Διαφόρων Φορέων

 


αυτόνομες ριζοσπαστικές


ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ


ιδιωτικών εκπαιδευτικών


e-mail: paremvaseis_oiele@yahoo.gr


 


 


Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ


ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΙΕΛΕ – ΥΠΕΠΘ


 


 


Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 1 Απρίλη συνάντηση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, κατά την οποία δεν υπήρξαν ουσιαστικές δεσμεύσεις πάνω στα κρίσιμα προβλήματα του κλάδου. Και σαν να μην έφτανε αυτό η  πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ προσπαθεί να «βαφτίσει το ψάρι κρέας» και να κάνει θετικό απολογισμό της συνάντησης αυτής. Αυτό φαίνεται από το «ενημερωτικό σημείωμα» που έστειλε στα σωματεία μέλη της ομοσπονδίας.


Απέναντι σε αυτή την, κατά τη δική μας αντίληψη των πραγμάτων, διαστρέβλωση της πραγματικότητας εκτιμούμε ότι χρειάζεται η πλήρης και αντικειμενική ενημέρωση του κλάδου για τα όσα διαδραματίστηκαν στη συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας. Γι’ αυτό το λόγο θα παραθέσουμε τα βασικά σημεία της ανακοίνωσης της ΟΙΕΛΕ και τη γνώμη μας για το τι πραγματικά συνέβη.                                       


 


Υποστηρίζει η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ: «Στις 1/4/2005 το Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ συναντήθηκε με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (Υπουργός ΥΠΕΠΘ κα. Γιαννάκου, Γεν. Γραμματέας ΥΠΕΠΘ κος. Καραμάνος, Ειδικός Γραμματέας ΥΠΕΠΘ, κος Ράμμας)».


Στην πραγματικότητα: Η ΟΙΕΛΕ συναντήθηκε κυρίως με το γενικό γραμματέα, μια που η Υπουργός έφτασε με μεγάλη καθυστέρηση και ήταν παρούσα σε μικρό μέρος μόνο της όλης συζήτησης.


  


Υποστηρίζει η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ: «Από την πλευρά της Ομοσπονδίας παρουσιάστηκε φάκελος με όλες τις καταγγελίες για τα ιδιωτικά σχολεία και η Υπουργός δήλωσε ότι θα εφαρμοσθεί ο νόμος, δηλαδή όλο το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την ιδιωτική εκπαίδευση από τον 682/77 μέχρι και τους 2986/2002 και 3194/2003».


Στην πραγματικότητα: Η ηγεσία του Υπουργείου απλώς είπε ότι θα τηρηθεί η νομιμότητα, μια δήλωση τυπική, εκτός και αν κανείς πίστευε ότι το Υπουργείο θα δήλωνε ότι δεν θα τηρούνται οι νόμοι! Στο ουσιαστικό, όμως, ερώτημα, εάν δηλαδή προτίθεται το Υπουργείο να διατηρήσει και στο μέλλον την ισχύουσα νομοθεσία και εάν δεσμεύεται ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές (με δεδομένη και την πίεση των ιδιοκτητών προς τον κομματικό μηχανισμό της ΝΔ), δεν υπήρξε καμία απάντηση από τη μεριά του Υπουργείου.


  


Υποστηρίζει η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ: «Για το θέμα της δυνατότητας οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να εκλέγονται σε θέσεις σχολικών συμβούλων, η Υπουργός ΥΠΕΠΘ αναφέρθηκε θετικά. Με δεδομένη όμως την αντίδραση των συναδέλφων του δημοσίου επί της πρότασης αυτής, η Υπουργός ζήτησε να διερευνηθούν δύο σενάρια: Πρώτον να μπορούν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να γίνονται σχολικοί σύμβουλοι με αρμοδιότητα μόνο τα ιδιωτικά σχολεία ή δεύτερον να διερευνηθεί αυτή η δυνατότητα συνολικότερα μέσα από τον διάλογο στο ΕΣΥΠ.»


