Διαγωνισμοί εκπαιδευτικών

Eξετάσεις ΑΣΕΠ Τεχνικών Κλάδων


Στην Εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος την 19η Ιουλίου, δημοσιεύτηκαν οι προτεινόμενες απαντήσεις στο Ερωτηματολόγιο Παιδαγωγικών - Γενικής Διδακτικής Τεχνικών Κλάδων τις οποίες επιμελήθηκε ο Καθηγητής Αντώνης Ελευθεριάδης.
Θα ήθελα να διατυπώσω τις επιφυλάξεις μου σε κάποιες απαντήσεις.
Η Ερώτηση 9, διατυπώθηκε ως εξής:
 Ο Θανάσης, ο οποίος έχει σοβαρό ιστορικό διαταραγμένων οικογενειακών σχέσεων, ενώ παρουσιάζει καλές επιδόσεις, εκδηλώνει επιθετικότητα και απότομα ξεσπάσματα συμπεριφοράς προς τους καθηγητές και τους συμμαθητές του. Ποιά είναι, κατά τη γνώμη σας, η κατάλληλη εκπαιδευτική ενέργεια για την αντιμετώπιση της περίπτωσης του Θανάση;
Α) Αυστηρότερη βαθμολογία για να συνετιστεί.
Β) Άμεση τιμωρία της επιθετικής συμπεριφοράς.
Γ) Αδιαφορία για την επιθετική συμπεριφορά του και μεγαλύτερη επιοίκεια στη βαθμολογία.
Δ) Παρώθηση για την ανάληψη πρωτοβουλιών και παροχή ευκαιριών, ώστε ο Θανάσης να έχει βιώματα επιτυχίας και αναγνώρισης.

Η προτεινόμενη απάντηση κατά τον Κύριο Ελευθεριάδη είναι η (Β). Δηλαδή η ''ΑΜΕΣΗ ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ'' του μαθητή.

Στα βιβλία της Σύγχρονης Παιδαγωγικής, η άμεση τιμωρία χαρακτηρίζεται αναχρονιστική και αντιπαιδαγωγική μέθοδος σε ό,τι αφορά στη διαδικασία της μάθησης. Αντίθετα υποστηρίζεται ότι η κατάλληλη εκπαιδευτική ενέργεια για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους συμπεριφορών των μαθητών είναι αρχικά η στήριξή τους από τους εκπαιδευτικούς με υπομονή και περίσσεια αγάπης, ώστε να νιώσουν αποδεκτοί και να ενισχυθεί η αυτοαντίληψή τους. Η άμεση τιμωρία αναφέρεται στην Παλιά Παιδαγωγική (Δασκαλοκεντρική) που εφαρμόστηκε πολλές δεκαετίες πριν. Σήμερα η πλέον ενδεικνυόμενη μορφή συνέτησης μετά την εξάνληση κάθε ορίου ανεκτικότητας είναι κυρίως η έμμεση τιμωρία που δεν στιγματίζει την ψυχοσύνθεση του παιδιού.
Επιπρόσθετα, το γεγονός ότι ο Θανάσης ''έχει σοβαρό ιστορικό διαταραγμένων οικογενειακών σχέσεων'', δεν θα έπρεπε να έχει ληφθεί σοβαρά υπόψην;
Συνεπώς, κατά τη γνώμη μου, η πλησιέστερη σωστή απάντηση στην Ερώτηση 9 είναι η (Δ), η οποία είναι συμφυής με τις Αρχές τις Σύγχρονης Παιδαγωγικής αλλά και με τη στοιχειώδη ανθρωπιά που πρέπει να διέπει κάθε εκπαιδευτικό.  

Επίσης, η Ερώτηση 22 έχει ως εξής:
Η αποτελεσματική εφαρμογή της μίμησης ρόλων ως μεθόδου διδασκαλίας, σύμφωνα με τη σύγχρονη διδακτική, προϋποθέτει κυρίως:
Α) Να διαθέτει ο εκπαιδευτικός μεγάλη διδακτική εμπειρία.
Β) Να διαθέτουν οι μαθητές ανάλογες προηγούμενες μαθησιακές εμπειρίες.
Γ) Συνθήκες κατά το δυνατόν όμοιες με εκείνες του αντίστοιχου επαγγελματικού χώρου.
Δ) Να αναλαμβάνει κάθε μαθητής ένα συγκεκριμένο ρόλο που του αναλογεί.
 
Η προτεινόμενη απάντηση κατά τον Κύριο Ελευθεριάδη είναι η (Δ). Η απάντηση αυτή, είναι προφανές ότι εκ των πραγμάτων ισχύει. Όμως το ζητούμενο της μίμησης ρόλων ως μεθόδου διδασκαλίας των επαγγελματικών μαθημάτων, δεν είναι μια απλή τυπική διαδικασία αλλά σκοπός της είναι η εξοικείωση των μαθητών με τις συνθήκες του επαγγέλματος κάθε Τεχνικής ειδικότητας.
Δυστυχώς φαίνεται ότι δεν συνεκτιμάται το γεγονός ότι η μίμηση ρόλων έχει να κάνει με την πράξη η οποία αποσκοπεί στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων των επαγγελματικών μαθημάτων αλλά προσεγγίζεται αόριστα και θεωρητικά. Μήπως λησμονήθηκε το γεγονός ότι η ερώτηση απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς Τεχνικής Εκπαίδευσης;
Όλα τα παραπάνω συγλίνουν στη διαπίστωση ότι η πλέον ενδεδειγμένη απάντηση στην ερώτηση 22 είναι η (Γ).
 Επιτέλους, ας αντιληφθούμε την αγωνία εκατοντάδων υποψηφίων κι ας αντιμετωπίσουμε με μεγαλύτερη σοβαρότητα και υπευθυνότητα την Τεχνική Εκπαίδευση.
Λόγο για την Τεχνική Εκπαίδευση πρέπει να έχουν όσοι προέρχονται και ανήκουν σ' αυτήν!!!

Π. Αγγελιδάκης


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 03.08.2005 01:27:27
 
Αναγνώσθηκε 3797 φορές