Φορέων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Κυρίες και κύριοι υπεύθυνοι του edra.gr,


Με αγανάκτηση σας παρουσιάζουμε το πρόβλημά μας και θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε περί της απάτης που λέγεται ΔΙΚΑΤΣΑ και πρόσφατα άλλαξε προσωπείο και ονομάζεται ΔΟΑΤΑΠ.

Ας τα πάρουμε από την αρχή. Το ΔΙΚΑΤΣΑ υποτίθεται ότι είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός ο οποίος θα πρέπει να ελέγξει τη γνώση που αποκτήσαμε σε πανεπιστήμια του εξωτερικού ώστε να αποφανθεί αν είμαστε άξιοι η όχι για να δουλέψουμε στην Ελλάδα.

Δυστυχώς όχι μόνο δεν είναι μη κερδοσκοπικός αλλά και δεν κάνει σωστά τη δουλειά του.

Θα ξεκινήσουμε με την οργάνωση του ΔΙΚΑΤΣΑ – ΔΟΑΤΑΠ

Πρόεδρος του ΔΙΚΑΤΣΑ – ΔΟΑΤΑΠ είναι ο κ.Λεοντάρης ο οποίος είναι καθηγητής φυσικής στο τμήμα Ιοαννίνων . Κατά διαβολική σύμπτωση όλα τα μέλη που οργανώνουν και στελεχώνουν την ιστοσελίδα του ΔΙΚΑΤΣΑ άρα και της πληροφόρησης μας προέρχονται από το ίδο πανεπιστήμιο. Και αναφερόμαστε στους, Ιωάννα Κανλίδου, Ιωάννη Σωφρόνη και Θωμά Άλφα. Τραγική σύμπτωση είναι ότι τα αρχεία με τις λίστες επιτυχόντων δημιουργούνται στους προσωπικούς υπολογιστές αυτών των κυρίων. Απόδειξη των λεγομένων μας είναι τα αρχεία που δώσανε στο Διαδίκτυο με τις λίστες αυτές (υπάρχουν ακόμα στην ιστοσελίδα του ΔΙΚΑΤΣΑ) τα οποία με μια απλή ανάγνωση των ιδιοτήτων αναφέρονται καθαρά ως δημιουργοί των αρχείων αυτών. Σημαντική λεπτομέρεια των αρχείων αυτών είναι ότι όλα δημιουργούνται στους προσωπικούς υπολογιστές των ατόμων αυτών (καθότι φαίνεται ξεκάθαρα σε ποιόν υπολογιστή δημιουργήθηκαν) δύο μέρες πριν δημοσιευτούν και επεξεργάστηκαν τελευταία φορά όλα 1 ώρα πριν δοθούν στη δημοσιότητα από άλλους υπολογιστές .

Ας περάσουμε στα οικονομικά του ΔΙΚΑΤΣΑ – ΔΟΑΤΑΠ

Για να λάβουμε μέρος στις εξετάσεις του ΔΙΚΑΤΣΑ-ΔΟΑΤΑΠ πρέπει να καταβάλουμε το ποσό των 120 ευρώ εφάπαξ και το ποσό των 88.04 ευρώ για κάθε μάθημα και για κάθε εξεταστική τα οποία θα έπρεπε να πηγαίνουν για τη διεξαγωγή των εξετάσεων μας.

Ποσό ευκαταφρόνητο αν αναλογιστεί κανείς ότι δίνουμε 8 μαθήματα για την Οδοντιατρική και 4 για την Ιατρική. Το ποσό αυτό σύμφωνα με το δελτίου τύπου του Υπ.Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και και αποκέντρωσης (2/12/2004) ανέρχεται στα 1.780.000 ευρώ το χρόνο μόνο από τα παράβολα μας και ανέρχεται στο 72,5% του συνόλου των εσόδων του οργανισμού (2.366.550 ευρώ).Δηλαδή με ένα πρόχειρο προϋπολογισμό οι εξετάσεις μας στοιχίζουν 296.666 ευρώ τη μέρα πράγμα που αδυνατούμε να πιστέψουμε, ενώ τα έσοδα του οργανισμού για το έτος 2004 χωρίς τα δικά μας παράβολα είναι 586.550 ευρώ.

