Διαφόρων Φορέων


Μέσα σε μια αρνητική συγκυρία διεξάγονται τα εκπαιδευτικά συνέδρια της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ Αρνητική για τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εκπαιδευτικών αλλά και όλων των εργαζομένων. Δυο χρόνια μετά το προηγούμενα συνέδρια μετράμε τι μας παίρνουν, χωρίς να μπορούμε να αντιδράσουμε, να αλλάξουμε αυτή την αντιδραστική ροή των πραγμάτων, να αρχίσουμε να μετράμε ανάποδα. Μακρύς λοιπόν


Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ



4 Αντιλαϊκή καταιγίδα


… “κοστίζουν πολύ οι εργαζόμενοι” και “ανεβάζουν τον πληθωρισμό”, …“ζουν πολύ και σπαταλούν συντάξεις” , …“κόψτε τη ψήφο από τους ηλικιωμένους” , …“αυξήσεις στα προϊόντα,…μειώστε το φαγητό”, …“είναι μεγάλος ο αγροτικός πληθυσμός”, …“ανεβαίνει το πετρέλαιο και τα διόδια, …καταναλώστε και μετακινηθείτε λιγότερο”



Κυνισμός , ξετσιπωσιά , αγριότητα. Σ’ αυτό το μοτίβο κινούνται όλοι. Από τον Καραμανλή και τον Αλογοσκούφη, μέχρι τον Μπασιάκο , και τον Γκαργκάνα. Και από κοντά τα στηρίγματα τους: “δουλειά ως τα …70 και βάλε” ο Πάγκαλος και “βάλτε φόρο στους πλούσιους των …1200€” ο Πολυζωγόπουλος.



Δικαιώματα , κατακτήσεις αποτελούν άγνωστες λέξεις για το κεφάλαιο και τις κυβερνήσεις του. “Αναχρονισμοί” του παρελθόντος που δε συνάδουν με το μεσαίωνα της εποχής μας. Όλα ανήκουν στο κεφάλαιο. Ο μισθός, ο χρόνος εργασίας, η σύνταξη , περίθαλψη, … η ζωή μας.



Η σκυτάλη της επίθεσης δόθηκε από το ΠΑΣΟΚ στη ΝΔ και το γνωστό παραμύθι ξαναμπήκε σε εφαρμογή από τη νέα διακυβέρνηση. Έκανε λέει απογραφή και παρέλαβε καμένη γη, άλλωστε “μόνο ο Αδάμ δε μπορεί ναι ισχυρισθεί ότι παρέλαβε χάος”. Μια ζωή τα ταμεία είναι άδεια. Και αυτοί που τα αδειάζουνε με χίλιους τρόπους είναι η ολιγαρχία του πλούτου. Αυτοί παρέλαβαν τα ταμεία τους γεμάτα κέρδη βγαλμένα από τον ιδρώτα των εργαζόμενων και το κλέψιμο του μόχθου τους. Παίρνουν πακέτα, παροχές, αυξήσεις τιμών και συμβόλαια, φοροδιαφεύγουν και πληρώνουν ελάχιστους φόρους, κρατούν καθηλωμένους τους μισθούς. Αυτοί βέβαια θα κινηθούν “στο τούνελ της δημοσιονομικής πειθαρχίας” δηλώνει ο Αλογοσκούφης, λες και πριν κινούνταν …στις λεωφόρους της ευημερίας.



Και αφού έχουν ξεζουμίσει κάθε εργαζόμενο, προχωρούν και σε “διαρθρωτικές αλλαγές”. “Ανταγωνιστικότητα”, “Επιχειρηματικότητα” κλπ γνωστά και χιλιοειπωμένα ιδεολογήματα που λέγονται για να καλύψουν την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Μονιμότητα τέλος (η αρχή από τον ΟΤΕ… τα πρώην ρετιρέ), απολύσεις και στον δημόσιο τομέα (εθελούσια έξοδο τη βάφτισαν), νέες ιδιωτικοποιήσεις και γενικό ξεπούλημα. Και ετοιμάζεται η “διευθέτηση του χρόνου εργασίας” ή για να το πούμε σωστά ο εργάτης –λάστιχο . Όποτε ο εργοδότης τον έχει ανάγκη θα εργάζεται και θα αμείβεται μερικώς. Τον υπόλοιπο χρόνο σε… αγραναύπαση. Την ίδια ώρα η ανεργία σπάει ρεκόρ. Τη “ζουν” άλλωστε οι εκπαιδευτικοί βλέποντας τους νέους ανθρώπους (δικά τους παιδιά η μαθητές τους) να αναζητούν εργασία αλλά και με τους χιλιάδες αδιόριστους συνάδελφους να συνωστίζονται για μια θέση δουλειάς στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Εκτός αν είναι τα αξιότερα “..δικά τους παιδιά”.



