Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ Γ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ «Κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ» ΣΤΙΣ 12/9/05
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ

Η Γ.Σ. του συλλόγου καταγγέλει την απόφαση του ΥΠΕΠΘ να επιβάλει την υποχρεωτική εφαρμογή της Ευέλικτης Ζώνης σε όλα τα σχολεία ( Φ.12.1 / 545 / 85812 / Γ1 / 31 -8 -05) .
Η απόφαση αυτή έρχεται αιφνιδιαστικά, μια μόλις μέρα πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς και αδιαφορεί για την γνώμη και την εμπειρία των εκπαιδευτικών από την τετράχρονη πιλοτική εφαρμογή της. Παραγνωρίζει το γεγονός ότι η πλειοψηφία των σχολείων που συμμετείχαν αποχώρησαν πέρσι, με απόφασή των συλλόγων διδασκόντων, από το πρόγραμμα και επιδιώκει να επιβάλει την εφαρμογή του χωρίς καμία παιδαγωγική και επιστημονική τεκμηρίωση.

Η Ευέλικτη Ζώνη που εφαρμόστηκε πιλοτικά σε σχολεία τα προηγούμενα χρόνια δεν μπόρεσε σε καμιά περίπτωση να αλλάξει το κλίμα στα σχολεία αφού άφησε στο απυρόβλητο τη βασική λογική των κλειστών αναλυτικών προγραμμάτων.
Στις περισσότερες περιπτώσεις η εφαρμογή της προκάλεσε μεγάλο οικονομικό κόστος τόσο στους γονείς όσο και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, ενώ σε πολλές περιπτώσεις υποχρέωσε τους εκπαιδευτικούς να στραφούν στη λύση των κάθε είδους χορηγών είτε ακόμα και σε ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας των μαθητών (πώληση των εργασιών τους κλπ)!!!
Η ύπαρξη αξιολόγησης στη διάρκεια και στο τέλος του προγράμματος και η προσπάθεια εφαρμογής της, αποτέλεσε και ένα δοκιμαστικό στάδιο για τη γενικευμένη εφαρμογή της αξιολόγησης – χειραγώγησης του ν. 2986/2000.

Με την ενέργεια αυτή :
Ψ Αποδεικνύεται ότι ο διοικητισμός και η επιβολή αποτελεί σταθερό μοντέλο άσκησης της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Ψ Μετακυλύει το οικονομικό κόστος εφαρμογής της σε γονείς και εκπαιδευτικούς και ωθεί στη λογική του νέου «επιχειρηματικού σχολείου» της αγοράς.
Ψ Δημιουργεί έναν ενιαίο χώρο σύγκρισης, αξιολόγησης και ανταγωνισμού των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Με τον τρόπο αυτό προετοιμάζεται η εφαρμογή της αξιολόγησης- χειραγώγησης με ότι αυτό σημαίνει για το περιεχόμενο της διδασκαλίας, για την οικονομική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.
Ψ Γενικεύοντας υποχρεωτικά το πρόγραμμα αφυδατώνει κάθε δημιουργία, μια και το κέφι και το μεράκι των εκπαιδευτικών αποκτούν ωρολόγιο πρόγραμμα, λογοδοτούν κάθε τρίμηνο στο σύμβουλο ή σε ιδιωτική εταιρεία, όπως καλούνται τα ολοήμερα να κάνουν, λειτουργούν σε κλίμα ανταγωνισμού ενώ είναι εμφανής ο κίνδυνος να κατηγοριοποιηθούν οι σχολικές μονάδες.
Ψ
Μετατοπίζει το κέντρο της εκπαιδευτικής πράξης και της λειτουργίας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από τις ανάγκες και τους ρυθμούς των μαθητών μας στην προετοιμασία των σχεδίων, των επιδείξεων και την προβολή του προγράμματος προς τρίτους και τα προσαρμόζει στις προς αξιολόγηση απαιτήσεις-επιταγές.
Θα παραγκωνίζονται έτσι στην πράξη ο αυθορμητισμός των μαθητών, θα ακυρώνεται η βιωματική διαδικασία και μαθητική πρωτοβουλία και θα εντατικοποιούνται οι μαθητές μας.
Αυτή η τοποθέτησή μας βασίζεται στην αντίληψη της παιδαγωγικής ελευθερίας και της επιδίωξης να είναι ο εκπαιδευτικός παραγωγός της γνώσης και βρίσκεται σε αντιπαράθεση με τη φυγοπονία και το στείρο αρνητισμό. Έτσι ή αλλιώς πολλοί εκπαιδευτικοί κάνουν καινοτόμα και δημιουργικά πράγματα στα σχολεία τους και ξεφεύγουν από τα στενά όρια των κλειστών αναλυτικών προγραμμάτων για να εξυπηρετήσουν πρωτίστως τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, χωρίς όμως να τα χρησιμοποιούν για επίδειξη ή τον ανταγωνισμό μεταξύ τους και μεταξύ των σχολείων. Σε τέτοιες περιπτώσεις η γενίκευση και η υποχρεωτικότητα του προγράμματος της ευέλικτης ζώνης δε θα σημάνει παρά την υπαγωγή αυτών των πρακτικών στο γραφειοκρατικό έλεγχο και τελικά στην αφυδάτωσή τους. Ο σύλλογος καλεί όλους τους συναδέλφους που προσπαθούν να υπερβούν στα σχολεία τους τα κλειστά αναλυτικά προγράμματα ανοίγοντας νέους δρόμους και νέες πρακτικές να συνεχίσουν να το κάνουν, χωρίς να εκθέτουν τη δουλειά τους στο γραφειοκρατικό έλεγχο της διοίκησης.