Στην πραγματικότητα: Εδώ η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ δοκιμάζει ένα κλασικό συνδικαλιστικό τερτίπι: Παρουσιάζει ως επιτυχία ένα θέμα δευτερεύον, το οποίο αφορά μικρό μέρος των συναδέλφων, που το βασικό τους πρόβλημα είναι να μην βρεθούν απολυμένοι και πολύ λίγο τους αφορά το εάν θα γίνουν σχολικοί σύμβουλοι. Και τα πράγματα κάνει ακόμη χειρότερα το γεγονός ότι η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ προκλητικά και σε ευθεία σύγκρουση με τις πραγματικές σύγχρονες εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές ανάγκες στηρίζει τον αντιδραστικό θεσμό της αξιολόγησης – χειραγώγησης των εκπαιδευτικών (γιατί καλό είναι να συζητάμε και το τι θα κάνουν αυτοί οι σχολικοί σύμβουλοι).


 


Υποστηρίζει η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ: «Έγινε αποδεκτή η πρόταση της ΟΙΕΛΕ από 1/9/2005 οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να συμμετέχουν σ’ όλα τα ευρωπαϊκά προγράμματα και ενέργειες που συμμετέχουν και οι δημόσιοι συνάδελφοι μας. Άρχισε ήδη η αλλαγή των τεχνικών δελτίων. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θα μπορούν επίσης να πιστοποιούν τις γνώσεις τους στην πληροφορική χωρίς να έχουν παρακολουθήσει τα σεμινάρια πληροφορικής. Η πιστοποίηση τους θα γίνεται με την ίδια διαδικασία που προβλέπεται και για τους δημοσίους. Θα μπορούν, επίσης, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί και τα ιδιωτικά σχολεία να συνδεθούν με το διασχολικό δίκτυο school.gr και να απολαμβάνουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες που παρέχονται στους δημοσίους εκπαιδευτικούς.»


Στην πραγματικότητα: Το θέμα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων φανερώνει για άλλη μια φορά τη συμπόρευση της πλειοψηφίας της ΟΙΕΛΕ με την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική. Καμιά κουβέντα δεν γίνεται για το περιεχόμενο αυτών των προγραμμάτων, τον πολιτικό και ιδεολογικό τους ρόλο, μόνο διεκδικείται μερίδιο και για την ιδιωτική εκπαίδευση. Αυτό εντάσσεται και σε μια γενικότερη προσπάθεια της πλειοψηφίας της ΟΙΕΛΕ να αναζητήσει τρόπους έμμεσης (και άμεσης) επιδότησης των ιδιωτικών σχολείων από τα ευρωπαϊκά προγράμματα


 


Υποστηρίζει η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ: «Για τον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών: Για τους συναδέλφους που έχουν συμπληρώσει δύο χρόνια πλήρους και συνεχόμενης προϋπηρεσίας σε ιδιωτικό σχολείο διατηρείται και επιβεβαιώνεται το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο.»


Στην πραγματικότητα: Παρά τη διαβεβαίωση του Υπουργείου είναι σαφές ότι εξακολουθούν να υπάρχουν αντιδράσεις από τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες πάνω σε αυτό το θέμα. Και ο βασικός λόγος που συναντούμε αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς του δημοσίου σε διάφορα αιτήματά μας δεν είναι άλλος από την υποστήριξη που έχει δείξει η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ σε όλες τις κυβερνητικές πολιτικές την τελευταία δεκαετία: Στήριξε τη μεταρρύθμιση Αρσένη, στήριξε την αξιολόγηση, στηρίζει σήμερα τον διαβόητο «Εθνικό Μονόλογο» για την παιδεία. Ανάμεσα στην πολιτική εξουσία και το εκπαιδευτικό κίνημα, η ΟΙΕΛΕ μονίμως επιλέγει την προσκόλληση στην πολιτική εξουσία και τη σύγκρουση με το εκπαιδευτικό κίνημα. Μόνο που έτσι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί μένουν χωρίς τους μόνους φυσικούς τους συμμάχους, δηλαδή τους εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων.


