Διαφόρων Φορέων

Τίτλος: Πίνακας Δ01-Δ02 Πληροφορικής

 

Αγαπητοί συνάδελφοι του Πίνακα Δ01-Δ02 της Πληροφορικής. Όπως θα έχετε διαπιστώσει, στη νέα εγκύκλιο για τους αναπληρωτές δεν υπάρχει καμία αναφορά στην περίπτωσή μας.

Αποτελούμε μία ομάδα καθηγητών του πίνακα Δ01-Δ02 κυρίως από την Θεσσαλονίκη, που έχουμε κάνει και θα κάνουμε κάποιες κινήσεις να προωθήσουμε τις θέσεις μας. Όποιος συνάδελφος επιθυμεί να ενημερωθεί για τις εξελίξεις, παρακαλείται να αποστείλει email ή να επισκεφτεί την παρακάτω σελίδα.

 

Email: pinakasd01d02@gmail.com

Website: www.ifd.gr

 

 

 

11 Ιουλίου  2005

 

 

 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

 

 

ΘΕΜΑ: Διαμαρτυρία για τον αποκλεισμό των καθηγητών του Πίνακα Δ01-Δ02 Πληροφορικής από  το διαγωνισμό των καθηγητών του ΑΣΕΠ και για τη φημολογούμενη κατάργηση του Πίνακα Δ.

 

 

 

Αξιότιμε/η  κύριε/κυρία,

 

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την άδικη και πέραν κάθε λογικής στάση με την οποία αντιμετωπίζει το ΥΠΕΠΘ την περίπτωσή μας.

Πιο συγκεκριμένα:

Είμαστε μία ομάδα πτυχιούχων ΑΕΙ - οι περισσότεροι μάλιστα Καθηγητικών Σχολών: Μαθηματικοί, Φυσικοί κ.ά. - που πολύ γρήγορα στραφήκαμε στην Πληροφορική και στις νέες Τεχνολογίες και γίναμε κάτοχοι Μεταπτυχιακού ή Διδακτορικού διπλώματος στην Πληροφορική, αποκτώντας έτσι πρόσθετα και αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα στο χώρο της Πληροφορικής.

Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια εργαζόμαστε ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές καθηγητές Πληροφορικής σ΄όλες τις βαθμίδες ή μορφές της Εκπαίδευσης (Α΄θμια, Β΄θμια, Γ΄θμια, ΟΑΕΔ, ΙΕΚ κ.τ.λ).

Και εδώ αρχίζουν να εμφανίζονται περίεργα και τραγελαφικά φαινόμενα που όλα καταλήγουν τελικά στην κατάφωρη αδικία που γίνεται σε βάρος μας. Έτσι:

Το ΥΠΕΠΘ μας έχει κατατάξει στον πίνακα Δ-Ε της Πληροφορικής στον οποίο ανήκουν πολλές κατηγορίες αποφοίτων. Η δική μας περίπτωση αφορά ένα μέρος μόνο αυτού του πίνακα, 105 ατόμων  των κατηγοριών Δ01 και Δ02. Οι συνάδελφοι που έχουν Διδακτορικό στην Πληροφορική ανήκουν στον Πίνακα Δ01 και οι συνάδελφοι που έχουν Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών στην Πληροφορική ανήκουν στο Πίνακα Δ02. Το ΥΠΕΠΘ μας προσλαμβάνει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιους Καθηγητές Πληροφορικής στην Α΄θμια ή Β΄θμια Εκπαίδευση (πολλοί από εμάς αξιολογούνται κάθε έτος και κρίνονται ικανοί και διδάσκουν και στην Γ΄θμια Εκπαίδευση), θεωρώντας μας ικανούς και επαρκείς γι΄αυτό, δε μας θεωρεί όμως ικανούς και επαρκείς για μόνιμο διορισμό ως Καθηγητές Πληροφορικής στη Β΄θμια Εκπαίδευση. Πόσο λογικό είναι αυτό; Είναι δηλαδή άλλα τα προσόντα που πρέπει να διαθέτει κάποιος για να είναι μόνιμος Καθηγητής στη Β΄θμια και άλλα (λιγότερα) για να εργασθεί ως αναπληρωτής καθηγητής;

Μάλιστα αδικούμαστε ακόμα και στην πρόσληψη μας ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι μια και επιλεγόμαστε τελευταίοι  (πίσω ακόμα και από άτομα που έχουν μηδενική προϋπηρεσία) με αποτέλεσμα οι περισσότεροι από εμάς να υπηρετούν σε σχολεία πολύ μακριά από τα σπίτια τους.

