Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Του Βασίλη Κερμενιώτη,    μέλους του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εορδαίας 

               και  μέλους της συντονιστικής επιτροπής για τη δημιουργία Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.  στο Ν. Κοζάνης

     Σε διάσπαση οδηγεί τον κλάδο η ΟΛΜΕ

ΖΗΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (!)

και  αδιαφορεί  για  τους  16.000   καθηγητές/τριες  της  Τ.Ε.Ε. !

  

 

       Σε κάθε περίσταση η ΟΛΜΕ δε χάνει την ευκαιρία να υποστηρίξει ότι εκφράζει με απόλυτη απόδοση και πιστότητα τα αιτήματα των συναδέλφων της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ε).   Θεωρεί αυτονόητο ότι είναι το «στόμα» των 16.000  καθηγητών/τριών της Τ.Ε.Ε. που αντιπροσωπεύουν το 1/3 των καθηγητών της β’ βάθμιας εκπ/σης της χώρας .

 Έτσι π.χ. στο Υπόμνημα που έστειλε στην κα Υπουργό πριν 3 μήνες και αναφερόμενη στην Τ.Ε.Ε γράφει :  «το ΥΠΕΠΘ να ξεκινήσει ένα ουσιαστικό και όχι προσχηματικό διάλογο με την ΟΛΜΕ για να αφουγκραστεί τη φωνή και τις αγωνίες των εκπαιδευτικών (εννοεί της Τ.Ε.Ε ) »1 (σελ. 5).

       Για να δούμε όμως τι είδους «ρήματα» εκφέρει το συνδικαλιστικό «στόμα» της Τ.Ε.Ε. :   

Στο ίδιο Υπόμνημα (που όπως είπαμε έστειλε στο ΥΠΕΠΘ) και στη σελ. 6 γράφει :  «(σας) υπενθυμίζουμε ότι η ΟΛΜΕ έχει καταθέσει τις προτάσεις της για την Τ.Ε.Ε …από 6-10-2004» 1 . Θυμηθείτε αυτή την ημερομηνία .   Στην ίδια ημερομηνία παραπέμπει και μια από τις επιστολές2 που πριν την απεργία έστειλε η ΟΛΜΕ στα σχολεία (και στη σελ. 1) . Για να δούμε ,λοιπόν, ποιές είναι αυτές οι «ιστορικές» προτάσεις που έκανε για την Τ.Ε.Ε  το  Δ.Σ  της  ΟΛΜΕ στις 6-10-2004 :    «Πρωταρχικό στοιχείο της εκπαιδευτικής μας πρότασης είναι η ανάπτυξη ενός  τύπου σχολείου στη λυκειακή βαθμίδα, του “Eνιαίου Λυκείου”, στο πλαίσιο της καθιέρωσης της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης με στόχο….την ενιαιοποίηση των σχολικών επιλογών (γενικής και τεχνικο-επαγγελματικής εκπαίδευσης) και την απομείωση του κατανεμητικού ρόλου του σχολείου» 3 (σελ.4). Είναι απίστευτο !  Η ΟΛΜΕ ζητά επίσημα την κατάργηση της Τ.Ε.Ε !             

          Και όσους εξακολουθούν να έχουν αμφιβολία γι’ αυτό , τους παραπέμπω και στην εισήγηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για το περασμένο Συνέδριο όπου εκτός από τα παραπάνω αναφέρει ότι αυτό το «Eνιαίο Λυκείο» που οραματίζεται η ΟΛΜΕ και στο οποίο θα ενσωματωθεί και η Τ.Ε.Ε   «θα παρέχει στους μαθητές ολοκληρωμένη γενική μόρφωση και προεπαγγελματικά εφόδια και δεξιότητες» 4 .     Οι «προεπαγγελματικές δεξιότητες» ισοδυναμούν με «γενικές τεχνολογικές δεξιότητες» τύπου Γυμνασίου και τέως Πολυκλαδικού Λυκείου και όχι τις ειδικές τεχνικές δεξιότητες που παρέχουν σήμερα τα Τ.Ε.Ε.         Αυτό το αποσαφηνίζει  η ΟΛΜΕ   σε επιστολή που πριν την απεργία έστειλε στα σχολεία όπου ισχυρίζεται ότι για να αναβαθμιστεί η Τ.Ε.Ε θα πρέπει να γίνει : « ενίσχυση της γενικής παιδείας και των γενικών τεχνολογικών γνώσεων» 2 (σελ. 1) . Στην εισήγησή της ,λοιπόν, για το Συνέδριο η ΟΛΜΕ είναι σαφής και επαναλαμβάνει τα παραπάνω προτείνοντας : «την ενιαιοποίηση των σχολικών επιλογών (γενικής και τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης) και την αποφυγή της πρώιμης κατανομής των μαθητών σε διαφορετικούς τύπους Λυκείων» 4 .