Η απάτη έγκειται στο γεγονός ότι τις εξετάσεις ναι μεν τις διενεργούν τα πανεπιστήμια με θέματα καθηγητών αίθουσες πανεπιστημίων και επιτηρητές καθηγητές αλλά τα έσοδα τα καρπώνεται το ΔΙΚΑΤΣΑ – ΔΟΑΤΑΠ καθότι στα χαρτιά τις εξετάσεις τις διενεργεί το ΔΙΚΑΤΣΑ – ΔΟΑΤΑΠ αλλά πρακτικά οι εξετάσεις διενεργούνται από τα πανεπιστήμια Αθηνών και Θεσσαλονίκης . Αν γινόταν και στα χαρτιά οι εξετάσεις από τις σχολές αυτές τότε δεν θα χρειαζόταν να καταβάλουμε παράβολα. Εδώ σας παραπέμπουμε το αντίστοιχο κομμάτι της έκθεσης των ελεγκτών δημόσιας διοίκησης


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΛ: 210 3393537, 210 3393581
Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου 2004
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Ειδικός Γραμματέας του Σώματος Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) κ. Λάμπρος Γεωργακόπουλος έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα του ελέγχου που διενήργησε το Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. στο «ΔΙΚΑΤΣΑ».

«Το ποσό των 120 Ευρώ καταβάλλεται για κάθε κρινόμενο τίτλο σπουδών που κατατίθεται για αναγνώριση (διδακτορικός, μεταπτυχιακός, βασικός). Σημειώνεται ότι, τα έσοδα από τα παράβολα εξέτασης από τις επιτροπές κρίσης τίτλων της αλλοδαπής είναι σημαντικά και αποτελούν την κύρια πηγή χρηματοδότησης του ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2004 όπως έχει εγκριθεί, σε σύνολο εσόδων 2.366.550,00 Ευρώ, τα 1.780.000,00 Ευρώ προέρχονται από τα παράβολα αναγνώρισης τίτλων που καταθέτουν οι υποψήφιοι.

Ο ενδιαφερόμενος για αναγνώριση τίτλου σπουδών Ιατρικής και Οδοντιατρικής από ομοταγή Πανεπιστήμια του εξωτερικού, εκτός των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οφείλει να υποβληθεί σε εξετάσεις συμπληρωματικών μαθημάτων (στην παρούσα φάση απαιτούνται δύο μαθήματα για την Ιατρική και οκτώ μαθήματα για την Οδοντιατρική).
Ο υποψήφιος για να συμμετάσχει στις σχετικές εξετάσεις που ενεργεί το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α., υποχρεούται, εκτός των λοιπών δικαιολογητικών και ενώ έχει καταβάλλει 120 Ευρώ ως παράβολο της αρχικής αίτησης αναγνώρισης του τίτλου σπουδών του, να υποβάλλει την απόδειξη καταβολής παραβόλου εξετάσεων ύψους 88 Ευρώ για κάθε μάθημα που θα εξεταστεί, στον ειδικό λογαριασμό των Πανεπιστημίων, προκειμένου να καλυφθούν τα διάφορα έξοδα διενέργειας των εξετάσεων (π.χ. η υπερωριακή εργασία των υπαλλήλων του ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. που θα είναι αναγκαία για τη διεξαγωγή των εξετάσεων, η αμοιβή των μελών Δ.Ε.Π. για την επιτήρηση και βαθμολόγηση των γραπτών).

Σημειώνεται ότι, οι υποψήφιοι για αναγνώριση πτυχίων αλλοδαπής, πλην ιατρικής και οδοντιατρικής, που πρέπει με απόφαση του ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. να δώσουν εξετάσεις σε συμπληρωματικά μαθήματα, προκειμένου να αναγνωριστεί ο τίτλος σπουδών τους, δεν πληρώνουν παράβολο εξέτασης, όσα μαθήματα και όσες φορές τα δώσουν, γιατί τις εξετάσεις αυτές διενεργούν τα τμήματα ΑΕΙ και όχι το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α

Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό πού είχε κατατεθεί με το νομοσχέδιο του καινούριου οργανισμού τα έξοδα συνοπτικά είναι τα εξης

651.000 € ευρώ για τους μισθούς των εργαζόμενων στο φορέα.

