Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Προς τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ για τη συγκρότησή του.


Εμείς, ως ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ επαναφέρουμε και πάλι, όχι μόνο τις περσινές προτάσεις για πάρα πέρα ανασυγκρότηση του σωματείου που έμειναν στο δρόμο (π.χ. αλλαγή καταστατικού), αλλά και τις προτάσεις «αγωνιστικής» συνεννόησης που απευθύνουμε κατ’ αρχήν στις παρατάξεις της «αριστεράς» εντός και εκτός ΔΣ της ΕΛΜΕ.
Ο βαθμός επιτυχίας των παρακάτω στόχων και αιτημάτων έχει άμεση σχέση με τα προηγούμενα και με το ενεργητικό ενδιαφέρον των ίδιων των καθηγητών / καθηγητριών.
Γνωρίζουμε πολύ καλά τις διαφορές μας, αλλά αυτές εκτιμούμε ότι είναι επιτακτικά αναγκαίο να λύνονται κυρίως εντός του συνδικάτου και υπέρ του σχολείου και των καθηγητών/τριών, ως εκπαιδευτικών και ως εργαζομένων.
Μετά το τέλος της ήπιας προσαρμογής της νέας διακυβέρνησης της Ν.Δ., σε οικονομικό, εργασιακό, εκπαιδευτικό και διοικητικό επίπεδο, χρειάζεται σαφής αντιπολιτευτική δράση από το συνδικάτο, υπέρ του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών (ως εργαζομένων και ως παιδαγωγών).
Η τελευταία φάση της λειτουργικής συνύπαρξης όλων των παρατάξεων στο Δ.Σ. ανέδειξε αντιφάσεις, αλλά και έλλειψη καθαρής αντιπολιτευτικής δράσης με βάση τα προηγούμενα και με την ανασυγκρότηση του σωματείου σε χαμηλά επίπεδα και με πολλές ευθύνες.
Η στάση του συνδικάτου, αλλά και αρκετών παρατάξεων σε όλες τις φάσεις της προηγούμενης απεργιακής κινητοποίησης του κλάδου, ο τρόπος χειρισμού των μεγάλων και μικρών ζητημάτων κατά την προεκλογική περίοδο, αλλά και η στάση όλων των παρατάξεων στην πρώτη συζήτηση εντός του Δ.Σ. για την συγκρότησή του, δείχνουν τις συνδικαλιστικές δυσκολίες για το ξεπέρασμα της σχετικής κρίσης του σωματείου.
Η απόφαση του 12ου συνεδρίου φυσικά είναι βέβαια ένα πλαίσιο. Αλλά η ανασυγκρότηση του σωματείου σε επίπεδο τοπικής ΕΛΜΕ - αλλά και σε επίπεδο ΟΛΜΕ - θέλει και άλλα στοιχεία, απαραίτητα, τόσο για την ανασυγκρότηση του σωματείου σε ταξικό, όσο και εκπαιδευτικό επίπεδο, με βάση κυρίως την κινηματική λογική και δευτερευόντως την γραφειοκρατική.
Η εκπαιδευτική Παρέμβαση με την ψήφο των συναδέλφων συνεχίζει να συμμετέχει σταθερά με το 1/7 στο ΔΣ της ΕΛΜΕ (αλλά και ως μέλος του δικτύου των Παρεμβάσεων), έχει την βούληση και την δυνατότητα να παλέψει, εντός και εκτός του ΔΣ της ΕΛΜΕ, προς αυτή την κατεύθυνση.
Είναι ανάγκη ακόμα να απορρίψουμε και πάλι όλο το εκπαιδευτικό-πολιτικό πλαίσιο των νόμων 2525, 2640 και 2986, το καθηκοντολόγιο και όλο το αντιασφαλιστικό πλαίσιο των τελευταίων κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ.
Να απορρίψουμε ακόμα κάθε ιδέα για την περιφερειοποίηση και δημοτικοποίηση της εκπαίδευσης στην οποία θα διασπάται το περιεχόμενο του ενιαίου σχολείου ακόμη περισσότερο, θα ελαστικοποιούνται ακόμη περισσότερο οι εργασιακές μας σχέσεις (αδιόριστων και μόνιμων), θα οδηγούν στη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού χώρου για τους πόρους και το περιεχόμενο του σχολείου.
Η εκπαιδευτική Παρέμβαση παλεύοντας σταθερά για ένα πραγματικό 12χρονο ενιαίο σχολείο της μόρφωσης, της ζωής, του πολιτισμού, όπου να χωρούν άνετα όλα τα παιδιά του λαού μας, προτείνει το παρακάτω διπλό πλαίσιο συγκρότησης, με στόχο τόσο την παραπέρα ανασυγκρότηση του σωματείου, όσο και την ανύψωση της ενεργητικής συμμετοχής και του αγωνιστικού κινηματικού φρονήματος των συναδέλφων.