 


Υποστηρίζει η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ: «Η Υπουργός ΥΠΕΠΘ συμφώνησε στην ομάδα εργασίας που θα επεξεργαστεί την αλλαγή του νόμου 2545/40 για τα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών να συμμετέχουν συνάδελφοι από τους αντίστοιχους χώρους.»


Στην πραγματικότητα: Η Υπουργός δεν δεσμεύτηκε για απολύτως τίποτα. Αρνήθηκε να πάρει οποιαδήποτε θέση πάνω στα προβλήματα των καθηγητών φροντιστηρίων, ενώ ο γενικός γραμματέας Καραμάνος αρνήθηκε, με περισσή αγένεια, ακόμη και να παραλάβει σχετικό υπόμνημα. Το Υπουργείο είπε απλώς ότι επανεξετάζει πλευρές του νόμου κυρίως σε σχέση με τις επάρκειες και όχι με τα φροντιστήρια.


 


Υποστηρίζει η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ: «Προσθέσαμε την φωνή μας στο ήδη πανεκπαιδευτικό αίτημα για οικονομική αύξηση και για απόδοση των 176 Ευρώ. Η Υπουργός ΥΠΕΠΘ είπε ότι γίνονται ήδη ενέργειες στο Υπουργείο Οικονομικών κι άμεσα ότι από το επίδομα των 176 Ευρώ υπάρχει η σκέψη να δοθούν τα 103 Ευρώ σε δόσεις.


Στην πραγματικότητα: Εδώ η πλειοψηφία είναι κάπως πιο κοντά στην πραγματικότητα. Μόνο που παραλείπει να σημειώσει ότι το να υπόσχεται η Υπουργός, εν μέσω καταιγιστικής λιτότητας και αφαίμαξης των εκπαιδευτικών, ότι θα δοθούν τα 103 ευρώ «σε δόσεις» είναι τουλάχιστον εμπαιγμός.


  


Υποστηρίζει η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ: «Συνάδελφοι, μετά την συνάντηση  με την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ πιστεύουμε ότι μια σειρά από κρίσιμα χρόνια αιτήματα είτε υλοποιήθηκαν είτε βρίσκονται σε θετική κατεύθυνση επίλυσης.»


Στην πραγματικότητα: Από όλα τα παραπάνω έγινε σαφές ότι κανένα ουσιαστικό αίτημα του κλάδου δεν επιλύθηκε και ότι το μεγάλο πρόβλημα της εργασιακής ανασφάλειας και του εργοδοτικού ρεβανσισμού συνεχίζεται. Έγινε, επίσης, σαφές ότι η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ είναι αποφασισμένη να συνεχίσει στο δρόμο της υποταγής στην εκάστοτε πολιτική εξουσία, της συναίνεσης σε πολιτικές αντίθετες με τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης, της άρνησης οποιασδήποτε σκέψης για αγωνιστική αντιπαράθεση με την κυβερνητική πολιτική. Όμως, μια τέτοια κατεύθυνση μόνο κινδύνους υπόσχεται για το σύνολο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.


Γι’ αυτό και επιμένουμε ότι χρειάζεται ένας άλλος δρόμος: Ένας δρόμος αγωνιστικός που να φέρνει στο προσκήνιο τη συσσωρευμένη αγανάκτηση, να κάνει την ανασφάλεια συλλογική δύναμη, να ενώνει τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς των ίδιων των συναδέλφων, να διαμορφώνει ένα αντίπαλο δέος απέναντι στους εργοδότες και το Υπουργείο. Και ξέρουμε ότι σε αυτή μας την αγωνία δεν είμαστε μόνοι!


 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 13.04.2005 11:49:24
 
Αναγνώσθηκε 1046 φορές