240.000 ευρώ για τους Ακαδημαϊκούς συμβούλους.

15.000 € ευρώ για τη συμμετοχή των εκπροσώπων του φορέα σε διεθνής συνελεύσεις NARIC.

80.000 € ευρώ για έξοδα μετακίνησης αντιπροέδρων και Δ.Σ του Οργανισμού

Σύνολο : 986.000 € ευρώ

 

Τα οποία είναι κατά 400.000 ευρώ λιγότερα από τα έσοδα του οργανισμού χωρίς τα δικά μας παράβολα.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στο ίδιο νομοσχέδιο αναφέρεται και το ποσό των 4.070.000 ευρώ το οποίο που καλείται ο φορέας να πληρώσει εφάπαξ για τη δημιουργία του καινούριου του 4όροφου κτηρίου

Και η απλή μας ερώτηση είναι που τα βρήκαν;

Φυσικά στο τελικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων αφαιρέθηκε όλη η παράγραφος που αναφερόταν στα οικονομικά, αλλά υπάρχει ακόμα στο site του ΕΜΠ

http://www.ntua.gr/posdep/NOMOI/O-TITLOR-EIS.pdf

Και ερχόμαστε στη συζήτηση στη βουλή όπου ακούγαμε πράγματα τα οποία γνωρίζαμε και άλλα που δεν πιστεύαμε στα αυτιά μας.

Σας παραθέτουμε μερικά από αυτά από τα πρακτικά της βουλής.

8-3-2005

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ
Θέλω να σταθώ λίγο στο άρθρο 12 για τους πτυχιούχους ιατρικών και οδοντιατρικών σχολών από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μεγάλο ζήτημα που υπήρχε στο προηγούμενο καθεστώς ήταν αυτό. Ιδιαίτερα με τους αποφοίτους ιατρικών σχολών του εξωτερικού πλην Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι γνωστές οι ταλαιπωρίες των φοιτητών. Υπήρχαν μεγάλες καθυστερήσεις. Βλέπαμε γονείς και παιδιά σε απόγνωση. Βλέπαμε νοθείες. Αλλά όχι μόνο νοθείες και πρέπει να το τονίσουμε σε αυτό το Βήμα. Βλέπαμε και προαποφασισμένες ποσοστώσεις από τους καθηγητές της ιατρικής. Καρατομούσαν. Κάνανε εξετάσεις -και το έχω ζήσει και ως Υπουργός Υγείας- και λέγανε εκ των προτέρων "πόσοι είναι; Επτακόσιοι; Θα περάσουν είκοσι"
Χρειάζεται να το δούμε αυτό το θέμα. Θα γίνονται εξετάσεις τώρα, όπως προβλέπει ο νόμος από το νέο φορέα, υπάρχει όμως εδώ σε εκκρεμότητα το θέμα της ύλης. Διάβασα τα πρακτικά της Επιτροπής. Δεν είμαι στην Επιτροπή. Έγιναν συζητήσεις και από εσάς, νομίζω, κύριε Υπουργέ. Μιλήσατε για βάσεις δεδομένων. Πώς θα γίνει αυτή η βάση δεδομένων; Είναι τόσο απλό; Αν υπεισέλθουν οι ιατρικές σχολές, θα έχουμε πάλι προβλήματα

9-3-2005

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΓΟΥΡΙΔΗΣ
Πίσω όμως από αυτά, δηλαδή πίσω από το πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ ή το ΙΤΕ, όπως το ονομάζουμε σήμερα, να ξέρετε ότι μπροστά μας θα βρούμε έναν ιδιότυπο ρατσισμό της ελληνικής κοινωνίας. Ποιος είναι αυτός; Πανεπιστήμια και καθηγητές που θεωρούσαν υποδεέστερο πανεπιστήμιο κάποιο άλλο ή οι καθηγητές κάποιους άλλους. Φοιτητικοί σύλλογοι που έλεγαν: «Εμείς δώσαμε αίμα και αγώνα, για να μπορέσουμε να περάσουμε στην ημεδαπή. Εσείς φύγατε στο εξωτερικό για να σπουδάσετε. αρα, πώς εσείς θα έρθετε και θα είσθε ίδιοι με εμάς;». Υπάρχει ένας ιδιότυπος ρατσισμός. Πρέπει να τα πούμε αυτά.
Υπάρχουν επίσης και οι επαγγελματικές οργανώσεις. Μη γελιέστε. Τα ποσοστά που έμπαιναν για τις ιατρικές σχολές της αλλοδαπής ως προς το θέμα της αναγνώρισης πού οφείλονταν; Στο ότι λέγαμε πόσους γιατρούς θα βγάλουμε. Δεν έμπαιναν οι ιατρικοί σύλλογοι στο μέσο;
Δεν έλεγαν ότι τόσο ποσοστό θα αναγνωρίσετε; Και αυτό νομίζετε ότι θα σταματήσεi;

