Φορέων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Σύλλογος Τεχνολόγων

Μηχανικών Πληροφορικής (Σ.ΤΕ.Μ.Π.)

Τ.Θ.141 Τ.Κ.57400 Θεσσαλονίκη

e-mail :stemp-ds@it.teithe.gr

http://www.stemp.gr

Γενική Συνέλευση Φοιτητών Τμήματος Πληροφορικής ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

 

e-mail:ekprosop@it.teithe.gr

http://www.it.teithe.gr

 

 

 

Δελτίο τύπου

Θεσσαλονίκη 08/04/2005

 

Θέμα : Ανακρίβειες επιστολής αποφοίτων τμήματος Αυτοματισμού ΤΕΙ Πειραιά

 

Μετά  την  έκδοση του ΠΔ 268/04 που αφορά την ένταξη νέων τμημάτων στον κλάδο εκπαιδευτικών ΠΕ20 Πληροφορικής ΤΕΙ από το  ΥΠΕΠΘ οι φοιτητές και οι απόφοιτοι των τμημάτων Πληροφορικής και Υπολογιστικών Συστημάτων καλούνται να απαντήσουν στα αυτονόητα. Αφορμή αυτή την φορά στάθηκε κείμενο που εξέδωσαν οι συνάδελφοι απόφοιτοι του  τμήματος  Αυτοματισμού ΤΕΙ Πειραιά Τσιαβαλιά Φωτεινή, Κορδούλη Τέρη και Ζαβούνης Γιάννης. Με το κείμενό τους αυτό ελέγχουν 7 βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου για ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας σχετικά με το ΠΔ 268/04.

Στο κείμενό τους οι συνάδελφοι επιχειρούν να αποδείξουν ότι τα τμήματα Υπολογιστικών Συστημάτων και Αυτοματισμού, έχουν μερική ομοιότητα όσον αφορά στα προγράμματα σπουδών τους και ως συνέπεια αυτού θα πρέπει να αποκτήσουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα όσον αφορά στην εκπαίδευση. Σημειώνουμε ότι τα τμήματα Πληροφορικής και  Υπολογιστικών Συστημάτων  ΤΕΙ έχουν επαγγελματικά δικαιώματα κατοχυρωμένα με ΠΔ από το 1989 σε αντίθεση με τα τμήματα Αυτοματισμού (που δυστυχώς έως σήμερα δεν έχουν) τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα στους αποφοίτους των τμημάτων αυτών να εργάζονται στην εκπαίδευση. Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει καμία νομοθετική ρύθμιση που να υποστηρίξει μια τέτοια απαίτηση για το τμήμα Αυτοματισμού.

Η λογική του να ζητάμε επαγγελματικά δικαιώματα – και στη συγκεκριμένη περίπτωση πρόσβαση στην κατηγορία των καθηγητών ΠΕ20 – συγκρίνοντας τα προγράμματα σπουδών είναι εντελώς εσφαλμένη. Ο λόγος είναι πολύ απλός: όταν κάθε τόσο τα προγράμματα σπουδών αλλάζουν, δεν είναι δυνατόν κάθε φορά να αλλάζουν και τα επαγγελματικά δικαιώματα.

 Υπάρχει όμως κάτι που για όλα τα τμήματα είναι σταθερό μέτρο σύγκρισης, είναι η αιτία της δημιουργίας αυτών και δεν αλλάζει στην πάροδο του χρόνου. Αυτό δεν είναι άλλο από το σκοπό ύπαρξης του κάθε τμήματος. Το κάθε πρόγραμμα σπουδών έχοντας την ιδιότητα της ευελιξίας και γρήγορης προσαρμογής, καλείται να φέρει σε πέρας, σε κάθε χρονική στιγμή και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την επίτευξη του σκοπού του εκάστοτε τμήματος. Ποιοι είναι λοιπόν οι σκοποί του τμήματος Αυτοματισμού και ποιοι οι αντίστοιχοι του τμήματος  Υπολογιστικών Συστημάτων;

