Διαφόρων Φορέων

Στο 'Προσκήνιο' η υπουργός Παιδείας


Τελικά, δεν μάθαμε αν το παιδί του Γιάννη Πολίτη κατέληξε να φοιτά σε δημόσιο σχολείο της περιοχής ή σε κάποιο ιδιωτικό. Αυτό που μάθαμε όμως είναι ότι η αναζήτηση δημόσιου σχολείου, οδήγησε το δημοσιογράφο της ΝΕΤ σε μια «ατράνταχτη» διαπίστωσή του: ότι «οι δάσκαλοι εξαφανίζονται από τα σχολεία», δηλαδή την κοπανάνε. Κι έτσι αναρωτιέται ο δημοσιογράφος για το τι φταίει: «Φταίει το ότι δεν υπάρχει αξιολόγηση; Φταίει ότι καταργήθηκε ο επιθεωρητής;»


Δεν γνωρίζω αν η εκπομπή του Γιάννη Πολίτη «Προσκήνιο» (Δευτέρα, 4/5, ώρα 23.15) ήταν ζωντανή. Το θεωρώ, μάλλον, απίθανο. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της, οι τηλεθεατές μπορούσαν να στείλουν τις ερωτήσεις τους μέσω email. Άρα, ποιος ο λόγος να διαφημίζεται αν η εκπομπή δεν είναι ζωντανή;


Το σκηνικό λοιπόν είναι το εξής: Ο δημοσιογράφος δέχεται, όπως ομολογεί και ο ίδιος, τις ερωτήσεις των «γονιών» κατά τη διάρκεια της εκπομπής για το μέλλον των εισαγωγικών εξετάσεων, για την αναγνώριση των κέντρων ελευθέρων σπουδών κ.λπ. Και η υπουργός απαντά στις δικές του ερωτήσεις αλλά και σε εκείνες του τηλεοπτικού κοινού.


Ως τηλεθεατής, θεωρώ πρόχειρα προετοιμασμένες, σε βαθμό που να εγείρει ερωτηματικά σκοπιμότητας, τις ερωτήσεις του δημοσιογράφου. Μια αντιγραφή όσων είχε ρωτήσει την υπουργό στη δική του συνέντευξη ο Απόστολος Λακασάς στην εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ». Το μόνο που άλλαζε ήταν το ύφος των ερωτήσεων: απλοϊκές, αφελείς αν όχι κατευθυνόμενες.


Μόνος αντίλογος στα όσα ειπώθηκαν από την υπουργό ήταν οι μονταρισμένες απαντήσεις του προέδρου της ΠΟΣΔΕΠ κ. Απέκη και του προέδρου της ΟΛΜΕ κ. Καλομοίρη. Αυτό που δεν βόλευε να φανεί, και τελικά δεν φάνηκε, ήταν οι λόγοι αποχώρησης των ουσιαστικών «συνεταίρων» στο δημόσιο διάλογο για την Παιδεία. Παντελής ήταν η απουσία και άλλων φορέων της εκπαίδευσης καθώς και εκπροσώπων των άλλων κομμάτων.



Στις απαντήσεις της η υπουργός απόφυγε να μας πει πού πήγε η προσωπική της δέσμευση για τα 176 ευρώ. «Ο λόγος γίνεται για το πάπλωμα», είπε. «Στην ουσία πρόκειται για 103 ευρώ, τα υπόλοιπα τα πήρανε». Αλήθεια; Πότε; Κάτι προσπάθησε να πει η υπουργός, ότι το ανέφερε στο συνάδελφό της των Οικονομικών, αλλά η «δίψα» για ερωτήσεις του Γιάννη Πολίτη, σκόπιμη ή όχι, την διέκοψε. Και η απάντηση δεν ολοκληρώθηκε. Όχι βέβαια ότι δεν γνωρίζουμε την απάντηση…


Ο δημοσιογράφος βγήκε από τα ρούχα του όταν αναφέρθηκε στους μισθούς των εκπαιδευτικών: «Είναι δυνατόν να αμείβονται με τόσο λίγα χρήματα;» Η υπουργός έδειξε τη συμπόνια της… «Πράγματι οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι πολύ χαμηλοί», αλλά, συμπλήρωσε, «οι καθηγητές είναι ένας πολυπληθής κλάδος και στην Ελλάδα έχουμε τη μεγαλύτερη αναλογία εκπαιδευτικών ανά μαθητή». Ρωτήστε, συμπληρώνω εγώ, τον καθηγητή στην κατεύθυνση με τα 28 παιδιά στην τάξη.


Όσο για το θέμα της επιμόρφωσης, η υπουργός υποσχέθηκε, γενικά και αόριστα, την επιμόρφωση 75.000 εκπαιδευτικών με διασφαλισμένα τα κονδύλια. Επιμόρφωση σε ποιο αντικείμενο; Και για ποιους κλάδους εκπαιδευτικών;


Για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, η υπουργός επικαλέστηκε την απειλή του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και των υψηλών προστίμων σε περίπτωση που δεν συμμορφωθούμε. Δεν βλέπω γιατί αυτό το επιχείρημα έχει βάση σε αυτό το θέμα και όχι σε εκείνο για το νόμο για το βασικό μέτοχο. Δεν απειλείται η χώρα εκεί με πάγωμα κονδυλίων;


Τέλος, για το θέμα των εισαγωγικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τόνισε ότι «οι αιφνιδιασμοί δεν ταιριάζουν στη δημοκρατία». Ας το υπενθυμίσει και στο επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών, γιατί μόνο ως αιφνιδιασμό μπορούμε να εκλάβουμε τα πρόσφατα φοροεισπρακτικά μέτρα.


Στην συνέντευξη δεν έγινε λόγος για το ότι κατά τον πρόσφατο διαγωνισμό ΑΣΕΠ σε ορισμένα κέντρα απαγορεύθηκε η είσοδος παρ' ότι δεν είχε αρχίσει η εξέταση, για καταγγελίες για παράνομους διορισμούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για το ότι φέτος λειτουργούν λιγότερα από το ένα τρίτο των τμημάτων ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα Ενιαία Λύκεια και τα ΤΕΕ.


Όσο για το δημοσιογράφο, ας φροντίσει την επόμενη φορά να είναι περισσότερο διαβασμένος και αντικειμενικός. Μπορεί τότε να καταφέρει να περάσει τη βάση στο μάθημα της ενημέρωσης…


Θεοδωρος Γούτας



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 07.04.2005 21:33:00
 
Αναγνώσθηκε 1275 φορές