Όσο για τη παράσταση “το ασφαλιστικό δεν πρόκειται να ανοίξει”, ξέραμε το φινάλε. Ανοίγει και αυτό καθώς όλοι, από τον ΟΟΣΑ και το ΔΝΤ μέχρι τα ντόπια παπαγαλάκια τους, απαιτούν και νέα αντιασφαλιστική επιδρομή. Η επέκταση του εργασιακού βίου, η νομιμοποίηση της ανασφάλιστης εργασίας, η ιδιωτικοποίηση των επικουρικών ταμείων, οδηγούν στον απώτερο στόχο: την απαλλαγή του κεφαλαίου από το “βραχνά” του κόστους ασφάλισης των εργαζομένων.



Είναι φανερό. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να σαρώσει αυτά που θεωρούσαμε εδώ και δεκαετίες σαν κεκτημένα. Και έρχεται ο Καραμανλής να μας πει, να κάνουμε υπομονή, γιατί σε δυο χρόνια θα μας “…ΑΠΟΓΕΙΩΣΕΙ”!!!


4 Εκπαίδευση : αναπροσαρμογή επι το ταξικότερον



“τέρμα στους αιώνιους φοιτητές”, …“τέρμα στο αίσχος των δωρεάν βιβλίων”, …“τέρμα οι ανάξιοι μαθητές από τα ΑΕΙ-ΤΕΙ”,



Ο κυνισμός είναι ίδιος. Η εκπαίδευση δεν θα μπορούσε να “ξεφύγει” απ’ αυτό το κύμα νέων αντιδραστικών μέτρων. Το ίδιο μαύρο νήμα συνδέει την επίθεση στον κόσμο της εργασίας με τις αντιδραστικές επιλογές που επιχειρεί η κυβέρνηση και στον χώρο της εκπαίδευσης . Για να το πούμε αλλιώς, θα πρέπει η εκπαίδευση να προσαρμοστεί στη νέα αντιδραστική λαίλαπα και στα δεδομένα που αυτή δημιουργεί.



Από τις αποφάσεις των συνόδων Μπολόνιας και Πράγας, μέχρι την κατάργηση της επετηρίδας και την αξιολόγηση, μια μαύρη κλωστή συνδέει τις επιδιώξεις των κρατούντων. Προώθηση των 2 κύκλων σπουδών στην Γ/βαθμια εκπαίδευση, επιδίωξη δηλαδή μετατόπισης του “πραγματικού” πανεπιστήμιου για το σύστημα προς τα πάνω. Επέκταση των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία, που μετακυλύει το κόστος στις πλάτες του λαού. Πλήρης αποσύνδεση του πτυχίου, από τα εργασιακά δικαιώματα που πηγάζουν από αυτό. Κοινή συνισταμένη όλων των παραπάνω, η μόρφωση και η εργασία, από δικαίωμα βαφτίζονται “ατομικό πρόβλημα” του καθένα. Η πορεία του προδιαγεγραμμένη: συνεχής δια βίου κίνηση στον κύκλο εργασία – ανεργία – επανειδίκευση.



Το πιο σοβαρό ιδεολογικό και πολιτικό εργαλείο προώθησης των αντιδραστικών στοχεύσεων κυβέρνησης – Ε.Ε. είναι η αξιολόγηση. Εργαλείο που συνδυάζεται με την “ποιότητα των σπουδών” και την “αξιοκρατία” για να ελέγξει, να τρομοκρατήσει, να ποδηγετήσει τους εκπαιδευτικούς και τη σπουδάζουσα νεολαία. Να ενοχοποιήσει και να απομονώσει τις αντιστάσεις –αντιδράσεις σ’ αυτή την πολιτική. Για να κατηγοριοποιήσει σχολεία (δείκτες επιτυχίας /αποτυχίας μαθητών), σχολές (πρώτης προτεραιότητας/πάρκινγκ ανέργων). Για να χτυπήσει – μαζί με το υπάρχον αλλά και το νέο νομικό πλαίσιο – την συνδικαλιστική δράση, την δημοκρατία και την ελευθερία της σκέψης.



