Παρουσιάσεις Βιβλίων και άλλων Εντύπων

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αιγαίου Πελάγους 1 - 3, 4ος όροφος
153 41 Αγία Παρασκευή
Τηλ: 210 6015985, Fax: 210 6015985
e-mail: press@pi-schools.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αγία Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2006

ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ Π.Ι.

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ:
ΣΥΝΔΕΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Βόλος: 18 - 20  Μαρτίου 2005

Η υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου αποτελεί μια από τις σοβαρότερες στρεβλώσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Η λήψη, επομένως, μέτρων στην κατεύθυνση ενίσχυσης του μορφωτικού χαρακτήρα και της παιδευτικής αυτοτέλειας του Λυκείου είναι επιβεβλημένη. Αποτελεί κοινό τόπο η διαπίστωση ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα, παρά τις αλλεπάλληλες μεταρρυθμιστικές απόπειρες για βελτίωση και εκσυγχρονισμό του, δεν κατέστη δυνατόν να ξεφύγει το θανάσιμο εναγκαλισμό των Εισαγωγικών Εξετάσεων προς την κατεύθυνση των οποίων είναι σταθερά προσηλωμένο.
Τα Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προσδοκώντας να διευρύνει τον προβληματισμό σχετικά με τις διαστάσεις αλλά και τους τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων που δημιουργεί η σχέση Λυκείου και Εισαγωγικών Εξετάσεων, οργάνωσε, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, συνέδριο με θέμα: "Σύνδεση Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης - Εισαγωγικές Εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση". Στο συνέδριο αυτό κατέθεσαν τις απόψεις τους διακεκριμένοι επιστήμονες, εκλεκτοί πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, μέλη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, εκπαιδευτικοί της πράξης καθώς και άλλοι εμπλεκόμενοι στο χώρο της εκπαίδευσης των οποίων η γνώση και εμπειρία θεωρείται πολύτιμη.


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Πρόλογος
Εισαγωγή
Πρόγραμμα συνεδρίου

Χαιρετισμός του Προέδρου της Οργανωτικής Επιτροπής Ναπ. Μήτση, Αντιπροέδρου του Π.Ι

Εναρκτήρια Συνεδρία

Σύνδεση Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Εισαγωγικές εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Μιχ. Παπαδόπουλος, Πρόεδρος του Π.Ι.

Αλλαγή του συστήματος επιλογής των φοιτητών για τα A.E.I. Γεωρ. Μπαμπινιώτης.

Σκέψεις και προβληματισμοί για την αναμόρφωση του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Μιχ. Κασσωτάκης.


Το Λύκειο ως σχολείο παροχής Γενικής Παιδείας και όχι αποκλειστικά χώρος προετοιμασίας για τις Εισαγωγικές Εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Το Λύκειο ως πρόδομος του Πανεπιστημίου ή οπισθόδομος της Γενικής Παιδείας; Ζητήματα Εκπαιδευτικής Αρχιτεκτονικής σε παρατεταμένη εκκρεμότητα. Δημ. Ματθαίου.

Επαγγελματικό Λύκειο: εκ-παίδευση για το παρελθόν ή επι-στροφή στο μέλλον;. Χρυσ. Κοσμίδου-Hardy.

Η ανάπτυξη της δημιουργικής και πρακτικής σκέψης: ένα κοινό σημείο αναφοράς μεταξύ Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Εύη Μάκρη-Μπότσαρη.

Πρόσβαση μαθητών με αναπηρίες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: δικαιώματα και περιορισμοί. Μαρ. Τζουριάδου, Βασ. Κουρμπέτης

Ο ρόλος του Λυκείου σήμερα. Χριστ. Χαραλαμπάκης.

Οι θέσεις της Ο.Λ.Μ.Ε., της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. και της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. σχετικά με το θέμα της συνεδρίας
Το νέο τεχνολογικό Λύκειο. Η πρόταση μας. Πολ. Μαλαγάρης.


Σύνδεση των Προγραμμάτων Σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τα αντίστοιχα Προγράμματα Σπουδών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. (Τι είδους γνώσεις και δεξιότητες παρέχει στους μαθητές το Λύκειο και τι απαιτεί από τους πρωτοετείς φοιτητές το Πανεπιστήμιο)

Α' Ανθρωπιστικές Επιστήμες - Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες (Φιλόλογοι, Φιλόλογοι Ξένων Γλωσσών, Κοινωνιολόγοι κτλ.)

Η Ανθρωπιστική Παιδεία συνιστώσα της Γενικής Παιδείας και προϋπόθεση εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σταύρος Γιαγκάζογλου.

