Επιστημονική Ένωση Εκπαιδευτικών
Πρωτοβάθμιας για τη διάδοση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
Ταχ. Δνση: Αγίας Σοφίας 129
Τ.Κ. 17123 ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
e-mail: eeep@eeep.gr
Url: http://www.eeep.gr
Αθήνα, 1 Σεπτεμβρίου 2005
Προς:
1. κ. Γενικό Γραμματέα ΥπΕΠΘ
Μητροπόλεως 15 – 4ος Όροφος ΑΘΗΝΑ (gengram@ypepth.gr)
2. Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Προγραμμάτων ΚΠΣ/ΥπΕΠΘ/Τμήμα Α΄(κ. Β. Νικολόπουλο)
Ξενοφώντος 15α – 2ος Όροφος ΑΘΗΝΑ (eye-ypepth@mou.gr-bnikolopoulos@mou.gr)
3. κ. Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής,
Τσόχα 15-17 ΑΘΗΝΑ (mail@attik.pde.sch.gr)
Κοινοποίηση:
1. τα Γραφεία κ. Υπουργού & κ.κ. Υφυπουργών Παιδείας
2. Δ.Ο.Ε.
θέμα: Καταστρατήγηση του θεσμού της εκπαιδευτικής άδειας με αποδοχές – Μητρώο Επιμορφωτών Β΄
Σύμφωνα με τα ισχύοντα, η πολιτεία βοηθά τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, καθιερώνοντας το θεσμό της εκπαιδευτικής άδειας με αποδοχές. Μάλιστα, ο εκπαιδευτικός που θα λάβει εκπαιδευτική άδεια, λαμβάνει σημαντικά αυξημένο μισθό για αντιμετώπιση των εξόδων φοίτησης.
Με δεδομένο το μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών για λήψη εκπαιδευτικής άδειας με αποδοχές, η πολιτεία λαμβάνει διάφορα μέτρα, ώστε να επιλέγονται και να ικανοποιούνται οι αιτήσεις των εχόντων τη μεγαλύτερη ανάγκη, με κριτήρια μεταξύ άλλων, την κοινωνική ευαισθησία και δικαιοσύνη.
Παρόλα αυτά δε λείπουν τα παράπονα όσων δεν λαβαίνουν τελικά άδεια. Πόσο μάλλον όταν πληροφορούνται πως κάποιοι εκπαιδευτικοί που έχουν λάβει εκπαιδευτική άδεια, απασχολούνται με αμοιβή σε παράλληλες ενασχολήσεις, εκπαιδευτικές ή όχι, καταστρατηγώντας την.
Το ΥπΕΠΘ, όταν λαβαίνει γνώση των περιπτώσεων καταστρατήγησης παρεμβαίνει με εγκυκλίους του στην εφαρμογή του νόμου, π.χ. σε έγγραφο του ΥπΕΠΘ με υπογραφή του Γενικού Γραμματέα κ. Α. Καραμάνου της 4-4-2005 και α.π. 33976/ΚΓ, στην 4η σελίδα (στο τέλος της) αναγράφεται: «…Οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε άδεια μπορούν να είναι επιμορφούμενοι αλλά δεν μπορούν να είναι επιμορφωτές….»
Κι όμως, η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΚΠΣ του ΥπΕΠΘ, η οποία σχεδίασε και υλοποιεί το πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ/Π2 δεν λαβαίνει υπόψη της αυτό το έγγραφο.
Γιατί πως αλλιώς μπορεί να ερμηνευτεί η ένταξη στο μητρώο Επιμορφωτών Β΄ – μέχρι στιγμής – εκπαιδευτικών που έχουν λάβει εκπαιδευτική άδεια στις 20-7-2005 και για το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής με το α.π. Φ.12/4747 έγγραφό της (παράταση εκπαιδευτικών αδειών-επισυνάπτοντα αποσπάσματά του)!
Δείτε στο επισυναπτόμενο φωτοαντίγραφο της Π.Δ.Ε. Αττικής ονομαστική κατάσταση δασκάλων που έλαβαν παράταση εκπαιδευτικής άδειας, π.χ. η δασκάλα με α/α στην κατάσταση 101, η δασκάλα με α/α 147 (κι υπάρχουν κι άλλοι), που ταυτόχρονα έχουν επιλεγεί σαν επιμορφωτές Π2, σύμφωνα με τα αναρτημένα κείμενα στο δικτυακό τόπο της ΕΥΕ-ΥΠΕΠΘ http://www.eye-ypepth.gr/epimorfosi_B .
Λαμβάνοντας υπόψη πως η ένταξη στο μητρώο Επιμορφωτών Β΄ γίνεται με συνοπτικές διαδικασίες, ώστε να ξεκινήσει άμεσα το πρόγραμμα επιμόρφωσης Π2, κατά τη σχολική χρονιά 2005-2006, μπαίνει το ερώτημα:
Υπάρχει ζήτημα καταστρατήγησης της εκπαιδευτικής άδειας που έλαβαν οι προαναφερόμενες δασκάλες για την ίδια περίοδο (1/9/2005 – 31/8/2006) με την παράλληλη επιλογή-ένταξή τους στο μητρώο επιμορφωτών Β΄ για εργασία (με αμοιβή) στο ίδιο περίπου χρονικό διάστημα;
Μήπως η Επιτροπή κατάρτισης του μητρώου Επιμορφωτών Β΄ θα πρέπει να αφαιρέσει τις προαναφερόμενες δασκάλες από το μέχρι τώρα σχηματισθέν μητρώο και να το συμπληρώσει με άλλους;
Μήπως πρέπει να κληθούν οι συγκεκριμένες δασκάλες κι όσοι άλλοι εκπαιδευτικοί έχουν λάβει εκπαιδευτική άδεια για το ίδιο χρονικό διάστημα και ταυτόχρονα έχουν επιλεγεί για ένταξη στο μητρώο επιμορφωτών Β΄ και να επιλέξουν σε ποια από τις δυο ευνοϊκές περιπτώσεις επιθυμούν να ενταχθούν;
Και αυτή η αναφερόμενη περίπτωση καταστρατήγησης του θεσμού της εκπαιδευτικής άδειας είναι ένα από τα πολλά συνοδευτικά της διαδικασίας επιλογής κι ένταξης στο μητρώο επιμορφωτών Β΄ που προξένησε μεγάλη αναστάτωση και πικρία στους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς.
Παρακαλούμε κάθε αρμόδιο, να επιληφθεί του ζητήματος που ανακύπτει.
ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ
Η Επιστημονική Ένωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας για τη διάδοση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπροσωπεί εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με κοινό ενδιαφέρον στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών και τις εφαρμογές τους στην εκπαίδευση και είναι αναγνωρισμένη εκπαιδευτική ένωση από το Πρωτοδικείο Αθηνών με την 629/2004 απόφασή του.