Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ                                                

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                    

ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Τ.Θ.         : 18087, Τ.Κ.54007 - Θεσσαλονίκη

Τηλ.         : 6947027018 (Παγάνα Βαΐα)

                  6974013935 (Κουτσού Κασσιανή) 

                  6944884821 (Τσομπανάκη  Σεβασμία)

                  6977970198 (Καπετανάκου Ευτυχία)

                  6977417459 (Κατσούρας Σωτήρης)

e-mail : pasipanem@yahoo.gr

 

 

 

θέμα:<<Μουσικά σχολεία και…εξομοίωση>>

 

 

 

 

Ο λόγος σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στη μουσική εκπαίδευση της χώρας.

Κάνοντας μια αναφορά στα μουσικά σχολεία ,βασικός σκοπός της δημιουργίας των οποίων ήταν  η αναβάθμιση της μουσικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα ,θα λέγαμε ότι σήμερα είναι αμφίβολο αν εξυπηρετείται τελικά ο αρχικός τους στόχος και αυτό γιατί η επιλογή του κατάλληλου προσωπικού που θα στελεχώνει τα  συγκεκριμένα σχολεία, είναι ένα γεγονός που κάθε χρόνο προκαλεί αρκετά ερωτηματικά και ποικίλα προβλήματα.

Η μοριοδότηση των τυπικών προσόντων των υποψήφιων εκπαιδευτικών που άρχισε από το 2003,έδειξε τη διάθεση να μπει επιτέλους μια τάξη στο καθεστώς των προσλήψεων, το οποίο μέχρι τότε ήταν σαφώς διαβλητό γιατί πολύ απλά δεν υπήρχαν σαφή κριτήρια επιλογής προσωπικού.

Για να μιλάμε όμως για ουσιαστική αναβάθμιση του θεσμού, την οποία τον τελευταίο καιρό επιζητούν διακαώς πολλοί εκπρόσωποι του, θα πρέπει στο μουσικό σχολείο να τεθεί ως απαραίτητη προϋπόθεση ότι ο υποψήφιος εκπαιδευτικός θα είναι οπωσδήποτε κάτοχος πτυχίου Α.Ε.Ι.

 πάνω στο γνωστικό αντικείμενο που έχει κληθεί να διδάξει, δηλαδή πάνω στη μουσική και όσον αφορά στον τομέα των οργάνων να έχει επιπλέον τους αδιαβάθμητους  τίτλους σπουδών των ωδείων ,έως ότου δημιουργηθεί φορέας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ,ο οποίος θα δίνει αναγνωρισμένους και θεσμοθετημένους τίτλους σπουδών(μουσική ακαδημία).

Είναι παράδοξο και τραγελαφικό τα μουσικά σχολεία να στελεχώνονται από τη μία από αποφοίτους τμημάτων Α.Ε.Ι., άσχετα με τη μουσική και η συγκεκριμένη κατηγορία να χαρακτηρίζεται ως ΠΕ16 και από την άλλη μεριά από αποφοίτους λυκείου(χωρίς να είναι πιστοποιημένο κάποιες φορές ακόμη και αυτό),με αδιαβάθμητους καλλιτεχνικού τύπου τίτλους σπουδών,  οι οποίοι χαρακτηρίζονται επίσης ως ΠΕ.

Είναι καιρός η πολιτεία να αντιμετωπίσει το θέμα με τη δέουσα προσοχή και σοβαρότητα, ώστε να επέλθει επιτέλους η πολυπόθητη τάξη πραγμάτων.

 

Πολλοί απόφοιτοι ωδείων ασχολούνται τελευταία με το φλέγον γι αυτούς θέμα της <<εξομοίωσης>>.

Θα πρέπει πριν επικαλεσθούν ως επιχείρημα την εξομοίωση των δασκάλων αποφοίτων παιδαγωγικών ακαδημιών με τους δασκάλους αποφοίτους παιδαγωγικών τμημάτων δημοτικής εκπαίδευσης να αντιληφθούν ότι οι δάσκαλοι είναι και στις δύο περιπτώσεις απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και για το λόγο αυτό καλό θα ήταν να σταματήσουν να ..εκτίθενται με το να επικαλούνται ανόμοιες θεσμικά καταστάσεις εις το όνομα της..<<συναδελφικής αλληλεγγύης>>.

Οι μουσικολόγοι- μουσικοπαιδαγωγοί  της χώρας ,οι οποίοι ενδιαφέρονται περισσότερο από τον οποιονδήποτε για τη μουσική αναβάθμιση της  εκπαίδευσης και οι οποίοι είναι οι πλέον αρμόδιοι για να  συνεισφέρουν στην επίτευξή της ,δεν  θα συμβάλλουν στην προώθηση ημίμετρων καταστάσεων μόνο και μόνο για να εξακολουθεί να διαιωνίζεται μια  κατάσταση η οποία εξυπηρετεί  συγκεκριμένα συμφέροντα που δεν έχουν καμία σχέση με το ζητούμενο ,την αναβάθμιση δηλαδή της μουσικής παιδείας.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 09.05.2005 23:05:01
 
Αναγνώσθηκε 1100 φορές