Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

                  

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

 

ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

Κας. ΜΑΡΙΕΤΤΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ

 

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2005

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλή σας μέρα. Θυμάστε ότι πριν από καιρό είχαμε συζητήσει για μια προσπάθεια συνολικής παρέμβασης και όχι αποσπασματικής για θέματα που αφορούν στο καλώς έχειν των σχολικών μονάδων, δηλαδή το πολύ σοβαρό πρόβλημα του αμιάντου, το οποίο άλλωστε είχε πάρει αρκετή έκταση θα έλεγα στις στήλες των εφημερίδων αλλά και στην τηλεόραση και για το οποίο γινόταν συζήτηση από πολλά χρόνια αλλά δεν είχαν διατεθεί τα ανάλογα κεφάλαια για να μπορέσει να αποκατασταθεί αυτή η υπόθεση.

                        Θυμάστε ότι είχαμε ανακοινώσει τη συμφωνία με τις Πολυτεχνικές Σχολές της χώρας, προκειμένου να γίνει ενδελεχής και συστηματικός έλεγχος πού υπάρχουν σχολεία που είναι πλήρως κατασκευασμένα σχεδόν από αμίαντο και που υπάρχουν σχολεία όπου υπάρχουν πλάκες αμιάντου. Και για λόγους ουσίας, αλλά και λόγους ψυχολογικούς, διότι αυτό ανησυχούσε τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και όλους.

                        Η έρευνα που έγινε από τα Πολυτεχνεία της χώρας απέδειξε πρώτον ότι 44 σχολεία είναι σχεδόν πλήρως κατασκευασμένα από αμίαντο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνει μια νέα κατασκευή, είτε στο ίδιο οικόπεδο είτε σε άλλο που θα υποδείξουν οι Δήμαρχοι.

                        Το δεύτερο ζήτημα αφορά σε 231 σχολεία τα οποία έχουν στέγη από αμίαντο, στοιχεία, οροφές κλπ. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα συντονισμένο πρόγραμμα πάρα πολύ έντονο που προχωρεί και μέσα στο 2005 ελπίζω ότι θα έχουμε τελειώσει πάρα πολλά από αυτά που έχουμε προγραμματίσει και είναι πρόγραμμα της τάξεως των 25 εκ. Ευρώ συνολικά, τα οποία έχουμε για εκταμίευση, αν μπορέσουμε να τα εκταμιεύσουμε όλα και μέσα στο 2005. Έτσι επί ουσίας θα τελειώσουμε οριστικά με τον αμίαντο.

                        Υπάρχουν βέβαια και άλλα αιτήματα από 390 σχολεία, μάλλον υποψίες από 390 σχολεία που δεν έχουν επιβεβαιωθεί και που αυτά θα ελέγξουμε εν συνεχεία, δηλαδή δεν επιβεβαιώνονται από τα τεύχη κατασκευής αν όντως έχουν αμίαντο, αλλά από τη στιγμή που υπάρχουν ανησυχίες από γονείς, Συλλόγους, εκπαιδευτικές Διευθύνσεις εμείς θα ελέγξουμε και αυτά τα σχολεία.

                        Άρα μιλάμε για ένα συνολικό πρόγραμμα πλήρους απομάκρυνσης του αμιάντου σύμφωνα με τους κανόνες της Ε.Ε. που έπρεπε να έχουν εφαρμοστεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Σας θυμίζω ότι το κτίριο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις Βρυξέλες εδώ και 12 χρόνια έχει εγκαταλειφθεί και ακόμη δεν έχουν ξαναμεταφερθεί, γι’ αυτό ακριβώς το λόγο και με βάση τις οδηγίες της Ένωσης που εδώ και πάρα πολλά χρόνια, πάνω από 25, έχει απαγορέψει την οποιαδήποτε χρήση αμιάντου.

                        Το δεύτερο είναι ο προσεισμικός έλεγχος, ο οποίος επίσης άρχισε αμέσως. Σας θυμίζω ότι την πρώτη βδομάδα διακυβέρνησης κατέρρευσε ένα τμήμα ενός σχολείου στη Λάρισα.

                        Ο προσεισμικός έλεγχος θα στοιχίσει περίπου 2.058.000 € και θα γίνει σε όλα τα σχολεία της χώρας και από κει και πέρα θα γίνουν οι ανάλογες παρεμβάσεις που χρειάζονται, αν χρειάζονται στήριξη, ακόμα και αν χρειάζονται κατεδάφιση, που δεν έχουμε από τα μέχρι στιγμής στοιχεία των Πολεοδομιών κάτι τέτοιο, αλλά βέβαια είναι προτιμότερος ο γενικότερος έλεγχος και ο δεύτερος έλεγχος.

                        Συνεργαζόμαστε με τον «Δημόκριτο», με το «ΙΓΜΕ», με όλα τα ινστιτούτα που χρειάζεται, προκειμένου να προβούμε σ’ αυτούς τους ελέγχους. Άρα και εκεί τα συμπεράσματα που θα προκύψουν από τον προσεισμικό έλεγχο θα σημάνουν και νέες εκταμιεύσεις για τη στήριξη, την προσθήκη στοιχείων κ.ο.κ.

                        Είναι λοιπόν ένα συνολικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα που προχώρησε πάρα πολύ σύντομα και όπως σας είπα ελπίζουμε μέσα στο 2005 ότι θα έχει τελειώσει, ώστε να μην ανακαλύπτει και ο Τύπος ξαφνικά ότι τώρα εμφανίστηκε αμίαντος στα σχολεία.

                       

Είναι μια πολύ παλιά υπόθεση όπως γνωρίζετε. Στην προηγούμενη δεκαετία υπήρχε περίπου 1 εκ. Ευρώ μόνο για τέτοιες παρεμβάσεις. Επί της ουσίας δεν είχαν γίνει παρόμοιες παρεμβάσεις. Δεν το λέω ως κατηγορία, γιατί και τα περιθώρια τα οικονομικά κάθε φορά για παροχή κεφαλαίων στους Νομάρχες που θέλουν να φτιάξουν σχολεία κ.ο.κ. είναι κι αυτή προβληματική, άρα επιλέγει κανείς κάθε φορά τι θα κάνει.

