Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Αθήνα 24 Μαΐου 2005

 

Η αποτίμηση των στόχων της Λισσαβόνας, ήταν το κυριότερο θέμα της ατζέντας των εργασιών της Συνόδου των Υπουργών Παιδείας της Ε.Ε που συνεδρίασε σήμερα στις Βρυξέλλες.

Κατά την αποτίμηση της υλοποίησης των στόχων που είχαν τεθεί ήδη από το 2000, διαπιστώθηκε ότι οι αρχικά τεθέντες στόχοι που αφορούν κυρίως στην Κοινωνία της γνώσης και τη συμβολή της στην αγορά εργασίας δεν έχουν ικανοποιηθεί.

Μέσα στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των ανωτέρω στόχων, όλοι οι Υπουργοί τάχθηκαν υπέρ της θετικής συμβολής της εκπαίδευσης – κατάρτισης στην στήριξη της απασχόλησης, πλην όμως επεσήμαναν ότι η Παιδεία και η εκπαίδευση γενικότερα, η οποία περιλαμβάνει κυρίως ποιοτικά χαρακτηριστικά, δεν στοχεύει μόνο στην κάλυψη της αγοράς εργασίας. Συνεπώς, δεν μπορεί να τεθεί κάτω από τις διαδικασίες των ποσοτικών στόχων που θέτει η αγορά εργασίας.

Μπορεί όμως να συμβάλει, κυρίως με την κινητοποίηση των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των εγκεφάλων στο χώρο της Ευρωπαϊκής εκπαίδευσης, στην επίτευξη των στόχων της Λισσαβόνας.

Η Υπουργός Παιδείας Κα Μαριέττα Γιαννάκου στη τοποθέτησή της επί του θέματος αυτού, τόνισε μεταξύ άλλων, ότι η Εκπαίδευση- Κατάρτιση, είναι ένα από τα «εργαλεία» που μπορούν να στηρίξουν αυτή την υπόθεση, ενώ παράλληλα επεσήμανε την ανάγκη στα Εαρινά Συμβούλια Κορυφής που πραγματοποιούνται κατ΄ έτος, να υπάρχει η ουσιαστική συμβολή των Υπουργών Παιδείας.

Εξέφρασε επίσης την άποψη ότι απαιτείται η συμμετοχή στελεχών των Υπουργείων Παιδείας στα Συμβούλια Απασχόλησης, όταν εξετάζονται θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση και κατάρτιση, ώστε να υπάρχει καλύτερη συνεργασία. Σε ότι αφορά την χώρα μας, η Κα Υπουργός ενημέρωσε τους ομολόγους της για την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με το Υπουργείο Απασχόλησης για να σταματήσει η επί πολλά χρόνια αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων.

Με την τοποθέτηση της Ελληνίδας Υπουργού, συμφώνησαν όλοι οι συμμετέχοντες Υπουργοί Παιδείας.

Ένα άλλο σημαντικό θέμα που περιλαμβανόταν στην ατζέντα των εργασιών, ήταν επίσης η προώθηση της πολυγλωσσίας στις χώρες –μέλη της Ε.Ε.

Για το θέμα αυτό η Κα Υπουργός, ανακοίνωσε ότι στην Ελλάδα, από το επόμενο σχολικό έτος, εισάγεται η διδασκαλία και δεύτερης ξένης γλώσσας στο δημοτικό.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος  CLIL (διδασκαλία ενός μη γλωσσικού μαθήματος σε ξένη γλώσσα), που εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία σε χώρες όπως το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο, η Κα Υπουργός κατέθεσε πρόταση για την προώθηση του Προγράμματος αυτού, προκειμένου ολιγότερο ομιλούμενες γλώσσες, όπως η Ελληνική, να χρησιμοποιηθούν για τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Αυτό, σε συνδυασμό με την ύπαρξη των αρχαίων ελληνικών στα εκπαιδευτικά προγράμματα διαφόρων χωρών, των δραστηριοτήτων των εδρών νεοελληνικών σπουδών σε ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια και της ευρύτατης χρήσης ελληνικών όρων στο επιστημονικό λεξιλόγιο, μπορεί να αποτελέσει ένα καλό υπόδειγμα για την προώθηση του προγράμματος.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 24.05.2005 23:05:01
 
Αναγνώσθηκε 775 φορές