Στα κεφάλια των διαφόρων παραγόντων αναζητείται νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, που όμως έχει σαν προϋπόθεση εφαρμογής την υλοποίηση των παρεμβάσεων στην Γ’ βαθμίδα, την αλλαγή του τοπίου σε ΑΕΙ-ΤΕΙ και την μετατόπιση λίγο παραπάνω της διαδικασίας πρόσβασης. Ό,τι και αν τελικά υλοποιηθεί είναι φανερό ότι κινείται στην ταξικότερη επιλογή-κατανομή του μαθητικού δυναμικού (σ’ αυτή τη λογική κινείται και η καθιέρωση της βάσης εισαγωγής). Η μετατροπή των εξετάσεων της Β’ λυκείου από πανελλαδικές σε ενδοσχολικές αποδεικνύεται ότι αποτελούσε το άλλοθι για την μετατόπιση των εξεταστικών φραγμών προς τα κάτω. Έτσι το κοσκίνισμα αρχίζει νωρίς. Εξετάσεις στην ΣΤ’ και Ε’ δημοτικού δυο φορές το χρόνο ώστε ο μαθητής να βιώνει την αποτυχία από πολύ μικρή ηλικία. Να του γίνει “συνήθεια”, να εξοικειώνεται, ώστε η μελλοντική απόρριψη του σε γυμνάσιο- λύκειο αλλά και από τους εργοδότες του να φαίνεται φυσιολογική.



Όσο για την Επαγγελματική εκπαίδευση (έτσι όπως μετονομάστηκε από τη ΝΔ) τίθεται το ζήτημα φτιασιδώματός της. Έτσι κι αλλιώς, ο εξαρτημένος χαρακτήρας της ελληνικής οικονομίας –και μάλιστα σε διεθνές περιβάλλον κρίσης- δεν αφήνει περιθώρια στους διαχειριστές του συστήματος για πιο “φιλόδοξες” παρεμβάσεις. Ενώ στο σχέδιο νόμου του ΥΠΕΠΘ έχουμε αναδιάρθρωση ειδικοτήτων που δημιουργεί ανασφάλεια –ομηρία σε μια σειρά εκπαιδευτικούς.



4 “Ο καλύτερος φίλος των ΗΠΑ στην περιοχή”



Η χώρα ευθυγραμμίζεται πλήρως στους πολεμικούς σχεδιασμούς των Αμερικάνων και τις συνέπειες θα πληρώσει ο λαός μας. Πολεμικό υλικό στέλνεται στο Ιράκ, αναβάθμιση της αποστολής στο Αφγανιστάν, ανάθεση “βρώμικου” ρόλου από τους υπερατλαντικούς προστάτες στα Βαλκάνια. Οι πόλεμοι και οι ανταγωνισμοί στο διεθνές σκηνικό καθορίζουν τη στάση της χώρας. Το πλέγμα των σχέσεων εξάρτησης της χώρας μας από ΝΑΤΟ - ΗΠΑ και Ε.Ε, είναι πολύ ισχυρό. Οι όποιες ισορροπίες επιτυγχάνονται σε αυτό το επίπεδο είναι ασταθείς και εύκολα μπορούν να ανατραπούν, φορτώνοντας περισσότερα δεινά στο λαό και τους εργαζόμενους.



Απέναντι σ’ όλα αυτά ποιος είναι..


Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ;



Τα συνέδρια ΟΛΜΕ – ΔΟΕ, θεωρητικά, είναι μια σημαντική στιγμή των εσωτερικών διαδικασιών του εκπαιδευτικού χώρου. Βασικά τους στοιχεία ο απολογισμός των δύο προηγούμενων ετών και ο προγραμματισμός των επόμενων δύο ως προς τη χάραξη γενικών κατευθύνσεων . Μόνο που απολογισμός του κινήματος δυστυχώς δεν υφίσταται ως απολογισμός δράσης και αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής. Ως απολογισμός ουσιαστικής αντίστασης στα κυβερνητικά μέτρα που σαρώνουν τα δικαιώματα μας , για να υπάρξει ανάσχεση της αντιδραστικής επίθεσης.



Αντ’ αυτού το μαύρο μπλοκ” ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ κάνει ότι μπορεί για να μην αλλάξει τίποτε. Στηρίζει τα αντιδραστικά σχέδια και τις κυβερνητικές επιλογές και καθηλώνει τον κλάδο τόσο από πλευράς περιεχομένου όσο και από σε σχέση με την κίνηση και τη δράση. Αδράνεια, παθητικοποίηση, υπονόμευση των όποιων προσπαθειών αγωνιστικής απάντησης. Απονέκρωση των μαζικών διαδικασιών (οι οργανωτικές συνελεύσεις πολύ συνειδητά “ξεχάστηκαν”), πλήρης απονεύρωση του συνδικάτου. Μετατροπή του από εργαλείο δράσης και κάλυψης σε μηχανισμό παραγωγής ψηφισμάτων. Με τις σχέσεις τους με τη διοίκηση, με εκβιασμούς και με “εκδουλεύσεις” προσπαθούν να κρατήσουν τον κλάδο μακριά από τα σωματεία, καλλιεργώντας την ψευδαίσθηση της αναζήτησης “ατομικής λύσης”.



