Διαφόρων Φορέων

Ζήτημα ισονομίας και ίσων ευκαιριών για όλους

ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΣΕΠ
 
«Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
 
Τα αποτελέσματα του ΑΣΕΠ.
Μια μικρή έρευνα πάνω στα δεδομένα
 
Διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τους καθηγητές που θα διδάξουν Φυσική, Χημεία, Βιολογία και Γεωγραφία σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου . Υποψήφιοι 6000 περίπου άνθρωποι με όνειρα, για 376 θέσεις. Μια διαδικασία κυριολεκτικώς άγρια. Σε κάθε 16 υποψήφιους οι 15  θα μείνουν εκτός. 6000 πτυχιούχοι Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και Γεωλογίας σε έναν αγώνα από τους σκληρότερους που διεξάγονται στο κοινωνικό τεραίν. Μπροστά σε αυτά τα μεγέθη τα αντίστοιχα των Πανελληνίων εξετάσεων φαντάζουν ασήμαντα.
Συμβαίνει μάλιστα να γνωρίζω προσωπικά αρκετούς φυσικούς και χημικούς οι οποίοι - εκτός από το ότι έχουν ιδιαίτερη έφεση στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού-  κατέχουν τη Φυσική σε  βάθος μεγαλύτερο από πολλούς από εμάς τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουμε σε σχολεία. Και οι άνθρωποι αυτοί ενώ απέδωσαν αξιοπρεπέστατα στον διαγωνισμό κατατασσόμενοι σε μια σειρά 600, 700 ή 800,  έχοντας δηλαδή αποδώσει καλύτερα από τα 80% των άλλων υποψηφίων, έμειναν τελικά με τη γεύση της αποτυχίας.
Ο Κώστας Δ., η Έφη Σ., ο Χρήστος Κ. , η Χαρά Β., ο Βαγγέλης Π. και ο Μάριος είναι μερικά μόνο παραδείγματα. Είναι μια σοβαρή αδικία κι εμείς οι παλιότεροι πρέπει να την βρούμε τρόπους να  επανορθώσουμε… »
 
 
 
ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

Όταν το 1998 καταργήθηκε η επετηρίδα , αντικαταστάθηκε από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ο οποίος φαινόταν ότι σταδιακά θα ήταν ο μόνος τρόπος πρόσληψης εκπαιδευτικών. Έπρεπε λοιπόν να συμμετάσχουμε στον εν λόγω διαγωνισμό για να προσληφθούμε.

Και συμμετείχαμε.

Και πετύχαμε.

Πολλές φορές!!!

Αλλά προσλήφθηκαν και προσλαμβάνονται άλλοι (16μηνίτες,30μηνίτες,αναπληρωτές με αδιαφανή κριτήρια ,πολύτεκνοι , απολυθέντες ιδιωτικών σχο! λείων , καθηγητές αντικειμένων που είχαν διδαχθεί μόνο από σεμινάρια , κομμώτριες και αισθητικοί σε ρόλους θεολόγων ,φιλολόγων και φυσικομαθηματικών κ.ο.κ.) που είτε δε συμμετείχαν ποτέ στο διαγωνισμό είτε θεωρήθηκαν αποτυχόντες , ευνοημένοι από συνεχείς ρυθμίσεις που κατά γενική ομολογία είναι καταχρηστικές και πολλάκις προσβλήθηκαν από τη δικαιοσύνη. Οι ρυθμίσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να συρρικνώνεται συνεχώς το ποσοστό των διορισμών μέσω ΑΣΕΠ και τα σχολεία μας να μετατρέπονται σε ξέφραγο αμπέλι.
ΖΗΤΑΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ : ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ

