Διαφόρων Φορέων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Π. Ε.


Τραπεζούντος 10 T.K. 14233 Ν. Ιωνία


Τηλ./Fax: 210-2777648 Κιν. 6973-470388 www.deutsch.gr   athen@deutsch.gr


 


 Αρ.Πρωτ.: 21/2005                                                                          Αθήνα, 24/10/2005


 


Προς την


Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων


Κυρία Μαριέττα Γιαννάκου


Κοινοποίηση:


1. κ. Γ. Καλό, Υφ.Ε.Π.Θ.


2.κ. Α. Καραμάνο, Γενικό Γραμματέα ΥΠ.Ε.Π.Θ.


3.κ. Κ. Ράμμα, Ειδικό Γραμματέα ΥΠ.Ε.Π.Θ.


4. κ. Δ. Γεώργα, πρόεδρο Δ.Σ. ΟΛΜΕ


5.Εκπαιδευτικούς συντάκτες ΜΜΕ


 


Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,


το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. σε έκτακτη συνεδρίασή του ασχολήθηκε με την κατάσταση που διαμορφώνεται στη δημόσια Εκπαίδευση μετά την τοποθέτηση 216 αναπληρωτών καθηγητών ΠΕ07 (Γερμανικής) την 12η Οκτωβρίου 2005 και αφού εξέτασε την έκθεση της Επιτροπής Ερευνών κατέληξε στα ακόλουθα:


1. Στα 1250 περίπου Ημερήσια, Πειραματικά και Μουσικά Γυμνάσια που προσφέρουν τη Γερμανική στους μαθητές τους, στα πλαίσια του μαθήματος της 2ης Ξένης Γλώσσας, είναι τοποθετημένοι μόνιμοι καθηγητές Γερμανικής μόλις κατά 60% και μετά την πρόσληψη των 216 αναπληρωτών συνεχίζουν να παρουσιάζονται
ε  κ φ υ λ ι σ τ ι κ ά    φ α ι ν ό μ ε ν α στα σχολεία, όπως:


α) υπερωρίες που φτάνουν έως και 11 διδακτικές ώρες την εβδομάδα, επεκτείνοντας το υποχρεωτικό ωράριο των 21 διδακτικών ωρών την εβδομάδα στις 32 (Ηράκλειο, Δωδεκάνησα, Αχαΐα, κ.α.), γεγονός που υποβαθμίζει κατά απαράδεκτο τρόπο την ποιότητα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου,


β) καταστρατήγηση του ωρολογίου προγράμματος (54530/Γ2/02-06-2005), που προβλέπει 2ωρη διδασκαλία του μαθήματος της 2ης Ξ.Γ. στο Γυμνάσιο (π.χ. στα Γυμνάσια της Κεφαλονιάς η Γερμανική διδάσκεται επί 1 ώρα την εβδομάδα.),


γ) εξοντωτικές μετακινήσεις σε περισσότερες από 2 σχολικές μονάδες (Αττική, Κοζάνη, κ.α.) παρά την πρόσφατη εγκύκλιο (90024/Γ2/09-09-2005) που προβλέπει σύννομες λύσεις σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης ωραρίου,,


δ) συμπτύξεις τμημάτων (π.χ. συνδιδασκαλία Α1 και Α2 με παράνομη άρση του αλφαβητικού διαχωρισμού),


μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί 160 ακάλυπτα οργανικά και λειτουργικά κενά καθηγητών Γερμανικής γλώσσας ΠΕ07 σε όλη τη χώρα. Περισσότερα από 350 Γυμνάσια και Ενιαία Λύκεια χρειάζονται καθηγητές Γερμανικής γλώσσας για τουλάχιστον 2 διδακτικές ώρες, γεγονός που έχει προβληματίσει γονείς και μαθητές και έχει αγανακτήσει τις καθηγήτριες και τους καθηγητές Γερμανικής σε όλη τη χώρα.