Στους προηγούμενους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για πρόσληψη Καθηγητών Πληροφορικής υπήρχε διάταξη που επέτρεπε να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό κάτοχοι Διδακτορικού ή Μεταπτυχιακού τίτλου στην Πληροφορική, αρκεί αυτός να είχε αποκτηθεί μέχρι τέλος του έτους 1996. Αναρωτιόμαστε, γιατί άραγε υπήρχε αυτός ο χρονικός περιορισμός; Γιατί αποκλείστηκαν από τον παραπάνω διαγωνισμό όσοι είχαν Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό  μετά το 1996;

Και ενώ ελπίζαμε ότι αυτή η αδικία θα αρθεί, στη φετινή προκήρυξη δεν υπήρχε διάταξη που να επιτρέπει σε κατόχους Διδακτορικού ή Μεταπτυχιακού τίτλου στην Πληροφορική να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 2005. Αντίθετα, δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής στο διαγωνισμό για τον κλάδο της Πληροφορικής σε αποφοίτους σχολών ΤΕΙ που απλώς έχουν τη λέξη "Πληροφορική" στον τίτλο τους, ασχέτως του προγράμματος σπουδών τους και του κύρους τους σαν ιδρύματα - σχολών που οι βάσεις τους βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Ομοίως, δίνεται δυνατότητα συμμετοχής ακόμη και σε αποφοίτους των ΠΣΕ (τα καταργηθέντα πλέον Προγράμματα Σπουδών Επιλογής, όπου οι φοιτητές τους εισήχθησαν σ΄ αυτά χωρίς εξετάσεις αλλά με βάση το βαθμό απολυτηρίου ή και κλήρωση).

 

 

Δεν λαμβάνονται λοιπόν καθόλου υπόψη ούτε η διδακτική εμπειρία που διαθέτουμε σε σχέση με κάποιους που δεν έχουν ούτε ένα λεπτό διδακτικής εμπειρίας, ούτε το γεγονός ότι οι περισσότεροι από εμάς είμαστε απόφοιτοι θετικών "Καθηγητικών" Σχολών και άρα έχουμε και τη σχετική παιδαγωγική κατάρτιση αλλά ούτε και το αυξημένο μορφωτικό μας επίπεδο ως κάτοχοι Διδακτορικών ή Μεταπτυχιακών διπλωμάτων στην Πληροφορική. Αντίθετα, παρόλα τα εμφανή προσόντα μας συμβαίνει το πραγματικά αδιανόητο να θεωρούμαστε «μειωμένων προσόντων»! Αναρωτιόμαστε λοιπόν: έτσι επιτυγχάνεται η πολυδιαφημισμένη και από όλους επιθυμητή περίφημη "ποιοτική αναβάθμιση της Εκπαίδευσης";

         

 

Και επειδή πολλά λέγονται για τα προσόντα που έχουν όσοι τελικά δώσανε στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και ανήκουν στους ενιαίους  πίνακες Β και Γ της Πληροφορικής σε σύγκριση με τα δικά μας προσόντα (Δ01- Δ02), να τι μπορεί κανείς εύκολα να διαπιστώσει από το παρακάτω παράδειγμα:

          Έστω ότι έχουμε 3 περιπτώσεις αποφοίτων. Ο πρώτος έχει τελειώσει το ΤΕΙ Αυτοματισμού στη Θεσσαλονίκη (ΠΕ20), ο δεύτερος το ΤΕΙ Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας στις Σέρρες (ΠΕ20) και ο τρίτος το Τμήμα Μαθηματικών στο ΑΠΘ και έχει κάνει και μεταπτυχιακό στα Πληροφοριακά συστήματα στο Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ (Δ02).

          Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν στην Παιδεία σήμερα, οι 2 πρώτοι έχουν τη δυνατότητα να διδάξουν σε δημόσια σχολεία της χώρας το αντικείμενο της Πληροφορικής, ενώ ο τρίτος δεν μπορεί.

          Στους παρακάτω πίνακες αναφέρονται τα μαθήματα Πληροφορικής που έχουν διδαχθεί οι παραπάνω: 

 

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1η

ΤΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ (ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, http://ourania.autom.teithe.gr/)

1

ΑΘ103-12

Προγραμ. Η/Υ Ι –Εισαγ. στην Πληροφορική

Υ

2

ΑΘ111-2

Εισαγωγή στους Η/Υ

Π

3

ΑΘ203-13

Προγραμματισμός Η/Υ ΙΙ

Υ

4

ΑΘ303-2

Προγραμματισμός Η/Υ ΙΙΙ

Υ

5

ΑΘ311-2

Εφαρμογές Λογισμικών πακέτων Σχεδιασμού

Π

6

ΑΘ409-12

Ψηφιακά Ηλεκτρονικά - Τηλεπικοινωνίες

Υ

7

ΑΘ411-1

Εισαγωγή στην Τεχν/γική σκέψη και πράξη

Π

8

ΑΘ509-12

Μικροϋπολογιστές – Δίκτυα Η/Υ

Υ

9

ΑΘ506-12

Ψηφιακή επεξεργασία σήματος

Υ

10

ΑΘ612-1

Ειδικά θέματα Δικτύων Η/Υ

Π

 

