Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΠΕΡΝΙΔΑΚΗ - ΑΛΝΤΟΥΣ
Βουλευτής Επικρατείας - ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 21 Απριλίου 2005


Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΑΠΗΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΉ

Στη συνεδρίαση της Ειδικής Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής «Για την Αντιμετώπιση των Προβλημάτων που Απασχολούν τα Άτομα με Αναπηρία», την Πέμπτη 21 Απριλίου, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Μαριέττα Γιαννάκου ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για τις δράσεις, τα σχέδια και τις προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την Ειδική Αγωγή στη χώρα μας.

Κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής, η κ. Ελευθερία Μπερνιδάκη, Πρόεδρος της Διακομματικής Επιτροπής, εξέφρασε την αγωνία της, που σήμερα στη χώρα μας τα άτομα με αναπηρία βιώνουν καθημερινά, σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος, διακρίσεις και αποκλεισμούς για την άρση των οποίων απαιτείται μια ουσιαστική βελτίωση στην εκπαίδευση τους. Η Βουλευτής Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας επεσήμανε την ανάγκη να τεθεί ως άμεση προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας η αναβάθμιση της ειδικής αγωγής στη χώρα μας.

Η κ. Μπερνιδάκη στην τοποθέτηση της τόνισε τα ακόλουθα :

«Σήμερα δυστυχώς η ενσωμάτωση των αναπήρων στην κοινή εκπαίδευση αποτελεί μια εικονική πραγματικότητα, κάποιες πολιτικές επί χάρτου, οι οποίες σχεδιάστηκαν πρόχειρα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και ουσιαστικά δεν υλοποιήθηκαν ποτέ.

Πρέπει να αναβαθμισθούν οι υφιστάμενες Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και τα ειδικά σχολεία, καθώς και να βελτιωθούν οι κτηριακές υποδομές τους και οι συνθήκες προσβασιμότητας τους με ειδικές ράμπες και ανελκυστήρες για τους κινητικά αναπήρους. Τα ειδικά τμήματα για αναπήρους μαθητές, τα οποία δεν είναι επαρκώς εξοπλισμένα σήμερα, πρέπει να εξοπλιστούν με την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί και το επιστημονικό προσωπικό που απασχολείται στην ειδική αγωγή είναι σωστό να επιλέγεται με βασικό κριτήριο τις σπουδές τους και την εξειδίκευση τους στο συγκεκριμένο αντικείμενο και όχι με άλλα ασαφή και άσχετα κριτήρια όπως γίνεται σήμερα. Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν σήμερα σε ειδικά σχολεία δάσκαλοι τυφλών μαθητών που να μην γνωρίζουν γραφή Βraille και δάσκαλοι κωφών που δεν γνωρίζουν την νοηματική γλώσσα.

Σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου οι ανάπηροι φοιτητές αντιμετωπίζουν επίσης πολλά προβλήματα, θα ήταν εξαιρετικά ωφέλιμη η δημιουργία, σε κάθε πανεπιστήμιο ξεχωριστά, μιας ειδικής διεύθυνσης αναπηρικών θεμάτων που θα είχε τη δυνατότητα, σε συνεργασία με όλες τις σχολές που το απαρτίζουν, να παρεμβαίνει και να λύνει όσα προβλήματα δημιουργούνται στους αναπήρους φοιτητές. Θα μπορούσε να τεθεί το θέμα αυτό και στη σύνοδο των Πρυτάνεων των Πανεπιστημίων και των Προέδρων των ΤΕΙ.

Τα ειδικά σχολεία πρέπει να διατηρηθούν και να βελτιωθούν και εφόσον είναι δυνατόν, όσο επιτρέπουν οι δυνατότητες της οικονομίας μας, να ιδρυθούν και νέα τουλάχιστον ένα κατά αναπηρία ανά γεωγραφικό διαμέρισμα. Πρέπει να υπάρχει δικαίωμα επιλογής για τους ανάπηρους μαθητές μεταξύ ειδικών σχολείων και κοινών σχολείων, πάντοτε με την βασική προϋπόθεση αυτά να λειτουργούν σωστά.»

Η Ειδική Διακομματική Επιτροπή της Βουλής «Για την Αντιμετώπιση των Προβλημάτων που Απασχολούν τα Άτομα με Αναπηρία» εργάζεται εντατικά για την καταγραφή των προβλημάτων που απασχολούν τους αναπήρους με σκοπό την διαμόρφωση συγκεκριμένων συμπερασμάτων και προτάσεων για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής τους. Ήδη, η Επιτροπή έχει ενημερωθεί για τα αναπηρικά προβλήματα από πολλούς εκπροσώπους διαφορετικών κατηγοριών αναπηρίας, όπως η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών, η Εθνική Ομοσπονδία Κινητικά Αναπήρων και η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες. Στις επόμενες συνεδριάσεις της η Επιτροπή έχει προγραμματίσει την ακρόαση και άλλων αρμόδιων κυβερνητικών φορέων προκειμένου να αξιολογήσει τις σχετικές δράσεις τους.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.04.2005 20:50:01
 
Αναγνώσθηκε 1290 φορές