    Η ΟΛΜΕ «επιτρέπει» την όποια τεχνική εξειδίκευση μόνο μετά τα 18 (ενδεχομένως από τα ΙΕΚ)

      Για την ΟΛΜΕ η ύπαρξη Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης φαίνεται ότι είναι καθεστώς «διχαστικό» για την β’ βάθμια Εκπαίδευση (!)  :  Σε άλλη επιστολή που πριν την απεργία έστειλε στα σχολεία γράφει :  «…το σχολείο απαξιώνεται και παραμένει ξεχασμένο , διχασμένο (σε Ενιαίο Λύκειο και ΤΕΕ)» 5 ! (σελ. 1)       Η  Τ.Ε.Ε. είναι αιτία εκπαιδευτικού εθνικού διχασμού !!!           à

__-   

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 

1    «ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΜΕΣΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»    4-10-2005         http://www.olme.gr/2002/ypepth0905.pdf

2   «ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»          

      27-10-2005                 http://www.olme.gr/2002/epistoliteeteliko.pdf

3   «Η ΔΟΜΗ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»     

     Απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ       6-10-2004            http://www.olme.gr/2002/ekpaideutika0904.htm

4   «Εισήγηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ για το 12Ο Συνέδριο»  14/4/2005       http://www.olme.gr/2002/ekpaideutika12.htm

5   «ΑΝΟΙΧΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ» 27-10-2005   http://www.olme.gr/2002/gramma1005.pdf

 

     Μάλιστα η ΟΛΜΕ αναφερόμενη  στην πρόθεση του Υπουργείου να ιδρύσει το «ΕΠΑΛ» (= «Επαγγελματικό Λύκειο») ξεκαθαρίζει ότι θα δεχτεί τη λειτουργία του μόνο ως προσωρινή λύση , γι’ αυτό και ονομάζει την περίοδο που θα λειτουργεί «μεταβατική» :  «Στο πλαίσιο της μεταβατικής περιόδου στην πορεία προς την καθιέρωση του “Ενιαίου Λυκείου” που προτείνουμε … δημιουργούνται δύο ισότιμοι τύποι λυκείου» 4    (εννοεί  Ε.Λ και ΕΠΑΛ)

   Ας ευχαριστήσουμε ,λοιπόν, δημόσια την ΟΛΜΕ που μεγαλόψυχα δίνει μια ολιγόχρονη παράταση ζωής στην Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση !

    Στις αρχές του Απριλίου του 2005 ανακοινώθηκε στο ΕΣΥΠ (= Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας )              η πρόταση του ΥΠΕΠΘ για το ΕΠΑΛ . Λίγες μέρες αργότερα η ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή της6  μέμφεται την πρόταση του Υπουργείου επειδή :

 …η πρόταση λέει ότι « ο σχεδιασμός του νέου επαγγελματικού λυκείου θα καθοριστεί… με βάση τις κατευθύνσεις τις οποίες καθορίζει η προσεκτική μελέτη των αναγκών της αγοράς εργασίας».                 Τι ποιο φυσικό!   Η ΟΛΜΕ ,όμως, αντιδρά ∙ γιατί δεν την ενδιαφέρει να αποκτήσει ο μαθητής εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις και δεξιότητες ώστε να μπορέσει μετά το στρατό (αν είναι αγόρι) να βρει μια δουλειά ως τεχνίτης . Οι «τεχνικές δεξιότητες» που αποδέχεται η ΟΛΜΕ είναι , μάλλον , ξυλοκοπτικής και χαρτοκοπτικής φύσεως !

 …η πρόταση αναφέρει ότι «στην Α΄ τάξη το 40-45% θα είναι μαθήματα επαγγελματικής υποδομής, (θεωρητικά και εργαστηριακά) ».  Με τι ποσοστό θα ήταν ικανοποιημένη η ΟΛΜΕ ;  μήπως με 10% ;

  …βάσει της πρότασης  η Α΄ τάξη δε θα είναι κοινή αλλά ήδη απ’ αυτήν θα ξεκινά η λειτουργία «κύκλων» ειδικοτήτων . Για την ΟΛΜΕ «…η κυβέρνηση αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ασυνεπής ακόμη και με τις προεκλογικές δεσμεύσεις της» 6   (…σύμφωνα με τις οποίες Α΄ τάξη θα ήταν κοινή )