Συμπεράσματα:

6 Υποχρεωτικά Μαθήματα

 

4 Προαιρετικά Μαθήματα

 

10 Μαθήματα Συνολικά

         

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2η

ΤΕΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ (ΣΕΡΡΩΝ, http://www.teiser.gr/geoplir/programma_spudwn.htm)

1

102

Εφαρμοσμένη Πληροφορική Ι

Υ

2

104

Αρχές Σχεδίου - Σχεδίαση με Η/Υ Ι

Υ

3

202

Εφαρμοσμένη Πληροφορική ΙΙ

Υ

4

205

Εισαγωγή στη Γεωπληροφορική

Y

5

204

Σχεδίαση με Η/Υ ΙΙ

Υ

6

303

Βάσεις Δεδομένων

Υ

 

Συμπεράσματα:

6 Υποχρεωτικά Μαθήματα

 

0 Προαιρετικά Μαθήματα

 

6 Μαθήματα Συνολικά

 


 

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 3η

ΑΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (ΑΠΘ, ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, http://www.math.auth.gr/gr/semester.htm)

+

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ (ΑΠΘ, ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, http://www.csd.auth.gr/pms/)

1

146

Εισαγωγή στη Θεωρητική Πληροφορική

Υ

2

141

Γλώσσα Προγραμματισμού Pascal

Π

3

244

Προγραμματισμός Υπολογιστών ΙΙ

Υ

4

643

Γλώσσα Προγραμματισμού C++

Υ

5

5411

Γλώσσες - Μηχανές - Γραμματικές

Π

6

6410

Δομές Δεδομένων

Π

7

747

Οργάνωση Αρχείων

Υ

8

847

Βάσεις Δεδομένων

Π

9-20

 

12 Μαθήματα Αντικειμένου Πληροφορικής στο Μεταπτυχιακό

Υ

 

Συμπεράσματα:

16 Υποχρεωτικά Μαθήματα

 

4 Προαιρετικά Μαθήματα

 

20 Μαθήματα Συνολικά

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:

 

Διαπιστώνουμε ότι οι απόφοιτοι που έχουν διδαχθεί 6 ή 10 μαθήματα του αντικειμένου της Πληροφορικής σε επίπεδο ΤΕΙ  (ΠΕ20) μπορούν να γίνουν καθηγητές Πληροφορικής, ενώ αυτός που έχει διδαχθεί 20 μαθήματα Πληροφορικής τα 8 σε επίπεδο ΑΕΙ και τα 12 σε Μεταπτυχιακό επίπεδο και επιπλέον προέρχεται από Καθηγητική Σχολή (Δ02) δεν κρίνεται ικανός!!! Αναρωτιόμαστε με ποια λογική έχει αποφασιστεί αυτό. Και αν το μοναδικό κριτήριο είναι το να αναφέρεται ο τίτλος Πληροφορική στο βασικό τίτλο σπουδών, που αναφέρεται αυτός στην περίπτωση του ΤΕΙ Αυτοματισμού; Δεν προκύπτει από το παράδειγμα ότι έχουμε πολλά περισσότερα προσόντα από τους συναδέλφους αποφοίτους των παραπάνω ΤΕΙ  (ΠΕ20); Ο παραλογισμός γίνεται ακόμα μεγαλύτερος αν αναλογιστεί κανείς ότι απόφοιτοι με τα προσόντα μας (Δ01 ή Δ02) μπορούν να εργαστούν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση (για τα ΤΕΙ ο νόμος είναι ο Ν. 2916 ΦΕΚ 114/11-6-2001 άρθρο 2 παρ. 3β). Μπορούμε δηλαδή να διδάξουμε τους φοιτητές των ΤΕΙ του παραδείγματος,  αλλά δεν είμαστε   “ικανοί” και έχουμε λιγότερα “προσόντα” από τους σπουδαστές μας όσον αφορά τη διδασκαλία στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια εκπαίδευση!!!

 

Η στάση που κρατάει το ΥΠΕΠΘ απέναντί μας είναι η αναφορά των νόμων που ισχύουν αυτή τη στιγμή (Ν.3194 ΦΕΚ 267/20-11-2003 άρθρο 8 παρ 8α και η απόφαση ΣτΕ 3470/99) όπως φαίνεται και από την απάντηση που πήραμε στο προηγούμενο υπόμνημά μας. Είναι όμως αυτοί οι νόμοι λογικοί και δίκαιοι; Νομίζουμε ότι και με το προηγούμενο αλλά και με το τωρινό μας υπόμνημα φαίνεται ξεκάθαρα  η αδικία εις βάρος μας και η ανάγκη αλλαγής των νόμων αυτών.  

