Διαγωνισμοί εκπαιδευτικών

Αγαπητέ συνάδελφε,
έχω τη γνώμη ότι συγχέεις την κριτική σκέψη με την "απλή συλλογιστή".Στη κατασκευή ερωτήσεων (κλειστού ή ανοιχτού τύπου) υπάρχουν μερικοί γενικοί κανόνες, παραθέτω ορισμένους από αυτούς:
 
Εκείνο, το οποίο ζητείται από τον εξεταζόμενο πρέπει να εκφράζεται με σαφήνεια και απλότητα. Λέξεις η φράσεις δύσκολες ή διφορούμενης σημασίας πρέπει να αποφεύγονται.
 
Να μη προδίδεται με κανένα τρόπο η ορθή απάντηση, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ερωτήσεις κλειστού τύπου
 
Να αποφεύγονται γενικά οι λεπτομέρειες και τα εξεζητημένα θέματα (βλέπε πεδία βασικών γνώσεων, σύμφωνα με την προκήρυξη, για τους φυσικούς: Χημεία, Βιολογία και Γεωλογία - Γεωγραφία)
 
Μεγάλο ρόλο στην ποιότητα των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής διαδραματίζει η καλή επιλογή των παρεμβολών (λανθασμένες απαντήσεις). Αυτές πρέπει να είναι ομοιογενείς και γραμματικά, αλλά και όσον αναφορά στη σχέση τους με το πρόβλημα που τίθεται, χωρίς όμως η μία να αποκλείει ξεκάθαρα την άλλη, πράγμα που θα λιγόστευε τη δυσκολία ευρέσεως της ορθής απαντήσεως και θα μετέβαλε την ανεύρεσή της από αποτέλεσμα γνώσεως και μελέτης σε ικανότητα διαλογής. Το άτομο που δεν κατέχει καλά την ύλη, στην οποία αναφέρεται η ερώτηση πρέπει να δυσκολεύεται να εντοπίσει την ορθή απάντηση με βάση εξωτερικά κριτήρια.
 
Αυτά, όσο αναφορά τα ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ που τα γνωρίζει κάθε θεματοδότης που ελάχιστα ασχολείται με την εκπαίδευση!
 
Καλή επιτυχία σε όλους!!!
 
Γιώργος Ρετσίνης, Φυσικός.


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 26.04.2005 20:15:01
 
Αναγνώσθηκε 3189 φορές