Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Αλλαγές στην εκπαίδευση προαναγγέλει η Μ.Γιαννάκου

Συγχωνεύσεις σχολείων στα πρότυπα του «Καποδίστρια», αύξηση των ωρών διδασκαλίας, σε ό,τι αφορά τα αρχαία ελληνικά ή τη δεύτερη ξένη γλώσσα από το δημοτικό σχολείο, αλλά και την ίδρυση διεθνούς Πανεπιστημίου, που θα φοιτούν ξένοι φοιτητές επεξεργάζεται το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με δηλώσεις της υπουργού Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου στη ΝΕΤ 105,8.
"Πρέπει να πάμε σε έναν τελείως διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών με εκπαίδευση των καθηγητών και καλύτερα βιβλία," τόνισε η κ. Γιαννάκου και πρόσθεσε, πως υπάρχει έντονος προβληματισμός από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. "Χρειάζεται λιγότερη ύλη, που, όμως, θα δίνει ουσιαστική γνώση", υποστήριξε η κ. Γιαννάκου, επισημαίνοντας ότι, τα παιδιά απασχολούνται πάρα πολλές ώρες με αμφίβολα αποτελέσματα, ενώ δεν υπάρχουν και τα κατάλληλα βιβλία.

Στη συνέντευξή της στην Απογευματινή της Κυριακής, η υπουργός Παιδείας ανέφερε χαρακτηριστικά: "Θέλω ένα αποδοτικό για τα παιδιά σχολείο, από δημοτικό έως τα ΑΕΙ", σημειώνει χαρακτηριστικά.

Συγχωνεύσεις σχολείων στην επαρχία
Οι συγχωνεύσεις σχολείων πρέπει να γίνουν, σύμφωνα με την κ. Γιαννάκου, κάτι που όπως διευκρινίζει έχουν προτείνει πολλά στελέχη της αντιπολίτευσης και βουλευτές. Η αιτία για την απόφαση αυτή είναι το γεγονός ότι "έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να έχουν ξοδευθεί χρήματα για σχολεία που στην ουσία δεν απευθύνονταν σε παιδιά. Τα παιδιά έφευγαν από την Β΄ λυκείου για να πάνε στην πόλη, στην πρωτεύουσα του νομού, για τα φροντιστήρια με αποτέλεσμα να ερημώνουν τα σχολεία". Επίσης η υπουργός Παιδείας τονίζει ότι σε ένα χωριό ένα σχολείο με λίγα παιδιά δεν είναι και πλήρως στελεχωμένο με τους απαραίτητους καθηγητές ειδικοτήτων.

Στον αντίποδα, όπως προσθέτει, "ένα μεγαλύτερο σχολείο -χωρίς να μιλάω για πολύ μεγάλα σχολεία και συγκροτήματα, είμαι αρνητική σε αυτό- έχει όλα τα μέσα. Έχει πολύ καλύτερη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών".

Αύξηση ωρών διδασκαλίας Αρχαίων Ελληνικών
Αναφορικά με την αύξηση της διδασκαλίας μαθημάτων, όπως τα αρχαία ελληνικά, η κ. Γιαννάκου σημειώνει, "αυτή τη στιγμή αυτό που εμείς θέλουμε είναι να αυξήσουμε τα αρχαία, να βάλουμε δεύτερη ξένη γλώσσα, ν΄ αρχίσουμε από την 5η δημοτικού και να την ενισχύσουμε, ώστε το παιδί ν΄ αρχίζει από την Ε΄ δημοτικού και να πηγαίνει μέχρι τη Β΄ λυκείου, επτά χρόνια, με στόχο όμως να μάθει στο σχολείο και να μην απευθύνεται μόνο στα φροντιστήρια. Θεωρούμε δύο ζητήματα βασικής επιλογής. Το ένα είναι η επιχειρηματικότητα που θα προσθέσουμε κάποιες ώρες. Έχουμε συνεννοηθεί με τους κοινωνικούς εταίρους και με τον ΣΕΒ και με τη ΓΣΕΕ. Το άλλο είναι η οδική ασφάλεια για τα μικρά παιδιά και η προσέγγιση στο Λύκειο, για το τι είναι το αυτοκίνητο στον υποψήφιο οδηγό".

Αξιολόγηση ΑΕΙ και είσοδος στην ανώτατη εκπαίδευση
Για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων η ίδια τονίζει, ότι "αυτή την ώρα επείγει να εξασφαλίσουμε, καταρχήν σε επίπεδο νόμου, όσα αφορούν την ποιότητα στην εκπαίδευση, ώστε να μην μπορεί κανείς από τους εταίρους μας αλλά και από τους συμμετέχοντες στη διαδικασία της Μπολόνια να αμφισβητήσει ότι κι εμείς έχουμε πρόθεση να αποδεικνύεται η ποιότητά μας".

Σχετικά με το θέμα των εισακτέων, η υπουργός επαναλαμβάνει ότι θα υπάρξει ένας κλειστός αριθμός για σχολές όπως οι ιατρικές ή οι νομικές, ενώ τονίζει ότι «θα γίνουν κι άλλα τμήματα πανεπιστημίων στο απώτερο μέλλον, γιατί δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι μπορούμε να καλύψουμε όλους τους Έλληνες".




Πηγή:
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 19.04.2005 08:45:01
 
Αναγνώσθηκε 2825 φορές