                        Εμείς επιλέξαμε κατ’ αρχήν να καθαρίσουμε την υπόθεση αμιάντου και τον προσεισμικό έλεγχο. Και υπάρχει και μια υπόθεση με αλεξικέραυνα, τα οποία έχουν τοποθετηθεί, 200 περίπου, τα οποία είναι παλιάς τεχνολογίας και πρέπει να αλλάξουν αμέσως. Αυτά ως προς ένα πρόγραμμα που σας είχαμε προαναγγείλει και θέλουμε να γνωρίζετε ότι το πρόγραμμα προχωρεί ταχύτατα, δηλαδή υλοποιείται μέσα σε απόλυτες προθεσμίες και στενά όρια χρονικά.

            ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΤΑΡΓΙΑΣ Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΚ Α.Ε. : Ο έλεγχος για τις αιτήσεις για 397 νέα σχολεία σε 32 νόμους ξεκινάει την επόμενη βδομάδα. Είναι τα επιπλέον σχολεία που σας ανέφερε η Κα Υπουργός πέρα των 281 για τα οποία έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία αντικατάστασης.

                        Και όταν λέω ότι έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία αντικατάστασης, πρέπει να σας πω ότι αν αύριο ο Νομάρχης Καλαμάτας μας στείλει την άδεια για τα 5 σχολεία που έχει, εμείς σε 10 μέρες ξεκινάμε το χτίσιμο του νέου σχολείου. Γιατί απαιτούμε από τους Νομάρχες να μας στείλουν την σχετική άδεια. Είναι έτοιμες οι εργολαβίες της βαριάς προκατασκευής και μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα.

                        Στο θέμα του σεισμού να αναφέρω ότι το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει τον Ιανουάριο, μιλάμε για 3.324 σχολεία. Είναι η μεγαλύτερη προσπάθεια προσεισμικού ελέγχου που έχει γίνει ποτέ στη χώρα.

                        Να πω μόνο ένα συγκρίσιμο στοιχείο, ότι μετά τον σεισμό του 1999 ο Οργανισμός Αντισεισμικής Προστασίας έκανε προσπάθειες ελέγχου όλων των δημοσίων κτιρίων. Δεν έχει υπερβεί τις 2.000 αυτοψίες, οι οποίες ακόμη δεν έχουν αξιολογηθεί. Εμείς λοιπόν μιλάμε για έναν αριθμό 3.324 σχολείων.

                        Έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα και ολοκληρώνεται τον Μάιο του 2006. Γίνεται με την ευθύνη των 5 Πολυτεχνείων της χώρας, πιστεύω ότι είναι οι πλέον αξιόπιστοι φορείς για να κάνουν τέτοιους ελέγχους και όπως σας ανέφερε και η κα Υπουργός θα κάνουμε αυτή τη στιγμή την αξιολόγηση για να δούμε που πρέπει να παρέμβουμε για να αποκαταστήσουμε κάποιες ζημιές που υπάρχουν. Ευχαριστώ.

ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ («ALPHA»): Τα 25 εκατομμύρια που θα βρεθούν κα Γιαννάκου;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αναφέρονται στον προϋπολογισμό. Θυμάστε ότι πέρσι αμέσως, το Μάρτιο είχαμε κάνει την πρώτη σύσκεψη και επειδή θέλουμε να σας ενημερώνουμε για την πορεία των πραγμάτων κάθε φορά, γι’ αυτό και εντάξαμε στον προϋπολογισμό τα χρήματα αυτά, γιατί το θεωρούμε πρώτης προτεραιότητας.

                        Δεν μπορεί η Ελλάδα να εξακολουθήσει 25 χρόνια μετά την οδηγία για την απαγόρευση αμιάντου, να πορεύεται με τον ίδιο τρόπο.

ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ («ALPHA»): Έχουν εκταμιευτεί;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βέβαια. Είναι στη διάθεσή μας για φέτος. Δεν είναι δηλαδή αυτό που λένε οι Εγγλέζοι we should … Υπάρχουν. 25 εκατ. €. Είναι τα μηδενικά τα δύο στο τέλος. Όχι 25 δις, όπως αναφέρεται στο κείμενο, προς Θεού. Αν είχαμε 25 δις κυρίες και κύριοι, θα ήμασταν πολύ ευτυχείς.

ΛΑΚΑΣΑΣ («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»): Ήθελα να ρωτήσω, επειδή μας χρειάζονται αυτές οι πληροφορίες, τουλάχιστον σε εμένα και επειδή βρίσκω μία υπουργό των θετικών επιστημών, πείτε μου λίγο, τι είναι ο αμίαντος; Είναι αστείο, αλλά έτσι λίγο να ενημερώσουμε. Γιατί γίνεται όλη αυτή η φασαρία; Είναι ένα καρκινογόνο φαντάζομαι στοιχείο. Αν γνωρίζετε και εσείς απ’ την ιατρική σας ιδιότητα να μας πείτε ή κάποιος άλλος.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, ο αμίαντος έχει ως συνθετικό στοιχείο στο πυρίτιο. Η εισπνοή σημαίνει και εναπόθεση στους πνεύμονες. Είναι πολύ παλιά υπόθεση όπως καταλαβαίνετε. Βέβαια εξαρτάται από το που είναι οι πλάκες αμιάντου. Δηλαδή υπάρχουν πράγματι σχολεία που πλάκες αμιάντου είναι κάπου που δεν μπορεί να υπάρξει τέτοιο πρόβλημα. Αλλά αλλού είναι σε εξωτερικά τοιχία κ.ο.κ.

                        Δεν μπορεί κανείς να καθίσει τώρα να κάνει τέτοιο τρόπο αντιμετώπισης. Πρέπει να φύγει τελείως ο αμίαντος απ’ τα σχολεία.

ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ («MEGA»): Δεν ξέρω, βλέπω ότι έχετε μια ευαισθησία γύρω απ’ τα θέματα υγείας των παιδιών και αυτό είναι πολύ βασικό και θετικό. Θα επιδείξετε την ίδια ευαισθησία όμως και για το θέμα των σχολείων που βρίσκονται κοντά σε πυλώνες της ΔΕΗ, που υποτίθεται ότι υπάρχει ο ίδιος κίνδυνος. Το θυμόσαστε στο παρελθόν.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Είναι ένα θέμα που εξετάζουμε και πρέπει να σας πω ότι και ως Υπουργός Υγείας είχα ασχοληθεί μ’ αυτό. Βέβαια πρέπει να σας πω ότι οι απαντήσεις απ’ τους αρμόδιους ερευνητικούς φορείς κλπ είναι αρνητικές για τυχόν κινδύνους, λόγω του ρεύματος. Υπήρξε και συγκεκριμένη σύσκεψη και θα σας πει ο κ. Ράμμας τα αποτελέσματα, διότι εγώ έλειπα στο εξωτερικό.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΜΜΑΣ Ειδικός Γραμματέας Β΄Βάθμιας Εκπαίδευσης: Είχε γίνει μία σύσκεψη, η Υπουργός έλειπε στο εξωτερικό, ήταν ο Υφυπουργός. Συμμετείχαν και οι συναρμόδιοι Υφυπουργοί απ’ το Υπουργείο Μεταφορών και ήταν  και απ’ το Δημοσίας Τάξεως. Διεπιστώθη και συμφωνήθη τελικά, ότι όπου έχουμε παράνομες εγκαταστάσεις, γιατί εκεί είναι το μεγάλο πρόβλημα, όπου έχουμε παράνομες εγκαταστάσεις κοντά σε σχολεία, αμέσως να ειδοποιούμε με φαξ τον αρμόδιο Υφυπουργό.

                        Είχαμε κάποιες τέτοιες, θυμάμαι και είχαν και μια κινητοποίηση σε κάποιο σχολείο στην Ηλιούπολη. Ειδοποιήθηκε αμέσως το Υπουργείο το αρμόδιο των Επικοινωνιών και Μεταφορών, έγινε έλεγχος, διεπιστώθη ότι είχε δοθεί άδεια κανονικά νόμιμη. Στην άδεια αν θυμάμαι καλά εμπλέκεται η Νομαρχία, εμπλέκεται ο δήμος και υπάρχει υποχρεωτικά και έκδοση του Ινστιτούτου Ραδιενέργειας, του Δημοκρίτου. Υπάρχει υποχρεωτικά άδεια για να εγκατασταθεί.

ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ («MEGA»): Το σχολείο;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΜΜΑΣ Ειδικός Γραμματέας Β΄Βάθμιας Εκπαίδευσης: Όχι, η κεραία κοντά στο σχολείο, ο πυλώνας. Όπου υπάρχουν, μιλάμε για την κινητή τηλεφωνία, γι’ αυτό δεν μιλάμε;

ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ («MEGA»):  Μιλάω για τη ΔΕΗ.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΜΜΑΣ Ειδικός Γραμματέας Β΄Βάθμιας Εκπαίδευσης: Πυλώνες της ΔΕΗ; Όχι. Αυτό το οποίο εξετάσαμε ήταν οι κεραίες επικοινωνίας.

ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ («MEGA»): Οι κεραίες τις κινητής τηλεφωνίας τελικά δεν έχουν πρόβλημα;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΜΜΑΣ Ειδικός Γραμματέας Β΄Βάθμιας Εκπαίδευσης: Τελικά διαπιστώθηκε όπου υπήρχε παρανομία, δηλαδή παράνομη τοποθέτηση, αμέσως δίνονται οδηγίες να φεύγει. Όπου υπάρχει νόμιμη εγκατάσταση σύμφωνα με τους αρμόδιους ότι πληρούν και εφόσον υπάρχει και η έκθεση του αρμόδιου Ινστιτούτου, σου λέει δεν υπάρχει κίνδυνος για τη δημόσια υγεία στην περιοχή εκείνη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τους πυλώνες είναι παλιά ιστορία. Το θυμάμαι απ’ την εποχή που ήμουν Υπουργός Υγείας. Και είναι ένα ζήτημα που πρέπει να εξεταστεί συνολικά, γιατί σε πάρα πολλές περιπτώσεις βέβαια οι πυλώνες ήταν εκεί και έγινε μετά το σχολείο. Δηλαδή με την επέκταση κάθε φορά οικισμών και ιδιαίτερα στο χώρο της Αττικής, χτίστηκαν σχολεία χωρίς να δει κανείς ποια είναι η πραγματικότητα.

                        Δεν είναι κάτι που μπορεί να μεταφερθεί αύριο το πρωί. Οι πληροφορίες μου, από τότε που ακόμη ήμουν Υπουργός Υγείας ήταν ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι. Αλλά εγώ θα σας έλεγα γενικά ότι δεν είναι σωστό και δεν είναι καλό, όταν γίνεται επέκταση οικισμών, να μην προβλέπεται και μία γενικότερη ρύθμιση αυτών των θεμάτων.

                        Έχω θέσει το θέμα αυτό στον Υπουργό Ανάπτυξης και είναι προς συζήτηση, για τους πυλώνες της ΔΕΗ. Δεν είναι κάτι όμως που μπορεί να γίνει αύριο το πρωί. Είναι κάτι βέβαια για το οποίο ευθύνεται ο τρόπος με τον οποίο δομήθηκαν τα σχολεία, όπου πολλές φορές πρέπει να πούμε την αλήθεια.

ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ («MEGA»):  Την τελευταία 30ετία βέβαια.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι. Πρέπει να πούμε την αλήθεια. Κοιτάξτε, κάθε Δήμαρχος, κάθε Νομάρχης, φιλοδοξεί να δώσει σχολική στέγη. Και όχι μόνο για να εκλεγεί, γιατί έχει και τις ευαισθησίες του και θέλει. Έχουμε όμως μία γενικότερη εικόνα, σχολεία που έγιναν τελευταία και εγκαταλείπονται, διότι τα παιδιά μεταφέρονται στην πρωτεύουσα για να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις π.χ.

                        Δηλαδή δεν είχε γίνει μία έρευνα σοβαρή και αυτών των περιβαλλοντικών παραγόντων, αλλά και της μεταφοράς πληθυσμού. Κάτι που αυτή τη στιγμή κάνουμε, σας το λέω ως γενική αρχή, διότι έχουμε ήδη εδώ ένα πληροφοριακό σύστημα, με πλήρη την εικόνα όλων των σχολείων της χώρας. Πόσα παιδιά έχουν, τι γίνεται, ποια είναι η εξέλιξη των τελευταίων ετών κ.ο.κ.

                        Και θα γίνει μία επιτροπή πρέπει να σας πω, πλέον δεν θα εγκρίνονται σχολεία εκεί και ως έτυχε. Θα γίνει μία επιτροπή σοβαρή, η οποία θα μελετά ποιο σχολείο χρειάζεται πράγματι, ώστε να μη γίνονται και σχολεία πιο πρόχειρα, χωρίς όλα τα μέσα, χωρίς όλα τα εποπτικά μέσα και χωρίς όλες τις προϋποθέσεις.

