Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ                     

                            

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 30 Αυγούστου 2005

 

           

Με το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου «ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» συμπληρώνονται και ενισχύονται οι αναγκαίες διαδικασίες, λειτουργίες και δομές για τη διασφάλιση και προαγωγή της ποιότητας της ελληνικής Ανώτατης Πανεπιστημιακής και  Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

 

          I. Ειδικότερα, συμπληρώνεται και διασφαλίζεται, με την ενδυνάμωση των ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών και με τη σταδιακή βελτίωση της σύνθεσης του εκπαιδευτικού προσωπικού των Τ.Ε.Ι., το θεσμικό και λειτουργικό πλαίσιο της ανώτατης τεχνολογικής εκπαίδευσης για την περαιτέρω ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου έργου προς όφελος της οικονομίας και της κοινωνίας συμβάλλοντας, τελικά, και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στο σύγχρονο διεθνές περιβάλλον. Προς το σκοπό αυτό:

·         Ενισχύεται η αυτοδυναμία των Ιδρυμάτων με την καθιερούμενη διαδικασία σύνταξης των προγραμμάτων σπουδών τους (όχι πλέον μέσω του Ινστιτούτου Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) (άρθρο 2)

·         Απαλλάσσονται η μεταβίβαση και η μεταγραφή των παραχωρούμενων στα ΤΕΙ ακινήτων από φόρους, τέλη και συναφείς επιβαρύνσεις (άρθρο 4 παρ. 5)

·         Παρέχεται η δυνατότητα εκλογής τρίτου Αντιπροέδρου, ώστε να διευκολυνθεί η διοικητική λειτουργία των Ιδρυμάτων (άρθρο 5)

·         Συνιστώνται 1030 νέες θέσεις εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού στα Τ.Ε.Ι.(άρθρο 6)

·         Δίνεται η δυνατότητα στους Αναπληρωτές Καθηγητές που απέκτησαν τα απαιτούμενα προσόντα να εξελιχθούν στη βαθμίδα του Καθηγητή με μεταφορά της θέσης τους, όπως και στα Πανεπιστήμια (άρθρο 7 παρ.1)

·         Επιλύονται θέματα μελών Εκπαιδευτικού Προσωπικού προσωποπαγούς θέσης (άρθρο 7 παρ. 2 και 3)

·         Δίνεται η δυνατότητα εξέλιξης των Καθηγητών Εφαρμογών στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή (με τριετή προϋπηρεσία και εφόσον διαθέτουν και τα λοιπά προσόντα της βαθμίδας) (άρθρο 8 παρ.2)

·         Αναβαθμίζεται ο ρόλος του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού των Τ.Ε.Ι. ώστε να συνεπικουρεί αποτελεσματικότερα το έργο των μελών του Εκπαιδευτικού Προσωπικού (άρθρο 9)

·         Δίνεται η δυνατότητα εκτέλεσης από τα Τ.Ε.Ι. εφαρμοσμένης-τεχνολογικής  έρευνας (άρθρο 11 παρ.7)

·         Διευκολύνεται η διαδικασία συμμετοχής του έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού στην παρακολούθηση των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών των Πανεπιστημίων και του Ε.Α.Π. (άρθρο 11 παρ.8)

·         Καθορίζεται πλαίσιο εσωτερικής λειτουργίας για όσα Τ.Ε.Ι. δεν έχουν προβεί στη έκδοση εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας (άρθρο 11 παρ. 9)

         

       Ως εκ τούτου καταξιώνεται εκπαιδευτικά, ακαδημαϊκά και κοινωνικά ο θεσμός των Τ.Ε.Ι., ώστε να αποτελέσει για τους νέους μας έναν ισχυρό πόλο έλξης για σπουδές με κύρος και αξιοπιστία, που δίνουν προοπτικές για την κοινωνική και επαγγελματική τους ανέλιξη. Προσδοκάται ευλόγως ότι αυτή η θεσμική και λειτουργική αναβάθμιση των Τ.Ε.Ι. θα συμβάλει σημαντικά στην ομαλοποίηση και στον εξορθολογισμό του ανώτατου εκπαιδευτικού μας συστήματος.

 

          II. Παράλληλα ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην εισαγωγή, τις μετεγγραφές και κατατάξεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ιδίως:

  • Καθορίζεται ελάχιστος γενικός βαθμός πρόσβασης ή ελάχιστος αριθμός μορίων ως προϋπόθεση εισαγωγής των υποψηφίων σε όλα τα Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να διασφαλίζεται το επίπεδο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και των σπουδών στα Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. της χώρας με την εισαγωγή υποψηφίων που διαθέτουν ένα minimum στοιχειωδών γνώσεων (άρθρο 13 παρ. 1).

·         Παρέχεται η δυνατότητα σε όσους έχουν δικαίωμα μετεγγραφής να επιλέξουν εκτός από το αντίστοιχο Τμήμα που είναι πλησιέστερο στον τόπο κατοικίας των γονέων και εκείνο στο οποίο φοιτά ήδη ένας τουλάχιστον αδελφός ή αδελφή, ώστε να αποφεύγεται η ανάγκη δημιουργίας «τριών σπιτιών» (άρθρο 14 παρ. 1β).

·             Διευκρινίζεται μια σειρά θεμάτων που έχουν οδηγήσει στην έκδοση αντιφατικών δικαστικών αποφάσεων και έχουν σχέση με τη διαδικασία των κατατάξεων, επιδιώκοντας  τη διαφάνεια και το αδιάβλητο αυτής (άρθρο 15).

 

III. Τέλος ρυθμίζονται επιμέρους θέματα αρμοδιότητας του ΥΠ.Ε.Π.Θ. Ειδικότερα:

·         Βελτιώνεται  το οργανωτικό σχήμα που διέπει τις Βιβλιοθήκες των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι. με σκοπό τον καλύτερο συντονισμό του έργου τους και την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών (άρθρα 16-17).

·         Ενισχύεται το θεσμικό πλαίσιο που διέπει το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στο πολυποίκιλο έργο του (πρόσληψη ειδικών συνεργατών και συμβούλων,) (άρθρο 19).

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 30.08.2005 21:35:01
 
Αναγνώσθηκε 1135 φορές