Διαφόρων Φορέων

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΑΘΗΝΑ
Μάρνη 43, 104 38 Αθήνα, Τηλ./Fax : 210 524 56 44
Ηλεκτρονική διεύθυνση : info@apf.gr , Ιστότοπος : www.apf.gr

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Λεωφ. Στρατού 2, 546 40 Θεσσαλονίκη, Τηλ./Fax : 2310 84 49 11,
Ηλεκτρονική διεύθυνση : skgal@otenet.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Τριανταφυλλοπούλου 7, 104 43 Αθήνα, Τηλ./fax 210-8321879,
Ε-mail: apelf2002@hotmail.com

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Τραπεζούντος 10, 142 33 Ν. Ιωνία, τηλ./fax 210-2777648,
Ε-mail: touraki@otenet.gr, Ιστότοπος: www.deutsch.gr



Αθήνα 12 Ιουλίου 2005



Προς τον

κ. Α. Καραμάνο

Γενικό Γραμματέα ΥΠΕΠΘ



Κοινοποίηση:
1. κ. Ράμμα, Ειδικό Γραμματέα ΥΠΕΠΘ


2. κ. Π. Νταβαρίνο, Διευθυντή Δ/νσης Σπουδών Β/θμιας Εκπαίδευσης




Κύριε Γενικέ,



Τα Διοικητικά Συμβούλια των επιστημονικών ενώσεων των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής που υπογράφουμε την παρούσα, μετά την απόφαση της Υπουργού, κ. Μαριέττας Γιαννάκου, με την οποία μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας από 3 σε 2 εβδομαδιαίως του μαθήματος «2η Ξένη γλώσσα» στο Γυμνάσιο και μετά από τη συνάντηση-συζήτηση που είχαμε μαζί σας και με τον Κύριο Ράμμα, σας καταθέτουμε τις προτάσεις μας, για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων από την επόμενη σχολική χρονιά 2005-2006, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμά σας για αποστολή προτάσεων.



Πιστεύουμε ότι θα υιοθετήσετε τις προτάσεις αυτές που είναι και εφικτές και άμεσα εφαρμόσιμες και επιπλέον λαμβάνουν υπόψη και τον ανθρώπινο παράγοντα, τους γονείς, τους μαθητές, τους καθηγητές. Δεν θεωρούμε βεβαίως ότι μπορούν να δώσουν οριστική λύση στο πρόβλημα της αναβάθμισης της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο ελληνικό σχολείο. Μπορούν μόνο να «ρυθμίσουν» κάπως τη σημερινή κατάσταση.



Οι καθηγητές Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν τις γνώσεις τους στην ειδικότητά τους, να μην αισθάνονται ότι είναι «παροπλισμένοι», αλλά αντίθετα, ότι αξιοποιούνται παρέχοντας ουσιαστικές υπηρεσίες στο Δημόσιο Σχολείο και ότι υπηρετούν το σκοπό της πρόσληψής τους.

Επίσης, σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, πάνω από 1 000, διορισμένοι ήδη καθηγητές Γαλλικής, θα συνειδητοποιήσουν ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, φυσικός προϊστάμενός τους, ενδιαφέρεται για το εντονότατο πρόβλημα της υπεραριθμίας που θα αντιμετωπίσουν τουλάχιστον για την επόμενη διετία και, πιθανότατα, όχι μόνο. Οι δε καθηγητές Γερμανικής, (αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) θα πεισθούν ότι δεν κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός Δημόσιας εκπαίδευσης.



Οι προτάσεις μας έχουν ως εξής:



Α. Δημοτικά


- Αύξηση του αριθμού των Δημοτικών σχολείων που θα ενταχθούν στο πιλοτικό πρόγραμμα διδασκαλίας του μαθήματος «2η Ξένη γλώσσα» ( Γαλλικά/ Γερμανικά) και πλήρης ικανοποίηση των επιλογών των μαθητών με τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων για τη μία ή την άλλη Ξένη γλώσσα, κατά περίπτωση.