Ένας προβληματισμός για την αναβάθμιση των κλασικών σπουδών στη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Χρ. Βέικου.

Πόσο "πιάνει"η μετάφραση; Αγωνία και άσκοπες δαπάνες για την απόκτηση ασαφών γνώσεων και περιττών δεξιοτήτων. Γερ. Χρυσαφή.

Το μάθημα της Λογοτεχνίας στο Λύκειο και προϋποθέσεις μετάβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Χριστ. Αργυροπούλου.

Γλωσσική διδασκαλία και γλωσσική επάρκεια των αποφοίτων του Λυκείου. Διαπιστώσεις και προβληματισμοί. Ναπ. Μήτσης.

Το μάθημα της Ιστορίας από τη Δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: μαθητής, φοιτητής και καθηγητής της Ιστορίας. Αναστ. Κυρκίνη.

Η Κοινωνιολογία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: προϋποθέσεις διδασκαλίας του μαθήματος και εισαγωγής των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Νικ. Πετρόπουλος.

Η αναγκαιότητα της διδασκαλίας μαθημάτων Κοινωνιολογίας στη Δευτεροβάθμια και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Νικ. Ιντζεσίλογλου.

Η πολιτική παιδεία ως νόημα ζωής. Παύλος Μάραντος.

Μετασχηματισμός της Γνώσης: από την εκμάθηση της Ξένης Γλώσσας στην παιδαγωγική κατάρτιση. Ευαγ. Καγκά.

Η Αγγλική Γλώσσα στο Λύκειο: το profile του μαθητή και του καθηγητή. (Γνώσεις και δεξιότητες σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς). Ιωσ. Χρυσοχόος, Κλ. Κοσοβίτσα.


Β' Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες - Οικονομικές Επιστήμες (Μαθηματικοί, Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι, Οικονομολόγοι κτλ.)

Οι αρχές της Μαθηματικής Παιδείας στο Λύκειο και τα εμπόδια στην εφαρμογή τους. Στυλ. Νεγρεπόντης.

Η "ανταγωνιστική" σχέση των δύο παραδοσιακών ρόλων της Λυκειακής Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Αθ.Σκούρας.

Η Φυσική ως μάθημα επιλογής (κατεύθυνσης) σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γεωρ. Παληός.

Σχέσεις Δευτεροβάθμιας - Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης: προβλήματα και αδυναμίες των σπουδών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τις γνώσεις των αποφοίτων Λυκείου στα Μαθηματικά και τη Φυσική. Γερ.Σπαθής.

Προτάσεις για μια ποιοτική διδασκαλία της Χημείας στο νέο Λύκειο. Αντ. Μπομπέτσης.

Ουσιαστική απουσία τον μαθήματος της Χημείας από τη Μέση Εκπαίδευση. Ανδ. Γιαννακουδάκης.

Βιολογία: Παράγοντας ανθρωπιστικής παιδείας ή βασικό υπόβαθρο για σπονδές στις θετικές επιστήμες; Ένα χάσμα που μπορεί να γεφυρωθεί. Βασ. Περάκη.

Ζωή: Δομή και Λειτουργία. Γενότυπος, Περιβάλλον, Φαινότυπος. Ζαχ. Σκούρας.

Τα Οικονομικά μαθήματα στην Ελληνική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Ζήτηση μαθητών. Θεοχ. Μαγουλά.

Η Αναγκαιότητα της Οικονομικής Παιδείας στη Σύγχρονη εκπαίδευση. Σταύρος Βλιάμος.


Τρόπος πρόσβασης - Εισαγωγικές Εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Μια πρόταση για τον τρόπο πρόσβασης των αποφοίτων του Λυκείου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Γεωρ. Πολύζος.

Δυνατότητα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των αποφοίτων της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Ιγν. Χατζηευστρατίου.

Τύποι θεμάτων θετικών επιστημών για τις Εισαγωγικές Εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα χαρακτηριστικά τους, οι προοπτικές και η αξιολόγηση τους. Σαρ. Ψυχάρης.

Η αξιολόγηση των θεωρητικών μαθημάτων του Λυκείου ως διαδικασία·
πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Δ. Γιαννακόπουλος.

Στρογγυλό τραπέζι με θέμα: Εισαγωγικές Εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Νικ. Σπυρέλλης, Απ. Πασχαλίδης, Γ. Παντελοδήμος.

Τα συμπεράσματα του Συνεδρίου. Ναπ. Μήτσης.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 15.01.2006 21:30:01
 
Αναγνώσθηκε 1578 φορές