Με βάση το επίσημο διαδικτυακό τόπο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ο σκοπός του Τμήματος Αυτοματισμού είναι «... να καταρτίσει σπουδαστές στους τομείς της ανάλυσης, σύνθεσης και του προγραμματισμού και γενικότερα στις γενικές αρχές των συστημάτων αυτόματου ελέγχου.». Ο αντίστοιχος σκοπός του Τμήματος Η/Υ Συστημάτων  είναι «... η εκπαίδευση ειδικών, ικανών να ασχοληθούν με τη μελέτη, το σχεδιασμό και τον προγραμματισμό, καθώς και την εκτέλεση της κατασκευής, επισκευής και συντήρησης Η/Υ, ψηφιακών συστημάτων ελέγχου και ρομποτικής  Παράλληλα δε στο διαδικτυακό τόπο του Τμήματος Αυτοματισμού Πειραιά, στο σημείο που γίνεται αναφορά στο αντικείμενο σπουδών  URL http://auto.teipir.gr/center.html είναι γραμμένα τα παρακάτω:

«Το περιεχόμενο σπουδών του Τμήματος Αυτοματισμού του Τ.Ε.Ι. Πειραιά καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο των Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου στις γενικές τους αρχές λειτουργίας. Ειδικότερα καλύπτονται οι γνωστικές περιοχές:

Ανάλυσης Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου, που περιλαμβάνει τη μελέτη της ευστάθειας συστημάτων και την εργαστηριακή μελέτη μηχανικών, υδραυλικών, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, ψηφιακών και αναλογικών συσκευών ελέγχου.

Σύνθεσης Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου, δηλαδή κατασκευή ρυθμιστών και μελέτη των μεθόδων κατασκευής ελεγκτών, καθώς και εμπειρία των βασικών βιομηχανικών συστημάτων αυτομάτου ελέγχου.

Προγραμματισμού Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου, που περιλαμβάνει τη χρήση μικροϋπολογιστών, καθώς και αναλογικών-ψηφιακών συστημάτων, τη διατύπωση προγραμμάτων στοιχειώδους και άριστου ελέγχου και γενικά μια εποπτεία για τις νέες κατευθύνσεις που αναπτύσσονται στον αυτόματο έλεγχο και το ευρύ πεδίο εφαρμογών του.»

Είναι φανερό από τα παραπάνω ότι οι  σκοποί και οι ρόλοι των δύο τμημάτων διαφέρουν. Άρα θα πρέπει να διαφέρουν και τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών με μοναδικά κοινά σημεία αναφοράς κάποια  μαθήματα ειδικότητας που αφορούν τα ψηφιακά συστήματα ελέγχου και τη ρομποτική.

Όταν όμως το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Αυτοματισμού αρχίζει πλησιάζει ολοένα και περισσότερο στο αντίστοιχο του τμήματος Υπολογιστικών  Συστημάτων –  με μοναδικό σκοπό την πρόσβαση στα επαγγελματικά δικαιώματα των αντίστοιχων αποφοίτων – τότε αυτό σημαίνει ότι το πρόγραμμα σπουδών έχει αλλάξει κατεύθυνση και δεν βοηθά στην υλοποίηση του σκοπού για τον οποίο αρχικά δημιουργήθηκε το τμήμα.

Άρα τελικά το τμήμα Αυτοματισμού δεν είναι πια τμήμα Αυτοματισμού αλλά τείνει να μεταλλαχθεί σε ένα δεύτερο τμήμα Υπολογιστικών Συστημάτων. Αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, τότε οι απόφοιτοι των τμημάτων Αυτοματισμού θα πρέπει να σταματήσουν να έχουν το δικαίωμα να κάνουν αιτήσεις σε θέσεις Δημοσίου που αφορούν ειδικότητες Αυτοματισμού. Και τότε ποιοι θα ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις της κοινωνίας που προκύπτουν από τις θέσεις αυτές; ΚΑΝΕΝΑΣ;;; Είναι λογικό αυτό;;; Μάλλον όχι.