1η Δέσμη (τοπικά αιτήματα):
Α). Νέα προσπάθεια αλλαγής του καταστατικού με κύριους στόχους: 1). Την ένταξη όλων όσων εργάζονται στη β/θμια εκπαίδευση στο σωματείο (ωρομίσθιοι), 2). Την γρήγορη συγκρότηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ (πρότυπο ΔΣ ΟΛΜΕ), 3). Την θεσμοποίηση της απαρτίας με το 1/5 των εγγεγραμμένων μελών στην 1η συνεδρίαση και 4). Την αύξηση των μελών του ΔΣ σε 9.
Β). Παραπέρα ανάπτυξη του θεσμού των αντιπροσώπων, της ζωντανής ενημέρωσης των συναδέλφων, την ανάπτυξη της κινηματικής λογικής και δράσης του σωματείου, της σύνθεσης των κοινών στόχων και της δημιουργικής αντιπαράθεσης των πολλών ιδεολογικών, πολιτικών, συνδικαλιστικών και εκπαιδευτικών διαφορών των παρατάξεων και μεμονωμένων συναδέλφων.
Γ). Την στρατηγική για επίτευξη απαρτίας των γεν. Συνελεύσεων του κλάδου, της αγωνιστικής συνεννόησης με τα Δ.Σ των ΕΛΜΕ της Δυτ. Ελλάδας για κοινά ζητήματα, την στενή σχέση με τους αιρετούς του κλάδου, του συλλόγου αναπληρωτών, τις επιτροπές ωρομισθίων και την ενθάρρυνση-δημιουργία συγκεντρώσεων ομάδων συναδέλφων με ειδικά προβλήματα (π.χ. ωρομίσθιοι, επιμορφούμενοι, χωρίς οργανική θέση, αποσπασμένοι, ειδικής αγωγής, κ.λ.π.)
Δ). Την εργασιακή στήριξη των νεοδιορίστων κατά την εισαγωγική επιμόρφωσή τους, όπως και όλων των συναδέλφων σε ταχύρρυθμα σεμινάρια.
Ε). Μέτρα και δράση για κανένα σπάσιμο κενών άνω των 8 ωρών (σε ένα έως τρία σχολεία μιας περιοχής) για ωρομίσθια σχέση, μέχρι την πλήρη κατάργηση του θεσμού αυτού.
Στ). Πίεση για χωροταξικό σχεδιασμό των αστικών σχολείων με στόχο τα 9-12 τμήματα και ειδική μέριμνα για τα περιαστικά και περιφερειακά σχολεία.
Ζ). Πίεση για αποσπάσεις που δεν θα επιφέρουν για μακρύ χρονικό διάστημα απορρύθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και θα έχουν εκτός από κοινωνικά κριτήρια και μοριοδότηση.
Η). Πίεση για εναλλακτικότητα και διαφάνεια στις επιτροπές πάσης φύσεως.
Θ). Πίεση στα Υπηρεσιακά συμβούλια για εσωτερική μοριοδότηση, ειδικά εκεί που προβλέπεται η μοναδικότητα της συνέντευξης, μέχρι την οριστική κατάργησή της.
Ι). Επαγρύπνηση προς αποφυγή διαδικασιών συγχώνευσης και κατάργησης σχολείων, τμημάτων, τομέων Τ.Ε.Ε. με αποσπασματικό τρόπο και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του συνδικάτου.

