Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΕΝΩΣΗ  ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

(TECHNOLOGY TEACHERS ASSOCIATION)

Πτυχιούχοι ΑΣΕΤΕΜ - ΣΕΛΕΤΕ

 

Τηλ/Fax: 210-5570600, κιν: 6932785003,      http://www.ete.gr ,  e-mail: ete-www@ath.forthnet.gr

 Τ.Θ. 25046 – Τ.Κ. 10026 ΑΘΗΝΑ

 

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ  ΤΟΥ Δ.Σ.  ΤΗΣ Ε.Τ.Ε.  ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΥΠ.Ε.Π.Θ. ΣΤΟ ΕΣΥΠ

ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

 

Το Δ.Σ. της Ενώσεως Τεχνολόγων  Εκπαιδευτικών μελέτησε την πρόταση που κατατέθηκε στο ΕΣΥΠ, στα πλαίσια του Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, από τον εκπρόσωπο του ΥΠΕΠΘ, για τη σχεδιαζόμενη μεταρρύθμιση στην Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Η πρόταση αυτή επέτεινε την ανησυχία, μαθητών και εκπαιδευτικών, για τις επικείμενες εξελίξεις.

 

Είναι φανερό, ότι δεν έχει γίνει επιστημονική  μελέτη  και αξιολόγηση του υπό κατάργηση συστήματος των ΤΕΕ, ώστε να εξαχθούν χρήσιμα και απαραίτητα συμπεράσματα για τη δόμηση του νέου συστήματος. Το ίδιο έγινε και στις προηγούμενες μεταρρυθμίσεις, με τα γνωστά αποτελέσματα.

Για μια ακόμα φορά οι  μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα μετατραπούν σε «πειραματόζωα».

 

Η πρόταση κατατίθεται σε μια χρονική στιγμή, κατά την οποία οι μαθητές των Γυμνασίων επισκέπτονται  τις σχολικές μονάδες των ΤΕΕ για να ενημερωθούν για τις επιλογές που τους παρέχουν τα υπό κατάργηση σχολεία...

Αλήθεια, οι συνάδελφοι για ποια, ακριβώς, σχολεία θα μιλήσουν στους μαθητές προκειμένου αυτοί να εγγραφούν αμέσως μετά τις εξετάσεις τους,

τον Ιούνιο;

Εκτιμούμε πως τα χρονικά περιθώρια, για την ανάπτυξη του νέου τύπου σχολείου, από το νέο σχολικό έτος, είναι ιδιαίτερα στενά, σχεδόν ανύπαρκτα, και μάλιστα χωρίς αλλαγές στο υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα.

Για μια ακόμα φορά, σε κλίμα σύγχυσης  και αβεβαιότητας,  προβλέπουμε σημαντική μείωση των μαθητών της Α΄ τάξης στην Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση.

 

Το κείμενο είναι γενικό, με ασάφειες και αντιφάσεις. Για  παράδειγμα, αναφέρεται ότι το ΕΠΑΛ θα παρέχει απολυτήριο ισότιμο με του Γενικού Λυκείου και ταυτόχρονα  Επαγγελματική Εκπαίδευση  επιπέδου 3 (πτυχίο σε επίπεδο τομέα) !!! Πώς είναι δυνατόν να συμβεί αυτό και σε πόσο χρόνο;

Σοβαρή παράλειψη είναι το ότι δεν αναφέρεται το τι θα γίνει με το επίπεδο 2.

Θα παρέχεται έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα ή θα είμαστε η μοναδική χώρα στην ΕΕ που δεν θα το παρέχει;

 

 Αναφέρεται σε «σύγχυση όσον αφορά στο επαγγελματικό ‘προφίλ’ των αποφοίτων ΤΕΕ στην αγορά εργασίας», τώρα που υπάρχουν ειδικότητες , με σχετικά σαφή ‘προφίλ’. Πώς  φαντάζεται ο εισηγητής ότι θα ξεπεραστεί το πρόβλημα αυτό όταν τα ‘προφίλ’ θα διευρυνθούν, λόγω του ότι το πτυχίο θα αναφέρεται σε επίπεδο τομέα;

Το αντίθετο θα συμβεί. Είναι δυνατόν να δίδεται πτυχίο χωρίς ειδικότητα;

Το Επαγγελματικό Λύκειο δεν θα έχει επαγγελματικές διεξόδους αφού με την  κατάργηση των ειδικοτήτων οι απόφοιτοί του θα είναι ουσιαστικώς ανειδίκευτοι.