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Όμως θα πρέπει να οριοθετηθεί η εξεταστέα ύλη. Σας πληροφορώ ότι υπήρχε μια κάστα καθηγητών συναδέλφων μου στα διάφορα πανεπιστήμια της Ιατρικής, οι οποίοι βλέποντας με κομπλεξισμό -με μια μανία που εγώ δεν μπόρεσα ποτέ να την εξηγήσω- τα παιδιά αυτά, έβαζαν θέματα εξετάσεων ειδικότητας. Τα αντιμετώπιζαν σαν ζώα κυριολεκτικά, με αποτέλεσμα να φτάσουμε όλοι εκεί που φτάσαμε.
Χρειάζεται λοιπόν οριοθέτηση των θεμάτων, θέματα συγκεκριμένης βαρύτητας, ώστε να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι ένας που δεν διαβάζει -που είναι ανίκανος ή που ήρθε από ένα πανεπιστήμιο από τα πολλά που υπάρχουν και δεν είναι καλά- σώνει και καλά θα περάσει. Αλλά τα καλά παιδιά, αυτά που διαβάζουν, πρέπει μέσα από την προσπάθεια που ξεκινούν να έχουν τη δυνατότητα να περάσουν και να βρουν και αυτά το δρόμο τους. Επομένως χρειάζεται διασφάλιση, εξασφάλιση της αξιοπιστίας και του καινούριου συστήματος.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΛΑΣ
Όχι μόνο οι αναγνωρίσεις των πτυχίων ήταν χρονοβόρες και γίνονταν με επιλεκτικές διαδικασίες αλλά και σε εξετάσεις των γιατρών και των οδοντιάτρων το ίδιο συνέβαινε. Εκτός αυτών, η κόρη της τότε διευθύντριας εχρησιμοποιείτο ως επιτηρήτρια. Συμμετείχε στην Επιτροπή Αποσφράγισης Γραπτών, στην Επιτροπή καταχώρησης βαθμολογίας, στην έκδοση αποτελεσμάτων και μάλιστα, χωρίς να έχει καμία σχέση με το ΔΙΚΑΤΣΑ, χωρίς κανείς να ελέγχει εάν προέβαινε σε αλλοίωση βαθμολογίας. Δεν έλεγχε κανείς εάν το «3» το έκανε «8».

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ
Εργαζόμενος στο Κρατικό Αθηνών έβλεπα απέναντι στο ΔΙΚΑΤΣΑ κάθε μέρα ατέλειωτες ουρές νέων ανθρώπων να συνωστίζονται ψάχνοντας σε κάτι καταλόγους που δεν ήξερα τι ήταν. Και όταν ρώτησα, πληροφορήθηκα ότι ήταν αυτοί που ερχόντουσαν για να δώσουν εξετάσεις στο ΔΙΚΑΤΣΑ. Έδιναν εξετάσεις, οι περισσότεροι αποτύγχαναν, τις επαναλάμβαναν. Και από εκεί και πέρα μελετώντας κανείς περισσότερο το φαινόμενο, βρίσκει και άλλα στοιχεία. Επισκεπτόμενος τους χώρους εκεί αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν η βάναυση κυριολεκτικά συμπεριφορά πολλών υπαλλήλων εκεί μέσα. Και όσο πιο ψηλά βρισκόντουσαν στην ιεραρχία, τόσο χειρότερη ήταν η συμπεριφορά τους. Συμπεριφέρονταν με έναν τρόπο που ήταν απαράδεκτος για ευνομούμενη χώρα. Και εκ των υστέρων πληροφορήθηκα και εγώ ότι κάποιοι απο αυτούς που ήσαν στην κορυφή ήταν αναμεμειγμένοι σε πάρα πολλά σκάνδαλα που πήραν ελπίζω- το δρόμο της δικαιοσύνης και της οριστικής κάθαρσης. Ας το ελπίσουμε!

