Διαγωνισμοί εκπαιδευτικών

ΑΣΕΠ - ο Μύθος - Τα ψέματα & η Πραγματικότητα

Όταν οι μύθοι καταρρέουν ..


 


Ο Διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, είχε ανάγκη από έναν μύθο, και οι εμπνευστές του μερίμνησαν ώστε να βρεθεί και να τραφεί .. με ασύστολα ψέματα, λάσπη και συκοφαντίες.


Για τον αμύητο αναγνώστη – και μόνο – θυμίζουμε τον μύθο που προσπάθησε να στηριχθεί ο αμφιλεγόμενος αυτός θεσμός που ποτέ δεν έγινε αποδεκτός από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας:


«Χρειαζόμαστε τους καλύτερους εκπαιδευτικούς και γι’ αυτό θα τους βάλουμε να (σφαχθούν) διαγωνισθούν ώστε να διορίσουμε τους καλύτερους εκπαιδευτικούς»


 


Οκτώ χρόνια από την θέσπιση του .. ακόμη «ψάχνει» ο (α)διαβλητός; αυτός διαγωνισμός να βρεί τους «καλύτερους» εκπαιδευτικούς.


Μόνο που Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ότι το μόνο που δεν θα μπορέσει να αναδείξει αυτός ο Διαγωνισμός αλληλοσφαγής είναι αυτό που υποτίθεται ότι αναζητά: τους καλύτερους εκπαιδευτικούς.


Και δεν θα τους βρεί για τον απλό λόγο ότι οι περισσότεροι (που βρίσκονται ήδη μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία) θα τον .. προσπεράσουν.


Και μια και θυμηθήκαμε τον μύθο, ας δούμε λίγο και ό,τι τον εξέθρεψε όλα αυτά τα χρόνια για να δώσουμε –με την ψύχραιμη αποτίμηση του εκ του αποτελέσματος- ‘πληρωμένες’ απαντήσεις στους εμπνευστές και θιασώτες του.


 


Οι καλοί καθηγητές δεν είναι οι λειτουργοί της δημόσιας εκπαίδευσης (μόνιμοι και αναπληρωτές – ωρομίσθιοι) αλλά μόνο όσοι ασκούν εκπαιδευτική δραστηριότητα σε – εκτός δημοσίου σχολείου – χώρους.


 


Επ’ αυτού η σκληρή πραγματικότητα μιλά από μόνη της, συνολικά το παραγόμενο εκπαιδευτικό προϊόν εντός και εκτός δημοσίου σχολείου είναι τόσο φτωχό, που διαχωρισμοί σαν τον παραπάνω χάνουν το νόημα τους και τίθενται μόνο για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμμένες σκοπιμότητες και μικροπολιτικές.


 


Όσοι πετυχαίνουν στον Διαγωνισμό, αξιολογούνται και είναι οι πλέον κατάλληλοι – από το σύνολο των αδιόριστων και μη μόνιμων εκπαιδευτικών – για την εκπαίδευση.


 


Εδώ θα πρέπει να διαχωρίσει κανείς δύο διαφορετικές διαδικασίες: την πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων (την μόνη που μπορεί να διενεργηθεί μέσω ενός διαγωνισμού –τύπου ΑΣΕΠ) και την αξιολόγηση των δυνατοτήτων ενός ατόμου να λειτουργήσει μέσα στο σχολείο ως εκπαιδευτικός (που δεν μπορεί να περιοριστεί και να ευτελισθεί – στο στενό και ασφυκτικό πλαίσιο ενός διαγωνισμού τύπου ΑΣΕΠ).


Μην ξεχνάμε ότι με κανένα τρόπο δεν φάνηκε (μέσα από κάποια συγκριτική έρευνα ή άλλα στοιχεία) ότι οι επιτυχόντες εκπαιδευτικοί που διορίσθηκαν με τους προηγούμενους διαγωνισμούς, «στάθηκαν» (κατά το κοινώς λεγόμενο) καλύτερα μέσα στην τάξη, από τους συναδέλφους τους που διορίσθηκαν με την Επετηρίδα ή με την ευνοϊκή ρύθμιση του 16-μηνου (προϋπηρεσία).


 


Όσο βρίσκεται σε εξέλιξη ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία, θα πρέπει να τεθεί εκ νέου το ζήτημα του συστήματος επιλογής εκπαιδευτικών και να ακουσθούν όλες οι απόψεις χωρίς αποκλεισμούς, από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, με αποτέλεσμα που θα γίνει – στο εξής - σεβαστό από όλους.


 


ΦΑΙΔΩΝ ΧΑΛΚΙΑΣ

ΦΥΣΙΚΟΣ

Αναπληρωτής καθηγητής κλάδου ΠΕ4



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.04.2005 19:48:32
 
Αναγνώσθηκε 2936 φορές