Διαφόρων Φορέων

ΤΟ ΘΡΙΛΕΡ ΤΩΝ 176 ΕΥΡΩ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ



Του Α. Γατή, Καθηγητή ΠΕ 7 Γερμανικών, Μέλος της Επιτροπής για Θέματα Δημόσιας Εκπαίδευσης ΣΥΚΑΓΕ – DLV

 


Το θέμα για το επίδομα των 176 Ευρώ μάλλον αναζωπυρώθηκε μετά από μια δικαστική απόφαση του Μισθοδικείου του Ειδικού δικαστηρίου, όπου δικάστηκαν μισθολογικές διαφορές των δικαστικών λειτουργών με το ελληνικό δημόσιο. Κρίθηκε, λοιπόν,  ότι δικαιούνται οι πολίτες να διεκδικούν αναδρομικά 5ετίας κι όχι 2ετίας, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, και μάλιστα εντόκως 9% και όχι 6% όπως ίσχυε.


 


Η ΟΛΜΕ απέστειλε σε όλα τα σχολεία της Επικράτειας έντυπο με επισυναπτόμενο υπόδειγμα αίτησης,  προς το ΥΠΕΠΘ και το ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ,  για την μη παραγραφή της καταβολής του επιδόματος των 176 Ευρώ για το έτος 2002, και η αίτηση οφείλει να κατατεθεί μέχρι 31-12-2005. Η αίτηση αυτή έχει το χαρακτήρα ανακοπής της παραγραφής, ώστε να μπορεί ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί μετέπειτα σε δικαστική προσφυγή. Άλλωστε, η μέχρι σήμερα εμπειρία έχει καταστήσει σαφές ότι σε περίπτωση που μια προσφυγή τελεσιδικήσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (βλ. οικογενειακό επίδομα, ΛΑΦΚΑ) αυτή έχει γενική εφαρμογή σε όλους, είτε προσφύγουν είτε όχι.


Πριν 3 χρόνια το εν λόγω επίδομα άρχισε να δίνεται σε όλους τους ΔΥ, συμπεριλαμβανομένων και των υπαλλήλων των ΟΤΑ:


Υπάλληλος που υπηρετεί σε Νοµαρχιακή Αυτοδιοίκηση την 31-12-2003 λαµβάνει το ποσό των 176 ευρώ; το οποίο αναλύεται ως εξής: ποσό 126 Ευρώ; σαν ειδική παροχή σύµφωνα µε τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν.3016/2002 και το υπόλοιπο ποσό ως επίδοµα ειδικής απασχόλησης υπαλλήλων Ν.Α. Ο ίδιος υπάλληλος από 1-1-2004 θα λαµβάνει το επίδοµα ειδικής απασχόλησης υπαλλήλων Ν.Α. της παραγράφου 17 του άρθρου 8 του παρόντος νόµου (50 Ευρώ) και το ποσό των 126 Ευρώ; σαν προσωπική διαφορά.
("Επεξήγηση 3205_2003 ΦΕΚ 297/Α", υπάρχει δε και έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους με Αρ. Πρωτ.: 2/19250/0022,»Διευκρινήσεις επί της §2 του άρθρου 24 του ν.3205/2003. http://www.kep.gov.gr/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6117&whichpage=25)


Η ΟΛΜΕ στις 16-1-2004 επισημαίνει μεταξύ άλλων:


α) Ειδικότερα, το άρθρ. 1 παρ. 13 του ν. 3029/11-7-2002 προβλέπει ότι: «από 1ης Ιανουαρίου 2003, ποσό 176 ευρώ από τα επιδόματα των υπαλλήλων υπόκειται σε όλες τις ασφαλιστικές εισφορές».


β) Με εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, στο ποσό αυτό γίνεται από 1-1-2003 παρακράτηση ασφαλιστικής εισφοράς 6,67% υπέρ της κύριας σύνταξης και 4% υπέρ του Μ.Τ.Π.Υ. Η παρακράτηση αφορά στο σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων – που παίρνουν το επίδομα – και στους εκπαιδευτικούς που δεν το παίρνουν!


