Διαφόρων Φορέων

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Μάρνη 44, 104 38 Αθήνα, Τηλ./Fax : 210 524 56 44 

e-mail : info@apf.gr   web site: www.apf.gr

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Λεωφ. Στρατού 2, 546 40 Θεσσαλονίκη, Τηλ./Fax : 2310 84 49 11,

e-mail : skgal@otenet.gr

 

 

 

Αθήνα 23 Μαΐου 2005

 

Προς την

Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων

κ. Μαριέττα Γιαννάκου

 

Κοινοποίηση:

1.       Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων

κ. Γεώργιο Καλό

2.       Γενικό Γραμματέα ΥΠΕΠΘ

κ. Α. Καραμάνο

3.       Ειδικό Γραμματέα ΥΠΕΠΘ

κ. Ράμμα

4.       Διευθυντή Δ/νσης Σπουδών Π/θμιας Εκπαίδευσης

κ. Θ. Γούπο

5.       Διευθυντή Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας Εκπαίδευσης

κ.  Π. Νταβαρίνο

 

 

 

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

 

Τα Διοικητικά Συμβούλια τόσο του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Π. Ε. όσο και του Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Β. Ε. Π. Π., στην επιστολή μας της 24ης Απριλίου 2005, σας εκφράσαμε κατ’ αρχάς την ικανοποίησή μας για την πολιτική σας πρόθεση για αναβάθμιση της παρεχόμενης Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Ελληνικό Δημόσιο σχολείο με την εισαγωγή της υποχρεωτικής διδασκαλίας 2ης Ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, σας εκθέσαμε τον προβληματισμό μας και σας καταθέσαμε τις προτάσεις μας σχετικά με καίρια ζητήματα της Ξενόγλωσσης Δημόσιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.

Στην εγκύκλιο Φ.52/354/48265/Γ1 της Δ/νσης Σπουδών Π/θμιας Εκπ/σης που μόλις στάλθηκε στις Δ/νσεις και τα Γραφεία της Π/θμιας Εκπ/σης, διαπιστώσαμε ότι δεν έχουν ληφθεί καθόλου υπόψη οι προτάσεις μας και, επιπλέον, ότι αρκετά σημεία της είναι ασαφή.

Σας μεταφέρουμε τα ερωτήματα συναδέλφων μας από όλες τις περιοχές της Ελλάδας– μέλη ή μη των Συλλόγων μας, που έστειλαν στα Γραφεία των δύο Επιστημονικών Ενώσεων :

-                Γιατί ο αριθμός των Δημοτικών Σχολείων (ένα για κάθε Δ/νση και Γραφείο Εκπ/σης) στα οποία θα εφαρμοστεί το πιλοτικό πρόγραμμα, είναι τόσο μικρός;

-                Μία θα είναι η γλώσσα σε κάθε σχολείο (Γαλλικά ή Γερμανικά);

-                Θα επιλεγεί με το σύστημα της πλειοψηφίας αγνοώντας παντελώς την επιλογή των ολίγων έστω μαθητών;

-                Θα υπάρχει η δυνατότητα να διδάσκονται σε κάθε σχολείο παράλληλα και οι δύο (2) προς επιλογή Ξένες γλώσσες (Γαλλικά και Γερμανικά), όπως άλλωστε συμβαίνει και στη Δ/θμια Εκπ/ση και σύμφωνα με τη διαφαινόμενη επιθυμία σας, γεγονός που όμως δεν προκύπτει από τη σχετική διατύπωση της εγκυκλίου και ιδιαίτερα στη φράση «Οι Διευθυντές των σχολείων με βάση τις δηλώσεις προτίμησης των γονέων και κηδεμόνων θα υποβάλουν στον Διευθυντή Π/θμιας Εκπ/σης το συνημμένο πίνακα μέχρι 3-6-2005, στον οποίο θα αναγράφονται αναλυτικά οι επιλογές για την εφαρμογή ή μη του παραπάνω πιλοτικού προγράμματος στο σχολείο τους καθώς και η επιλεγμένη Δεύτερη Ξένη Γλώσσα.»;

-                Δε θα προηγηθεί της επιλογής ενημέρωση, υπεύθυνη και αντικειμενική, τόσο των μαθητών όσο και των γονέων και κηδεμόνων τους, από καθηγητές Ξένων γλωσσών οι οποίοι θα ορίζονται γι αυτόν το σκοπό από τους αντίστοιχους Επιστημονικούς Συλλόγους σε συνεργασία με τις κατά τόπους Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης;

-                Πώς θα αποφευχθούν οι παρεμβάσεις τρίτων που δρουν με ιδιοτελή συμφέροντα;

-                Πώς θα διασφαλίζεται το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής της 2ης Ξένης γλώσσας;

-                Ποιοι καθηγητές θα διδάξουν (οι διορισμένοι στη Δ/θμια Εκπ/ση για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι);

-                Ποιο διδακτικό υλικό θα χρησιμοποιηθεί;

