Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης


ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

Με αφορμή την εκδήλωση του Γρ. Δ.ΤΕΕ για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση


Περί…ΤΕΧΝΟλογιών κι’ ατέχνων ο λόγος!


 


Οι δύο ΕΛΜΕ του νομού Αιτωλ/νίας και η ΟΛΜΕ για το ζήτημα της διθυραμβικής ημερίδας που θα  πραγματοποιήσει τη Τετάρτη 20-4-05 στο Αγρίνιο ο κ. Προϊστάμενος του Γραφείου Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ν. Αιτωλ/νίας, εξέφρασαν τη διαφωνία τους σε αυτές τις πρακτικές  και απέχουν από αυτή την εκδήλωση της διοίκησης.


 


Συνάδεφοι-σσες


Η εκδήλωση του γραφείου ΤΕΕ και ο τρόπος που μεθοδεύτηκε,  δεν αφορά απλά την υπηρεσία, αλλά έχει σχέση με το πολιτικό και συνδικαλιστικό πεδίο, σχετικά με τα θέματα εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να μας υποχρεώνει να την σχολιάσουμε ως πολιτική ενέργεια όπως αυτή καταγράφεται. Άλλωστε είναι ενταγμένη στα πλαίσια του «εθνικού διαλόγου για τη παιδεία» που ξεκίνησε η κυβέρνηση.


Στον Εθνικό Διάλογο, που είχε εξαγγελθεί προεκλογικά, μέχρι σήμερα από τη πλευρά του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει κατατεθεί κάτι συγκεκριμένο για τη Τεχν. Επαγγελματική Εκπ/ση. Αποτέλεσμα η ΟΛΜΕ και οι άλλες εκπ/κές Ομοσπονδίες να έχουν αποχωρήσει από αυτό το διάλογο εκφράζοντας τις διαφωνίες τους και γι’ αυτό το λόγο.


Δεν θα εξετάσουμε εδώ το ορθό ή όχι αυτής της απόφασης της ΟΛΜΕ, αλλά αυτό που πρέπει να σχολιάσουμε είναι η βεβιασμένη και μονομερής πρωτοβουλία του κ. Προϊσταμένου τεχνικής εκπαίδευσης Αιτωλ/νίας να οργανώσει ημερίδα χωρίς τις τοπικές ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ, ενώ γνώριζε αυτή την εξέλιξη.


Αναρωτιόμαστε ειλικρινά για αυτές του τις ενέργειες και τις προθέσεις του.


   Ο προϊστάμενος του Γραφείου Δ/θμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης Ν. Αιτωλ/νίας, αντί της ισότιμης και απευθείας συζήτησης με τους εκπροσώπους του κλάδου σε επίπεδο νομού, στη προσπάθειά του να συνεισφέρει (όπως αναφέρει) στο διάλογο για τη παιδεία, επέλεξε φορείς και δυνάμεις από την αγορά, όπως π.χ. το Εμπορικό Επιμελητήριο, τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και την «χρυσή»  αντιδραστική εφεδρεία των Λοχαγών της διασπαστικής ΟΛΤΕΕ «τροφίμων» για χρόνια της οδού Μητροπόλεως.


Παράλληλα με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται η ωραιοποίηση της κατάστασης στα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια στο νομό, αφήνοντας στην άκρη τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν, προκαλώντας ταυτόχρονα σύγχυση σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και στη τοπική κοινωνία όσον αφορά τις πραγματικές αιτίες και τις ευθύνες όλων εκείνων για αυτή τη κατάσταση σήμερα.


Οι διάφορες επιστημονικές, παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές εκδηλώσεις σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να γίνονται για δημόσιες σχέσεις, ούτε υπηρετούνται με εξαναγκασμούς και με τον ευτελισμό της προσωπικότητας του καθηγητή με τη μέθοδο της βεβαίωσης παρακολούθησης! Αλήθεια αυτή η βεβαίωση ποια σκοπιμότητα υπηρετεί;


Η δικαιολογημένη αγωνία των συναδέλφων μας για να ενημερωθούν, για όλα αυτά που ακούγονται ότι θα έρθουν δεν μπορούν κάποιοι, προκειμένου να υπηρετήσουν άλλες σκοπιμότητες να τη μετατρέπουν σε «υπηρεσιακό καθήκον» των καθηγητών και μάλιστα με λίστες προεγγραφών, με εντολές στους διευθυντές για αφισοκόλληση, προκλητική προβολή, όπως δηλαδή γίνεται με τη προβολή των εμπορικών προϊόντων.


Τι νόημα θα είχε η συμμετοχή του οργανωμένου κλάδου σε αυτή την εκδήλωση όταν κανένας δεν γνωρίζει τι ακριβώς θα εξαγγείλει η Υπουργός; Με ποιες επεξεργασίες θα συμμετείχαμε; Αν κάποιοι θέλουν την ΕΛΜΕ για γλάστρα της διοίκησης ή για άλλους λόγους αυτό ας το κρίνουν οι συνάδελφοι!