2η Δέσμη (Γενικά αιτήματα).
Κατ’ αρχήν θέτουμε ως βάση όλο το πλαίσιο αιτημάτων του 12ου συνεδρίου της ΟΛΜΕ και των συνόδων προέδρων των Φθινοπώρων 2003*1 και 2005*2, με ειδικές επίκαιρες προσθήκες και παρατηρήσεις, όπως:
Α). Κατάργηση όλων των μορφών (Δημόσιων και ιδιωτικών) εκπαίδευσης και κατάρτισης έξω από το 12χρονο. Ένταξη όλων λειτουργιών στο ΥΠΕΠΘ (ΤΕΕ ΟΑΕΔ και ΙΕΚ).
Β). Συμμετοχή των επιμορφούμενων και της ΕΛΜΕ στις διαδικασίες επιμόρφωσής μας.
Γ). Αναγνώριση μιας 5ετίας σπουδών ως συντάξιμης. Άμεση αναγνώριση των ενδιάμεσων διαστημάτων (καλοκαίρια) μεταξύ των διαδοχικών συμβάσεων αναπλήρωσης ως συντάξιμων.
Δ). Μαζικοί διορισμοί με βάση τη προϋπηρεσία και τον χρόνο απόκτησης του πτυχίου. Όχι στην παραπέρα κατηγοριοποίηση των αδιόριστων. Στρατηγική για την επανακατάκτηση της επετηρίδας.
Ε). Στήριξη των δώρων με στόχο το σύνολο των αποδοχών.
Στ). Αφορολόγητο όριο ο εισαγωγικός μισθός.
Ζ). Στήριξη του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και μέτρα ενάντια σε κάθε μορφή επιχειρηματικότητας και εισροής ιδιωτικών πόρων στο σχολείο. Σε κάθε περίπτωση αντίσταση σε προσπάθεια εισαγωγής της διαφήμισης και της συμμετοχής ιδιωτών στο περιεχόμενο της γνώσης, της μόρφωσης και της ζωής του σχολείου.
Η). Και φυσικά στρατηγική με αγώνες για έναρξη διαπραγματεύσεων για την υπογραφή κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.
*1 Ειδική μνεία κάνουμε στο ζήτημα της αξιολόγησης-χειραγώγησης: «Όχι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση. Καμιά κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων. Κανείς αξιολογητής στην τάξη. Οργανώνουμε συλλογικές αντιστάσεις σε περίπτωση εφαρμογής τους».
*2 Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία, πέρα από τα ζητήματα για την αξιολόγηση και στα εξής:
1). Στο οικονομικό (πέρα από τα μη κλαδικά αιτήματα) κλαδικό αίτημα: «Ενσωμάτωση (όλων) των επιδομάτων στους βασικούς μισθούς, διπλασιασμό του ωρομισθίου και των αμοιβών των πανελλαδικών εξετάσεων. Άμεση χορήγηση του ποσού των 176 ευρώ».
2). Στο Εκπαιδευτικό αίτημα: «Άμεση καθιέρωση της 12χρονης υποχρεωτικής Δημόσιας και Δωρεάν για όλους / όλες, με προοπτική το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο και με εξασφάλιση αντισταθμιστικών, οικονομικών και εκπαιδευτικών μέτρων. Ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας, για να βοηθηθούν όλοι οι μαθητές και μαθήτριες να ολοκληρώσουν τη 12χρονη εκπαίδευση. Στήριξη της ειδικής αγωγής».

Υ.Γ. Προς τα μέλη της ΕΛΜΕ: θέσαμε ως όρο για την συμμετοχή μας σε προεδρείο γι’ αυτό το πρόγραμμα, την ψήφιση προέδρου από παράταξη της αριστεράς (Α. Συνεργασία ή Εκ. Παρέμβαση).

Εκπαιδευτική παρέμβαση, Πάτρα, 15-12-2005


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.01.2006 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 602 φορές