                        Υπάρχει η αίσθηση σε όλους ότι μέσα στις πιέσεις απ’ τους τοπικούς άρχοντες και τις προσπάθειες του εκάστοτε Υπουργού και του Υπουργείου να ικανοποιήσει όλους, έγιναν υπερβάσεις αυτών που έπρεπε να έχουν γίνει. Και εμείς εδώ δεχόμαστε πιέσεις. Έρχεται ο κάθε Νομάρχης, λέω έχω υπολογίσει 30 εκατ. € θέλω. Και έχει μια λίστα που βάζει 10 € δίπλα ενδεικτικά, λέει αυτό είναι το πρόγραμμά μου. Δώστε μου 30 εκατ. €.

                        Αυτά δεν γίνονται. Πρέπει να δούμε τις προτεραιότητες. Είναι οι διπλοβάρδιες. Μετά από τόσα χρόνια προσπαθειών και τόσα χρήματα, δεν έχουν εξαλειφθεί. Έτσι, κάθε φορά θα βλέπουμε την Ελλάδα συνολικά, δηλαδή θα βλέπουμε και το μείζον όφελος, αλλά κυρίως την  μετακίνηση πληθυσμών.

                        Διότι αυτή δεν είχε υπολογιστεί. Συγχωνεύσεις σχολείων εκεί που πρέπει, για να έχουμε περισσότερα χρήματα, να λειτουργήσουν καλύτερα τα σχολεία.

ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΣ («ΝΕΤ»): (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν το συζητώ. Απ’ τη στιγμή που έχουν υπάρξει…

ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΣ («ΝΕΤ»): (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό που είπε ο κ. Ζάμας στην ουσία είπε ότι η νομιμότητα για να δοθεί υποτίθεται ότι γίνεται ο έλεγχος και γίνεται, από τους υπευθύνους, Δημόκριτος κλπ. Υπάρχουν τα ανάλογα πιστοποιητικά. Αυτό σημαίνει ότι έχει προελεγχθεί η απόσταση απ’ το σχολείο, οι κίνδυνοι που εγκυμονούνται και όλα τα υπόλοιπα, με βάση τις μέχρι σήμερα έρευνες.

                        Γι’ αυτό και έχει νόημα η νομιμότητα. Διότι υπάρχει η προϋπόθεση ουσίας. Στην περίπτωση της παράνομης εγκατάστασης κανείς δεν κοιτάζει αυτά τα θέματα. Εάν και γι’ αυτά που έχουν εγκατασταθεί νομίμως, υπάρξει θέμα, αποδειχθεί, καταγγελθεί ότι δεν έγινε σωστά ο έλεγχος νομιμότητας, δεν έγιναν σωστά τα πιστοποιητικά, δεν τηρήθηκαν οι αποστάσεις κλπ, τότε πρέπει να πέσει ο πέλεκυς που προβλέπει ο νόμος, για να είμαστε ξεκάθαροι.

                        Δεν είμαι καθόλου ευτυχής δηλαδή να ασχολούνται οι γονείς, τα παιδιά και εμείς, με παρόμοιους κινδύνους. Αρκετούς κινδύνους άλλους μπορούν να διατρέχουν τα παιδιά και παρά το γεγονός ότι έχει αυξηθεί το προσδόκιμο επιβίωσης, γιατί πρέπει να πούμε και κάτι θετικό, ότι το προσδόκιμο επιβίωσης έχει αυξηθεί και όχι μόνο από τις εξελίξεις της Ιατρικής. Καλύτερη διατροφή, καλύτερες συνθήκες κλπ.

                        Με όλους τους κινδύνους όμως που ακολουθούν απ’ τις νέες εξελίξεις, τις διατροφικές. Δηλαδή υπάρχουν ένα σωρό προβλήματα. Εγώ θυμάμαι ότι απ’ το ’85 σε μια γνωμοδότηση που είχα κάνει, μιλούσα για την καταστροφή του υπεδάφους απ’ την άκρατη χρησιμοποίηση λιπασμάτων για τις καλλιέργειες, Κοινή Αγροτική Πολιτική και σήμερα αποδεικνύονται.

                        Αυτά όλα πρέπει να τα δούμε πάντοτε με λογική, χωρίς υστερίες, με βάση τις σοβαρές έρευνες που γίνονται και με βάση ένα γενικότερο σχεδιασμό. Στην Ελλάδα έχουμε ένα πρόβλημα. Κτηματολόγιο δεν μπορέσαμε να φτιάξουμε με τις τόσες δυσκολίες που υπάρχουν. Προβλήματα σοβαρά νομιμότητας, ιδιοκτησίας κ.ο.κ., να μην επεκταθώ. Συγκρούσεις δήμων, ιδιωτών κλπ. Καταλήψεις πολλές φορές.

                        Δηλαδή φαίνεται ότι και ο σεβασμός της ιδιοκτησίας έχει τεθεί εν αμφιβόλω κατά καιρούς στη χώρα μας. Όλα αυτά δημιουργούν πάρα πολλά προβλήματα, τα οποία είναι καλό να τα διευθετήσουμε κάθε φορά με βάση το δημόσιο συμφέρον. Αυτό που ορίζει και η Ευρωπαϊκή Ένωση ως δημόσιο συμφέρον. Και το δημόσιο συμφέρον στη ρίζα του βρίσκει τα παιδιά. Αυτή είναι η θέση του Υπουργείου.

ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ («CITY PRESS»)  (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΜΜΑΣ Ειδικός Γραμματέας Β΄Βάθμιας Εκπαίδευσης: Για το νομό Αττικής στην πρώτη φάση, δηλαδή στα 281 σχολεία είχαμε μόνο δύο καταγγελίες για αμίαντο, τα ελέγξαμε, ήταν αν θέλετε αρνητική. Στη δεύτερη φάση σας πληροφορώ, διότι κατόπιν εντολής της κας Υπουργού ενημερώσαμε τους Νομάρχες, επανήλθαμε και λέμε «εξετάστε και πάλι και παρακαλούμε στείλτε μας όποιες ενδείξεις έχετε για οποιαδήποτε σχολεία να τα ελέγξουμε, τους φακέλους».