- Ικανοποίηση του αιτήματος καθηγητών Γαλλικών / Γερμανικών, για συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου τους σε Δημοτικό σχολείο, ενταγμένο στο πιλοτικό πρόγραμμα, με προσωρινή απόσπασή τους από Γυμνάσια / Λύκεια της περιοχής.



B. Γυμνάσια


- Η διδασκαλία του υποχρεωτικού μαθήματος «2η Ξένη γλώσσα» (Γαλλικά/ Γερμανικά) να πραγματοποιείται σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας παράλληλα για κάθε Τμήμα των τάξεων Α΄, Β΄ και Γ΄, με την ταυτόχρονη παρουσία των καθηγητών των προαναφερομένων Ξένων γλωσσών σε διαφορετικές αίθουσες (διχοτόμηση του κάθε τμήματος) και με ικανοποίηση των επιλογών των μαθητών (τμήματα με μειωμένο αριθμό μαθητών από 5 έως15). Τμήμα με περισσότερους από 15 μαθητές να διχοτομείται, έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε υπεράριθμο της ομάδας σχολείων καθηγητή ΠΕ05 ή ΠΕ07 να συμπληρώνει το υποχρεωτικό του ωράριο.


Η μέχρι τώρα, σε ορισμένα Γυμνάσια, δημιουργία από τους Διευθυντές αμιγών Τμημάτων με τη μία ή την άλλη 2η Ξένη γλώσσα είναι παρερμηνεία της έννοιας «παράλληλη διδασκαλία», καταστρατήγηση της εφαρμογής της ισχύουσας εγκυκλίου και ενέργεια κατά το δοκούν και κατά περίπτωση. Το επιχείρημα της έλλειψης χώρου μπορεί να διευθετείται με την παραχώρηση της αίθουσας της Τεχνολογίας, της Πληροφορικής, του Χημείου ή οποιουδήποτε άλλου χώρου που μπορεί να διαρρυθμιστεί ή και να διατεθεί ακόμη και σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα και είναι θέμα προγραμματισμού.


- Δυνατότητα δημιουργίας Τμήματος ενισχυτικής διδασκαλίας ΚΑΙ ανά ομάδα Γυμνασίων, για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου των καθηγητών του σχολείου ή της ομάδας σχολείων των προαναφερομένων ειδικοτήτων.



Γ. Ενιαία Λύκεια


- Εφαρμογή της απόφασης Γ2/4636/4-9-2001 στα Ενιαία Λύκεια για τη δημιουργία Τμήματος Α΄ Ξένης γλώσσας - μάθημα Γενικής Παιδείας, κατ’ εξαίρεση για τα Γαλλικά ή τα Γερμανικά, και με αριθμό μαθητών μικρότερο του προβλεπόμενου (π.χ. 5 μαθητές), αφενός για την ικανοποίηση των επιλογών των μαθητών και αφετέρου για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου των καθηγητών του σχολείου ή της ομάδας σχολείων των προαναφερομένων ειδικοτήτων, με κατάλληλη προσαρμογή του προγράμματος και «αποφυγή εξυπηρετήσεων συναδέλφων άλλων ειδικοτήτων».


- Δημιουργία δύο ομάδων μαθημάτων Επιλογής, της μιας με μαθήματα Επιλογής ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ – Ξένες γλώσσες και της άλλης με τα υπόλοιπα μαθήματα.


- Εφαρμογή της απόφασης Γ2/4636/4-9-2001 στα Ενιαία Λύκεια για τη δημιουργία τμήματος Β΄ Ξένης γλώσσας – μάθημα Επιλογής, κατ’ εξαίρεση στα Γαλλικά ή τα Γερμανικά, και με αριθμό μαθητών μικρότερο του προβλεπόμενου (π.χ. 5 μαθητές), αφενός για την ικανοποίηση των επιλογών των μαθητών και αφετέρου για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου των καθηγητών του σχολείου ή της ομάδας σχολείων των προαναφερομένων ειδικοτήτων.