Όσο για τις υπόλοιπες δυνάμεις: (ΣΥΝεργασία-Παρεμβάσεις) “κατανοούν” τη δυσκολία ανατροπής των αρνητικών συσχετισμών και επιδιώκουν… να τους συνδιαμορφώσουν . Έτσι αυτά τα δύο χρόνια είχαμε όλους τους συνδυασμούς. ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση, κοινά πλαίσια με τη ΔΑΚΕ. Κυβέρνηση ΝΔ, κοινά πλαίσια με ΠΑΣΚ. Αποτέλεσμα: τουφεκιές στον αέρα για να δικαιολογήσουν τη θέση τους. Όσο για τη ΔΕΕ έχει έτοιμη τη “λύση”. Εντασσόμαστε στο ΠΑΜΕ (έχει αυτοπροσδιορισθεί ως ταξικό μέτωπο), ψηφίζουμε ανάλογα στις βουλευτικές εκλογές και όλα καλά, βρήκαμε το …αποκούμπι μας. Το γεγονός ότι στα συνδικάτα που κυριαρχεί και ελέγχει το ΠΑΜΕ η κατάσταση δεν είναι καλύτερη, δε φαίνεται να ανησυχεί τους υπεύθυνούς του.



Αυτή η συνειδητοποίηση της άσχημης κατάστασης του κλάδου είναι κοινός τόπος για τους περισσότερους εκπαιδευτικούς. Όμως δεν αρκεί αυτό. Απαιτείται η ανατροπή αυτής της κατάστασης. Και το ερώτημα τίθεται:Ποια είναι..



 


 


Η ΔΙΕΞΟΔΟΣ ;


Τη “γνωρίζουμε”. Πριν 4 χρόνια, ακριβώς πριν τα τότε συνέδρια του κλάδου βαδίσαμε μαζί με χιλιάδες άλλους εργαζόμενους το δρόμο του αγώνα κόντρα στα αντιασφαλιστικά μέτρα Γιαννίτση. Και ΝΙΚΗΣΑΜΕ!! Αυτός ο λαϊκός ξεσηκωμός αποτελεί εφιάλτη για τις δυνάμεις του συστήματος και πυξίδα για όλους τους εργαζόμενους για τη δύναμη του ενωμένου μαζικού αγώνα. Κάποιοι όμως συνειδητά θέλουν να σβηστεί από τη μνήμη μας. Αυτός είναι ο δρόμος που πρέπει να βαδίσουμε, του αγώνας της μαζικής αντίστασης. Δύσκολος αλλά …μονόδρομος. Το “ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ” απαιτείται να ακουστεί ξανά στους δρόμους και τις πλατείες . Να γίνει πολιτική πράξη η έννοια της ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ. Προβάλλοντας όπως και τότε έναν “αρνητισμό” που δεν αποδέχεται θυσίες, που δεν μπαίνει στη συζήτηση για τα πόσο θα περικοπούν δικαιώματα. Άλλωστε αυτό επιδιώκουν πάντοτε οι καθεστωτικές δυνάμεις (ΠΑΣΚ ΔΑΚΕ) και αρχίζει σιγά-σιγά η γρηγορότερα το ξήλωμα των κατακτήσεων μας.



Απαιτείται λοιπόν η σύγκρουση στο εσωτερικό του κλάδου με αντιλήψεις-ιδεολογήματα που είτε τον καθηλώνουν από πλευράς δράσης και κίνησης είτε τον καθιστούν “ευάλωτο”, προκαλώντας σύγχυση και αποπροσανατολισμό σε σχέση με τις πραγματικές αντιλαϊκές προθέσεις του συστήματος και των κυβερνήσεών του. “Εθνική οικονομία”, “ανταγωνιστικότητα”, “επιχειρηματικό περιβάλλον”, “ελεύθερη οικονομία” τόσα χρόνια τα ακούμε να προσπαθούν να καλύψουν τη λιτότητα, την ακρίβεια, την ανεργία, τη περικοπή της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, το ανέβασμα των ορίων συνταξιοδότησης, την ανεργία, τη μερική απασχόληση την εκμετάλλευση. “Εθνικός διάλογος για…” Όταν οι εργαζόμενοι καλούνται στο τραπέζι του διαλόγου (για οτιδήποτε θέμα ανοίγει η κυβέρνηση) πρέπει να γνωρίζουν ότι οι ίδιοι αποτελούν το μενού και να συγκροτούν την αντίστασή τους ξέροντας ότι επίκειται …“μονόλογος” αντιδραστικών ρυθμίσεων.