                        Ήδη λοιπόν στο νομό Αττικής έχουμε περισσότερες από 15 αιτήσεις να ελέγξουμε σχολεία, τα οποία θα ξεκινήσουμε την επόμενη εβδομάδα απ’ ό,τι σας είπα.

ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ («CITY PRESS»): Δε θέλω να παρεξηγηθεί η ερώτησή μου, απλώς το λέω γιατί ο νομός Αττικής έχει τα περισσότερα σχολεία, καλώς ή κακώς.

                        Να κάνω κι άλλη μια ερώτηση: Αν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει  πρόβλημα με τη Νομαρχία όσον αφορά την ανακατασκευή του κτιρίου, εσείς απ’ ό,τι καταλαβαίνω ακολουθείτε την πρακτική λύση, εάν υπάρχει κίνδυνος από αμίαντο…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας απαντήσω εγώ. Δεν πιστεύω ότι θα υπάρξει πρόβλημα με τη Νομαρχία, γιατί αλλιώς θα ακολουθήσουμε διαδικασίες νομικού χαρακτήρα. Είναι δυνατόν να πει ο Νομάρχης, να διαπιστώνεται ότι υπάρχει κίνδυνος και να πει ο Νομάρχης «εγώ θέλω να κρατήσω τον αμίαντο»; Αλίμονο…

ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ («CITY PRESS»): (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εκεί συνεργαζόμαστε. Δηλαδή είπαμε, αν γκρεμίσουμε το σχολείο –και αυτά να ξέρετε τα περισσότερα είναι μικρά σχολεία που είναι πλήρως από αμίαντο, δεν είναι τα μεγάλα σχολεία, αυτά που έχουν γίνει μέσα από ένα σοβαρότερο προγραμματισμό και κόστισαν περισσότερα χρήματα, έχουν λιγότερο αμίαντο. Εκεί λέμε ή μέσα στο ίδιο οικόπεδο η βαριά κατασκευή, αν μπορούμε, ή βρείτε μας άλλο οικόπεδο. Και εκεί υπάρχουν επισπεύοντες πρέπει να σας πω και οι Δήμαρχοι και οι Νομάρχες.

                        Φαντάζεστε να βγει στην περιοχή ότι αυτοί αδιαφορούν και μάλιστα ενόψει Νομαρχιακών και Δημοτικών εκλογών; Δεν θα έχουμε τέτοια φαινόμενα. Αν έχει αντικειμενικές δυσκολίες να βρει χώρο θα βοηθήσουμε.

ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ («MEGA»): Κυρία Υπουργέ κατ’ αρχήν να σας κάνω μια ερώτηση λέγοντας εκ των προτέρων ότι φαντάζομαι ότι είναι θετικό και αυτή είναι η άποψη των περισσοτέρων, το χθεσινό μέτρο που ανακοινώσατε, το να μη μπαίνουν κάτω από τη βάση. Και το λέω αυτό διότι η επόμενη ερώτησή μου δεν θα σας αρέσει. Έχετε σκοπό να είστε εσείς ο ηθικός αυτουργός του ότι θα κλείσουν τα Πανεπιστήμια στην περιφέρεια; Του ότι θα μείνουν παιδιά απ’ έξω; Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θεωρώ αρνητικό το ότι πήρατε αυτό το μέτρο.

                        Αντίθετα, θέλω να ρωτήσω αν γι αυτά τα χιλιάδες παιδιά τα οποία θα μείνουν απ’ έξω έτσι κι αλλιώς, γι αυτά τα Πανεπιστήμια τα οποία ξέρουμε τα τελευταία χρόνια ότι συρρικνώνονται έως καταντούν είδος πολυτελείας, να μου επιτρέψετε, για τα περιφερειακά μιλάω. Μαθαίνω ότι υπάρχει ΤΕΙ το οποίο λειτουργεί με τρεις σπουδαστές. Θέλω να πω, υπάρχει μια μελέτη, προσανατολισμός μελέτης για μια πιο ορθολογική κατανομή τόσο των υποψηφίων, τόσο των εισαγομένων, αλλά όσο και των Πανεπιστημίων έτσι όπως εκτείνονται τώρα σε όλη την Ελλάδα;

ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ («CITY PRESS»):  Να συμπληρώσω κι εγώ κάτι σ’ αυτό: Κυρία Υπουργέ θέλω να ρωτήσω το εξής: Υπάρχουν Σχολές, το ξέρουμε όλοι, οι οποίες, θα μεταχειριστώ μια έκφραση που μου είπαν, είναι «κοινωνικά απαξιωμένες» στους φοιτητές. Οι Σχολές αυτές, καλώς ή κακώς, δέχονται έναν συγκεκριμένο αριθμό φοιτητών. Προτίθεστε να τον περιορίσετε ριζικά ή ακόμα και να προχωρήσετε σε αναστολές λειτουργίας των Σχολών αυτών;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγώ σκοπεύω να είμαι ο ηθικός αυτουργός της αναβάθμισης της Παιδείας και να είστε βέβαιοι γι’ αυτό. Πρώτον, οι εισαγόμενοι στα Πανεπιστήμια τα τελευταία χρόνια δεν έχουν καμία σχέση με τις προτάσεις των Σχολών και των Πανεπιστημίων. Άρα δεν υπάρχει ζήτημα κενών θέσεων που γράφουν οι εφημερίδες.

                        Όταν λέει ένα Τμήμα ότι «εγώ κύριε μπορώ να ασκήσω εκατό φοιτητές και να τους βγάλω σωστούς και να κάνω σωστά τα μαθήματά μου κτλ.» και του στέλνεις τριακόσιους, τι σημαίνει; Αυτό ισχύει για όλες τις Σχολές. Αυτό τι σημαίνει; Ότι ερχόταν το Υπουργείο και έλεγε «ξέρετε; Εμένα δε με νοιάζει, εμένα με νοιάζει να υπάρχει μια βιομηχανία να βγαίνει κόσμος».

                        Για να ξεκαθαρίσω, όποιος συμπληρώνει είτε η βάση πρόσβασης είτε τη βάση μορίων, θα μπαίνει. Είτε και τα δύο. Μόνο όποιος δεν συμπληρώσει κανένα απ’ τα δύο. Το λέω για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις. Διότι υπάρχουν περιπτώσεις που έχει τη βάση πρόσβασης, δεν έχει τη βάση μορίων έτσι όπως υπολογίζονται, δεν θ’ αλλάξουμε δηλαδή το σύστημα όπως είναι και μετράται, και υπάρχουν περιπτώσεις που έχει τη βάση μορίων και δεν έχει τη βάση πρόσβασης.