γ) Έτσι, η παρακράτηση στο ποσό των 176 ευρώ άρχισε να γίνεται και για τους εκπαιδευτικούς από τον Ιούλιο του 2003 με αναδρομική ισχύ, από την 1η  Ιανουαρίου.


δ) Στους εκπαιδευτικούς που δεν λαμβάνουν το επίδομα των 176 ευρώ, σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΓΛΚ, οι κρατήσεις, 6,67% υπέρ σύνταξης και 4% υπέρ του ΜΤΠΥ (σύνολο 10,67 % ), υπολογίζονται επί του κίνητρου απόδοσης.


Και αυτό, παρά το γεγονός ότι το μισθολόγιο δημοσίων υπαλλήλων που ίσχυε μέχρι 31-12-2003: (ν. 2470/1997, άρθρο 13, παράγραφος 6) προβλέπει ότι: « Το ποσό του Κινήτρου Απόδοσης…υπόκειται στις συνήθεις κρατήσεις επιδομάτων πλην ασφαλιστικών–συνταξιοδοτικών εισφορών», δηλαδή σε κράτηση μόνο 1% υπέρ του ΜΤΠΥ.

 


            Γίνεται δε περισσότερο κατανοητό ότι οι κρατήσεις αυτές ήταν και είναι και παράνομες και παράλογες από το γεγονός η κυβέρνηση επιχειρεί την εκ των υστέρων νομιμοποίηση αυτών των κρατήσεων.


Συγκεκριμένα,  με την παρ. 17 του άρθρου 2 του νομοσχεδίου «Αναπροσαρμογή συντάξεων του Δημοσίου  και άλλες διατάξεις» προβλέπεται ότι «Ειδικά για τους υπαλλήλους του Δημοσίου, των Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. οι οποίοι δεν έλαβαν το επίδομα των εκατόν εβδομήντα έξι (176) ΕΥΡΩ του άρθρου 14 του ν. 3016/2002, οι προβλεπόμενες από τις διατάξεις της παραγράφου 13 του άρθρου 1 του ν. 3029/2002 κρατήσεις για κύρια σύνταξη υπέρ Δημοσίου καθώς και υπέρ Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.) και μόνο για το έτος 2003 διενεργούνται από 1ης Ιανουαρίου του έτους αυτού επί του πράγματι καταβαλλομένου επιδόματος του άρθρου 13 του ν. 2470/1997 και μέχρι του συνολικού ποσού των 176 ΕΥΡΩ. Η σύνταξη των υπαλλήλων του προηγουμένου εδαφίου υπολογίζεται σύμφωνα με όσα ορίζονται στις διατάξεις της παραγράφου 13 του άρθρου 1 του ν. 3029/2002 σε συνδυασμό με όσα ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 10 του ν. 3075/2002 ως να ελάμβαναν με τις αποδοχές τους το επίδομα των εκατόν εβδομήντα έξι (176) ΕΥΡΩ και να είχε υποβληθεί το ποσό αυτό στις σχετικές κρατήσεις».


Επιπλέον, στο ίδιο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, στο άρθρο 1 παρ. 15α, προβλέπεται ότι: «Οι διατάξεις της παραγράφου 11 του άρθρου 59 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων που προστέθηκαν με τις διατάξεις της παραγράφου 13 του άρθρου 1 του ν. 3029/2002 (ΦΕΚ 160 Α΄) καταργούνται.»


Δηλαδή, τα 176 ευρώ δεν είναι πλέον συντάξιμες αποδοχές ! Είναι φανερό ότι οι κρατήσεις είναι παράνομες και πρέπει να μας επιστραφούν τα αντίστοιχα ποσά.