Γίνεται λοιπόν σαφές ότι οι απόφοιτοι του τμήματος Αυτοματισμού δεν μπορούν να έχουν δυο ιδιότητες, διπλά επαγγελματικά δικαιώματα και να ανήκουν σε δυο κατηγορίες για προσλήψεις στο Δημόσιο. Με δεδομένο το πότε δημιουργήθηκαν τα τμήματα Αυτοματισμού (πριν το 1990), αν ήταν να ενταχθούν  στην κατηγορία ΠΕ20 θα έπρεπε να είχαν ενταχθεί  το 1995 μαζί με τα τμήματα Πληροφορικής και Υπολογιστικών Συστημάτων και αυτό δεν έγινε! Το ότι μετά από 10 χρόνια άλλαξε το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Αυτοματισμού χωρίς παράλληλα να αναθεωρηθεί ο σκοπός δημιουργίας του με ταυτόχρονη αλλαγή του ονόματος του τμήματος, δεν μπορεί να δικαιολογήσει καμία μεταβολή στα επιθυμητά επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τμημάτων Αυτοματισμού.

Η σωστή λύση για πρόσβαση στην εκπαίδευση των αποφοίτων τμημάτων Αυτοματισμού όπως υπεύθυνα και επανειλημμένα έχουμε προτείνει, είναι να ικανοποιηθεί το αίτημα των τμημάτων Αυτοματισμού και να δημιουργηθεί μία ειδική υποκατηγορία για απόφοιτους τμημάτων Αυτοματισμού στον κλάδο  ΠΕ17.

Επιπρόσθετα, στο κείμενο των συναδέλφων Αυτοματιστών αναφέρεται ότι στον ενοποιημένο πίνακα προϋπηρεσίας Β για το 2004, υπάρχουν 40 απόφοιτοι που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ20 και άλλοι 184 στον πίνακα Γ. Αυτό από μόνο του δεν είναι ψέμα, απλά είναι αναλήθεια. Τα νούμερα που παρουσιάζονται αφορούν τα υπόλοιπα των πινάκων μετά από όλες τις τοποθετήσεις και διορισμούς για το σχολικό έτος 2004 – 2005 (περίπου 300 απόφοιτοι της  ΠΕ20).

Οι 44 και 184 απόφοιτοι των πινάκων  Β και Γ αντίστοιχα είναι απόφοιτοι τμημάτων των ΤΕΙ οι οποίοι δεν απορροφήθηκαν. Στους απόφοιτους αυτούς πρέπει να προστεθούν και οι 791 των ΑΕΙ (186 του πίνακα Β και 605 του Γ) οι οποίοι επίσης «περίσσεψαν». Όπως όλοι άλλωστε ξέρουμε οι κλάδοι ΠΕ19 και ΠΕ20 καταρτίζουν κοινούς πίνακες και η αναλογία διορισμών είναι 60% ΑΕΙ και 40% ΤΕΙ. Εύκολα μπορεί κάποιος να κάνει τις πράξεις και να δει ότι μετά το σύνολο των τοποθετήσεων για την τρέχουσα σχολική χρόνια στους πίνακες Β και Γ του κλάδου πληροφορικής παρέμειναν 1019 άτομα.

Λαμβάνοντας υπόψη τον προγραμματισμό προσλήψεων του υπουργείου για τα επόμενα δύο χρόνια και την αναλογία που ορίζει 60% ΑΣΕΠ και 40% πίνακες προϋπηρεσίας  έχουμε τα πολύ απλά αποτελέσματα:

Προσλήψεις μέσω  ΑΣΕΠ  60% - 1048 άτομα

Προσλήψεις ΠΕ19 μέσω ΑΣΕΠ : 629 άτομα.

Προσλήψεις ΠΕ20 μέσω ΑΣΕΠ : 419 άτομα.

 

Προβλεπόμενη απορρόφηση μέω των πινάκων προϋπηρεσίας  40% -  699 άτομα.