ΖΗΤΑΜΕ:
1)      Πραγματικό ποσοστό διορισμών τουλάχιστον 80% από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Οποιοσδήποτε διορισμός εκτός διαγωνισμού δεν πρέπει να αλλοιώνει το ποσοστό αυτό.
2)     Κατ’ εξαίρεση και για το σχολικό έτος 2006-2007,να γίνουν επιπλέον διορισμοί από τους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2005 μέχρι της αποκαταστάσεως της αναλογίας 60%-40% συνολικά για τη διετία 2005-2007,η οποία αναλογία καταστρατηγήθηκε με τους επιπλέον διορισμούς από τους πίνακες αναπληρωτών.
3)      Τα μόρ! ια πάνω από τη βάση σε όλους τους προηγούμενους διαγωνισμούς να λαμβάνονται υπόψη για την κατάταξη του εκπαιδευτικού τόσο στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών όσο και στον ενιαίο πίνακα μόνιμων διορισμών.
4)      Οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων σε όλα τα σχολεία-σχολές που υπάγονται στο ΥΠ.Ε.Π.Θ. να γίνονται αποκλειστικά από τον ενιαίο πίνακα που θα δημιουργείται με τον ανωτέρω τρόπο.
5)      Τα μόρια πάνω από τη βάση σε όλους τους προηγούμενους διορισμούς να λαμβάνονται υπόψη ως προσαύξηση για τον επόμενο διαγωνισμό με τον ίδιο τρόπο που προστίθεται και η προϋπηρεσία (κάθε μόριο πάνω από τη βάση να αντιστοιχεί σε ένα μήνα προϋπηρεσίας).
6)      Σε περίπτωση που ο αριθμός των διοριστέων του διαγωνισμού δεν καλύπτει τις προκηρυχθείσες θέσεις, να διορίζονται οι αμέσως επόμενοι στην κατάταξη του διαγωνισμού εκπαιδευτικοί.
7)      Οι διορισμοί από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ να προηγούνται των αντίστοιχων οποιασδήποτε άλλης κατηγορίας και όχι να γίνονται στα «υπολείμματα» των θέσεων που αφήνουν οι διορισμοί των άλλων κατηγοριών.
8)      Να αφαιρεθούν τα μόρια από προϋπηρεσία στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών και στον ενιαίο πίνακα διορισμών όσων την έχουν μεταφέρει από άλλο κλάδο στον οποίο δεν έχουν πτυχίο από ίδρυμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
9)      Να καταργηθεί το μέτρο διορισμού στη δημόσια εκπαίδευση όσων ιδιωτικών εκπαιδευτικών έκλεισε το σχολείο.
10)   Να ενισχυθούν με σειρά οικονομικών μέτρων οι τρίτεκνοι εκπαιδευτικοί αλλά να μην αποτελεί κριτήριο διορισμού στην εκπαίδευση, καθ’ οποιονδήποτε τρόπο, ο αριθμός των τέκνων.
Οι παραπάνω προτάσεις μας κινούνται στα πλαίσια της αξιοκρατίας ,της ισονομίας και της δικαιοσύνης ,αρχές στις οποίες πρέπει να στηρίζεται ένα ευνομούμενο κράτος που ενδιαφέρεται για την αρχή των ίσων ευκαιριών και μεριμνά για το επίπεδο της παρεχόμενης Παιδείας προς τους πολίτες όλης της χώρας.
 
 
Για το σχολικό έτος 2006-2007, θα πρέπει να γίνουν επιπλέον διορισμοί από τους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2005 μέχρι της αποκαταστάσεως της αναλογίας 60%-40% συνολικά για τη διετία 2005-2007,η οποία αναλογία καταστρατηγήθηκε με τους επιπλέον διορισμούς από τους πίνακες αναπληρωτών.
Για παράδειγμα στην κατηγορία ΠΕ04, η οποία παρουσίαζε φέτος και τα μεγαλύτερα κενά, έχουν προσληφθεί για το σχολ. έτος 2005-2006, 287 άτομα από τον πίνακα αναπληρωτών αριθμός που ήδη ξεπερνά το 40% με βάση των αριθμό των διοριζόμενων από τον ΑΣΕΠ (376 άτομα)!

Ας δούμε το νομικό πλαίσιο:
Άρθρο 6
Θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις

1. Η προθεσμία που ορίζεται στο άρθρο 6 παράγραφος 8 του ν. 2525/1997 (ΦΕΚ 188Α΄) παρατείνεται από την λήξη της μέχρι 31 Αυγούστου 2007.

2. α) Από την έναρξη του σχολικού έτους 2005-2006 και εφεξής, οι διορισμοί εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
στις κενές οργανικές θέσεις πραγματοποιούνται ως εξής:
αα) σε ποσοστό 60% από όσους επιτυγχάνουν στο διαγωνισμό του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) και κατά τη σειρά της βαθμολογίας
ββ) σε ποσοστό 40% από ενιαίο πίνακα αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ο οποίος συντάσσεται για κάθε έτος και στον οποίο κατατάσσονται κατά σειρά που εξαρτάται από την πραγματική προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι για διορισμό στην κατηγορία της υποπεριπτώσεως αα΄ οι κενές θέσεις πληρούνται, μ! έχρι να εξαντληθούν, με διορισμό υποψηφίων της κατηγορίας της υποπεριπτώσεως ββ΄.
β) Κατ’ εξαίρεση, κατά τους διορισμούς εκπαιδευτικών του σχολικού έτους 2005-2006, όσοι υποψήφιοι είναι εγγεγραμμένοι στον πίνακα αναπληρωτών του άρθρου 138 του ν. 2725/1999, διορίζονται σε κενές και συνιστώμενες θέσεις κατά τη σειρά εγγραφής τους. Οι θέσεις που απομένουν καλύπτονται σύμφωνα με τις υποπεριπτώσεις αα΄ και ββ΄.
 