Παρ' όλα αυτά, οι παράνομες κρατήσεις συνεχίζονται και το 2004. Από 1-1-2004 ισχύει το νέο μισθολόγιο (ν. 3205/2003). Με το νέο μισθολόγιο το κίνητρο απόδοσης είναι 150 ευρώ και « Το ποσό του Κινήτρου Απόδοσης…υπόκειται στις συνήθεις κρατήσεις επιδομάτων πλην ασφαλιστικών–συνταξιοδοτικών εισφορών.», δηλαδή σε κράτηση μόνο 1% υπέρ του ΜΤΠΥ. Με το νέο μισθολόγιο τα 176 ευρώ δεν συμπεριλαμβάνονται πλέον στις συντάξιμες αποδοχές. Όμως για 2 μήνες  πληρωνόμαστε με το παλαιό μισθολόγιο. Δηλαδή μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε κάθε μήνα την παράνομη κράτηση και τα χρήματα αυτά δεν πρόκειται να τα πάρουμε πίσω ποτέ, γιατί η εκκαθάριση των αναδρομικών γίνεται επί των ακαθάριστων αποδοχών και επί των διαφορών υπολογίζονται ξανά οι κρατήσεις!!



Με πιο απλά λόγια:


Με το ν. 3029/11-07-2002, στο ποσό αυτό των 176 Ευρώ γίνεται από 1-01-2003 παρακράτηση ασφαλιστικής εισφοράς 6,67% υπέρ της κύριας σύνταξης και 4% υπέρ του Μ.Τ.Π.Υ. Η παρακράτηση αφορά στο σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων - που παίρνουν το επίδομα - και στους εκπαιδευτικούς που δεν το παίρνουν!
Ωστόσο, εδώ βρίσκεται και το τέχνασμα: Αν η παρακράτηση γινόταν από 1-01-2003 και στους εκπαιδευτικούς, θα υπήρχε μείωση της ονομαστικής αξίας του μισθού μας.
Άρα, η παρακράτηση στο ποσό των 176 ευρώ, άρχισε  να ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς από τον Ιούλιο του 2003 έχοντας αναδρομική ισχύ, από την 1η Ιανουαρίου. Λόγω του ότι, όμως, το εν λόγω επίδομα δεν έχει χορηγηθεί στον κλάδο μας, οι κρατήσεις αυτές γίνονται στο κίνητρο απόδοσης ταυτόχρονα με την εισοδηματική πολιτική του 2,5% για το 2003, οπότε «καμουφλάρεται» και η ονομαστική μείωση του μισθού μας!


Από τις κρατήσεις δε γλίτωσαν ούτε και οι Αναπληρωτές, βάσει του εγγράφου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Αθήνα, 20 Ιανουαρίου 2004, Αριθ. Πρωτ: Α 40 /6 (μπορεί να το κατεβάσει κανείς από την ιστοσελίδα της ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ: http://www.esee.gr/el/Forologia/Nea/2004/40-2004.shtml)



ΚΑΙ Η ΑΔΙΚΙΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ


«Χορηγείται η λεγόμενη προσωπική διαφορά των 176 Ευρώ και στους υπαλλήλους που διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά την 1.1.2004 και υπηρετούν σε υπηρεσίες που καταβάλλεται η ανωτέρω προσωπική διαφορά».  («Ανακοινώθηκε η εισοδηματική πολιτική» 14-02-05Πηγή: AΠE).           



Δείτε, όμως, και το παρακάτω, αφού ο κλάδος βρίσκεται μεταξύ παλαιάς σφύρας μεν,  νέου άκμωνος δε:



Απάντηση στον Ν. Λέγκα, βουλευτή Ν. Τρικάλων της ΝΔ, σε ερώτησή του για τη χορήγηση επιδόματος σε εκπαιδευτικούς και κληρικούς - 10/1/2004

Όπως επισημαίνει ο κ. Λέγκας με την απάντηση του Υπουργού καθίσταται προφανής η λογική του να θέσει σε προεκλογική ομηρία τους κληρικούς και τους εκπαιδευτικούς κάτι που άλλωστε παρατηρείται όλο και πιο συχνά την περίοδο που διανύουμε.