 

Δεν θα υπάρχει καμία σύνδεση με την αγορά εργασίας (οι απόφοιτοί του δεν    θα μπορούν να εργαστούν στην αγορά).

Δεδομένου ότι το Επαγγελματικό Λύκειο θα παρέχει Γενικές Τεχνολογικές Γνώσεις και περιορισμένες επαγγελματικές δεξιότητες, εύλογα διερωτάται κανείς, ποιος φορέας θα παρέχει τις ειδικότητες;

Εφ’όσον το πτυχίο (;) δεν θα έχει ανταπόκριση ουσιαστική, παρά μόνο τυπική στην αγορά εργασίας (αφού δε θα αποκτά ο μαθητής γνώσεις και δεξιότητες της ειδικότητας) για ποιο λόγο να επιλέξει την παρακολούθηση του Επαγγελματικού Λυκείου;

 

   Οι γνωρίζοντες  τα θέματα ΤΕΕ  επιφανειακά, συγχέουν  τις εξελίξεις στα επαγγέλματα (τις οποίες πρέπει να είναι ικανοί οι πτυχιούχοι της ΤΕΕ να παρακολουθούν, δια βίου), με «νέες επαγγελματικές ενασχολήσεις»,δηλαδή με τη ριζική αλλαγή επαγγελματικής κατεύθυνσης.

   Είναι σαφές ότι οι αρχικές επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες που δίνονται σήμερα σε ένα μαθητή, ο οποίος έχει πτυχίο και αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα, ώστε να βγει στην αγορά εργασίας, αποτελούν τη βάση στην οποία θα στηριχθούν οι μετέπειτα επιμορφώσεις του, στην  ίδια,  κατά κανόνα, επαγγελματική κατεύθυνση.

 

 

Γίνεται αναφορά: «Δεν μπορεί να αγνοηθεί το  υπάρχον μόνιμο προσωπικό».

Πώς θα γίνει αυτό όταν υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις στις ώρες διδασκαλίας ΤΕΕ – ΕΠΑΛ, για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων;

 

 

Για μια ακόμα φορά δεν αναδεικνύεται η αναγκαιότητα ίδρυσης Πανεπιστημίου, με βασικά αντικείμενα, την έρευνα σε θέματα ΤΕΕ,  την αρχική κατάρτιση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την κατάρτιση στελεχών  της ΤΕΕ.

Είναι πανθομολογούμενο ότι η  ΣΕΛΕΤΕ, έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, τριάντα και πλέον έτη, σε αυτόν τον τομέα.

Είναι ανάγκη, στο πλαίσιο των σχεδιαζόμενων αλλαγών στην ΤΕΕ να   μετεξελιχθεί σε Πανεπιστήμιο, όπως, άλλωστε, διακήρυτταν, πριν τις εκλογές,  τα στελέχη του τομέα Παιδείας της ΝΔ.

 

Τα παραπάνω, όπως και άλλες μικρότερες λεπτομέρειες, δείχνουν, για μια ακόμα φορά, το  πόσο επιπόλαια και επιφανειακά αντιμετωπίζεται η ΤΕΕ στη χώρα μας. Πότε άραγε θα ακουστεί και η γνώμη όλων των ενδιαφερομένων φορέων; Πότε επιτέλους θα δοθεί τέλος στους σχεδιασμούς, επί χάρτου, ανθρώπων που έρχονται και παρέρχονται, μαζί με κάθε Υπουργό, και αλλάζουν, κατά το δοκούν, την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας;

 

Καλούμε το ΥΠΕΠΘ να μην προχωρήσει σε βεβιασμένη νομοθέτηση του Επαγγελματικού Λυκείου και να συζητήσει σε βάθος, με τους εμπλεκόμενους φορείς, στη βάση της αναγκαιότητας για ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ, όπως και όλου του εκπαιδευτικού συστήματος, στη χώρα μας.

 

Για την Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών

ο πρόεδρος

Σεραφείμ Τριβέλλας



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 26.04.2005 19:05:01
 
Αναγνώσθηκε 1130 φορές