Προσλήψεις ΠΕ19 μέσω πινάκων: 420 άτομα.

Προσλήψεις ΠΕ20 μέσω πινάκων: 279 άτομα.

 

Είναι χρήσιμο να επαναληφθεί ότι τα νούμερα αυτά αποτελούν τον επίσημο προγραμματισμό προσλήψεων του υπουργείου για τα επόμενα ΔΥΟ έτη. Αν υπολογίσει κάποιος το ότι οι φετινοί πίνακες Πληροφορικής  καταρτίσθηκαν το καλοκαίρι που μας πέρασε και ότι από τότε μεσολάβησαν δύο ορκωμοσίες στα τρία τμήματα μπορεί ο καθένας μας να υπολογίσει  πού εκτινάσσεται το νούμερο τον υποψηφίων για διορισμό.

Αλλά και ο αρμόδιος για θέματα εκπαίδευσης φορέας το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μετά από αίτημα του ΥΠΕΠΘ  έχει συστήσει επιτροπή εξέτασης του συνόλου των νέων τμημάτων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που φέρουν τον όρο Πληροφορική όσο αφορά την προοπτική ένταξης τους στις ΠΕ19 και ΠΕ20 αντίστοιχα. Στο σχετικό έγγραφο-απάντηση σε ανάλογο αίτημα του Υπουργείου Παιδείας που επισυνάπτουμε δεν γίνεται λόγος για τμήματα Αυτοματισμού. Το Υπουργείο αγνοώντας το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και ενώ η διαδικασία αξιολόγησης δεν είχε ξεκινήσει δημοσίευσε το ΠΔ268/04. Σχετική ερώτηση προς την υπουργό για αυτό το θέμα έχει ήδη τεθεί από την βουλευτή Χρύσα Αράπογλου.

Θα θέλαμε τέλος να αναφερθούμε στο ίδιο το περιεχόμενο της ύλης ειδικότητας του ΑΣΕΠ για την οποία αναφέρουν στο κείμενο της ανακοίνωσης:

«Σας παραθέτουμε παρακάτω τα 6 γνωστικά αντικείμενα και σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών που σας επισυνάπτουμε παρακαλούμε να μας απαντήσετε σε ποιο δεν μπορούμε γνωστικά να ανταποκριθούμε

 

 Οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

 

α.  Αρχιτεκτονική υπολογιστών

 

β.  Λειτουργικά συστήματα

 

γ.  Δομές Δεδομένων - Προγραμματισμός υπολογιστών

 

δ.  Βάσεις Δεδομένων

 

ε.  Δίκτυα Υπολογιστικών Συστημάτων

 

στ. Τεχνολογία πολυμέσων»

 

Αναζητώντας το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Αυτοματισμού (το ίδιο πρόγραμμα σπουδών  που περιλαμβάνεται στην ανακοίνωση που αναρτήθηκε) θα μπορούσαμε να ρωτήσουμε ευθέως που είναι τα παρακάτω μαθήματα που αναφέρονται σαν ύλη ειδικότητας στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ:

 

Δομές δεδομένων (εκτός και αν κάποιος ισχυριστεί ότι ο «Προγραμματισμός» είναι υπερσύνολο του μαθήματος «Δομές Δεδομένων» πράγμα που δεν ευσταθεί!)

 

Βάσεις Δεδομένων,

 

Τεχνολογία Πολυμέσων  (είναι μάθημα επιλογής στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Αυτοματισμού!)

 

Λειτουργικά συστήματα,

 

Αρχιτεκτονική Υπολογιστών (το μάθημα «Δομή και Λειτουργία Μικροϋπολογιστών» καλύπτει όλο το γνωστικό αντικείμενο της Αρχιτεκτονικής Η/Υ; μήπως έχει να κάνει με συγκεκριμένες CPU που χρησιμοποιούνται σε Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου;)

 

Καταλήγοντας έχουμε απλά να προτείνουμε σε όποιον απόφοιτο / φοιτητή του τμήματος Αυτοματισμού να ρίξει μια ματιά στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Πληροφορικής και να κάνει την σύγκριση μεταξύ γνωστικών αντικειμένων του ΑΣΕΠ ένα προς ένα.