Η ερώτηση του κ. Λέγκα είχε ως εξής:

Σύμφωνα με το άρθρο 14 του Νόμου 3016/02 σε συνδυασμό με τη σχετική ερμηνευτική εγκύκλιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το ειδικό μηνιαίο επίδομα των 176 ευρώ που αποφασίστηκε να χορηγείται σε όλους τους δημόσιους υπάλληλους, δεν αποδίδεται στους εκπαιδευτικούς και τους κληρικούς.
Ειδικότερα, το εν λόγω επίδομα δεν αποδίδεται ακόμη μέχρι σήμερα στους κληρικούς, παρά τα όσα υποστήριξε ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στη Βουλή σε απάντηση σχετικής ερώτησης περί ευνοϊκής αντιμετώπισης του θέματος, ύστερα από τη ρύθμιση διαδικαστικών ζητημάτων.
Παράλληλα, όσον αφορά στη χορήγηση του μηνιαίου επιδόματος στους εκπαιδευτικούς, ύστερα και από την απάντηση σχετικής ερώτησής μου, δεν δίνεται σαφής εξήγηση, καθόσον ο κ. Υφυπουργός περιορίζεται εμμέσως στην απόρριψη του αιτήματος, επικαλούμενος τη χορήγηση αύξησης ύψους 26% στο επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης, και τη χορήγηση στα στελέχη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από 1.7.2002 μηνιαίου επιδόματος ειδικής απασχόλησης ύψους 88 έως 235 ευρώ ανάλογα με τη θέση ευθύνης που έχουν.

Ύστερα από τα ανωτέρω ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών:

- Πότε εν τέλει αναμένεται να καταβληθεί στους κληρικούς το ειδικό μηνιαίο επίδομα, η χορήγηση του οποίου έχει αποφασιστεί ήδη από την 01/01/2002;
- Εάν προτίθεται να επανεξετάσει τη χορήγηση του επιδόματος και στους εκπαιδευτικούς.

Στην απάντησή του ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Φλωρίδης ανέφερε τα εξής:

Οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν. 3016/2002 παρέχουν εξουσιοδότηση για έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων με τις οποίες θα ρυθμίζονται τα θέματα των συλλογικών συμφωνιών που συνάπτονται κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 13 του Ν. 2738/1999 και αφορούν θέματα μισθών και αμοιβών.
Επίσης, με τη δεύτερη παράγραφο του ίδιου άρθρου και Νόμου δίνεται η δυνατότητα επέκτασης των προηγούμενων ρυθμίσεων και στο λοιπό προσωπικό του Δημοσίου, των Ο.Τ.Α. και λοιπών Ν.Π.Δ.Δ., το οποίο αν και νομιμοποιούταν να συνάψει συλλογικές συμφωνίες, σύμφωνα με τον προαναφερόμενο νόμο, εντούτοις δεν συμμετείχε σε αυτές.
Σύμφωνα με τις διατάξεις τους Ν. 2738/1999, δικαίωμα συμμετοχής στις Συλλογικές Διαπραγματεύσεις έχουν οι έμμισθοι πολιτικοί υπάλληλοι σε σχέση δημοσίου δικαίου, συμπεριλαμβανομένων των δικαστικών υπαλλήλων, του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α., μέσω των συνδικαλιστικών τους οργανώσεων.
Συνεπώς, οι προαναφερόμενες διατάξεις έχουν εφαρμογή σε όσους πληρούν τις; παραπάνω προϋποθέσεις.
Επιπροσθέτως, σας πληροφορούμε ότι το όλο θέμα τέθηκε πρόσφατα σε συνάντηση εκπροσώπων του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος και του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και μελετάται ο τρόπος αντιμετώπισής του.
(ΕΘΝΟΣ,  30/4/2005)


 


Και τώρα; Μάλλον το θρίλερ συνεχίζεται με νέους πρωταγωνιστές, αλλά παλιά σκηνικά;


 

 

------------------------------------------------------------------------

ΠΗΓΕΣ (μέσω Internet):

-e Πύλη Εκπαίδευσης

-ΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Αθήνα 21 Δεκεμβρίου 2005

-Ο.Λ.Μ.Ε.
-
ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

-ΑΠΕ

-ΕΘΝΟΣ, 30/4/2005

-Ε΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής (http://www.epohi.gr/marinis_elme_social_1562003.htm)

-http://www.kep.gov.gr/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6117&whichpage=25



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.01.2006 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 1593 φορές