Διαφόρων Φορέων

Σμπόνιας Νικόλαος                                                                  Καναλάκι 6-5-2005
Αντ/δρος ΕΛΜΕ Πρέβεζας


      
    Επιχειρώντας να απαντήσω στις αιτιάσεις και την "χολή" του,συναδέλφου θέλω να πιστεύω, κ.Χρυσόγελου, για τις θέσεις μου ,"Περί απαλλαγής των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, από εξωδιδακτικές εργασίες ", εύχομαι στον ίδιο αλλά και σε όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς  "Χριστός Ανέστη"  και Χρόνια Πολλά. Η αναφορά μου αυτή στο θέμα της απαλλαγής, είναι η τελευταία και δεν πρόκειται να επανέλθω, έστω και άν προκληθώ. Και ήταν πρόκληση, το κείμενο του συναδέλφου Χρυσόγελου. 
         Αιτιάται ο συνάδελφος για το "όψιμο ενδιαφέρον μου" ,για τη απαλλαγή των πολυτέκνων.Του ζητώ συγγνώμη , γιατί δέν επέδειξα το ίδιο ενδιαφέρον , πρίν από την Δ2/20203/2005, απόφαση του Υφυπουργού κ. Καλού, αλλά δεν διέθετα μαντικές ικανότητες , για να γνωρίζω τον ακριβή χρόνο έκδοσης της συγκεκριμένης απόφασης και να προηγηθώ.Άλλωστε ήμουν σαφής στο κείμενο , ότι αιτία και αφορμή ήταν η συγκεκριμμένη απόφαση. Αλλά η, ενδεχόμενη, οργή του συναδέλφου, τον εμπόδισε να διαβάσει, σε βάθος και να αναλύσει το κείμενό μου. 
           Σου έδωσα την εντύπωση κ. συνάδελφε , ότι αγνοώ τις σχετικές αποφάσεις , για την απαλλαγή των πολυτέκνων, όταν σαφέστατα ανέφερα, ότι έως τώρα η εφαρμογή τους είχε δυνητικό χαρακτήρα για τους Συλλόγους των καθηγητών; Τί διαφορετικό είπε ο συνάδελφος όταν αναφερόμενος ακόμη και σε αποφάσεις του ΣτΕ,γράφει:"Επειδή όμως τα ανωτέρω έγγραφα, ήταν απλώς μία σύσταση-ευχή στους Συλλόγους(σημ.2) και" δεν έχω απαλλαγεί ποτέ από αυτές τις εργασίες... όχι γιατί δεν θέλω, αλλά γιατί έχω κουρασθεί να έρχομαι σε αντιπαράθεση με συναδέλφους στον Σύλλογο διδασκόντων(σημ.4)"; Αλήθεια  συνάδελφε υπήρξε Διευθυντής Σχολείου ή Σύλλογος Διδασκόντων, που δεν εφάρμοσαν υπουργικές αποφάσεις και αποφάσεις του ΣτΕ και δεν καταγγέλθηκαν ηθικά, νομικά και διοικητικά; Γιατί δεν προβήκατε στις νόμιμες ενέργειες για να διασφαλίσετε τα, από του Νόμου, θεσπισθέντα, δικαιώματά σας;
         Ποιός ήταν, συνάδελφε ,ο μέγιστος εμπαιγμός που σε γέμισε με "ιερή" αγανάκτηση;Το γεγονός ότι συνάδελφοι πολύτεκνοι, ακόμη και τώρα, εξακολουθούν να διαθέτουν τον εαυτό τους και τον χρόνο τους σε εξωδιδακτικές εργασίες;
Είναι άλλο πράγμα η πολυτεκνία, ως δώρο Θεού και άλλο πράγμα ο" επαγγελματισμός " αυτής.Προφανώς δεν είμαι εγώ αυτός που θα αμφισβητήσω( και γιατί δεν μπορώ και γιατί δεν θέλω), το γεγονός  ότι "εμείς οι πολύτεκνοι είμεθα πρώτα παιδαγωγοί και με συνείδηση".Αλλά δεν είστε μόνο εσείς παιδαγωγοί και με συνείδηση συνάδελφε.Η πλειονότητα των λειτουργών έχει τα αυτά χαρακτηριστικά.Εκτός άν υπονοείς ότι όσοι συνάδελφοι δεν είναι πολύτεκνοι, όπως ο γράφων,δεν μπορούν να είναι ή δεν είναι παιδαγωγοί.
         Αυτό που με ενόχλησε συνάδελφε, στην υπουργική απόφαση είναι το σημείο που αναφέρει ότι η Δ/νση του σχολείου, μπορεί να αναθέσει εργασία σε πολύτεκνο εκπαιδευτικό, όταν σαφέστατα απαλλάσονται (μάλιστα διερωτήθηκα, τί μπορεί να αναθέσει η Δ/νση του Σχολείου) και κυρίως το γεγονός ότι με βάση το γράμμα και το πνεύμα της συγκεκριμμένης εγκυκλίου οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί αποκλείονται από τις θέσεις των Υποδ/ντών και Δ/ντών.
Για το θέμα αυτό συνάδελφε δεν κάνεις καμμία αναφορά, εκτός από το σημείο ότι στα συνεκτιμώμενα προσόντα των υποψηφίων να λαμβάνεται υπ' όψιν και να πριμοδοτείται, αναλόγως, η οικογενειακή κατάσταση.Ρωτώ συνάδελφε εγώ που έχω δύο παιδιά ή οικογένειες , που δεν είχαν αυτό το δώρο Θεού (το εννοώ πραγματικά), να έχουν παιδί, είμαι αξιοκατάκριτος και καταδικαστέος.
         Μάθε, εν τέλει, συνάδελφε, ότι κανένα μένος ή οργή δεν έχω για την απαλλαγή από τις εξωδιδακτές εργασίες, συντάσσομαι με τους πολύτεκνους και  τους "ζηλεύω". Επαναλαμβάνω ότι είναι άλλο πράγμα ο πολυτεκνία, ως δώρο Θεού και άλλο πράγμα ο "επαγγελματισμός" αυτής.
         Με ευχαριστείς, συνάδελφε, στο τέλος του κειμένου σου για τα καλά μου λόγια... και ελπίζεις να με έχετε συμπαραστάτη... . Άν διάβαζες προσεκτικά και το πρώτο κείμενο, θα διαπίστωνες την θέση αυτή, αλλά φαίνεται ότι "μένος" και "ιερή" αγανάκτηση, αναίτια, σε κατέλαβε, γιατί κάποιος, με άλλο, ίσως , τρόπο προσπάθησε να συμπαρασταθεί στον αγώνα σας.
        Κλείνω συνάδελφε με τις ειλικρινείς ευχές μου: "Πάσχα το γλυκύ ημίν αναδέδεικται, Πάσχα Ελλήνων Πάσχα. Αναστασίμους ασπασμούς, αλλήλοις περιπτυξόμενοι, δώμεν. 'Ασωμεν και τοις μισούσιν ημάς το: Ανάστα ο Κύριος".

     
Σημ: Η χρήση του ενικού γίνεται για να δηλωθεί η οικειότητα και η συμπαράσταση στους πολύτεκνους

           
   



                                                                                                                                                             


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 10.05.2005 08:38:09
 
Αναγνώσθηκε 1442 φορές