Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Μ. Γιαννάκου: «Μέγα λάθος η εμπλοκή των πανελληνίων στις δύο τάξεις του Λυκείου»

Η Μαριέτα Γιαννάκου, υπουργός Παιδείας

μιλά στον Άρη Πορτοσάλτε,

για τις αλλαγές στις πανελλήνιες εξετάσεις και τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία

 

«Καταρχήν, επειδή ο διάλογος αυτός είναι δημόσιος στο εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και δεν είναι διάλογος μεταξύ του υπουργείου και εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων μόνο, είναι μια δημόσια διαβούλευση. Φαίνεται παράξενο σε πολύ κόσμο, γιατί είδα διάφορες αντιδράσεις «μα πώς λέει αυτός εκείνο ή το άλλο;». ..πρέπει να μάθει και η Ελλάδα ότι ο καθένας μπορεί να λέει την άποψή του.

Δεύτερον, εδώ και χρόνια υπάρχει η άποψη ότι πρέπει να αποσυνδεθεί το Λύκειο από τις εξετάσεις. Αποδείχθηκε μέγα λάθος η εμπλοκή των πανελληνίων εξετάσεων μέσα σε δύο τάξεις του Λυκείου γι' αυτό και προχωρήσαμε με βάση το πρόγραμμά μας καταρχήν στην αφαίρεση των εξετάσεων από τη Β' Λυκείου και στη μείωση των μαθημάτων στην Γ' Λυκείου για να προλειάνουμε το έδαφος. Αυτή τη στιγμή όλοι, πανεπιστήμια, συνδικαλιστικές οργανώσεις, οι πάντες συμφωνούν ότι πρέπει να αποσυνδεθεί το Λύκειο γιατί είναι άλλος ρόλος του από τις εξετάσεις για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Τι σημαίνει αυτό; Τα πανεπιστήμια λένε π.χ ότι εμείς θέλουμε να κάνουμε εμείς τις εξετάσεις όπως θέλουμε

 

ΔΗΜ.: Είπατε εσείς ότι δεν τους εμπιστεύεστε;

ΓΙΑΝΝ.: Εγώ είπα ξεκάθαρα ότι τα πανεπιστήμια μπορεί να συμμετάσχουν στην θεματολογία, στις διορθώσεις γραπτών μαζί με τους εκπροσώπους της Δευτεροβάθμιας αλλά η έννοια του αδιαβλήτου των εξετάσεων εγώ δεν πρόκειται να επιτρέψω να χαλάσει. Μπορούν να συμμετάσχουν όπου θέλουν, αλλά να αφήσουμε κάθε σχολή να κάνει ό,τι θέλει, «όχι» αυτό είναι ξεκάθαρο. Διότι έχουμε ήδη πολλά και διάφορα φαινόμενα που δε θέλω να σχολιάσω γενικώς όχι μόνο εδώ.

Κάθε μέρα ανακαλύπτουμε από αυτούς που μπαίνουν π.χ στις κατατακτήριες τους ξένους, κάθε μέρα ανακαλύπτουμε πλαστογραφίες...

Κοιτάξτε η Ελλάδα είναι μια χώρα όπου μόλις γίνεται ένας νόμος υπάρχει μια μερίδα πολιτών που σκέπτεται πώς θα τον παραβιάσει, πρέπει να το παραδεχτούμε δυστυχώς. Έχουμε πάρα πολλά τέτοια φαινόμενα.

 

ΔΗΜ.: Επιστρέφουμε σε μια μορφή με δέσμες πάλι;

ΓΙΑΝΝ.: Αυτό θα το κουβεντιάσουμε αλλά ένα είναι σίγουρο ότι δεν είναι δυνατόν να δίνει κάποιος εξετάσεις αρχίζοντας τις επιλογές του από σχολές που έχουν τα μαθηματικά και να μπαίνει στη Θεολογία τελικά.

 

ΔΗΜ.: Ο βαθμός του Λυκείου θα συζητηθεί και αυτός αν θα παίζει ρόλο ή όχι;

ΓΙΑΝΝ.: Θα το συζητήσει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, πρέπει να σας πω γενικά ότι αυτή τη στιγμή τα συστήματα που επικρατούν είναι βλέπετε το International Μπακαλορεά… είναι τέτοιες μορφές… δηλαδή παίρνει κανείς μια επάρκεια και την παίρνει και σε όποια ηλικία θέλει. Εδώ πέρα βλέπετε σου λέει ότι αν έχει τελειώσει πέρυσι είναι τόσο το ποσοστό μετά είναι τόσο το ποσοστό αυτά δεν είναι και πολύ δημοκρατικά.

 

Για την αναγνώριση πτυχίων από κάποιες χώρες της Κεντρικής Ευρώπης

«Εμείς περάσαμε ένα νόμο για το νέο ΔΙΚΑΤΣΑ και πέρασε σχεδόν ομόφωνα και ήταν και ένας εξαιρετικός νόμος. Από εκεί και πέρα είναι τι συμφωνίες και συνεννοήσεις έχει η Ε.Ε με τις χώρες αυτές. Δηλαδή υπήρξαν

κάποιοι των ιατρικών, οδοντιατρικών και άλλων επαγγελμάτων οι οποίοι είχαν μπει πριν από την είσοδό τους και οι νομαρχίες έκαναν άλλοτε άλλη ερμηνεία. Τους έβαζαν αγροτικά, τους έβαζαν άδεια ασκήσεως, δεν τους έδωσαν υπάρχει όμως η γενική ρύθμιση και οι οδηγίες οι τομεακές που ορίζουν τι γίνεται. Αυτές ορίζουν ότι ή θα περάσεις από ΔΙΚΑΤΣΑ κανονικά όπως πέρναγες και πριν ή θα έχεις τρία χρόνια αποδεδειγμένη επαγγελματική ενασχόληση στη χώρα που τελείωσες για να πάρεις αναγνώριση».



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 31.03.2005 20:10:01
 
Αναγνώσθηκε 2912 φορές