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ
Τα θέματα αναγνώρισης πτυχίων Ιατρικής και Οδοντιατρικής είναι το βασικό ζήτημα στο άρθρο 12. Σε όλη τη συζήτηση και στην επιτροπή και από τους σημερινούς Υπουργούς και από τους πρώην και από τους συναδέλφους υπήρξε μια κοινή διαπίστωση ότι το απόστημα στο προηγούμενο καθεστώς βγήκε στο χώρο της αναγνώρισης διπλωμάτων ιατρικής από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να το προσέξουμε ιδιαίτερα. Πέραν της νοθείας και της συναλλαγής υπήρξε και συνειδητή άποψη για καρατομηση των υποψηφίων προς αναγνώριση από της ιατρικές σχολές. Προκύπτει λοιπόν το θέμα σε σχέση με την εξεταστέα ύλη και με τη βάση δεδομένων πώς υπεισέρχονται οι ιατρικές σχολές. Αυτό το ζήτημα πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε πολύ γρήγορα γιατί φοβάμαι ότι θα επανέλθουμε στο παλιό καθεστώς

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗΣ
Η τρίτη παρατήρησή μου αφορά το θέμα των εξετάσεων, εκεί που τελικά κορυφώνεται το πρόβλημα. Θα έπρεπε τελικά μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο όλη η διαδικασία των εξετάσεων να καθορίζεται με πάρα πολύ μεγάλη ακρίβεια. Oι εκφράσεις του τύπου ότι μπορεί τα μαθήματα να είναι έξι, μπορεί όμως και να είναι δέκα, ότι μπορεί τελικά η εξέταση να γίνεται με το σύστημα των πολλαπλών ερωτήσεων ή μπορεί να μην γίνεται, ότι μπορεί η διόρθωση να γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο ή μπορεί να μην γίνεται, δεν νομίζω ότι αποτελούν προϋποθέσεις για μία σωστή ανάπτυξη της εξεταστικής διαδικασίας.
Εξάλλου, τα προβλήματα τα οποία έχουν τεθεί και από τους συλλόγους των ταλαιπωρημένων από το ΔΙΚΑΤΣΑ αφορούν ακριβώς αυτά τα θέματα, δηλαδή το συγκεκριμένο καθορισμό της ύλης, των μαθημάτων και του τρόπου εξέτασης. Επίσης, απορώ γιατί εκείνο το βασανιστικό παράβολο δεν καθορίζεται τελικά από το νομοσχέδιο αυτό να καταβάλλεται εφάπαξ, αλλά κάθε φορά να συνοδεύει αυτόν που τελικά θα καταφύγει στον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. για να αναγνωρίσει το πτυχίο του.
Εξάλλου, στην Επιτροπή είχα αναφερθεί σε μία έκθεση η οποία αναφέρει ότι τα έξοδα του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. είναι 906.000.000 ευρώ και οι εισπράξεις από παράβολα είναι 1.780.000 ευρώ. Τελικά, και αυτός ο Οργανισμός κινδυνεύει να γίνει ένα εισπρακτικό εργαλείο, ενώ δεν πρέπει γιατί πρόκειται για καθαρά ένα ακαδημαϊκό εργαλείο.

 

Και καταλήγουμε με τον «υπεύθυνο» του ΥΠΕΠΘ για το ΔΙΚΑΤΣΑ – ΔΟΑΤΑΠ

 