                        Όποιος συμπληρώνει λοιπόν είτε και τα δύο είτε ένα απ’ τα δύο, αυτή είναι βάση. Είτε δηλαδή το 10 απ’ το ένα είτε το 10000 από το άλλο, αυτή είναι βάση. Ή και τα δύο.

                        Δεύτερον: Ξεχνάτε ότι τα ΤΕΕ, για να μπουν στα ΤΕΙ απ’ τα ΤΕΕ έχουν βάση και λειτουργεί μια χαρά;

                        Τρίτον: Τι σημαίνει βάση; Ότι ο καθένας θα προσπαθήσει περισσότερο, διότι δεν θα έχει την σκέψη «δε βαριέσαι, ό,τι και να γίνει κάπου θα μπω, με 2,5 στα 20 κάπου θα μπω, και εκεί που δε μ’ αρέσει». Έχει λοιπόν μια τελείως ηθική γραμμή που βγάζει αυτό, ότι υπάρχουν κανόνες. Υπάρχουν τέτοιοι κανόνες σε όλο τον κόσμο. Και όχι μόνο τέτοιοι, υπάρχουν κανόνες πολύ πιο υψηλής βάσης. Έρχονται Πανεπιστήμια έξω και λέει «εγώ κύριε βάζω τα 15 στα 20 και παίρνω 20 ανθρώπους. Κανένας δεν το συμπλήρωσε; Δεν παίρνω κανέναν» λέει.

                        Εμείς δε λέμε αυτό. Εμείς λέμε κάτι που το λέει όλη η κοινωνία, το λέει η κοινή γνώμη, τα γράφετε εσείς κάθε φορά που βγαίνουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Άρα ούτε θα κλείσουν ούτε ζήτημα θέσεων κενών υπάρχει διότι πάντοτε αυτοί που θα μπουν θα είναι περισσότεροι κι απ’ αυτούς που προτείνουν οι ίδιες οι Σχολές.

                        Δεν θα βάλουμε μείωση των εισακτέων μαζί μ’ αυτό. Θα βάλουμε τη βάση. Δεν θα μειώσουμε εμείς μόνοι μας και θα πούμε «από 100 θα γίνει 20 ο αριθμός εισακτέων». Για του χρόνου δεν θα μειωθεί. Για φέτος έχουμε ορισμένες αλλαγές. Δηλαδή: Παιδαγωγικά τμήματα, δεν έχουμε δασκάλους. Πρέπει να αυξήσουμε. Οι άλλες Σχολές πρέπει να σας πω, βλέποντας το προφίλ –εγώ θα σας δώσω όλα τα στοιχεία τη Δευτέρα σε συνέντευξη Τύπου- μέχρι το 2000 ανέβαινε πολύ ο αριθμός, Πολυτεχνεία, Ιατρικές. Από το 2000 άρχισε να κατεβαίνει και να έρχεται πιο κοντά στην πρόταση των Πανεπιστημίων, πάντοτε όμως πιο πάνω από τις προτάσεις.

                        Σας υπενθυμίζω ότι έχουν δημιουργηθεί 82 νέα Τμήματα ΤΕΙ και Πανεπιστημίων τα τελευταία χρόνια από το ΕΠΕΑΕΚ που όπως σας είπα, μας έμειναν και χωρίς Προϋπολογισμό πέρυσι, έπρεπε να μπουν στον Τακτικό Προϋπολογισμό και πήραν έκτακτη επιχορήγηση. 31 ΤΕΙ 51 Πανεπιστημίων. Εμείς θα τα στηρίξουμε. Και θα τα στηρίξουμε να κάνουν πραγματικό έργο με τη λογική ότι το Πανεπιστήμιο στην περιφέρεια δεν είναι για να δουλεύουν οι καφετέριες αλλά είναι για να έχει ακαδημαϊκό περιβάλλον και να είναι ο κόσμος εκεί.

                        Μόνο μια περίπτωση έχουμε ΤΕΙ που έκλεισε από τις αλόγιστες μετεγγραφές που τώρα μπήκαν σε τάξη και το ξέρετε, έμειναν με 5 άτομα, ζήτησε το ίδιο το ΤΕΙ και μετά ομόφωνα η Σύνοδος Προέδρων ΤΕΙ μας ζήτησε να το κλείσουμε, να αναστείλουμε μάλλον τη λειτουργία του και να πάρουμε τους φοιτητές αλλού και το κάναμε και ήταν πάρα πολύ σωστό. Διότι υπάρχει κι ένα δεύτερο θέμα: Να υπάρχουν πέντε φοιτητές και να υπάρχουν Εργαστήρια όταν σε διπλανό ΤΕΙ υπάρχουν επίσης πλήρη Εργαστήρια, τα ίδια και το κόστος να το τρώει η μαύρη τρύπα αντί να το πάμε κάπου αλλού που πρέπει επί της ουσίας της παιδείας;

                        Άρα, ούτε θα κλείσουν ούτε τίποτα. Και ούτε θέμα όπως είπα κενών θέσεων υπάρχει. Διότι πάντοτε θα μπαίνουν περισσότεροι από τους προτεινόμενους. Γιατί βεβαίως, αν ξεκινήσουμε απ’ την αρχή ότι όλοι θα πάνε στο Πανεπιστήμιο, εντάξει, μπορούν να περάσουν μια βόλτα από κει να πάει και το πτυχίο στο σπίτι, δεν είναι αυτή λογική.

                        Πρέπει να παρακολουθούμε και τι γίνεται, επαγγελματικό προσανατολισμό, αγορά εργασίας. Τι κάνουμε αυτή τη στιγμή; Πρώτον, κάνουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα για επαγγελματικό προσανατολισμό με τους ψυχομετρικούς δείκτες κτλ. μέσα στα σχολεία. Τον κάνει το παιδαγωγικό. Είναι ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

                        Δεύτερον, αναβαθμίζουμε τα ΤΕΕ σε ΤΕΛ. Είναι αυτό που θα συζητηθεί αύριο στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας. Εάν εμείς αφήναμε με τη βάση τα ΤΕΕ και το άλλο αλλιώς, τι θα γινόταν; Θα τα κάναμε ΤΕΛ αυτά και στην τελευταία τάξη θα φεύγανε, θα έρχονταν στα Ενιαία Λύκεια για να μπουν χωρίς τη βάση. Δηλαδή τι θα κάναμε; Θα κλείναμε τα ΤΕΛ. Στην ουσία δηλαδή θα διαλυάμε την τεχνική εκπαίδευση που είναι στην εποχή της τεχνολογίας η προτίμηση, το σημαντικό.

