεψη πως «οι μαθητές του Γενικού Λυκείου προαγόμενοι στην Β΄ Τάξη θα μπορούν να εγγράφονται στην Β΄ Τάξη του ΕΠΑΛ, μετά από παρακολούθηση ειδικού εντατικού προγράμματος κατά το 1ο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου σε ειδικά τμήματα υποδοχής».  Δηλαδή η μισή περίπου ύλη ενός ολόκληρου έτους που θα είναι διαφορετική στο ΕΠΑΛ από το Γενικό Λύκειο θα διδάσκεται σε 15 ημέρες. Αλήθεια ποιος φωστήρας το σκέφτηκε αυτό;


Προχειρότητα επίσης δείχνει ο σχεδιασμός στην απονομή των επαγγελματικών δικαιωμάτων που δίνονται στους απόφοιτους, όταν δεν λαμβάνεται υπόψη ούτε η νέα οδηγία της Ευρωπαϊκής  Ένωσης (10/2005) η οποία προβλέπει ότι «το επίπεδο 2 αντιστοιχεί σε πιστοποιητικό που βεβαιώνει επιτυχή ολοκλήρωση κύκλου σπουδών δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης» και το «επίπεδο 3 αντιστοιχεί σε δίπλωµα που πιστοποιεί ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς…εκπαίδευση µεταδευτεροβάθµιου επιπέδου, διάρκειας τουλάχιστον ενός έτους». Αποτελεί δε πρωτοτυπία, την οποία πρέπει οι συντάκτες των προτάσεων να εξηγήσουν, πως είναι συμβατό όχι  μόνο με την παραπάνω οδηγία αλλά και με την κοινή λογική, τόσο οι μαθητές των ΕΠΑΣ όσο και οι μαθητές των ΕΠΑΛ με ίσα χρόνια σπουδών μετά την πρώτη λυκείου να λαμβάνουν διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα. Και το περισσότερο τραγελαφικό είναι πως οι μαθητές των ΕΠΑΣ με περισσότερα μαθήματα ειδικότητας λαμβάνουν μικρότερα επαγγελματικά δικαιώματα (επιπέδου 2) από τους μαθητές των ΕΠΑΛ οι οποίοι με λιγότερα   μαθήματα ειδικότητας και περισσότερη γενική παιδεία λαμβάνουν μεγαλύτερα επαγγελματικά δικαιώματα (επιπέδου 3).


Τέλος, το ΥΠΕΠΘ εξαγγέλλει την «μετατροπή των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων σε Επαγγελματικά Λύκεια θα γίνει σταδιακά από την Α΄ Τάξη για το σχολικό έτος 2006-2007». Με ποια προετοιμασία θα γίνει αυτό, όταν ακόμα ούτε οι νομοθετικές ρυθμίσεις δεν έχουν προωθηθεί; Με τι προγράμματα και βιβλία; Πότε θα ενημερωθούν οι μαθητές, οι γονείς τους και οι εκπαιδευτικοί; Πότε θα γίνει  ένας ουσιαστικός διάλογος με την ΟΛΜΕ, όπως και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ έχει υποσχεθεί; Δεν οφείλει το ΥΠΕΠΘ να δώσει στη δημοσιότητα το πλήρες σχέδιο του νομοσχεδίου και το σύνολο των αλλαγών που προτείνει;


Μήπως η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ ζήλεψε τη δόξα και την τακτική των προκατόχων της; Προχωράμε και βλέπουμε και ότι προκύψει; 


 


 


ΘΕΜΗΣ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ


ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΟΛΜΕ


ΥΠ.ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.02.2006 09:19:40
 
Αναγνώσθηκε 821 φορές