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ
Σε ότι αφορά τις εξετάσεις κυρίως για τους πτυχιούχους ιατρικών και οδοντιατρικών σχολών. Με το σχέδιο νόμου λαμβάνουμε πρόνοια και κατοχυρώνουμε πρώτον ότι η εξεταστέα ύλη θα προσδιορίζεται εκ των προτέρων, πράγμα που δεν υπήρχε. Δεύτερον, θα ανακοινώνονται δημοσίως. Τρίτον, ότι θα είναι σε αντίστοιχο επιστημονικό επίπεδο των πτυχιακών εξετάσεων πράγμα που δεν υπήρχε και ελέχθη προηγουμένως ότι υπήρχαν καταστρατηγήσεις, μπλοκαρίσματα και ότι έμπαιναν θέματα που ήταν παραπάνω από το επίπεδο του πτυχίου. Δίνουμε τη δυνατότητα να δει το γραπτό του και επίσης να ζητήσει επαναβαθμολόγηση αν τυχόν προκύψει κάποιο σφάλμα. Παράλληλα έχουμε ξεκινήσει την προετοιμασία για να έχουμε μια δεξαμενή ερωτήσεων ούτως ώστε από αυτές 2000-3000 σε κάθε μάθημα, να μπορεί ο υποψήφιος να τις διαβάσει και να περάσει το μάθημα.

Θα ήθελα ακόμη να πω για τις εξετάσεις της ιατρικής ότι μέχρι τώρα την ευθύνη των εξετάσεων την είχαν οι ιατρικές σχολές. Με το σχέδιο νόμου την ευθύνη των εξετάσεων την έχει ο ΔΟΑΤΑΠ και δεν τις έχουν οι ιατρικές σχολές ώστε να παρεμβάλουν τα πάσης φύσεως εμπόδια που θίξατε προηγουμένως. Έτσι οι ιατρικές σχολές θα έρχονται να βοηθούν, οι καθηγητές δηλαδή τον ΔΟΑΤΑΠ στην διεξαγωγή των εξετάσεων που επιδιώκουμε να γίνονται με ένα ηλεκτρονικό σύστημα, όπου οι ερωτήσεις θα είναι μέσα στα κομπιούτερς, θα έρχονται οι φοιτητές και θα κληρώνονται σε κάθε κομπιούτερ χωριστά οι εκατό ερωτήσεις, θα απαντούν και με την απάντησή τους θα παίρνουν απόδειξη του τι απάντησαν σωστά και τι όχι. Έτσι δεν θα παρεμβαίνει ανθρώπινο χέρι και υποκειμενική κρίση. Επίσης τα αποτελέσματα θα βγαίνουν αυτόματα και έτσι πιστεύουμε ότι θα κτυπήσουμε το ζήτημα της διαβλητότητας, της διαφάνειας και όλων αυτών των φαινομένων που ταλαιπώρησαν το ΔΙΚΑΤΣΑ, τους γονείς, τους φοιτητές όλα αυτά τα χρόνια.

 

 

Και εμείς αναρωτιόμαστε : Aν την ευθύνη των εξετάσεων μέχρι τώρα την είχαν οι ιατρικές σχολές τότε εμείς γιατί πληρώναμε παράβολα στο ΔΙΚΑΤΣΑ;

 

Σήμερα, 15 μέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων της Ιατρικής και  37 μέρες πριν τις εξετάσεις Οδοντιατρικής ΔΕΝ υπάρχει ΚΑΜΙΑ ανακοίνωση περι ανακοίνωση της ύλης και όπως και καμία ανακοίνωση γενικώς με το πώς θα είναι το «νέο» αυτό σύστημα εξετάσεων από τον «νέο» οργανισμό. Η ύλη που έχει δώσει το ΔΙΚΑΤΣΑ είναι από το 2003 και πριν αλλάξει ο οργανισμός σε ΔΟΑΤΑΠ και η ύλη για την οδοντιατρική έχει να αλλάξει από το Μάιο του 2004 σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ΔΙΚΑΤΣΑ-ΔΟΑΤΑΠ (www.dikatsa.gr) . Και στις δύο περιπτώσεις η ύλη είναι εκπρόθεσμη καθότι σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο η ύλη ισχύει για ένα χρόνο αν και στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν αναφέρει πουθενά για την ύλη που ίσχυε πριν την ψήφιση του καινούριου νομοσχεδίου.. Σας παραθέτουμε το αντίστοιχο κομμάτι του ισχύοντος νόμου.