                        Ταυτόχρονα αναβαθμίζουμε τα ΤΕΙ όπως σας έχουμε πει με μόνιμο προσωπικό. Σας είπαμε ότι ήδη έχουμε την έγκριση από το Υπουργείο Οικονομικών για 800 μόνιμες θέσεις, 200 έδωσαν στην προηγούμενη τετραετία και άλλες 600 που θα δώσουμε. Έχω πει πολλές φορές και ίσως είμαι η μόνη Υπουργός που το έχω πει, ότι το κράτος έχει συνέχεια, άσχετα από το ποιος έκανε τι, εμείς είδατε ότι υπήρχαν χρέη από το 2002 ακόμα από υπερωρίες και τα πληρώσαμε και λείπουν ελάχιστα. Και πρόσθετη διδακτική στήριξη και όλα τα υπόλοιπα.

                        Έτσι λοιπόν, εμείς θεωρούμε ότι είναι συμβολική και ουσιαστική η υπόθεση αυτή. Δημιουργεί ευγενή άμιλλα και βούληση στους νέους. Δεν θα λέει πια «εγώ θα μπω έτσι κι αλλιώς, ας βάλω και Σχολές που δεν μου αρέσουν γιατί θα μπω με χαμηλή βαθμολογία», αλλά θα λέει «εγώ πρέπει να πάρω το 10», όπως λέει αυτός που είναι από τα ΤΕΕ και μπαίνει στα ΤΕΙ. «Πρέπει να πάρω το 10».

                        Δεν αδικούμε κανέναν λέγοντας ότι πρέπει και στα δύο να έχουν συμπληρώσει τη βάση, διότι σας είπα και ξέρετε εσείς, παρακολουθείτε τις εξετάσεις, ξέρετε καλύτερα από μένα. Το λέμε ένα χρόνο πριν που στο κάτω κάτω αυτό δεν έχει και σχέση με το διάβασμα, θα μπορούσε κανείς να πει ότι το λέω φέτος. Όχι, το Υπουργείο Παιδείας μέχρι σήμερα όπως είδατε έχει ακολουθήσει σταθερά, πολύ σταθερά την σωστή προειδοποίηση και δεν αιφνιδιάζει.

                        Πολλοί μας έγραφαν στις εφημερίδες «γιατί δεν κόβετε τώρα τις εξετάσεις της Β’ Λυκείου», πέρυσι. Τα θυμάστε; Και είχα πει «όχι, όποιος προετοιμάστηκε γι αυτό, σεβόμαστε την προετοιμασία του». Νομίζω ότι είμαστε σε όλα εντάξει, και ηθικώς και ουσιαστικώς επί του θέματος αυτού.

ΡΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ («ALTER»): Εγώ θα σας ξαναγυρίσω στον αμίαντο. Το υλικό απ’ τις κατεδαφίσεις και την απομάκρυνση, γράφεται μέσα ότι θα μεταφερθεί στο εξωτερικό. Γνωρίζουμε που και με ποιες συνθήκες;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα μεταφερθεί στη Γερμανία. Καταρχήν, ακούστε, υπάρχουν χώρες, εμείς δεν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε, εμείς ως Υπουργείο Παιδείας, τρίτες χώρες αφρικανικές κλπ, που πολλές φορές οι ανεπτυγμένες έριχναν τα απόβλητα και που αυτές δεν τηρούσαν τους κανόνες. Θα πάει στη Γερμανία για να διαλυθεί και να γίνει η τυποποίηση και η εξαφάνιση. Αυτοί έχουν όλο το την τεχνογνωσία.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΜΜΑΣ Ειδικός Γραμματέας Β΄Βάθμιας Εκπαίδευσης: Να συμπληρώσω. Αυτή τη στιγμή, αύριο συγκεκριμένα, περνάει απ’ το Τεχνικό Συμβούλιο η εργολαβία κατεδάφισης του αμιάντου. Εκεί προβλέπεται ότι η εργολαβία αυτή θα γίνει από ειδική εταιρεία, που έχει την απαιτούμενη άδεια από τη Νομαρχία, έχει ειδική τεχνογνωσία και προϋπόθεση είναι να μεταφερθούν όλα τα στοιχεία αμιάντου στο εξωτερικό.

                        Και να προσθέσω ότι όλη αυτή η εργασία θα παρακολουθείται από συνεργεία είτε του Δημόκριτου, είτε του ΙΓΜΕ, για να βλέπουν τη διασπορά αμιάντου στην ατμόσφαιρα. Και επιπλέον προβλέπουμε αν θέλετε κάποια πιστοποιητικά ότι πράγματι αυτά θα φύγουν απ’ τα σύνορα της Ελλάδας και θα παραλειφθούν από ορισμένες χωματερές που έχουν χώρους διαχείρισης στο εξωτερικό. Γιατί μπορεί να γίνουν πάρα πολλά όπως ξέρετε γι’ αυτό το θέμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το κόστος είναι μέσα στα 25 εκατ. €.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΤΑΡΓΙΑΣ Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΚ Α.Ε. : Ακριβώς.

ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ («ΕΘΝΟΣ»)  Κυρία Υπουργέ θα ήθελα να σας ρωτήσω αν κατάλαβα καλά, τη Δευτέρα θα ανακοινωθεί ο αριθμός των εισακτέων. Εκτός απ’ τα Παιδαγωγικά Τμήματα, για τα οποία είπατε ότι θα υπάρχει μία αύξηση, επειδή υπάρχει ανάγκη σε δασκάλους, θέλετε να μας δώσετε δύο-τρία άλλα στοιχεία τουλάχιστον για κάποια τμήματα, τα οποία είτε θα μειωθούν, είτε θα αυξηθούν και θα υπάρχουν κάποιες σοβαρές αποκλίσεις;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτή τη στιγμή δεν είναι σωστό, γιατί τη Δευτέρα θα δώσουμε συνέντευξη που θα μιλήσουμε συνολικά. Σας λέω ένα παράδειγμα αύξησης την οποία και μπορεί να σηκώσουν τα Παιδαγωγικά Τμήματα και να γίνει δουλειά ουσίας. Και το είπα ως χαρακτηριστικό παράδειγμα. Τη Δευτέρα θα έχετε όλα τα στοιχεία και θα έχετε και όλα τα στοιχεία των τελευταίων ετών, δηλαδή πως έχει κινηθεί και σε ορισμένες Σχολές.