Εντύπωση μας προκαλεί και το γεγονός ότι ο κ. Προϊστάμενος του Γραφείου ΤΕΕ, αυτάρεσκα, θεωρεί τον εαυτό του και τους συν αυτώ  ότι είναι ο μόνος παράγοντας της διοίκησης της εκπαίδευσης που «νοιάζεται» για τη προκοπή της ΤΕΕ και για τους εκπαιδευτικούς της και κανένας άλλος (!) Αυτό το «όψιμο» ενδιαφέρον του φάνηκε δε και από την απουσία του από την επιτυχημένη ημερίδα που διοργανώθηκε πρόσφατα απο την Α΄ ΕΛΜΕ στο Μεσολόγγι και είχε ως θέμα το μέλλον της ΤΕΕ! Ακόμα για τις χαμένες ώρες στα ΤΕΕ από τις ελλείψεις καθηγητών μέχρι και σήμερα κουβέντα δεν γίνεται.


Αναπάντητα μένουν και τα εξής ερωτήματα:


·        Ποιοι προωθούν τοπικά την διασπαστική ΟΛΤΕΕ;


·        Συμφωνούν δηλαδή με την άποψη αυτού του «παραμάγαζου» για παροχή εκπαίδευσης και κατάρτισης από διυπουργικό φορέα και όχι από το ΥΠΕΠΘ; Που σημαίνει κατάργηση της μονιμότητας, εφαρμογή πλήρως του ωρομισθίου, μετονομασία από εκπαιδευτικός σε εκπαιδευτής με ό,τι αρνητικό αυτό σημαίνει;


·        Αυτοί που διαφωνούν με την ενιαία συνδικαλιστική συγκρότηση της ΟΛΜΕ (Τεχνική και Γενική παιδεία) θα ζητήσουν την ψήφο των συναδέλφων για το 12ο  Συνέδριο της ΟΛΜΕ (Ιούνιος-Ιούλιος 2005); Αν ναι ποιες θέσεις θα υποστηρίξουν στο συνέδριο της ΟΛΜΕ;


·        Μήπως θέλουν την κατάργηση της μονιμότητας και τη διάλυση της τεχνικής παιδείας μέσω αυτής της τυφλής συντεχνίας;


·        Αυτές τις πρακτικές και μεθοδεύσεις θέλησαν να στηρίξουν και εκείνα τα μέλη των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ του νομού όπου και ψήφισαν να παραστούμε στη λεγόμενη ημερίδα του Γρ.Δ.ΤΕΕ κόντρα στην ΟΛΜΕ;


·        Ποια η θέση των άλλων παρατάξεων στα θέματα αυτά;


·        Αυτός είναι ο θεσμικός ρόλος του Προϊσταμένου εκπαίδευσης, δηλαδή του μάνατζερ της αγοράς και των δημοσίων σχέσεων;


·        Τέτοιες πράξεις και ενέργειες δεν ακυρώνουν τον οργανωμένο κλάδο και κάθε δημοκρατική διαδικασίας;


·        Γίνονται δεκτές αυτές οι αντιλήψεις στη δημόσια εκπαίδευση; Μήπως μας παραπέμπουν σε εποχές της αρχή του ενός ανδρός;


Σε αντίθεση με όλα αυτά που εφαρμόσθηκαν για δεκαετίες στην ΤΕΕ, μια νέα πολιτική στο χώρο αυτό θα πρέπει να ικανοποιεί με συγκεκριμένο τρόπο τις σύγχρονες παραγωγικές ανάγκες – Εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος με την ευρεία έννοια – Παροχή υψηλού επιπέδου Τεχνικής Εκπαίδευσης (και όχι κατάρτισης), που να μην προσδιορίζεται ταξικά και να αποτελεί εργαλείο άμβλυνσης των κοινωνικών αντιθέσεων που διαμορφώνονται εκτός σχολείου. Αξίες που η ημερίδα του Γρ.Δ.ΤΕΕ άφησε απ’ έξω, και για αυτό το λόγο η ΣΥΜΜΑΧΙΑ δεν μπορεί να τη νομιμοποιήσει, όπως θα κάνουν κάποιοι άλλοι!!


Ταυτόχρονα θα πρέπει η ΟΛΜΕ άμεσα να διατυπώσει με σαφή τρόπο τη πρότασή της για τη Τ.Ε.Ε. πριν το 12ο συνέδριο, στην οποία πρέπει να κατοχυρώνεται ο ρόλος της Δημόσιας Τεχνικής Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών όλων των κλάδων και ειδικοτήτων. Στόχος μας είναι κανένας μαθητής έξω από το σχολείο πριν τα 18 χρόνια του.


Για όλους αυτούς τους λόγους καλούμε τους συναδέλφους των ΤΕΕ του νομού να αρνηθούν να γίνουν προϊόντα μιας προσωπικής υπόθεσης και να μην νομιμοποιήσουν αυτές τις μεθοδεύσεις που μετατρέπουν τους εργαζόμενους σε χειροκροτητές και μάλιστα με απουσιολόγιο!!


Απρίλης 2005


Από τη ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 19.04.2005 17:54:01
 
Αναγνώσθηκε 1232 φορές