Διαγωνισμοί εκπαιδευτικών

Εξηγήσεις - Διαμαρτυρία για το διαγωνισμό ΑΣΕΠ Π03

Αγαπητοί συνάδελφοι,


 


                        Είμαι μαθηματικός και θέλω να εκφράσω τη διαμαρτυρία μου και να ζητήσω εξηγήσεις από τους αρμόδιους για τα ανεξήγητα τεκταινόμενα στον πρόσφατο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.


Πρώτον, θέλω να ρωτήσω τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ σε τι εξυπηρετούσε η ανακοίνωση τρεις ημέρες πριν το διαγωνισμό ότι θα εξεταστούμε στο γνωστικό αντικείμενο και με ερωτήσεις ανάπτυξης, ενώ όλοι γνωρίζαμε ότι στα μαθηματικά θα εξεταζόμασταν με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής μόνο. Αυτός ο τρόπος εξέτασης, δεν σκέφτηκαν ότι απαιτεί διαφορετική προετοιμασία για το διαγωνισμό; Δεν σκέφτηκαν ότι σε τρεις μέρες δεν μπορείς να προετοιμαστείς και να διαβάσεις όλες τις αποδείξεις θεωρημάτων που βρίσκονται στα σχολικά βιβλία; Διότι οι αποδείξεις θεωρημάτων δεν μπορούν να ζητηθούν σε πολλαπλής επιλογής θέματα. Μήπως υπήρχε κάποια σκοπιμότητα, λέω μήπως; Το αποτέλεσμα ήταν ότι τα 4 απ’ τα 6 θέματα ανάπτυξης ήταν θεωρητικά. Επιπλέον, η μία από τις δύο ασκήσεις ήταν ακριβώς ίδια με ένα θέμα του διαγωνισμού του 2000. «Μάλλον επειδή είναι πολύ μικρό το εύρος ασκήσεων που μπορείς να κατασκευάσεις στα μαθηματικά, δεν μπόρεσαν να βρουν κάτι καινούργιο!»


Δεύτερον, θέλω να ρωτήσω τους εξεταστές πώς είναι δυνατόν να βάζουν σε ένα διαγωνισμό, όπου εξετάζονται μαθηματικοί, λάθος θέματα και μάλιστα να μην υπάρχει διόρθωση – διευκρίνιση ούτε καν την ώρα της εξέτασης. Το ένα απ’ τα λάθος θέματα (αυτό με τα ημίτονα) αποφάσισαν να το ακυρώσουν την επόμενη μέρα. Γνωρίζετε τι σημαίνει αυτό, κύριοι εξεταστές; Ότι δεν σας ενδιαφέρει πως κάποιοι αφιέρωσαν χρόνο για να λύσουν αυτό το θέμα και δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν κάποιο άλλο. Επομένως, μειονεκτούν σε σχέση με εκείνους που δεν ασχολήθηκαν καθόλου με αυτό. Επιπρόσθετα, όταν λένε ότι δεν θα μετρήσει στην βαθμολογία αυτό το θέμα σημαίνει ότι στο 3° Ερώτημα που έπαιρνε 25 μονάδες και είχε 6 ερωτήματα, οι υπόλοιπες 5 ερωτήσεις θα βαθμολογηθούν με 5 μονάδες η κάθε μία ενώ κανονικά έπαιρναν 4 και 1/6. Αυτό σημαίνει αυτομάτως ότι για κάθε λάθος απάντηση αφαιρούνται τώρα 6,25 μονάδες απ’ το 25 ενώ κανονικά θα αφαιρούνταν 5 και 5/24 (περίπου 5,2 μονάδες)· δηλαδή τώρα κάποιος με τα ίδια λάθη χάνει γύρω στη 1 μονάδα επιπλέον για κάθε λάθος σε αυτό το ερώτημα. Αν τώρα αποφασίσουν να το θεωρήσουν σωστό σε όλους, τότε ευνοούν εκείνους που δεν ασχολήθηκαν με αυτό το θέμα.


Τέλος, θέλω να ρωτήσω τους καθηγητές διδακτικής των μαθηματικών, πώς είναι δυνατόν να μας ζητάνε να φτιάξουμε δύο τρίωρες παρουσιάσεις, δηλαδή 6 σχέδια μαθήματος, μέσα σε χρόνο 3 και κάτι ωρών (έπρεπε να αφιερώσουμε και περίπου μια ώρα για τις ερωτήσεις των παιδαγωγικών). Τα θέματα αυτά δεν αντιτίθενται στις αρχές που «δήθεν» προάγει το παιδαγωγικό ινστιτούτο; Με τέτοιο ρυθμό θέλουν να δουλεύουμε και όσοι από εμάς διοριστούμε; Αυτό σημαίνει ότι κανείς καθηγητής δεν πρέπει να αφιερώνει πάνω από μισή ώρα προετοιμασίας για κάθε ώρα διδασκαλίας, να φτιάξει σχέδιο μαθήματος, να δώσει ασκήσεις στους μαθητές, να σκεφτεί πως θα ενεργοποιήσει του μαθητές κλπ. Με τι κριτήριο θα κρίνουν τα σχέδιά μας; Ακόμα και αν τα είχαμε έτοιμα, δεν θα προλαβαίναμε να τα αντιγράψουμε στο χρόνο αυτόν. Ακόμα και οι ίδιοι οι εξεταστές μας, είμαι σίγουρος ότι, δεν θα τα κατάφερναν καλύτερα από εμάς στο χρόνο αυτόν. Θα βαθμολογήσουν με βάση κάποιο πρότυπο σχέδιο; Τότε δύσκολα κάποιος θα περάσει το 30 στα 60.  Ή θα βαθμολογήσουν με βάση αν φαίνεται ότι κάποιος γνωρίζει από διδακτική έστω και αν δεν είναι τόσο σωστά και ολοκληρωμένα τα σχέδια; Πόσο όμως αντικειμενικό μπορεί να είναι αυτό; Μήπως υπήρχε και εδώ κάποια σκοπιμότητα, λέω μήπως;


                                                                                               


                                                                                                            Με σεβασμό


                                                                                                  Σκουληκάρης Δημήτριος


 


ΥΓ.1:Από το ΑΣΕΠ πριν το διαγωνισμό, που είχα πάρει τηλέφωνο για να μάθω πότε θα γίνουν οι εξετάσεις, με είχαν πληροφορήσει ότι: «οι απαντήσεις των θεμάτων του διαγωνισμού δεν πρόκειται να δημοσιευθούν μάλλον» θέλω να ρωτήσω λοιπόν αν θα δημοσιευθούν τελικά ή όχι και ποιος ο λόγος να μην δημοσιευθούν;


ΥΓ.2:Θέλω να συγχαρώ τον κύριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας, που για τα θέματα των μαθηματικών δήλωσε στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», ότι πρόκειται για βατά θέματα ευκολότερα μάλιστα από αυτά των πανελληνίων εξετάσεων. Είναι σπουδαίος μαθηματικός!



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.04.2005 19:53:22
 
Αναγνώσθηκε 2429 φορές