Επιπλέον οι αναπληρωτές του κλάδου μας έχουν γίνει μάρτυρες της άρνησης Προϊσταμένων και Διευθυντών για συγκρότηση τμημάτων Γερμανικής γλώσσας:


α) σε Ενιαία Λύκεια κατά παράβαση της εγκυκλίου Γ2/4636/04-09-2001 περί διδασκαλίας ξένων γλωσσών,


ε) σε Γυμνάσια τα οποία έχουν λάβει έγκριση για λειτουργία παράλληλων τμημάτων Γαλλικής-Γερμανικής για το σχολικό έτος 2005-06 (Υ.Α.85009/Γ2/30-08-2005) ή διαθέτουν παλαιότερη έγκριση (Υ.Α.4752/Γ2/22-08-1996), όπως συμβαίνει σε περιοχές όπως τα Γρεβενά, την Καστοριά, την Κοζάνη, τη Λάρισα, την Ξάνθη, τη Σάμο, τις Σέρρες, το Ρέθυμνο, την Πρέβεζα, κ.α.,


2. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» (18.10.2005) το ΥΠ.Ε.Π.Θ. αναγνωρίζει πως «οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό αφορούν κυρίως τις ειδικότητες των ΤΕΕ και της Γερμανικής γλώσσας» και «θα καλυφθούν σύντομα». Ωστόσο, εκφράζουμε την ανησυχία μας, πως παρά το γεγονός ότι εκκρεμεί ακόμα η τοποθέτηση των 42 διοριστέων καθηγητών Γερμανικής από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 2004, η οποία θα καλύψει ένα μικρό μέρος των κενών, αν το ΥΠΕΠΘ δεν προχωρήσει άμεσα σε τοποθέτηση αναπληρωτών Γερμανικής και καταφύγει σε αθρόες προσλήψεις ωρομισθίων, απομονωμένες περιοχές της νησιώτικης και ηπειρωτικής Ελλάδας θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στην πρόσληψη ωρομισθίων και θα παρατηρηθεί ,όπως τα προηγούμενα χρόνια, το λυπηρό φαινόμενο οι μαθητές να μένουν αδίδακτοι και η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ πολιτικά έκθετη απέναντι στους κατοίκους των περιοχών αυτών.


3. Και φέτος 10.000-12.000 μαθητές αναγκάζονται να διδαχτούν τη Γαλλική γλώσσα, αν και κατά την αποφοίτησή τους από το Δημοτικό σχολείο επέλεξαν τη Γερμανική ως δεύτερη ξένη γλώσσα.


Συνολικότερα ζητούμε:


Α. Αναβάθμιση της δημόσιας ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, με την κατάργηση άμεσα της Υ.Α. 54530/Γ2/02-06-2005, που τόσα προβλήματα δημιούργησε και συνεχίζει να δημιουργεί καθημερινά στη δημόσια εκπαίδευση και η οποία μας ανάγκασε μαζί με τις επιστημονικές Ενώσεις των καθηγητών Γαλλικής να προσφύγουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείς και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.


Ως βάση συζήτησης προτείνουμε την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ της 14ης Ιουνίου 2005 στην οποία το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απαιτεί «τη διατήρηση της τρίωρης διδασκαλίας του μαθήματος της δεύτερης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο και τον επανασχεδιασμό της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης με στόχο την ουσιαστική θεσμοθέτησης της παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας»


Β. Άμεση έναρξη της πιλοτικής εφαρμογής της διδασκαλίας δεύτερης ξένης γλώσσας στα 210 δημοτικά σχολεία, που έχουν ήδη επιλεγεί.


Γ. Άμεση κάλυψη των κενών ΠΕ07 από αναπληρωτές και να διεξαχθεί έλεγχος για την εφαρμογή της Υ.Α. 85009/Γ2/30-08-2005, σύμφωνα με την οποία 59 Γυμνάσια εγκρίθηκαν για λειτουργία παράλληλης διδασκαλίας Γερμανικής-Γαλλικής.


Δ. Προγραμματισμό των διορισμών καθηγητών Γερμανικής της επόμενης διετίας με βάση τα τουλάχιστον 350 οργανικά κενά που προκύπτουν μέχρι και το σχολικό έτος 2006-2007. Η συνεχής επαναλαμβανόμενη επιλογή προκήρυξης ελάχιστων θέσεων καθηγητών ΠΕ07 (Γερμανικής) στους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ από το 1998 έως σήμερα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.


Ε. Προγραμματισμό επίσημης συνάντησης ως συνέχεια της τελευταίας συνάντησης μας για συζήτηση όλων των εκκρεμών θεμάτων που περιλαμβάνονται στα τελευταία υπομνήματά μας.


 


Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής γλώσσας Π.Ε.


 


          Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                       Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΣΙΟΜΠΑΝΗΣ                                     ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΟΥΡΑΚΗ


 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 02.11.2005 19:47:57
 
Αναγνώσθηκε 1544 φορές