                        Σας λέω, σε ορισμένες Σχολές παρατηρήθηκε όπως οι Ιατρικές και άλλες, Νομικές, παρατηρήθηκε ένα πικ το 2000  και μετά άρχισε σιγά-σιγά η κάθοδος. Και βεβαίως, θα σας πω ένα παράδειγμα μόνο, γιατί πρέπει να ξέρουμε και για τι μιλάμε.

                        Οι Ιατρικές Σχολές σε όλη την Ευρώπη έχουν κατά μέσο όρο 6.900 ώρες καθόλη τη διάρκεια των σπουδών. Υποχρεωτικές. Οι Ιατρικές εδώ έχουν φτάσει 3.000 ώρες. Δηλαδή υπάρχουν βασικά ερωτήματα. Αφήνει το μάθημα του πρώτου έτους που αν δεν το ξέρει δεν μπορεί να κάνει το μάθημα του τρίτου και έρχεται στο έκτο έτος; Επειδή δεν προλαβαίνουν; Επειδή δεν έχουν εργαστήρια;

                        Δηλαδή πρέπει να δούμε και τι είδους επιστήμονες βγάζουμε. Δεν είναι μόνο ο αριθμός και η σύγκρουση των συμφερόντων στην εργασία. Τι είδους προπτυχιακή εκπαίδευση παίρνει κανείς. Όταν μιλάμε για ποιότητα, για εκπαιδευτικές μονάδες, για συμπληρωματικό δίπλωμα, κάποια στιγμή οι άνθρωποι αυτοί θα μας ζητήσουν λογαριασμό. Θα πει, πήγα εγώ, έδωσα εξετάσεις, μπήκα με υψηλή βαθμολογία στην Ιατρική, διάβαζα τρία χρόνια και εσείς τι με βγάλατε εδώ; Τι είμαι;

                        Γιατί εγώ μπορεί να παρουσιαστεί το φαινόμενο να μην έχω τα ίδια δικαιώματα; Μιλάμε δηλαδή και για την ουσία, δεν μιλάμε για τη σύγκρουση, έχουμε τόσους πολλούς από εδώ, τόσους πολλούς από εκεί. Γιατί στο κάτω-κάτω σε ένα φιλελεύθερο σύστημα έχει δικαίωμα κανείς να σπουδάσει. Μπορεί να μην είναι υποχρεωμένο το κράτος να του βρει δουλειά, αλλά έχει δικαίωμα να πάρει γνώσεις. Έτσι δεν είναι; Άρα είναι πολλές οι παράμετροι.

ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ («ΕΘΝΟΣ») Κάτι συμπληρωματικό για να κλείσω. Όσον αφορά το συνολικό αριθμό των εισακτέων, πέρα απ’ τις αυξομειώσεις που σίγουρα θα υπάρχουν από τμήμα σε τμήμα, αναμένετε κάποια μείωση στο συνολικό αριθμό ή θα είναι περίπου στα περσινά επίπεδα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα το δείτε τη Δευτέρα. Πάντως δεν πρόκειται να είναι αύξηση.

ΛΑΚΑΣΑΣ («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»): Θέλω να ρωτήσω δύο πράγματα. Υποθέτω καταρχήν ότι θα ξεκινήσετε απ’ το σινάφι σας το ψαλίδι. Αυτό μας λέτε τώρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είπα και γιατί πρέπει και γιατί δεν γίνεται η εκπαίδευση σωστά και γιατί οι ιατρικές σχολές φωνάζουν εδώ και πόσα χρόνια ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας και βγάζουμε γιατρούς ανέργους.

ΛΑΚΑΣΑΣ («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»): Να ρωτήσω λοιπόν το εξής: του χρόνου θα υπάρξει ανακοίνωση του αριθμού των εισακτέων;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Του ανωτέρου αριθμού κ. Λακασά.

ΛΑΚΑΣΑΣ («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»): Του ανωτέρου.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως.

ΛΑΚΑΣΑΣ («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»): Υπάρχουν τμήματα τα οποία παίρνουν κανονικά τους αριθμούς, δηλαδή 10, 50, 100, αλλά το 80% είναι κάτω από τη βάση. Τι θα γίνει με αυτά τα τμήματα, δεν θα λειτουργήσουν;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας είπα ότι δεν θα είναι πια κάτω από τη βάση και με την αναβάθμιση των ΤΕΕ σε ΤΕΛ να αναμείνετε ότι η ποιότητα θα είναι πολύ διαφορετική, θα είναι πολύ καλύτερη.

ΛΑΚΑΣΑΣ («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»): Θα έχει και 6 μαθήματα άλλωστε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Η ποιότητα θα είναι πολύ καλύτερη, δεν συζητείται. 

ΛΑΚΑΣΑΣ («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»): Πρώτα απ’ όλα θα μειωθούν τα μαθήματα προς εξέταση του χρόνου.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως.

ΛΑΚΑΣΑΣ («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»): Οπότε ίσως να βοηθήσουν και τα παιδιά ...

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και να προσηλωθούν σ’ αυτά που δίνουν τις βασικές γνώσεις … Γιατί να σας πω κάτι τώρα. Τι είναι το σχολείο; Το σχολείο δεν είναι χώρος διακίνησης πληροφοριών, να μάθουμε 20 μαθήματα, να παίρνουμε από δω και από κει πληροφορίες. Το σχολείο είναι, έχεις τη βασική γνώση; Τότε μπορεί να τα καταφέρεις στο Πανεπιστήμιο. Μπορείς και να το τελειώσεις.

                        Δεν είναι αναβάθμιση η αφαίρεση των εξετάσεων από τη Β’ Λυκείου και το ότι είμαστε ανοιχτοί να συζητήσουμε την έξοδο των εξετάσεων από το Λύκειο με όλους και συμφωνούνε όλοι περίπου ότι αυτή η αποσύνδεση θα ωφελήσει και θα βοηθήσει αυτόν που μπαίνει στο Πανεπιστήμιο; Ευχαριστούμε.

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.04.2005 22:40:01
 
Αναγνώσθηκε 1273 φορές