        Αν υποθέσουμε ότι κάποια στιγμή το ΥΠΕΠΘ υιοθετήσει προτάσεις παρόμοιες με αυτές που προτείνει η ΟΛΜΕ για την Τ.Ε.Ε. , αυτό θα επιφέρει (κατά τη γνώμη μου) τις ακόλουθες επιπτώσεις :

 τεχνολογική «καταστροφή» της χώρας .   Αν τους μαθητές μέχρι και τα 18 τους  αφήσουμε  

     «κουλοχέρηδες» είναι δυνατό να περιμένουμε μετά το στρατό να γίνουν καλοί τεχνίτες (στα 23

      τους !) όταν γνωρίζουμε ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος αναπτύσσεται μέχρι τα 17 ;

  αύξηση της ανεργίας , αφού τα παιδιά θα βγαίνουν πλέον στην αγορά εργασίας 3 χρόνια αργότερα.

  πολύ μεγάλη μαθητική διαρροή σε κρατικές και ιδιωτικές σχολές μαθητείας και εξειδίκευσης

 θα βρεθούν υπεράριθμοι οι μισοί ,τουλάχιστον,από τους συναδέλφους που εργάζονται στην Τ.Ε.Ε.

     Κι αν λάβουμε υπ’ όψη μας το Νέο-Tαξικό αντεργατικό μέτωπο που υπαγορεύεται από την Ε.Ε. (βλέπε κατάργηση μονιμότητας , υπονόμευση του οχταώρου και των συλλογικών συμβάσεων, κ.ά )      ποιος μας εγγυάται μετά από λ.χ  τρία χρόνια ότι δε θα μας μετατάξουν ή και θα μας απολύσουν ;

 αχρήστευση εργαστηριακού εξοπλισμού  πολλών εκατομμυρίων ευρώ .

            Οι εξωφρενικές αξιώσεις της ΟΛΜΕ για κατάργηση της Τ.Ε.Ε.  βρίσκουν ριζικά αντίθετη  τη συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων που εργάζονται στην Τ.Ε.Ε.  Ξέρω την απάντηση της ΟΛΜΕ : θα υποστηρίξει ότι «τηρήθηκαν όλες οι δημοκρατικές διαδικασίες» εφ’ όσον (όντως) οι προτάσεις αυτές εγκρίθηκαν από το Συνέδριο της περασμένης άνοιξης4&7 αλλά και από τις έκτακτες Γενικές συνελεύσεις (Γ.Σ) των ΕΛΜΕ όλης της χώρας στις αρχές Μαρτίου του 20058 !             Εγώ όμως θα ρωτήσω το εξής :  πόσοι από τους συνδικαλιστές που μας εκπροσώπησαν στο  Συνέδριο μπήκαν στον κόπο να ενημερώσουν τους συναδέλφους των ΤΕΕ αλλά και να πάρουν και την έγκρισή τους γι’ αυτές τις μείζονος σημασίας θέσεις ;   

  Επίσης , πόσες από τις έκτακτες Γ.Σ των κατά τόπους ΕΛΜΕ είχαν απαρτία ;

      ΠΡΟΚΑΛΟΥΜΕ  ΔΗΜΟΣΙΑ τα 11 μέλη του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ  να επισκεφθούν όποιο ΤΕΕ της χώρας επιθυμούν για να «αφουγκραστούν τη φωνή και τις αγωνίες των εκπαιδευτικών της Τ.Ε.Ε.» .             Θα διαπιστώσουν ότι οι συνάδελφοι έχουν πλήρη άγνοια γι’ αυτές τις (εκθεμελιωτικές της Τ.Ε.Ε.) προτάσεις. Και - μόλις τους ενημερώσουν σχετικά - θα καταλάβουν ότι οι συνάδελφοι όχι μόνο δεν τις αποδέχονται αλλά και τις απορρίπτουν μετ’ αγανακτήσεως .

 ___________________________________________________________________________________

4   «Εισήγηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ για το 12Ο Συνέδριο»  14/4/2005       http://www.olme.gr/2002/ekpaideutika12.htm         
6   «Σχετικά με την πρόταση του ΥΠΕΠΘ για το Επαγγελματικό Λύκειο»  19/4/05 http://www.olme.gr/2002/epal.htm    
7   «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΝ∆ΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ – ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ  12ου ΣΥΝΕ∆ΡΙΟΥ ΟΛΜΕ»    http://www.olme.gr/2002/12oapofasi.pdf                                                                                                                                     8  «ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ»  10/3/2005 http://www.olme.gr/2002/apofasi100305.htm

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 09.01.2006 00:35:01
 
Αναγνώσθηκε 1077 φορές