Αντίστοιχα για τα εκπαιδευτικά ζητήματα απαιτείται η σύγκρουση με την αντίληψη που αναζητά την αιτία της κακής κατάστασης του κλάδου στην “έλλειψη προτάσεων”. ΔΕΕ, ΣΥΝεργασία, Παρεμβάσεις αναλώνονται στην επεξεργασία και υποβολή σχεδίων και “λύσεων” για την εκπαίδευση . Το “Ενιαίο υποχρεωτικό 12χρονο, με δυο ισότιμες βαθμίδες, γενικό –επαγγελματικό ή πολυτεχνικό κλπ σχολείο” αποτελεί κοινό τόπο με τις όποιες παραλλαγές και μόνιμη επωδό στις ανακοινώσεις τους. Η ακατάσχετη προτασεολογία –όσο κι αν διακηρύσσεται το αντίθετο- αποτελεί υποταγή στους συσχετισμούς δυνάμεων και υποχώρηση-απολογητισμό απέναντι στην πίεση του συστήματος που κατηγορεί για έλλειψη εναλλακτικών προτάσεων. Και το πιο σημαντικό είναι πως τέτοια μοντέλα, τέτοιες προτάσεις δεν απευθύνονται στο κίνημα. Είτε δεν του δίνουν καν ρόλο είτε του “αναθέτουν” αυτό του συνδιαμορφωτή της αντιδραστικής πολιτικής του συνυπεύθυνου και συνένοχου για τις συνέπειες που δημιουργεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική. Αυτή η λογική διαιωνίζει την κυριαρχία του μαύρου μετώπου (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ).



Η γνώμη των ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ είναι στον αντίποδα αυτής της λογικής.





  • Συνδέεται και εξαρτάται με την ουσιαστική πολιτική αντιπαράθεση με τα ιδεολογήματα του συστήματος στην εκπαίδευση αλλά και συνολικότερα.



  • Με την αποκάλυψη του ταξικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης και των πραγματικών στόχων της επίθεσης .



  • Με την ανάδειξη της φύσης και της κρίσης του συστήματος σαν αιτιών αυτής επίθεσης.



  • Με την προβολή των δικαιωμάτων και αναγκών των εκπαιδευτικών, της νεολαίας όλου του λαού, αναδεικνύοντας τα συλλογικά συμφέροντα του κόσμου της εργασίας ενάντια σε διαχωρισμούς και περιχαρακώσεις .



  • Με την μαζική πάλη για την υπεράσπιση του δικαιωμάτων στη δουλειά, στη μόρφωση, στις ελευθερίες.



  • Με τη μαζική αντίσταση στην πολιτική της λιτότητας, της εξάρτησης, της τρομοκρατίας.



 


4 Οι εκλογές των αντιπροσώπων για τα συνέδρια των ΟΛΜΕ – ΔΟΕ



Αυτό είναι και το νόημα της συμμετοχής μας στις εκλογές αυτές: Ζητάμε την στήριξη των συναδέλφων, την ενίσχυση και με την ψήφο τους, για να δυναμώσει αυτή η κατεύθυνση, για να υπάρξει μια άλλη πορεία στα εκπαιδευτικά πράγματα στον αντίποδα των επιδιώξεων του συστήματος και των υπηρετών του. Κι αυτό είναι που “ΘΑ ΤΑΞΟΥΜΕ” . Τη συμβολή μας στην ανασυγκρότηση του εκπαιδευτικού κινήματος , στην ενίσχυση της αγωνιστικής αντίληψης, στην ανάδειξη της μαζικής πάλης ως μόνη διεξόδου απ’ τη σημερινή κατάσταση. Ευνοώντας την κοινή δράση μεταξύ όλων εκείνων των δυνάμεων και αγωνιστών που ιεραρχούν όπως εμείς ως απόλυτη προτεραιότητα την ανάπτυξη αγώνων αντίστασης στην αντιδραστική πολιτική.




Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.05.2005 11:42:31
 
Αναγνώσθηκε 536 φορές