Διαφόρων Φορέων

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗΣ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 2005

 

 

Αρχική εκπαίδευση και επιμόρφωση υψηλής ποιότητας

 για εκπαιδευτικό που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες

 

 

Η αναγκαιότητα της Εκπαίδευσης για Όλους αποτελεί σήμερα σημείο συμφωνίας σε παγκόσμια κλίμακα. Τα παιδιά και οι νέοι και νέες κάθε χώρας έχουν το δικαίωμα πρόσβασης στης εκπαίδευση. Είναι δικαίωμά τους – ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα.

 

Αλλά κατά το έτος 2005 – καθώς οι διάφορες χώρες ελέγχουν την πρόοδό τους ως προς την επίτευξη των Αναπτυξιακών Στόχων της Χιλιετηρίδας-  είναι ζωτικής σημασίας να επιμείνουμε ότι με τον όρο «εκπαίδευση» αναφερόμαστε στην ποιοτική εκπαίδευση.

 

Η πολιτική σκοπιμότητα μπορεί πολύ εύκολα να θέτει ορισμένα στατιστικά στοιχεία στη θέση της πραγματικότητας. Δεν είναι αρκετό να παρέχονται κάποια θρανία σε μια τάξη. Δεν είναι αρκετό να τοποθετείται ένα μη καταρτισμένο πρόσωπο, όσο πρόθυμο και αν είναι, μπροστά από μια ομάδα παιδιών ή νέων και να αποκαλείται εκπαιδευτικός. Δεν υπάρχει εύκολος δρόμος για την παροχή ποιότητας στην εκπαίδευση.

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών 2005 είναι η ευκαιρία να επαναεπιβεβαιώσουμε ότι η εκπαίδευση υψηλής ποιότητας απαιτεί καταρτισμένους εκπαιδευτικούς.

 

Οι καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί δεν εμφανίζονται από το πουθενά. Πρέπει να παρέχεται προετοιμασία – κατάρτιση και επιμόρφωση- γι’ αυτό, «το ευγενέστερο των επαγγελμάτων». Αυτό σημαίνει υψηλής ποιότητας αρχική κατάρτιση, που παρέχει στους εκπαιδευτικούς τόσο την ακαδημαϊκή γνώση όσο και την πρακτική άσκηση στις μεθόδους διδασκαλίας. Ανεξάρτητα από τη βαθμίδα στην οποία διδάσκουν, πρέπει να γνωρίζουν το αντικείμενό τους και να γνωρίζουν πώς να το διδάξουν. Πάνω από όλα, η αποστολή τους, που αποτελεί και τη βάση του επαγγέλματός τους, είναι να αξιοποιήσουν το δυναμικό των παιδιών και των νέων ως προσωπικοτήτων, να καλλιεργήσουν ίσες ευκαιρίες για όλους χωρίς διακρίσεις, να τους βοηθήσουν να γίνουν ενεργοί και ολοκληρωμένοι πολίτες στις τοπικές κοινότητες, στη χώρα τους, στον κόσμο.

 

Με αυτή την έννοια, η διδασκαλία και ο επαγγελματισμός των εκπαιδευτικών έχουν βαθύτατα ηθικό χαρακτήρα. Η οικειοποίηση της ηθικής βάσης του επαγγέλματος αποτελεί μέρος της προετοιμασίας για την διδασκαλία.

 

Ο επαγγελματισμός βασίζεται σε γνώσεις και δεξιότητες: εργασία ως μέλος διδακτικής ομάδας, συνεργασία με τους γονείς και τις τοπικές αρχές, συμμετοχή στην οργάνωση και διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων. Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να μάθουν τις πρακτικές πλευρές του επαγγέλματος με τη βοήθεια έμπειρων καθοδηγητών.

 

Η κατάρτιση για ένα ισχυρότερο εκπαιδευτικό δυναμικό περιλαμβάνει επίσης την παροχή συνεχούς επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης. Σε ένα κόσμο συνεχών και απότομων αλλαγών, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν τη δυνατότητα για συνεχή μάθηση, που αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την επιτυχή παραμονή τους στο επάγγελμα.

 

Η προετοιμασία και η κατάρτιση των εκπαιδευτικών – τόσο η αρχική όσο και η συνεχιζόμενη- θα πρέπει να συνιστούν ολοκληρωμένες διαστάσεις των εθνικών εκπαιδευτικών πολιτικών και να βασίζονται στον διάλογο ανάμεσα στις υπεύθυνες εκπαιδευτικές αρχές, τους υπεύθυνους για την κατάρτιση οργανισμούς και τα εκπαιδευτικά σωματεία.

 

Στη σημερινή,  διεθνοποιημένη κοινωνία οι κυβερνήσεις πρέπει να κατανοήσουν ότι ο σεβασμός του δικαιώματος για ποιοτική εκπαίδευση και η επένδυση στον άνθρωπο είναι το κλειδί για τη δημιουργία επιτυχημένων εκπαιδευτικών συστημάτων. Η προσφυγή σε εύκολους δρόμους δεν είναι η λύση. Η επένδυση στην εκπαίδευση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι το κλειδί για την ανάπτυξη ενός ισχυρότερου εκπαιδευτικού δυναμικού και για τη γενικευμένη παροχή υψηλής ποιότητας Εκπαίδευσης για Όλους.

 

 

Fred van Leeuwen                                                                  Gaston de la Haye

 

Γενικός Γραμματέας                                                   Γενικός Γραμματέας       

Εκπαιδευτική Διεθνής                                                 Παγκόσμια Συνομοσπονδία                                                  

                                                                                    Εκπαιδευτικών



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 05.10.2005 20:55:01
 
Αναγνώσθηκε 784 φορές