Ειδήσεις & ’ρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Νίκη της ΔΑΠ και αύξηση της συμμετοχής στις φοιτητικές εκλογές

   Αύξηση συμμετοχής στις φοιτητικές εκλογές κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες, διατήρηση της πρώτης θέσης από τη ΔΑΠ και αύξηση του ποσοστού της ΠΑΣΠ στην περιφέρεια προέκυψε από τα πρώτα συγκεντρωτικά αποτελέσματα που έδωσαν οι παρατάξεις, για τις φοιτητικές εκλογές που διεξήχθησαν την Τετάρτη. Παράλληλα σημειώθηκαν επεισόδια κυρίως στις μεγάλες σχολές της Αθήνας (Πολυτεχνείο και Νομική).
    
    Σε δύο σχολές στα ΤΕΙ δεν άνοιξαν οι κάλπες και αναβάλλονται οι εκλογές, προκειμένου να ερευνηθούν οι εκλογικοί κατάλογοι, στη Νομική σχολή παρατηρήθηκε μεγάλη καθυστέρηση και αναταραχή, όταν η ΠΑΣΠ αξίωσε να επιδεικνύεται εκτός από τη φοιτητική και η αστυνομική ταυτότητα των ψηφοφόρων, καταγγέλλοντας υπόνοιες νόθευσης του εκλογικού αποτελέσματος από τη ΔΑΠ, ενώ στους πολιτικούς μηχανικούς του Πολυτεχνείου Αθήνας κάηκαν τρεις κάλπες και σταμάτησε η διαδικασία. Ομως σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, η αποχή εμφανίζεται μειωμένη σε σχέση με πέρυσι, που έφθανε το 25%.
    
    Η ΔΑΠ κατηγορεί για λασπολογία και "προβοκάτσιες" τους υπόλοιπους και τονίζει ότι τα αποτελέσματα των φοιτητικών εκλογών θα είναι η καλύτερη απάντηση σε όλους, ενώ ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Γ. Παπανικολάου μιλά για μικροκομματικές σκοπιμότητες και ανάγκη να ξεπεραστούν αγκυλώσεις του παρελθόντος. Η ΠΑΣΠ προβληματίζεται για τη διαφάνεια των διαδικασιών, ενώ ο γραμματέας της νεολαίας ΠΑΣΟΚ Βασίλης Κίτσιος ζητά να καθιερωθεί η διεξαγωγή των εκλογών μόνο με την επίδειξη αστυνομικών ταυτοτήτων και να παραδίδονται οι εκλογικοί κατάλογοι στις παρατάξεις τουλάχιστον μια εβδομάδα νωρίτερα από τις εκλογές.
    
    Με πρώτο ζητούμενο την αύξηση της συμμετοχής, οι φοιτητικές παρατάξεις θεωρούν ότι οι φετινές εκλογές έχουν βαρύνουσα σημασία αφού ο χώρος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τόσο της πολιτείας όσο και των εμπλεκομένων φορέων με συνέπεια να διακυβεύονται σημαντικά θέματα που καθιστούν κρίσιμη την αναμέτρηση. Από την άλλη ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός για την οικοδόμηση ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης γεννά πολλές συζητήσεις και αντιδράσεις στους φοιτητές ώστε να τους παροτρύνει να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της νέας κατάστασης. Οι επερχόμενες αλλαγές στο χώρο στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προκειμένου να σταθεί ισότιμα η παιδεία της χώρας με εκείνη των εταίρων μας στην ΕΕ -σημειώνουν οι περισσότερες παρατάξεις -απαιτούν τη συμμετοχή όλων στη διαμόρφωση της νέας προοπτικής.
    
    Στα θέματα που διακυβεύονται αυτή την περίοδο είναι η διάρθρωση των σπουδών (ελάχιστη διάρκεια σπουδών για κάθε κύκλο φοίτησης) που αποτελεί έναν από τους τρεις άξονες της Διακήρυξης της Μπολόνια, αλλά και σημεία από τις επόμενες συνόδους της Πράγας και του Βερολίνου. Πολλοί φοιτητές θεωρούν αναποτελεσματικό και ανεφάρμοστο για την Ελλάδα το βρετανικό πρότυπο δύο κύκλων σπουδών που ευνοεί η ΕΕ.
    
    Άλλα "φλέγοντα" θέματα, είναι το νομοσχέδιο ενός νέου οργανισμού αναγνώρισης και ισοτίμησης των πτυχίων (σε αντικατάσταση του ΔΙΚΑΤΣΑ) καθώς και οι τροποποιήσεις που ζητήθηκαν από όλες τις παρατάξεις - της ΔΑΠ περιλαμβανομένης, το νομοσχέδιο για το δικαίωμα επιμόρφωσης μέσα από την δια βίου εκπαίδευση, το πάγιο αίτημα όλων των φοιτητών για όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αύξηση των δαπανών για την παιδεία (στον φετινό προϋπολογισμό αυξήθηκε κατά 7%), η ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή, τα συγγράμματα, οι κτιριακές εγκαταστάσεις με αποκορύφωμα τον εθνικό διάλογο για την παιδεία. Πρόκειται για την επαναλειτουργία του θεσμού (το Εθνικό Συμβούλιο για την Παιδεία ιδρύθηκε το 1999 αλλά κομματικοποιήθηκε και υποβαθμίσθηκε στη συνέχεια) στον οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι τόσο της πολιτείας όσο και των εμπλεκομένων φορέων με στόχο τη διαμόρφωση μιας νέας κοινής στρατηγικής για την παιδεία. Εγκαινιάσθηκε εκ νέου τον περασμένο Ιανουάριο από τον πρωθυπουργό παρουσία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και του Συνασπισμού (το ΚΚΕ απείχε) και περιλαμβάνει ως "ακανθώδη" ζητήματα διαλόγου μεταξύ άλλων, την αξιολόγηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τη μετεξέλιξη των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων σε Επαγγελματικά Λύκεια, καθώς και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ΤΕΙ.




Πηγή: Α.Π.Ε.
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 14.04.2005 12:55:01
 
Αναγνώσθηκε 776 φορές