- Δυνατότητα δημιουργίας Τμήματος Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης ΚΑΙ ανά ομάδα Λυκείων για την προετοιμασία των μαθητών που επιθυμούν να εισαχθούν σε Τμήματα των Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. (Ινστιτούτα Ξένων γλωσσών, Μετάφρασης & Διερμηνείας, Τουριστικών Επιχειρήσεων, κτλ.).



- Μέσα στο πλαίσιο του διαλόγου για τις αλλαγές στην Παιδεία, πιστεύουμε ότι θα ήταν απαραίτητη η λειτουργία στο ΥΠΕΠΘ μιας Επιτροπής για τη μελέτη των προβλημάτων της διδασκαλίας των Ξένων Γλωσσών και για την προώθηση λύσεών τους, με τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, των Σχολικών Συμβούλων και εκπροσώπων των Επιστημονικών Συλλόγων των Καθηγητών Ξένων Γλωσσών



Κύριε Γενικέ,



Πιστεύουμε ότι η ομαλή λειτουργία των σχολείων σε κάθε σχολική χρονιά είναι αδιαμφισβήτητη επιθυμία σας και ότι η εξεύρεση λύσης σε κάθε πρόβλημα που ανακύπτει είναι στη σφαίρα των προθέσεών σας.


Όποιες άλλες λύσεις θα οδηγήσουν πρακτικά:


*στην κατάργηση της δυνατότητας της εκμάθησης των βασικών ευρωπαϊκών γλωσσών (αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά) στη διάρκεια της παρεχόμενης εκπαίδευσης μέσα στο σχολείο με αποτέλεσμα την αδυναμία του έλληνα μαθητή – αυριανού πολίτη – να ανταποκριθεί σε ένα σύγχρονο και απαιτητικό Ευρωπαϊκό περιβάλλον υστερώντας σε σχέση με τους υπόλοιπους εταίρους.


* στην αδυναμία προσφοράς με ανταποδοτικό και ανταγωνιστικό τρόπο στην ελληνική οικονομία χιλιάδων καθηγητών γαλλικών και γερμανικών.



Με την πεποίθηση ότι συμβάλλουμε με τις προτάσεις μας στην ρύθμιση κάποιων σημείων του νέου και τεράστιου προβλήματος που θα προκύψει από την επόμενη σχολική χρονιά, μετά τη μείωση των ωρών διδασκαλίας από 3 σε 2 εβδομαδιαίως του μαθήματος «2η Ξένη γλώσσα» και με όραμα πάντα την ποιοτική αναβάθμιση και την αποτελεσματικότερη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στο Δημόσιο Σχολείο, ελπίζουμε να λάβετε υπόψη σας τις προτάσεις αυτές,) παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση ή/ και συμπληρωματική πληροφορία και παρακαλούμε να δεχτείτε, Κύριε Γενικέ, τις ειλικρινείς εκ των προτέρων ευχαριστίες μας.



Με εκτίμηση



Για το Σύνδεσμο Καθηγητών Γαλλικής ΠΕ - ΑΘΗΝΑ

Ο Πρόεδρος Κωνσταντίνος Βουλγαρίδης



Για το Σύλλογο Καθηγητών Γαλλικής Β.Ε. ΠΠ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η Πρόεδρος, Βάσω Βαταμίδου-Μαρασλίδου



Για τον Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και

Φιλολογίας Αποφοίτων Πανεπιστημίου

Η Πρόεδρος Έντζυ Κουτσουδάκη



Για Την Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Δημόσιας Εκπαίδευσης

Ο Πρόεδρος Ιωάννης Καρατσιοπάνης





Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 01.08.2005 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 1707 φορές