Ψ Η Γ.Σ. του Συλλόγου καταγγέλλει την γενικευμένη υποχρεωτική εφαρμογή της «Ευέλικτης Ζώνης» και καλεί το Υπουργείο να αποσύρει τώρα το μέτρο αυτό.
Ψ Τονίζει ότι η εφαρμογή ή όχι της «Ευέλικτης Ζώνης» θα πρέπει να είναι αντικείμενο απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων και όχι υποχρεωτική.

Στα πλαίσια αυτά:
Καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων που δεν επιθυμούν την ευέλικτη ζώνη, να συντάξουν πρακτικά που θα ζητούν τη μη εφαρμογή της και να δώσουν άμεση απάντηση σε κάθε σχολείο στην αξιολόγηση, τη διοικητική επιβολή και τον αυταρχισμό του ΥΠΕΠΘ, να διεκδικήσουν στην πράξη τη παιδαγωγική ελευθερία τους.
Υπενθυμίζουμε ότι ο σύλλογός μας και η ΔΟΕ καλύπτει συνδικαλιστικά τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους συναδέλφους που θα αρνηθούν να εφαρμόσουν την «ευέλικτη ζώνη».

Καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους καλύπτει με κάθε τρόπο να μην αποδεχτούν καμιά μορφή διοικητικού ελέγχου και αξιολόγησης ( να μη δέχονται αξιολογητές στις τάξεις), να μην παραδώσουν κανένα σχέδιο ή πορεία διδασκαλίας να μη δεχθούν το δημόσιο ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση που επιβάλλει το πρόγραμμα.

Στα πλαίσια αυτά το Δ.Σ. του συλλόγου να καλέσει και τους άλλους συλλόγους της Αν. Αττικής και να πραγματοποιήσει συνάντηση με τους σχολικούς συμβούλους την εβδομάδα αυτή.
Θα περιοδεύσει στα σχολεία και καλεί και κάθε συνάδελφο που θέλει να βοηθήσει σε αυτή την κατεύθυνση, για να ενημερωθούν τα σχολεία και να ενεργήσουν σύμφωνα με τις αποφάσεις της Γ.Σ. του συλλόγου και της ΔΟΕ.




Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 15.09.2005 23:27:49
 
Αναγνώσθηκε 1113 φορές