Συνεπώς για την επόμενη σχολ. χρονιά δεν θα πρέπει να γίνει κανένας διορισμός αναπληρωτή, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα καταστρατηγηθεί η οριζόμενη από το νόμο ποσόστωση 60%-40%, παρόλα αυτά όμως η Π.Ε.Α. (www.edra.gr διεκδικητικό πλαίσιο Π.Ε.Α.) ζητάει το κατ’ εξαίρεση για το 2005-2006 να γίνει κατ’ εξακολούθηση και να συνεχιστούν και το 2006-2007 οι διορισμοί από τους πίνακες των αναπληρωτών με τους ίδιους ρυθμούς.
 Εάν κάτι τέτοιο συμβεί, τότε στους (λέμε) 287+287=574 διορισμούς αναπληρωτών θα αντιστοιχούν, σύμφωνα με το 60%-40%, 861 επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ (πάντα για την κατηγορία ΠΕ04).
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΙΣΟΝΟΜΙΑ και γιατί να μην «τρελαίνεται» κάποιος όταν του στερούν με τέτοιες μεθοδεύσεις το δικαίωμά του στην εργασία;


 

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ 2005

 2005+2006 ΑΣΕΠ- 2005+2006 40%- 30ΜΗΝΟ- 1/3 30ΜΗΝΟΥ- 1/2 40%- ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΙΑΙΟΣ- 1/2 ΑΣΕΠ- ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠO ΕΝΙΑΙΟ- ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠO ΑΣΕΠ



ΠΕ01 144 96 72 24 48 72 72 50,00% 50,00%
ΠΕ02 863 575 157 52 288 340 432 44,04% 55,96%
ΠΕ03 388 259 365 122 130 251 194 56,40% 43,60%
ΠΕ04 376 251 480 160 126 287 188 60,34% 39,66%
ΠΕ05 119 79 61 20 40 60 60 50,00% 50,00%
ΠΕ06 905 603 296 99 302 400 453 46,89% 53,11%
ΠΕ07 84 56 163 54 28 82 42 66,13% 33,87%
ΠΕ08 133 89 2 1 45 45 67 40,18% 59,82%
ΠΕ09 188 125 33 11 63 74 94 44,05% 55,95%
ΠΕ10 53 35 20 7 18 24 27 47,06% 52,94%
ΠΕ11 230 153 1518 506 77 583 115 83,52% 16,48%
ΠΕ12.01-02-03 (1210) 53 35 2 1 18 18 27 40,00% 60,00%
ΠΕ12.04-07-11 (1240) 59 39 8 3 20 22 30 42,31% 57,69%
ΠΕ12.05-06-10 (1250) 68 45 7 2 23 25 34 42,37% 57,63%
ΠΕ12.08-09 (1280) 3 2 3 1 1 2 2 50,00% 50,00%
ΠΕ13 37 25 7 2 13 15 19 44,12% 55,88%
ΠΕ14.01-02-03-06 (1410) 20 13 24 8 7 15 10 60,00% 40,00%
ΠΕ14.04-05 (1440) 28 19 11 4 10 13 14 48,15% 51,85%
ΠΕ15 149 99 1 0 50 50 75 40,00% 60,00%
ΠΕ16 0 0 0 0
ΠΕ17.01-05-11 (1710) 58 39 7 2 20 22 29 43,14% 56,86%
ΠΕ17.02-06 (1720) 72 48 87 29 24 53 36 59,55% 40,45%
ΠΕ17.03-07-10 (1730) 59 39 35 12 20 31 30 50,82% 49,18%
ΠΕ17.04-08-09 (1740) 48 32 28 9 16 25 24 51,02% 48,98%
ΠΕ18.01-26-2! 7-28 (1810) 15 10 15 5 5 10 8 55,56% 44,44%
ΠΕ18.02-03-35-40 (1820) 29 19 81 27 10 37 15 71,15% 28,85%
ΠΕ18.12-13-14-15-16-17-30 (1830) 26 17 19 6 9 15 13 53,57% 46,43%
ΠΕ18.36 (1838) 6 4 4 1 2 3 3 50,00% 50,00%ΠΕ18.04 (1840) 9 6 69 23 3 26 5 83,87% 16,13%
ΠΕ18.18 (1851) 10 7 36 12 4 16 5 76,19% 23,81%
ΠΕ18.23 (1861) 2 1 3 1 1 2 1 66,67% 33,33%
ΠΕ18.08 (1872) 6 4 1 0 2 2 3 40,00% 60,00%
ΠΕ18.33 (1874) 13 9 49 16 5 21 7 75,00% 25,00%
ΠΕ18.24-25 (1880) 9 6 27 9 3 12 5 70,59% 29,41%
ΠΕ18.10-11-39 (1890) 17 11 73 24 6 30 9 76,92% 23,08%
ΠΕ18.07 12 4 0 4 0 100,00% 0,00%
ΠΕ18.09 2 1 0 1 0 100,00% 0,00%
ΠΕ18.31 (1831) 4 1 0 1 0 100,00% 0,00%
ΠΕ18.37 4 1 0 1 0 100,00% 0,00%
ΠΕ19 629 419 5 2 210 211 315 40,11% 59,89%
ΠΕ20 419 279 5 2 140 141 210 40,17% 59,83%
ΠΕ32 1 0 0 0 0
ΠΕ60 960 640 524 175 320 495 480 50,77% 49,23%
ΠΕ70 1320 880 5 2 440 442 660 40,11% 59,89%
 
ΣΥΝΟΛΟ 7607 5068 4326 1442 2534 3976 3804 51,11% 48,89%
 
 
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΑΣΕΠ


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 03.01.2006 17:25:01
 
Αναγνώσθηκε 1517 φορές