Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα 27 Ιανουαρίου 2006

 

Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην Ευρω-Μεσογειακή Διάσκεψη των Υπουργών Παιδείας των παράκτιων χωρών της Μεσογείου στην Catania της Ιταλίας, με αντικείμενο την προώθηση της Ευρω-Μεσογειακής συνεργασίας πάνω σε θέματα ανώτατης εκπαίδευσης και κατάρτισης, σημείωσε ότι ο εκσυγχρονισμός των εκ-παιδευτικών συστημάτων και η ποιοτική αναβάθμιση τους μέσα στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης και της διευρυμένης κοινωνίας των πολιτών αποτελεί αδήριτη ανάγκη.

"Είναι σημαντική η ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών ανάμεσα σε χώρες που μοιράζονται ένα κοινό γεωπολιτικό χώρο, όπως είναι η λεκάνη της Μεσογείου, και συνέχονται από κοινές ιστορικές και πολιτιστικές παραδόσεις.

Η αναβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης αποτελεί ένα ιδιαίτερα κρίσιμο εγχείρημα. Στα πλαίσια της στρατηγικής της Λισσαβόνας, και με όχημα το Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Κατάρτιση 2010, επιχειρείται η βελτιστοποίηση των εκπαιδευτικών συστημάτων των Κ-Μ της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γνώμονα αυτής της προσπάθειας αποτελούν κυρίως η ισόρροπη διάχυση της γνώσης, οι στοχευμένες επενδύσεις σε επιστημονικά πεδία υψηλού κοινωνικού, τεχνολογικού και οικονομικού ενδιαφέροντος, η μέγιστη και πολύπλευρη αξιοποίηση του ανθρωπίνου δυναμικού και η ενίσχυση της κινητικότητας και της ισότιμης πρόσβασης στο αγαθό της παιδείας. Μέσα από την Ανοικτή Μέθοδο Συντονισμού διδασκόμεθα από τις καλές πρακτικές των εταίρων μας, συνεισφέρουμε στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, και συντονίζουμε τις δράσεις μας με στόχο την υλοποίηση κοινών στόχων. Η διαπανεπιστημιακή συνεργασία που αποτελεί εκπεφρασμένο στόχο της Διάσκεψης εμπίπτει μέσα στους στόχους αυτούς και ήδη πραγματώνεται μέσα από Ευρωπαϊκούς θεσμούς και θεσμοθετημένα όργανα. Μία σειρά μέτρων που έχει υιοθετήσει η χώρα μας, όπως η εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων (ECTS-European Credit Transfer System), η σύσταση φορέων αναγνώρισης προσόντων και τίτλων σπουδών, καθώς και η διασφάλιση της ποιότητας στη Ανώτατη Εκπαίδευση μέσω αξιόπιστων μηχανισμών αξιολόγησης, συνάδουν με τους στόχους της Διάσκεψης. Φρονούμε επίσης ότι το Νέο Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα για τη Δια Βίου Μάθηση και τη Κατάρτιση αποτελεί χρήσιμο εργαλείο προς τη κατεύθυνση της εναρμόνισης πρακτικών με ευρύτερο κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο. Θα υποστηρίζαμε, επομένως, τη προσπάθεια διάχυσης αυτών των πρακτικών (που προωθούνται σε μεγάλο βαθμό και στα πλαίσια της Πρωτοβουλίας της Κοπεγχάγης) στην ευρω-μεσογειακή ζώνη.

Το θέμα της έρευνας και της ερευνητικής διάστασης των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, καθώς και η δημιουργία Κέντρων Αριστείας (centres of excellence), αποτελούν αντικείμενο μελέτης στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η ενδεχόμενη σύσταση ευρω-μεσογειακών Κέντρων Υψηλού Επιπέδου αποτελεί θεμιτή επιδίωξη προς τη κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού και της τόνωσης της ερευνητικής δραστηριότητας με τελικό αποδέκτη τα Μεσογειακά κράτη. Η Ελλάδα θεωρεί το θεσμοθετημένο πλαίσιο της Λισσαβόνας και της Bologna ως το κατ' εξοχήν λειτουργικό πλαίσιο αναφοράς σε σχέση με τη λειτουργία τέτοιων ιδρυμάτων και είναι πρόθυμη να συνεισφέρει στην εξάπλωση της Ευρωπαϊκής εμπειρίας στη περιοχή ενδιαφέροντος της Διάσκεψης. Είναι σημαντικό το να αξιοποιήσουμε την Ευρωπαϊκή  δυναμική και να χτίσουμε πάνω στα θεμέλια της ήδη συσσωρευμένης εμπειρίας μέσω της εποικοδομητικής ανταλλαγής καλών πρακτικών.

Η συνεννόηση των Μεσογειακών κρατών πάνω σε ζητήματα εκπαίδευσης αποτελεί τη καλύτερη εγγύηση για την πρόοδο και σταθερότητα της ευρω-μεσογειακής ζώνης και την ευημερία των λαών που την συγκροτούν",
κατέληξε ο κ. Ταλιαδούρος.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 30.01.2006 20:40:01
 
Αναγνώσθηκε 554 φορές