-                Έχουν προβλεφθεί επιμορφωτικά σεμινάρια για τους καθηγητές που θα διδάξουν στα Δημοτικά σχολεία; 

-                Στην περίπτωση που στα Δημοτικά σχολεία στήριξης μεγάλου αριθμού Γυμνασίων επιλεγεί μόνο η μία εκ των δύο Ξένων γλωσσών (Γαλλική ή Γερμανική) τι θα συμβεί με το ωράριο και την οργανική θέση του καθηγητή της μη επιλεγμένης γλώσσας;

-                Ενδεχόμενη αύξηση των ωρών διδασκαλίας άλλου μαθήματος θα αποβεί τελικά σε βάρος της 2ης Ξένης γλώσσας με αντίστοιχη περικοπή των ωρών διδασκαλίας της;

 

Επειδή κι εμείς, ως Επιστημονικές Ενώσεις, επιθυμούμε την καλύτερη έναρξη εφαρμογής του πιλοτικού προγράμματος και φυσικά την επιτυχία του, προτείνουμε:

1.       Να διπλασιαστεί τουλάχιστον, ο αριθμός των Σχολικών Μονάδων ανά Διεύθυνση και Γραφείο Εκπαίδευσης, έτσι ώστε να καλυφθεί ένα πολύ πιο ευρύ φάσμα μαθητικού δυναμικού.

2.       Να αποσταλεί νέα ή συμπληρωματική-διευκρινιστική εγκύκλιος προς τους Διευθυντές και τους Προϊσταμένους των Γραφείων των Διευθύνσεων Π/θμιας Εκπ/σης και προς τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, στην οποία να αναφέρεται  ότι επιθυμία της Πολιτείας είναι να υπάρχει η δυνατότητα να διδάσκονται εκ παραλλήλου και οι δύο Ξένες Γλώσσες, Γαλλικά και Γερμανικά σε κάθε σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχουν ανάλογες δηλώσεις γονέων και κηδεμόνων. Συνεπώς, στο συγκεντρωτικό πίνακα θα πρέπει να αναφέρεται ρητώς ο αριθμός των γονέων που ζήτησαν Γαλλικά και ο αριθμός των γονέων που ζήτησαν Γερμανικά για να δημιουργηθούν τα αντίστοιχα τμήματα.

3.       Να μην τεθεί από το ΥΠΕΠΘ αριθμητικός περιορισμός για τη δημιουργία τμήματος. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει και πιο έγκυρο δείγμα και η δυνατότητα παρατήρησης των προβλημάτων που θα προκύψουν για κάθε γλώσσα ξεχωριστά και επομένως, θα εξασφαλιστεί καλύτερη αξιολόγηση των αποτελεσμάτων. Επιπλέον δε, καμία από τις δύο γλώσσες δε θα αποκλειστεί από τις επιλογές του μαθητικού πληθυσμού μιας περιοχής ή και ενός ολόκληρου Νομού, γεγονός που μοιραία θα δημιουργούσε σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία των Γυμνασίων  αυτής της περιοχής.

4.       Να προγραμματιστούν έγκαιρα ταχύρυθμα σεμινάρια επιμόρφωσης των καθηγητών που θα αναλάβουν την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος, πάνω στις τεχνικές και στρατηγικές διδασκαλίας των ξένων γλωσσών σε πρώιμη ηλικία, έτσι ώστε να υπάρξουν από την αρχή οι προϋποθέσεις για τη σωστή και ομαλή διεξαγωγή του προγράμματος, την αποδοχή αυτού από τους μαθητές και τους γονείς τους καθώς και την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επιτυχία του.

5.       Να προτιμηθούν για τη διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας στα Δημοτικά σχολεία όσοι καθηγητές της Δ/θμιας Εκπ/σης το επιθυμούν και έχουν αυξημένα προσόντα.

 

Σας παρακαλούμε να κάνετε δεκτές τις παραπάνω προτάσεις μας και να αποδεχτείτε το αίτημά μας για συνάντηση στο Γραφείο σας, στο Υπουργείο, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία (όπως ήδη μας το έχετε υποσχεθεί από το Νοέμβριο του 2004), κατά τη διάρκεια της οποίας θα σας εκθέσουμε πιο αναλυτικά τις απόψεις μας.

Με την ελπίδα ότι θα ανταποκριθείτε θετικά στα αιτήματά μας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση ή/ και συμπληρωματική πληροφορία και παρακαλούμε να δεχτείτε, Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, τις ειλικρινείς εκ των προτέρων ευχαριστίες μας.

 

Με εκτίμηση

 

                  Για το Σύνδεσμο Καθηγητών                                  Για το Σύλλογο Καθηγητών

                       Γαλλικής ΠΕ - ΑΘΗΝΑ                               Γαλλικής Β.Ε. ΠΠ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

                                   

    Ο Πρόεδρος                                                 Η Πρόεδρος     

Κωνσταντίνος Βουλγαρίδης                 Βασιλική Βαταμίδου-Μαρασλίδου



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 26.05.2005 21:35:01
 
Αναγνώσθηκε 1945 φορές