Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΑΣΟΚ ΣΕΡΡΩΝ

ΜΑΡΚΟΥ ΜΠΟΛΑΡΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Την πρόταση διεξαγωγής Πανελλαδικού Διαλόγου για την Παιδεία με πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ  έθεσε υπ’ όψιν της κοινοβουλευτικής ομάδας του Κινήματος και του Προέδρου Γ. Παπανδρέου κατά την συνεδρίαση της Τρίτης ο Σερραίος βουλευτής Μ. Μπόλαρης.

Ο διάλογος αυτός επισήμανε ο κ. Μπόλαρης, θα πρέπει να είναι ανοιχτός στην κοινωνία και να διεξαχθεί σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς. Ειδικότερα για το νομό Σερρών αναγκαία κρίνεται η συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας του Τεχνολογικού Ιδρύματος, των φοιτητών, των Συλλόγων Γονέων, της ΕΛΜΕΣ ,ακόμη και των ανέργων εκπαιδευτικών και βέβαια των καθηγητών και των δασκάλων.

Ο Σερραίος βουλευτής τόνισε πως ο περιλάλητος Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία, που διεξήγαγε η κυβέρνηση ήταν προσχηματικός, πρόχειρος και αποσπασματικός, προκειμένου η ηγεσία του σημερινού Υπ. Παιδείας να εφαρμόσει  τα προαποφασισμένα συμπεράσματα και τις προειλημμένες αποφάσεις της.

Ωστόσο, υπογράμμισε ο Μ. Μπόλαρης, το ΠΑΣΟΚ παρέμεινε στο διάλογο, έχοντας εξαντλήσει προηγουμένως όλα τα περιθώρια .

Με την ιδιότητά του ως μέλους της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο κ. Μπόλαρης, προέβη κατά την προχθεσινή συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας στις εξής επισημάνσεις:

  • Σήμερα πρέπει να προσεγγίσουμε ουσιαστικά και τεκμηριωμένα τα σημαντικά ζητήματα στην Παιδεία όπως: η αξιολόγηση των Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, η δια βίου εκπαίδευση, το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, η αντιμετώπιση της παραπαιδείας σε ρεαλιστική βάση.
  • Όλες οι θεσμικές και λειτουργικές τομές στους επιμέρους τομείς της παιδείας θα πρέπει να προκύψουν μόνο έπειτα από συνεννόηση με τους εμπλεκόμενους φορείς.
  • Οι μεταρρυθμίσεις και οι αλλαγές θα πρέπει να είναι προϊόν μιας ειλικρινούς και αγαστής συνεργασίας μαζί τους.

Ο διάλογος για την Παιδεία έχει περιέλθει σε ουσιαστικό αδιέξοδο, υπογράμμισε ο Σερραίος Βουλευτής και ανέφερε ενδεικτικά τα αποτελέσματα των χειρισμών του Υπ. Παιδείας έως σήμερα: «Η υποβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών, η αναγνώριση ως ισότιμων των ΚΕΠ και των παραρτημάτων των πανεπιστημίων του εξωτερικού, η διόγκωση του τομέα της παραπαιδείας με κόστος ανυπολόγιστο για τις ελληνικές οικογένειες, η ένταξη του πανεπιστημιακού συστήματος σε μία απελευθερωμένη αγορά υπηρεσιών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η ισοπέδωση των πανεπιστημιακών σπουδών είναι μερικά μόνο δείγματα των ολέθριων αποφάσεων του ΥΠΕΠΘ»σημείωσε ο κ.Μπόλαρης.

 

Κατά τη δευτερομιλία του ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπανδρέου τόνισε σχετικά:

Το διακύβευμα της νέας εποχής είναι η ενεργός συμμετοχή των πολιτών στην εφαρμογή του όποιου προγράμματος – όπως αυτό της Παιδείας – μέσα σε μια πολύ πιο πολύπλοκη, διαφοροποιημένη και εξελισσόμενη δυναμικά κοινωνία.

Αυτό το οποίο πράττουμε εμείς είναι μια ομογενοποιήση, θέτοντας το πλαίσιο στο οποίο θα γίνει ο διάλογος και η προσέγγιση των θεμάτων.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ. Παπανδρέου τόνισε ακόμη: Ο ρόλος των βουλευτών είναι πρωταρχικός. Πρέπει να κάνουμε το Κίνημά μας ζωντανό, χώρο δημοκρατικής συζήτησης και αντιμετώπισης των προβλημάτων. Αυτό προϋποθέτει μια δημιουργική συμμετοχική διαδικασία ώστε από τοπικό επίπεδο, να δημιουργηθούν προγράμματα πρακτικά και ρεαλιστικά, με τη διαμόρφωση οράματος για τον κάθε τόπο.

«Μιλήσαμε για δημοκρατική ανατροπή και σε σχέση με το κράτος, την αποκέντρωση, το δημόσιο, την καινοτομία, την απασχόληση, το σύστημα πρόνοιας, που θέλουμε να είναι πρόνοιας για τη συμμετοχή, και όχι την περιθωριοποίηση, τη βιώσιμη ανάπτυξη στην περιφέρεια που θα σπάει τη γραφειοκρατία, θα συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα, αλλά θα εγγυάται τη συνοχή. Αυτή η συζήτηση θα είναι μέρος της δουλειάς μας το φθινόπωρο» υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατά τη δευτερομιλία του στην κοινοβουλευτική ομάδα την περασμένη Τρίτη.

 

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.06.2005 10:55:01
 
Αναγνώσθηκε 879 φορές