Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών μιλά στο Μπάμπη Παπαδημητρίου με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ


ΜΠ: Το θέμα των εισαγωγικών εξετάσεων το έχω θίξει πάρα πολλές φορές. Αλλά ίσως δεν έχει τόση σημασία η προσωπική μου άποψη, όσο η γνώμη όλων των πρυτάνεων των πανεπιστημίων, που όλοι συμφωνήσαμε ότι πρέπει αυτό το σύστημα να αλλάξει γιατί έχει αχρηστεύσει το Λύκειο. Χάθηκε μια βαθμίδα εκπαίδευσης η οποία είναι καίρια. Το σύστημα αυτό πρέπει ν' αλλάξει γιατί δεν είναι αξιόπιστο επειδή στηρίζεται στην απομνημόνευση. Δε μας βγάζει πάντα τους καλύτερους. Και για να το πούμε διαφορετικά -επειδή είναι και επίκαιρο το θέμα- και σε αυτές τις εξετάσεις θα μείνουν έξω παιδιά με πολύ δυνατό μυαλό επειδή δεν είχαν την ικανότητα αποστήθισης που έχουν κάποια άλλα παιδιά.

ΔΗΜ.: Τί πρέπει να αλλάξει; Το Λύκειο ή το σύστημα εισαγωγής; ή και τα δυο μαζί σε έναν συνδυασμό;

ΜΠ.: Το τελευταίο που είπατε, ένας συνδυασμός, δηλαδή η εκπαίδευση πρέπει να προσανατολιστεί σε μία εκπαίδευση η οποία θα στηρίζεται στην ανάπτυξη της προσωπικότητας. Ν' αναπτύξουμε την κρίση του μαθητού. Αυτό θα μας δώσει καλύτερα αποτελέσματα. Πρέπει να συνεργαστούν τα πανεπιστήμια, να αναλάβουν τον προσδιορισμό της ύλης και τα θέματα ούτως ώστε 1ον) να δοθεί η ευκαιρία στα πανεπιστήμια να επιλέγουν -έστω έμμεσα - τους φοιτητές τους και 2ον) για να είναι αντικειμενικό το σύστημα και να μην χαθεί αυτό το στοιχείο. Το υπουργείο Παιδείας ας κάνει τις εξετάσεις, την διενέργεια, την διαδικασία, όπως γίνεται σήμερα. Το να μιλάς για αναβάθμιση της τριτοβάθμιας παιδείας και να πρέπει να μειώσεις τα χρόνια της εκπαίδευσης από τέσσερα σε τρία, τότε αλλάζει τελείως το πράγμα. Η ουσία είναι τί όραμα έχουμε για την παιδεία. Για να ανεβάσεις την παιδεία, πρέπει να μπεις στην ουσία της παιδείας.

ΔΗΜ.: Είσαστε αισιόδοξος ότι η κοινότητα η δική σας, των πανεπιστημιακών δασκάλων, οι πολιτικοί και βεβαίως και το κοινό έχει την ικανότητα αυτή τη στιγμή να δεχθεί μια ριζική μεταρρύθμιση;

ΜΠ.: Νομίζω ναι και εν πάση περιπτώσει αν υπάρχουν και κάποια συντεχνιακά συμφέροντα σε διαφόρους χώρους, αυτά πρέπει να παραμεριστούν και πρέπει η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και στον χώρο αυτό. Μιλάω πάντοτε για μια παιδεία ουσίας και όχι για μικροαλλαγές και άτολμες προσεγγίσεις. Μιλάω για θέματα ουσίας, αλλαγή του εξεταστικού συστήματος, αλλαγή θεσμική πολλών πραγμάτων στα πανεπιστήμια τους, στον τρόπο λειτουργίας, σε όλα, μία αυτοτέλεια πραγματική των πανεπιστημίων.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 25.08.2005 18:05:01
 
Αναγνώσθηκε 1547 φορές