Μάλιστα, ακούγεται ότι από την καινούργια σχολική χρονιά θα καταργηθεί ο πίνακας Δ στον οποίο ανήκουμε και με βάση τον οποίο όλα αυτά τα χρόνια προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι καθηγητές Πληροφορικής. Έτσι από την επόμενη χρονιά το ΥΠΕΠΘ ανταμείβοντάς μας για τις υπηρεσίες αυτές θα μας πετάξει έξω από τους πίνακες Πληροφορικής, αφού βέβαια όλα αυτά τα χρόνια που μας χρειαζόταν μας χρησιμοποιούσε για να καλύψει κενά και μάλιστα πολλές φορές σε δύσκολες περιοχές της χώρας. Αλήθεια πόσο έντιμη και ηθικά αποδεκτή μπορεί να θεωρηθεί μία τέτοια αντιμετώπισή μας από το ΥΠΕΠΘ;

 

Οδηγούμαστε έτσι να πιστέψουμε ότι αυτή η συνεχής υποβάθμιση και αδικία εις βάρος των καθηγητών του πίνακα Δ δε γίνεται βάση κάποιων αξιοκρατικών κριτηρίων (δεν θα μπορούσε άλλωστε), αλλά λόγω πιέσεων των συναδέλφων μας πτυχιούχων Πληροφορικής (Π19) που θέλουν να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα τους βγάζοντάς μας από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και τους πίνακες αναπληρωτών. Ειλικρινά ελπίζουμε κάτι τέτοιο να μην ισχύει και θέλουμε να πιστεύουμε ότι η αδικία εις βάρος μας θα  διορθωθεί από το ΥΠΕΠΘ βάση αξιοκρατικών κριτηρίων για το  καλό της Παιδείας πάνω από όλα.

 

Αξιότιμε/η  κύριε/κυρία για  όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε να δοθεί ξεχωριστή λύση για τους καθηγητές του Πίνακα Δ01 και Δ02 και όχι συνολική αντιμετώπιση σαν Πίνακα Δ-Ε.

Ζητάμε :

 

Την ένταξή μας στους ενιαίους  πίνακες Β και Γ της Πληροφορικής για να σταματήσει η αδικία που γίνεται εις βάρος μας κατά την επιλογή αναπληρωτών και ωρομίσθιων και κατά τον διορισμό καθηγητών Πληροφορικής.

 

          Να επισημάνουμε ότι μια τέτοια λύση δεν έχει ούτε οικονομικό κόστος ούτε αδικεί κάποιον από τους συναδέλφους ΠΕ19 και ΠΕ20. Η μη ένταξή μας, αδικεί κατάφωρα εμάς μια και η προϋπηρεσία μας, η διδακτική μας πείρα, οι κόποι που καταβάλαμε για να προσφέρουμε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση σε απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας στον τομέα της Πληροφορικής όταν μας είχε ανάγκη το ΥΠΕΠΘ φαίνεται να μην σημαίνουν τίποτα και να μένουμε ξαφνικά μετέωροι από τη νέα σχολική χρονιά.

 

Ελπίζουμε ότι θα βοηθήσετε στην επίλυση των δίκαιων αιτημάτων του μικρού αριθμού των καθηγητών που ανήκουμε στον πίνακα Δ01-Δ02 (105 άτομα) και που τόσο πολύ έχουμε αδικηθεί κατά τα προηγούμενα χρόνια. Είμαστε βέβαιοι ότι θα απαντήσετε σε αυτή την επιστολή. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση σχετικά με το ζήτημά μας μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο παρακάτω τηλέφωνο και e-mail. Επίσης θα χαιρόμασταν να σας συναντήσουμε και προσωπικά, αν κάτι τέτοιο είναι εφικτό λόγω του προγράμματός σας. Εμείς χειροκροτούμε και στηρίζουμε τις πραγματικά σημαντικές σας πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Σε αυτή σας την προσπάθεια θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι θα μας βρείτε πρόθυμους να βοηθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις για τη βελτίωση της Παιδείας στην Ελλάδα.

 

  Με τιμή

Αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καθηγητές του πίνακα Δ01-Δ02 Πληροφορικής.

 

 

 

 

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6972837862

E-mail: pinakasd01d02@gmail.com 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 24.07.2005 00:35:01
 
Αναγνώσθηκε 1646 φορές