 

Και εάν κάποιος πάλι θέλει να αναφερθεί στο τμήμα Υπολογιστικών Συστημάτων Πειραιά μπορεί να βρει την μοναδική ίσως αδυναμία κάλυψης του γνωστικού αντικειμένου του ΑΣΕΠ στο μάθημα των Βάσεων Δεδομένων, και αυτό γιατί ο προσανατολισμός του τμήματος είναι σαφής (σχεδίαση / ανάπτυξη Υπολογιστικών Συστημάτων, και ΝΑΙ είναι τεράστια η απόσταση που χωρίζει ένα Υπολογιστικό Σύστημα  από τους προγραμματιζόμενους μικροελεγκτές (PLCs) που χρησιμοποιούνται στα Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου).

 

Το να στηρίζονται οι συνάδελφοι Αυτοματιστές στην έλλειψη ενός από τα έξι γνωστικά αντικείμενα του ΑΣΕΠ, από πλευράς ενός εκ των τριών τμημάτων που αρχικά αποτελούσαν την ΠΕ20, μόνο και μόνο για να καλύψουν την προφανή δική τους αδυναμία στο γνωστικό αντικείμενο της Πληροφορικής συνολικά, είναι τουλάχιστον αντιεπιστημονικό.

 

 

Γίνεται λοιπόν ξεκάθαρο ότι οι όποιες απαιτήσεις για πρόσβαση στην εκπαίδευση των αποφοίτων του Αυτοματισμού δεν είναι ούτε αδικαιολόγητες, ούτε εσφαλμένες. Ωστόσο κινούνται σε τελείως λάθος κατεύθυνση με αποτέλεσμα την αναπόφευκτη σύγκρουση των αποφοίτων των Τμημάτων ΤΕΙ μεταξύ τους. Η στόχευση είναι φανερή και ξεκάθαρη από πλευράς τους, αλλά υπάρχει και κάτι που σε αυτή την χώρα κοντεύουμε να το ξεχάσουμε και λέγεται «αξιοκρατία». Καλό θα ήταν λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας να μην κωφεύει και να πάρει θέση, ενόψει μάλιστα της προσφυγής του συλλόγου μας στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την ακύρωση του Π.Δ. 268/04 και την επερχόμενη δεύτερη προσφυγή κατά του τρέχοντος διαγωνιμσού πρόσληψης εκπαιδευτικών από τον ΑΣΕΠ.

 

Ο Σύλλογος Τεχνολόγων Μηχανικών Πληροφορικής και οι φοιτητές των τμημάτων Πληροφορικής και Υπολογιστικών Συστημάτων δηλώνουν πραγματικά αλληλέγγυοι στον αγώνα των αποφοίτων Αυτοματισμού για την απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων αρκεί να διευκρινίσουν και οι ίδιοι τον επιστημονικό ρόλο τους. Επιτέλους αν κάποιοι θέλουν να αλλάξουν το περίγραμμα μαθημάτων τους ας κινήσουν τις διαδικασίες για κάτι τέτοιο. Δεν μπορούν στην προσπάθεια τους για επαγγελματική αποκατάσταση να κάνουν οτιδήποτε θα τους δώσει την δυνατότητα να ενταχθούν στο δημόσιο τομέα, με όποιο κόστος έχει αυτό για την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στην σύγχρονη Ελλάδα!

 

Χατζημίσιος Περικλής

 

Πρόεδρος Σ.ΤΕ.Μ.Π.

Δημάκης Δημήτρης

 

 

Εκπρόσωπος Φοιτητών

στο Συμβούλιο τμήματος Πληροφορικής ΤΕΙΘ.

 

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 12.04.2005 21:45:01
 
Αναγνώσθηκε 1191 φορές