 

Άρθρο 4

Προϋποθέσεις αναγνώρισης τίτλων

5. Ο Οργανισμός σε συνεργασία με πανεπιστημιακά και τεχνολογικά τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης διενεργεί ειδικές γραπτές εξετάσεις για την αξιολόγηση των απαιτούμενων συμπληρωματικών μαθημάτων και για τον έλεγχο των αποκτηθεισών γνώσεων, όταν το κρίνει σκόπιμο. Οι εξετάσεις μπορεί να γίνονται και με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών, η δε βαθμολογία των δοκιμίων των εξεταζομένων μπορεί να γίνεται και με ηλεκτρονικό τρόπο. Η εξεταστέα ύλη προσδιορίζεται εκ των προτέρων, ισχύει για ένα έτος, ανακοινώνεται δημοσίως και έχει το αντίστοιχο επιστημονικό επίπεδο των εξετάσεων που διοργανώνουν τα ημεδαπά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα γα την απόκτηση του αντίστοιχου πτυχίου. Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων οι εξετασθέντες έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την επίδειξη του γραπτού τους από τα αρμόδια όργανα του Οργανισμού και την επαναβαθμολόγησή του, εάν προκύψει σφάλμα ή παράλειψη στην αρχική βαθμολόγηση. Ειδικότερα θέματα ως προς τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων και τη διαδικασία επαναβαθμολόγησης ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μετά από πρόταση του Δ.Σ. του Οργανισμού κατά το άρθρο 15 παρ. 2. Για τη συμμετοχή στις εξετάσεις καταβάλλεται παράβολο στον Οργανισμό.

 

Αξιοσημίοτο είναι επίσης ότι η ύλη της οδοντιατρικής είναι τίτλοι των περιεχομένων βιβλίων των καθηγητών σε μια προσπάθεια προώθησης αυτών των βιβλίων. Να αναφέρουμε ότι για κάθε μάθημα θα πρέπει να διαβάσουμε τουλάχιστον 4-7 βιβλία και παρόλο αυτά εξακολουθούν να υπάρχουν ερωτήσεις με αμφισβητούμενες απαντήσεις σύμφωνα με τα συγγράμματα όπως επίσης και ερωτήσεις που δεν βρίσκουμε τις απαντήσεις πουθενά.

 

Τέλος θα θέλαμε να σας αναφέρουμε ότι κανονικά δεν θα έπρεπε να έχουμε πρόσβαση στις ερωτήσεις παλιότερων εξεταστικών καθότι μας απαγορεύεται να πάρουμε το φυλλάδιο με τις ερωτήσεις μετά το τέλος της εξέτασης και ούτε φυσικά ανακοινώνονται τα θέματα και οι σωστές απαντήσεις από τον οργανισμό. Παρόλο αυτά οι ίδιοι υπάλληλοι του ΔΙΚΑΤΣΑ – ΔΟΑΤΑΠ προωθούν τα θέματα σε φροντιστήρια (καθότι είναι και ο μοναδικός τρόπος απόκτησης των θεμάτων ) τα οποία κάνουν χρυσές δουλειές σε βάρος των εχόντων (περίπου 1000-1500 ευρώ το μάθημα) όπως και οι ίδιοι καθηγητές ή βοηθοί καθηγητών προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με ιδιαίτερα μαθήματα με αμοιβή ανάλογα με την περίσταση.

 

Τα θέματα των προηγούμενων εξεταστικών μπορείτε να τα βρείτε στην ιστοσελίδα μας που έγινε με σκοπό τον αντίλογο στα κακώς κείμενα του ΔΙΚΑΤΣΑ – ΔΟΑΤΑΠ

http://www.virtual-dentistry.com

 

 

Αυτή την επιστολή την στέλνουμε γιατί απλά δεν έχουμε άλλο τρόπο αντίδρασης καθότι έχουμε δίκαιο και το ξέρουμε αλλά το δίκαιο σε αυτή τη χώρα μόνο δημοσιογραφικά η νομικά μπορεί να το βρεί κανείς. Καθότι επιστήμονες και όχι δικηγόροι επιλέγουμε τον πρώτο τρόπο  

 

Με εκτίμηση στο πρόσωπο σας,

Η αγανακτισμένη ομάδα

VD
e-mail virtualdentistry@yahoo.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 18.05.2005 18:40:01
 
Αναγνώσθηκε 1312 φορές