Διαφόρων Φορέων

Η προχειρότητα γυρίζει τα γερμανικά μάλλον...στη δεκαετία του 80
του Α. Γατή

 

καθηγητή ΠΕ7 Γερμανικών,

 

μέλους της τριμελούς «Επιτροπής για θέματα Δημόσιας Εκπαίδευσης» του Συλλόγου Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας στην Ελλάδα, πρώην μέλους του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας

 

Είναι προφανές ότι η προχειρότητα, την οποία επέδειξε το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη διαχείριση του ζητήματος της β΄ ξένης γλώσσας, έχει επιφέρει την επιστροφή, κατά κάποιο τρόπο, του ζητήματος της γερμανικής γλώσσας στη δεκαετία του ΄80. Ωστόσο, με μια διαφορά: τότε ενώ υπήρχε η ζήτηση και είχαν ωριμάσει οι συνθήκες, εκπαιδευτικές και κοινωνικές, το ΥΠΕΠΘ εκώφευε όχι μόνο στις εκκλήσεις του Συλλόγου Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας για τον έντεχνο και «εξ΄ εγκυκλίων ορμώμενο» αποκλεισμό της, αφού το περιεχόμενό τους δεν προέβλεπε δέσμευση αλλά αμφίσημη, διφορούμενη δυνατότητα έγκρισης και εισαγωγής. Υπήρχε δε και η μνημειώδης αναφορά σε επίσημο έγγραφο-απάντηση του ΥΠΕΠΘ, η οποία κατέτασσε την γερμανική δίπλα στην αραβική κλπ, ενώ στους συναδέλφους καλλιεργούσε υποσυνείδητα την προσδοκία, ότι, όταν οι ήδη τότε 11 διορισμένοι, κυρίως στα Πρότυπα Κλασσικά Λύκεια της εποχής, θα έβγαιναν στη σύνταξη θα διορίζονταν στη θέση τους!

 

Μετά από αγώνες, διαμαρτυρίες, πορείες, τότε είμασταν ακόμα φοιτητές, περάσαμε στη φάση της κατάληψης. 58 ημέρες κράτησε για την ακρίβεια και καταφέραμε αυτό που φάνταζε ακατόρθωτο: την εισαγωγή της γερμανικής ως β΄ ξένης γλώσσας επιλογής στη Δημόσια Εκπαίδευση. Αλλά ο Γολγοθάς συνεχιζόταν. Εγκύκλιοι επί εγκυκλίων, κλπ.

 

Και σήμερα, ενώ η γερμανική υπάρχει, στην ουσία δε διδάσκεται όπου εισάγεται ή έχει εισαχθεί, αφού οι καθηγητές δεν επαρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση.

 

Tμήματα γυμνασίων συγχωνεύονται, ώστε να μειωθούν οι ώρες και να αντιμετωπιστεί η ανάγκη σε καθηγητικό δυναμικό της ειδικότητας, συνάδελφοι γερμανικών και γαλλικών είναι υποχρεωμένοι να καλύπτουν σε κάποιους νομούς πάνω από δύο σχολεία, η πιλοτική εφαρμογή της διδασκαλίας γαλλικών-γερμανικών σε 210 Δημοτικά σχολεία της χώρας (Φ 52/454/48265//Γ1/17-5-2005), δεν άρχισε καν και τα αποτελέσματα του ΑΣΕΠ για τον κλάδο ΠΕ7 ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ καθυστέρησαν δραματικά, ενώ οι 216 αναπληρωτές καθηγητές δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών.

         Και εφόσον η ζήτηση φαίνεται να καθορίζει τα πάντα, η μη ύπαρξη ικανού αριθμού καθηγητών γερμανικών προς ικανοποίηση του κατοχυρωμένου από την Πολιτεία δικαιώματος επιλογής της β΄ ξένης γλώσσας, και παράλληλα ενός κοινωνικού αιτήματος, δρα ανασταλτικά: αφού δεν υπάρχει καθηγητής, ίσως την επόμενη/ες σχολική/ές χρονιά/ές το αίτημα για διδασκαλία της γερμανικής  ατονήσει σε τέτοιο βαθμό, ώστε στην ουσία να αυτοκαταργηθεί, με ό,τι αυτό, ενδεχομένως, συνεπάγεται για τα εργασιακά μας διακαιώματα.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 01.11.2005 20:10:01
 
Αναγνώσθηκε 1499 φορές